Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Yleisesti totean että jos re85:n käyttö epäilyttää niin sitä ei tule käyttää. Jos on ottanut asioista selvää niin silloin myös ymmärtää mitä aine on ja mitä sen käyttö vaatii.
    Tämä on hyvin sanottu.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by NPScoupe View Post
    Hmm mitähän moottori tuumaa jos re85 tankki täyteen ja pullo oktaani buusteria? Seuraako tilanne "savun hälvettyä katotaan mitä jäljellä" pysyiskö tuon buusterin avulla oktaani oikeana ja jos en väärin sano eikös se nakutus raja ole 101 oktaania ja sen yli ei buusterilla saa vai puhunko läpiä?
    re85+oktaanibuusterista ei todennäköisesti ole mitään hyötyä. En oikein ymmärrä mitä moisella sekoituksella haetaan kun re85:n vertailuoktaaniluku on 106. Vakiomoottorissa re85 ei nakuta koska missään moottorissa ei ole niin kovaa puristussuhdetta että aineen saisi nakuttamaan.

    Nakutusraja on moottorikohtainen eikä polttoaineen oktaaniluku vaikuta siihen. Korkeampioktaaninen polttoaine vain mahdollistaa isomman sytytysennakon ja suuremman puristussuhteen ja/tai ahtopaineen käytön.

    Yleisesti totean että jos re85:n käyttö epäilyttää niin sitä ei tule käyttää. Jos on ottanut asioista selvää niin silloin myös ymmärtää mitä aine on ja mitä sen käyttö vaatii.

    Leave a comment:


  • NPScoupe
    replied
    Tosin en tuollasta kuraa tankkiin laittas... Niihin jossa sitä voi oikeesti käyttää on asia erikseen...

    Leave a comment:


  • NPScoupe
    replied
    Hmm mitähän moottori tuumaa jos re85 tankki täyteen ja pullo oktaani buusteria? Seuraako tilanne "savun hälvettyä katotaan mitä jäljellä" pysyiskö tuon buusterin avulla oktaani oikeana ja jos en väärin sano eikös se nakutus raja ole 101 oktaania ja sen yli ei buusterilla saa vai puhunko läpiä?

    Leave a comment:


  • jepe-
    replied
    Yritin vähän lueskella tuosta Re85 käytöstä M60B30:ssa mutta en ainakaan nopealla selailulla ihmeempää löytänyt.. Uskaltaako sitä ilman mitään muutoksia tankata? vaikka 50/50 suhteella?

    Päästöihin varmaankin vaikuttaa? :think

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Jasuuu View Post
    Mihinkä tehoihin riittää 500cc suuttimet ahdetussa koneessa? :think
    Noin 300hv.

    Alkuarvoina siis 500cc suuttimet, 6-pyttyä ja re85.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Riippuu pirusti pyttymäärästä.
    6 mukia yhteensä 2.5l

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Jasuuu View Post
    Mihinkä tehoihin riittää 500cc suuttimet ahdetussa koneessa? :think
    Riippuu pirusti pyttymäärästä.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Mihinkä tehoihin riittää 500cc suuttimet ahdetussa koneessa? :think

    Leave a comment:


  • M5 bemu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tai sit on vaan hiljaa

    Tämähän on se paras vaihtoehto...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tai sit on vaan hiljaa

    Leave a comment:


  • M5 bemu
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Senverran re85:n käytöstä vähäpäästöisissä eli 91-> tehdyissä autoissa että katsastuksessa ovat huhun mukaan alkaneet kattelemaan muutosbokseja kieroon. Ei kannata ainakaan suuremmin asiasta mainita jos auto on vähäpäästöinen. Voivat vaatia muutoskatsastusta VTT:n päästötestin kera...

    Kannattaa siis vedota siihen että on laittanut tankkiin vain 50-50 seosta ja toimii ilman muutoksia sillä. Se kun ei ole laitonta.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Senverran re85:n käytöstä vähäpäästöisissä eli 91-> tehdyissä autoissa että katsastuksessa ovat huhun mukaan alkaneet kattelemaan muutosbokseja kieroon. Ei kannata ainakaan suuremmin asiasta mainita jos auto on vähäpäästöinen. Voivat vaatia muutoskatsastusta VTT:n päästötestin kera...

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Kiitokset vinkisivusta.

    Tarkkailen nyt tuota käyntiä pikkupakkasilla... Onkos muuten tietoa voisko pa-paineita nostaa e38:ssa miten helposti? RealOem:ää koitin selata ja näytti että pa-paineensäädin on itse suodattimessa:think
    Ei aina kyllä ole.

    Katso nyt suutintukin päähän etten vahingossa olisi siinä.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Jos kone vakio M30B35/34 ja moottorinohjaimena Motronic 1.3 niin tuosta 30% isommat:

    http://www.racetronix.biz/itemdesc.a...1D056x&eq=&Tp=

    Kiitokset vinkisivusta.

    Tarkkailen nyt tuota käyntiä pikkupakkasilla... Onkos muuten tietoa voisko pa-paineita nostaa e38:ssa miten helposti? RealOem:ää koitin selata ja näytti että pa-paineensäädin on itse suodattimessa:think
    Last edited by jakeluvesimies; 05-02-2013, 11:32.

    Leave a comment:

Working...
X