Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grab_
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 2839
    • Uusimaa

    Originally posted by TuKeZii View Post
    http://www.daham.org/16vt/technical/bmwm20/
    Tuon mukaan non vanos veivit on 140mm ja vanos 135mm??
    Täytyypi tutkia tarkemmin ens viikonloppuna.

    E: enkä mittaillut siis ole tarkkaan, vertailin vaan paikallaan olevia ja uusia veivejä. Näyttävät selkeesti 5mm lyhyemmiltä nuo mitkä siellä olivatkin jo, kuin nuo mitkä ostin foorumilta. Voi toki olla että joku on sinne vaihtanu b20 veivit jotka on 130mm? Oli merkintöjä tehty noihin paikallaan oleviin veiveihin. Mutta jatketaan tutkimista taas kun kerkeää!
    täytyy olla virhe tuolla kyllä vanos mallissa on 140mm ja non vanos 135mm
    Ei mitään kerrottavaa

    Comment

    • TuKeZii
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 79
      • Hämeenlinna

      Originally posted by grab_ View Post
      täytyy olla virhe tuolla kyllä vanos mallissa on 140mm ja non vanos 135mm
      Asia selvä, kiitos tästä tiedosta!
      ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2839
        • Uusimaa

        Originally posted by TuKeZii View Post
        E: enkä mittaillut siis ole tarkkaan, vertailin vaan paikallaan olevia ja uusia veivejä. Näyttävät selkeesti 5mm lyhyemmiltä nuo mitkä siellä olivatkin jo, kuin nuo mitkä ostin foorumilta. Voi toki olla että joku on sinne vaihtanu b20 veivit jotka on 130mm? Oli merkintöjä tehty noihin paikallaan oleviin veiveihin. Mutta jatketaan tutkimista taas kun kerkeää!
        b20 on kanssa 135mm ja vanos mallissa 145mm
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • liha_ville
          BTCF Member
          • Feb 2009
          • 1417
          • Karstula/JKL

          Osaako kukaan autaa tämmösessä tilanteessa:
          Kasattiin tuo m20 turbo kone nippuun, uudet venttiilit, ohjurit ja kumit tuli laitettua kanteen, no eka ajokerralla huohotti aika paljon vaikka mitään kauheita vetoja ei tullu tehtyä. no sit auto seiso pari päivää ja kävin uudestaan ajamassa nii kas kummaa ei huohottanut normaalia enempää.
          Tänään taas kävin ajamassa ja aluks toimi niiku piti, sit sammutin auton ja lähdin uudestaan jatkamaan nii jumalaton huohotus alko taas..???:think
          Mistähän tämmönen voi johtua?
          e60 M5 Supercharger

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            Originally posted by liha_ville View Post
            Mistähän tämmönen voi johtua?
            Mitä sille alakerralle on tehty vai onko mitään? Kun aikanaan hajotin erään volvon (turbo) koneen niin se teki samaa että välillä huohotteli ja välillä ei. Kun moottorin aukaisi niin männänrengasvälit oli kaikki kappaleina -> nakutus tappoi moottorin. Jos se pata on nakuttanut niin melko varmasti männissä on jälkiä.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • liha_ville
              BTCF Member
              • Feb 2009
              • 1417
              • Karstula/JKL

              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Mitä sille alakerralle on tehty vai onko mitään? Kun aikanaan hajotin erään volvon (turbo) koneen niin se teki samaa että välillä huohotteli ja välillä ei. Kun moottorin aukaisi niin männänrengasvälit oli kaikki kappaleina -> nakutus tappoi moottorin. Jos se pata on nakuttanut niin melko varmasti männissä on jälkiä.
              Eli sielä on uudet runko ja kiertokangenlaakerit, m21 kampura, m21 öljypumppu, m52 männät ja kiertokanget, uudet männänrenkaat
              No tuo huohotus ei enää haittaa ku kiertokanki tuli eilen lohkosta läpi.
              eihän tässä alkais kasamaan uutta konetta
              e60 M5 Supercharger

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                Originally posted by liha_ville View Post
                No tuo huohotus ei enää haittaa ku kiertokanki tuli eilen lohkosta läpi.
                eihän tässä alkais kasamaan uutta konetta
                Opitko mitään?

                Suurin osa näistä lukijoista luulee että kun laittaa solmun kylkeen ja soppaa lisää niin auto lentää kuuhun.

                Se on turha luulo.

                "been there done that"
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • jakeluvesimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2010
                  • 2726
                  • On the road @ Laplandia

                  Sitä täydellistä toimivaa reseptiä odotellessa

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    Liha_villellä meni pieleen ainakin tuossa M52-veivejä käyttäessä. Tuossa vielä vertailun vuoksi M50B25 non-vanos -veivi ja oikealla M52B28-veivi:



                    M50B25-veivissä vähän spesiaali yläsilmä, mut helaa lukuunottamatta vakio.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • liha_ville
                      BTCF Member
                      • Feb 2009
                      • 1417
                      • Karstula/JKL

                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Opitko mitään?

                      Suurin osa näistä lukijoista luulee että kun laittaa solmun kylkeen ja soppaa lisää niin auto lentää kuuhun.

                      Se on turha luulo.

                      "been there done that"
                      Tekemällä ja virheistä oppii parhaitan. Sinänsä tuo hajoaminen ei sen suuremmin harmita, koska koneessa ei ollut mitään kovin kallista sisällä. Lohkoja, mäntiä ja kiertoja löytyy omasta hyllystä.
                      Nyt kun kasaan koneen uudestaan nii se tullaan tekemään ilman mitään kiirettä ja ajatuksen kanssa
                      e60 M5 Supercharger

                      Comment

                      • TuKeZii
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 79
                        • Hämeenlinna

                        Millanen puristussuhde tulee, kun on m50 nonvanos männät+kanget, vakio kampura ja vakiopahvi? Eli elring pahvi tulossa, tarvitseeko ottaa korjauskoko 2.05mm vai onko alkuperäinen 1.75 ihan riittävä?
                        Lohkosta ja kannesta ajettu taso joten vähän tavaraa niistäkin lähtenyt!

                        98 bensalla tullaan todennäköisesti ajamaan, koska ei taida 525cc suuttimet riittää kovin pitkälle re85 käytössä?

                        Voiko vakio bensatankkia käyttää re85 kanssa vai sulaako se? Entä kuinka pitkälle tuollainen msd 22225 pumppu riittää etanolilla?

                        Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta toivottavasti joku jaksaa vastailla
                        ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

                        Comment

                        • marko84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2008
                          • 1489
                          • Pori

                          Originally posted by TuKeZii View Post
                          Millanen puristussuhde tulee, kun on m50 nonvanos männät+kanget, vakio kampura ja vakiopahvi? Eli elring pahvi tulossa, tarvitseeko ottaa korjauskoko 2.05mm vai onko alkuperäinen 1.75 ihan riittävä?
                          Lohkosta ja kannesta ajettu taso joten vähän tavaraa niistäkin lähtenyt!

                          98 bensalla tullaan todennäköisesti ajamaan, koska ei taida 525cc suuttimet riittää kovin pitkälle re85 käytössä?

                          Voiko vakio bensatankkia käyttää re85 kanssa vai sulaako se? Entä kuinka pitkälle tuollainen msd 22225 pumppu riittää etanolilla?

                          Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta toivottavasti joku jaksaa vastailla
                          Tankki nyt ei ainakaan sula

                          525cc riittää etanolilla ehkä n.350hv
                          E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                          Comment

                          • ^Ketko^
                            Newbiemmer
                            • Apr 2010
                            • 3
                            • Ilmajoki

                            Kertokaahan vanhat ja viisaat m20 miehet: Purkasin menneellä viikolla yhden m20 kiukaan ja vastaan tuli tälläinen ongelma: runkolaakeri pukit olivat niiden osoittamien numeroiden perusteella ihan ristiin asennettu... jotenka kaipaisin vastausta, että pitääkö pukkien oltava nureroiden osoittamassa järjestyksessä, jakopäästä laskien? ja olinpa myös niin tyhmä että nyppäsin triggeri pyörän irti merkistsemättä että missä asennossa sen kuului olla joten, onko pyörän asennolla mitään väliä? Kiitos vastauksesta jo etukäteen
                            Ex: bmw 520i m20 e34
                            Ex: ford probe 2.2 tic
                            Ex: bmw 520i touring m50 e34
                            Ex: bmw 530da e39
                            Ex: V8 väyrynen
                            bmw 325i e36 käyttis
                            bmw 525i turbo projekti

                            Comment

                            • Tulokas
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 56

                              Originally posted by ^Ketko^ View Post
                              Kertokaahan vanhat ja viisaat m20 miehet: Purkasin menneellä viikolla yhden m20 kiukaan ja vastaan tuli tälläinen ongelma: runkolaakeri pukit olivat niiden osoittamien numeroiden perusteella ihan ristiin asennettu... jotenka kaipaisin vastausta, että pitääkö pukkien oltava nureroiden osoittamassa järjestyksessä, jakopäästä laskien? ja olinpa myös niin tyhmä että nyppäsin triggeri pyörän irti merkistsemättä että missä asennossa sen kuului olla joten, onko pyörän asennolla mitään väliä? Kiitos vastauksesta jo etukäteen
                              En osaa sanoa että onko tuosta haittaa jos ne on eri järjestyksessä, mutta yleensähän nuo on tehtaalla koneistettu pareiksi.
                              Itse ainakin kasasin nuo samaan järjestykseen.
                              Triggeripyörässä pitäisi olla pieni reikä joka tulee kampiakselissa olevaa tappia vasten, eli tuota ei periaatteessa pitäisi saada väärään asentoon... :think

                              Comment

                              • ^Ketko^
                                Newbiemmer
                                • Apr 2010
                                • 3
                                • Ilmajoki

                                Joo näinhän se triggerin asento menikin. aina pitäisi ottaa silmä päästä ja katsoa Kiitos selvennyksestä
                                Ex: bmw 520i m20 e34
                                Ex: ford probe 2.2 tic
                                Ex: bmw 520i touring m50 e34
                                Ex: bmw 530da e39
                                Ex: V8 väyrynen
                                bmw 325i e36 käyttis
                                bmw 525i turbo projekti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎