Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuKeZii
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 79
    • Hämeenlinna

    Originally posted by alleksi View Post
    Tämmönen kysymys jääny vähän ilmaan, ja itellä sama alko kummitteleen mielessä. Männät lohkossa jo mutta ei kans pyöriny aina tappi kangesta vaan välillä myös männän päästä. Kun niitä siinä pyödällä kädessä pyörittelin. Onko jollain tietoa että vaikuttaako voiteluun vai onko lopulta mitään merkitystä kummasta pyörii, kun ihan jouhevasti liikkuu?
    Eikö kukaan osaa heittää minkäänlaista ratkasua tähän? Pitäisi pikkuhiljaa saada moottoria eteenpäin.
    ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

    Comment

    • Peksu_M20
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 2121
      • Lahti

      Originally posted by TuKeZii View Post
      Eikö kukaan osaa heittää minkäänlaista ratkasua tähän? Pitäisi pikkuhiljaa saada moottoria eteenpäin.
      Ei haittaa tai ainekin näin mulle kansityössä valehdeltiin. Väljää ei saa kyllä olla yhtään.
      Mahtiala kustom - No connection
      Bmw E21 320A -81 "330i"
      Bmw e30 318is

      Comment

      • Bullitt
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 2786
        • Turku

        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        No kyllähän se "toimii" eli noin maltillisella paineella siinä parilitraisessa se vielä nippanappa menee. Mutta nuo vanhat "kolomosen karretit" on sopivampia verkonpainoksi kun ahtamaan moottoria.

        Jos et saa sitä ilmaiseksi niin unohda. Esim. Mitsun TD04-sarjasta löytyy toimivampi ja nykyaikainen turbo (TD04HL-16T esim.). Tai Garretin gt-sarjalainen. Tai BorgWarnerin nykyaikainen turbo.
        Mistäs näitä TD04HL-16T kannattaa nykyään kysellä? Aiemmin näitä näytti olevan vähän joka paikassa myynnissä, mutta nykyään ei ihan niin helpolla löydykkään.


        Comment

        • TuKeZii
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 79
          • Hämeenlinna

          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
          Ei haittaa tai ainekin näin mulle kansityössä valehdeltiin. Väljää ei saa kyllä olla yhtään.
          Selvä, koitetaan miten äijän käy Kyllähän sen sitten huomaa jos rikki menevät!
          ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

          Comment

          • Miccå
            Newbiemmer
            • Nov 2010
            • 14
            • Vieremä

            Täältä varmaan löytyy athena coopering tiivisteen käyttäjiä? Mulle on omaan turbo projektiin sellainen tulossa. Mietityttää vain, jotta mitä pultteja porukat on käyttänyt ja millaisilla kiristysohjeilla kansi pultattu kiinni?:think

            Comment

            • JVM
              Bimmer Rookie
              • Apr 2014
              • 33
              • Finland

              Onko porukalla kokemusta motonetin moottoriosiin ? (Laakerit yms..)

              Kestääkö pieniä ahtoja näin ensimmäiseksi turbomoottoriksi...?

              Comment

              • alleksi
                Newbiemmer
                • Jul 2010
                • 19
                • Tampere

                Originally posted by Miccå View Post
                Täältä varmaan löytyy athena coopering tiivisteen käyttäjiä? Mulle on omaan turbo projektiin sellainen tulossa. Mietityttää vain, jotta mitä pultteja porukat on käyttänyt ja millaisilla kiristysohjeilla kansi pultattu kiinni?:think
                Originally posted by JVM
                Onko porukalla kokemusta motonetin moottoriosiin ? (Laakerit yms..)

                Kestääkö pieniä ahtoja näin ensimmäiseksi turbomoottoriksi...?
                Itellä m20b25 athenan pahvilla ja arpit vedin ohjeiden mukaseen kireyteen.

                Ja samaisessa koneessa motonetistä laakerit ja ihan hyvännäköset oli, glycoja kumminkin.

                Comment

                • Ezpej
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2012
                  • 252
                  • Pilkanmaan ylipaineistaja

                  Originally posted by alleksi View Post
                  Itellä m20b25 athenan pahvilla ja arpit vedin ohjeiden mukaseen kireyteen.

                  Ja samaisessa koneessa motonetistä laakerit ja ihan hyvännäköset oli, glycoja kumminkin.
                  BMW m20 vakio kansinahka kestää about 1.2bar ahtoja ihan hyvin. hetkellisesti kestää myös aavistuksen isompia muttei kannata. Suurin osa laakereista on hyviä kunhan siellä on öljy välissä

                  Kannattaa miettiä ensin kuinka kovilla ahdoilla ajaa, pahveissa kuitenkin aika suuri hinta ero. Athene n. 350e liekkirenkailla, ja vakio 50e. Vedä vaikka yks kesä vakionahkan kanssa? säästö/testi setti. Ei se ihan niin huono ole mitä luulis.

                  Juu, ja arpin ohjeen mukaan kireyteen. (tulee paketin mukana lappu)

                  Comment

                  • samuxd
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 318
                    • Äänekoski

                    Minkä kokoista ahdinta kannattaisi lähteä miettimään m20b27 mottiin, rempattu vakiokamoilla. Tavoitteena saada 300hp käyttökelpoista tehoa ja ajoa kestävää pakettia ollaan rakentamassa.
                    E39 540iA -00 käyttis
                    E34 525i -91 harraste
                    E36 320i -94 jääratakampe

                    Comment

                    • Juhan
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2009
                      • 1345
                      • Ks

                      Itsellä sigun auto periaatteessa moottorinohjausta vailla. Mitä raati on mieltä nuista kdfi:n bokseista? Olis ainakin edullisia ja käy suoraan vanhoihin motronicin liittimiin. Sanottiin myös penkin suunnilta, että onnistuu myös alkuperäisen motronicin ohjelmointi. Kellään tästä kokemusta? Budjetti kun itsellä ei oikeen kauheasti tällä hetkellä anna periksi, niin pitäis semmonen paras hintalaatu suhde löytää.

                      Edit. kdfistä löytyikin aika hyvin tietoa kun jaksoi vähän etsiskellä.
                      Last edited by Juhan; 05-08-2014, 17:24.

                      Comment

                      • beemers
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 5136
                        • Oulunsalo/Oulu

                        M20B25 vm.-91 kaasuläpän halkaisija? Pitäs ostaa sopeva silikoniletkun pätkä että saa liitettyä ahtoputkeen ja auto ei oo täsä ihan vieressä että vois mitata. Mieluiten tuuma koossa.

                        E36Ticompact -95 HELLROT
                        -: orava : connection-

                        EX:E30///M3 replica Tic
                        EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by beemers View Post
                          M20B25 vm.-91 kaasuläpän halkaisija? Pitäs ostaa sopeva silikoniletkun pätkä että saa liitettyä ahtoputkeen ja auto ei oo täsä ihan vieressä että vois mitata. Mieluiten tuuma koossa.
                          Läpän halkaisija 60mm/2.36" ja kotelon lähdön halkaisija 72mm/2.83" .
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • beemers
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 5136
                            • Oulunsalo/Oulu

                            Originally posted by Jasu View Post
                            kotelon lähdön halkaisija 72mm/2.83" .
                            Eli ostan 3" putken joka supistuu 2,5" koska välijäähdyttimen lähtöihin tulee 60mm putket

                            E36Ticompact -95 HELLROT
                            -: orava : connection-

                            EX:E30///M3 replica Tic
                            EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                            Comment

                            • x-mies
                              Newbiemmer
                              • Dec 2013
                              • 5
                              • Salo

                              laitanpa tähän sellaisen kysymyksen, kun en koko topiccia jaksa selata läpi, että kannattaako m20b20 turbottaa, vai unohtaa se ja hommata esim. m50b25?

                              Comment

                              • Gemmi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 3355
                                • Espoo

                                Originally posted by x-mies View Post
                                laitanpa tähän sellaisen kysymyksen, kun en koko topiccia jaksa selata läpi, että kannattaako m20b20 turbottaa, vai unohtaa se ja hommata esim. m50b25?
                                M20B20 unholaan, ja M50B25 turbotettuna

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎