S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by Kal.ju View Post
    Niin siis kyllähän tuossa omassakin on tuo 70-80 astetta normaaliajossa. Rataleikit + mutkapätkä syöttelyt sitten erikseen.

Kyllä se edelleen mielestäni turhan hitaasti lämpeni. Toisaalta mulla nyt ei ole referenssiä kuin näistä kahdesta yksilöstä. :think
    Mene ja tiedä, uudella termostaatilla (ja pesty jäähdytin) ei kuulemma edes kovassa rata käytössä nouse yli 95. Normaali kaahauksella harvoin 80 asteeseen.

Leave a comment:

• Kal.ju
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Öljynlämpö asiaan palatakseni, taitaakin mulla olla toimiva termari ja muilla kaput

Toiselta foorumilta löytyi, että vanhalla suodatinjalalla ~100 astetta ja uudella 70-80...
    Niin siis kyllähän tuossa omassakin on tuo 70-80 astetta normaaliajossa. Rataleikit + mutkapätkä syöttelyt sitten erikseen.

Kyllä se edelleen mielestäni turhan hitaasti lämpeni. Toisaalta mulla nyt ei ole referenssiä kuin näistä kahdesta yksilöstä. :think

Leave a comment:

• Tommi
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    No sattui silmään ulkomaanfoorumeita lukiessa että joku oli käyttänyt S38B38:ssa 540:pin maffia. En lukenut niin tarkasti että mitä muuta se maffin vaihto vaati kun pelkän osan, mutta ei pitäisi olla ylivoimainen homma.

Ps. Näyttäisi olevan irrotettavalla elementillä joten myös maffin putken vaihto isompaan voisi olla vaihtoehto.
    Meinaatko että maffi on fyysisesti isompi? Ois kyllä tommonen ehjä maffi vielä tallessa, pitääpä vl verrata.

Öljynlämmöstä 80-90 asteen välissä viimekesänä 10w60.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by duuk View Post

loputon suo
    Nojaa. Onhan maailmalla laitettu M50-vanoskoneen Motronic 3.3.1 ohjaamaan M88-pataa: http://www.mye28.com/viewtopic.php?f=5&t=104320

Leave a comment:

• Roito
    replied
    Mulla myös öljynlämmöt normaalisti siinä 80 hujakoilla

Leave a comment:

• duuk
    replied
    300€ riittää

Samantien sinne laittaa purkuautosta koko padan niin saa muutaman heposen lisää.
    Njoo jotain älytöntä kuitenkin.. Molemmat omistaneena pitäydyn kyllä tuossa B36:ssa

Öljynlämpö asiaan palatakseni, taitaakin mulla olla toimiva termari ja muilla kaput

Toiselta foorumilta löytyi, että vanhalla suodatinjalalla ~100 astetta ja uudella 70-80...
    Mulla on kokemusta 2 omasta ja 3 kaverin E34 M5:sta 4kpl B36 ja 1kpl B38 ja yhdessäkään ei normi ajossa öljynlämmöt ole olleet 100 kyllä 80-90 on tavallisessa ajossa olleet jokaisessa ja kovemmassa siinä 95. Rata-päivät sitten erikseen.
    Kaikissa käytetty tws 10-60

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    600€
    300€ riittää

Samantien sinne laittaa purkuautosta koko padan niin saa muutaman heposen lisää.

Leave a comment:

• duuk
    replied
    Mä oon höpissyt tässä B36:sta

Mutta jos ja kun joskus jotain päivittelee niin kannattaa heittää ne 600€ tulpanjohdot roskiin ja ostaa B38 venakopankansi, puolat, nokan anturi jne jos siis aftermarket moottorinohjaukseen lähtis..
    Ja varmaan re85 + + +

loputon suo

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by jaakko* View Post
    B38. Tarkoitatko että vaihtaa toisesta mallista missä on isompi maffi? En ole hirveästi asiaa tutkinut, joten uutta juttua koko homma
    No sattui silmään ulkomaanfoorumeita lukiessa että joku oli käyttänyt S38B38:ssa 540:pin maffia. En lukenut niin tarkasti että mitä muuta se maffin vaihto vaati kun pelkän osan, mutta ei pitäisi olla ylivoimainen homma.

Ps. Näyttäisi olevan irrotettavalla elementillä joten myös maffin putken vaihto isompaan voisi olla vaihtoehto.
    Last edited by Vauhtivaunu; 10-06-2014, 19:52.

Leave a comment:

• jaakko*
    replied
    Motronic 1.3

Ps. onko kone B36 vai B38? B38:ssahan tilanne on helpompi kun maffin voi vaihtaa isompaan ja ilmeisesti Alpha-N-koodikin toimii. Motronic 1.2/.3:ssa tilanne on synkempi muttei mahdoton.
    B38. Tarkoitatko että vaihtaa toisesta mallista missä on isompi maffi? En ole hirveästi asiaa tutkinut, joten uutta juttua koko homma

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied

Jenkeissä joku korjaa maffeja, muistaakseni ~200usd.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    veikkaan että puhutaan b36sta, itseäkin kiinnostaisi kyseinen mahdollisuus..
    Nopeasti kun pähkin, niin teoriassa olisi mahdollista laittaa toinen potikka-tyyppinen TPS alkuperäisen kaveriksi, yhdistää se massamittarin piuhaan ja tehdä kartat uusiksi. Toinen mikä tuli nopeasti mieleen on laittaa MAP-anturi ja tehdä sama homma mutta mapin kanssa käytös saattaa olla levotonta.

Ei tietysti onnistu ilman lastutus-välineitä eli ainakin Ostrich 2.0 ja tunerpro sekä mielellään prommeri että saa ostrichilla tehdyt kartat pysyvään muotoon.

Ja aika paljon aikaa ratkoa eteen tulevat ongelmakohdat ja paneutua motronicin sielunelämään.

Leave a comment:

• Arde92
    replied
    Motronic 1.3

Ps. onko kone B36 vai B38? B38:ssahan tilanne on helpompi kun maffin voi vaihtaa isompaan ja ilmeisesti Alpha-N-koodikin toimii. Motronic 1.2/.3:ssa tilanne on synkempi muttei mahdoton.
    veikkaan että puhutaan b36sta, itseäkin kiinnostaisi kyseinen mahdollisuus..

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Ideaali tilanne ois purkissa joka toimii vakio antureilla vakio johtosarjassa..
    Motronic 1.3

Last edited by Vauhtivaunu; 10-06-2014, 15:08.

Leave a comment:

Working...
X