Originally posted by Kal.ju
View Post
S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto
Collapse
X
-
Mene ja tiedä, uudella termostaatilla (ja pesty jäähdytin) ei kuulemma edes kovassa rata käytössä nouse yli 95. Normaali kaahauksella harvoin 80 asteeseen.
-
Niin siis kyllähän tuossa omassakin on tuo 70-80 astetta normaaliajossa. Rataleikit + mutkapätkä syöttelyt sitten erikseen.Originally posted by Bmw Master View PostÖljynlämpö asiaan palatakseni, taitaakin mulla olla toimiva termari ja muilla kaput
Toiselta foorumilta löytyi, että vanhalla suodatinjalalla ~100 astetta ja uudella 70-80...
Kyllä se edelleen mielestäni turhan hitaasti lämpeni. Toisaalta mulla nyt ei ole referenssiä kuin näistä kahdesta yksilöstä. :think
Leave a comment:
-
Meinaatko että maffi on fyysisesti isompi? Ois kyllä tommonen ehjä maffi vielä tallessa, pitääpä vl verrata.Originally posted by Vauhtivaunu View PostNo sattui silmään ulkomaanfoorumeita lukiessa että joku oli käyttänyt S38B38:ssa 540:pin maffia. En lukenut niin tarkasti että mitä muuta se maffin vaihto vaati kun pelkän osan, mutta ei pitäisi olla ylivoimainen homma.
Ps. Näyttäisi olevan irrotettavalla elementillä joten myös maffin putken vaihto isompaan voisi olla vaihtoehto.
Öljynlämmöstä 80-90 asteen välissä viimekesänä 10w60.
Leave a comment:
-
Nojaa. Onhan maailmalla laitettu M50-vanoskoneen Motronic 3.3.1 ohjaamaan M88-pataa: http://www.mye28.com/viewtopic.php?f=5&t=104320Originally posted by duuk View Post
loputon suo
Leave a comment:
-
Njoo jotain älytöntä kuitenkin.. Molemmat omistaneena pitäydyn kyllä tuossa B36:ssaOriginally posted by Bmw Master View Post300€ riittää
Samantien sinne laittaa purkuautosta koko padan niin saa muutaman heposen lisää.
Mulla on kokemusta 2 omasta ja 3 kaverin E34 M5:sta 4kpl B36 ja 1kpl B38 ja yhdessäkään ei normi ajossa öljynlämmöt ole olleet 100 kyllä 80-90 on tavallisessa ajossa olleet jokaisessa ja kovemmassa siinä 95. Rata-päivät sitten erikseen.Originally posted by Bmw Master View PostÖljynlämpö asiaan palatakseni, taitaakin mulla olla toimiva termari ja muilla kaput
Toiselta foorumilta löytyi, että vanhalla suodatinjalalla ~100 astetta ja uudella 70-80...
Kaikissa käytetty tws 10-60
Leave a comment:
-
Öljynlämpö asiaan palatakseni, taitaakin mulla olla toimiva termari ja muilla kaput
Leave a comment:
-
300€ riittääOriginally posted by duuk View Post600€
Samantien sinne laittaa purkuautosta koko padan niin saa muutaman heposen lisää.
Leave a comment:
-
Mä oon höpissyt tässä B36:sta
Mutta jos ja kun joskus jotain päivittelee niin kannattaa heittää ne 600€ tulpanjohdot roskiin ja ostaa B38 venakopankansi, puolat, nokan anturi jne jos siis aftermarket moottorinohjaukseen lähtis..
Ja varmaan re85 + + +
loputon suo
Leave a comment:
-
No sattui silmään ulkomaanfoorumeita lukiessa että joku oli käyttänyt S38B38:ssa 540:pin maffia. En lukenut niin tarkasti että mitä muuta se maffin vaihto vaati kun pelkän osan, mutta ei pitäisi olla ylivoimainen homma.Originally posted by jaakko* View PostB38. Tarkoitatko että vaihtaa toisesta mallista missä on isompi maffi? En ole hirveästi asiaa tutkinut, joten uutta juttua koko homma
Ps. Näyttäisi olevan irrotettavalla elementillä joten myös maffin putken vaihto isompaan voisi olla vaihtoehto.Last edited by Vauhtivaunu; 10-06-2014, 19:52.
Leave a comment:
-
B38. Tarkoitatko että vaihtaa toisesta mallista missä on isompi maffi? En ole hirveästi asiaa tutkinut, joten uutta juttua koko hommaOriginally posted by Vauhtivaunu View PostMotronic 1.3
Ps. onko kone B36 vai B38? B38:ssahan tilanne on helpompi kun maffin voi vaihtaa isompaan ja ilmeisesti Alpha-N-koodikin toimii. Motronic 1.2/.3:ssa tilanne on synkempi muttei mahdoton.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View Post
Jenkeissä joku korjaa maffeja, muistaakseni ~200usd.
Leave a comment:
-
Nopeasti kun pähkin, niin teoriassa olisi mahdollista laittaa toinen potikka-tyyppinen TPS alkuperäisen kaveriksi, yhdistää se massamittarin piuhaan ja tehdä kartat uusiksi. Toinen mikä tuli nopeasti mieleen on laittaa MAP-anturi ja tehdä sama homma mutta mapin kanssa käytös saattaa olla levotonta.Originally posted by Arde92 View Postveikkaan että puhutaan b36sta, itseäkin kiinnostaisi kyseinen mahdollisuus..
Ei tietysti onnistu ilman lastutus-välineitä eli ainakin Ostrich 2.0 ja tunerpro sekä mielellään prommeri että saa ostrichilla tehdyt kartat pysyvään muotoon.
Ja aika paljon aikaa ratkoa eteen tulevat ongelmakohdat ja paneutua motronicin sielunelämään.
Leave a comment:
-
veikkaan että puhutaan b36sta, itseäkin kiinnostaisi kyseinen mahdollisuus..Originally posted by Vauhtivaunu View PostMotronic 1.3
Ps. onko kone B36 vai B38? B38:ssahan tilanne on helpompi kun maffin voi vaihtaa isompaan ja ilmeisesti Alpha-N-koodikin toimii. Motronic 1.2/.3:ssa tilanne on synkempi muttei mahdoton.
Leave a comment:
-
Motronic 1.3Originally posted by duuk View PostIdeaali tilanne ois purkissa joka toimii vakio antureilla vakio johtosarjassa..
Ps. onko kone B36 vai B38? B38:ssahan tilanne on helpompi kun maffin voi vaihtaa isompaan ja ilmeisesti Alpha-N-koodikin toimii. Motronic 1.2/.3:ssa tilanne on synkempi muttei mahdoton.Last edited by Vauhtivaunu; 10-06-2014, 15:08.
Leave a comment:
Leave a comment: