Hei, ostin vkl M5 s38b38 motilla, joka ollut aiemmin jollain täällä olevalla. Ollut kolarissa (?) siirtynyt AVK:lle josta paikkakuntalainen henk. osti sen ja nyt ostin sen häneltä, pitäisi leimata. Kattoluukku ei liikahda ja pieniajotietokone pimeänä. Kosteushäikkää vähän on, apparin ajovalo välkkyy välillä ja Airbag valo vilkkuu. Pitäisi tästä peli vielä tehdä. Ensin pitäisi saada käynti normaaliksi. Tulpat ja suodattimet sekä öljyt vaihtuu ekana. Humppaa ja nykii paljon, mutta ei mikään ihme, jos auto 3v seisonut. Kone käy kyllä ihan nätisti, pientä rahinaa lukuunottamatta jota en vielä ole paikantanut, mutta ei kilkata eikä kolise. Liikahtaakin ihan ripeästi tukkoisuudesta huolimatta. V Poweria löin tankkiin ja lisäainetta, pitäisi suuttimia vähän puhdistaa.
Eniten nyt vain huolettaa, kun olin kuskin puolella konepelti auki ja olin katsovani siltä puolelta, että apparin puolelta lohkon lähettyviltä tuli savua (?). Näkyi vain moottorin takaa nousevan kun olin itse kuskinpuolella. Menin apparinpuolelle tarkistamaan, eikä sitä havainnut sieltä. Jollain jotain vastauksia ja muita neuvoja otetaan vastaan muutenkin. Ensimmäinen oma ämmä, autoa en liikautakkaan, ennenkuin lämmöt noussut tarpeeksi.
Kyllä siinä tommonen aluslevy näyttää olevan, mutta tuota levyä ei ainakaan koskaan ole taiteltu:think Rupes vähän pelottamaan, mitähän muuta tuossa on jätetty löysälle, kun ed omistjan toimesta kone rempattu ~20tkm sitten liikkeessä jolloin tehty jakopää + laakeri remontti
Olipas onni onnettomuudessa että huomasit ajoissa.
Pultin kiristystiukkuudesta en ole varma mutta taisi olla juuri tuo 22nm.
Puuttuukos sinulta nyt nokkapyöristä lukituslevyt? tulee pulttien ja nokkapyörien väliin ja niistä taitetaan "kynnet" pulttien kantoja vasten jottei pultit pääse irtoilemaan.
Olipas onni onnettomuudessa että huomasit ajoissa.
Pultin kiristystiukkuudesta en ole varma mutta taisi olla juuri tuo 22nm.
Puuttuukos sinulta nyt nokkapyöristä lukituslevyt? tulee pulttien ja nokkapyörien väliin ja niistä taitetaan "kynnet" pulttien kantoja vasten jottei pultit pääse irtoilemaan.
Melko lähellä oli moottorivaurio omassa ämmässä, kun yksi nokka akselin rattaan pulteista päässyt löystymään lähes irti, jonka huomasin aivan sattumalta venttiileitä säätäessä.. Pahimmassa tapauksessa olis tipahtanut kampiakselin päässä olevaan rattaan ja ketjun väliin --> jako sekaisin ja kone valmis. Paljonko tuon pultin kiristys momentti, 22nm?
Kyllä ainakin uudempi m30b34 koneen dampperi on 8:lla, muuten en osaa sanoa mitä eroa jos numerot eri.
Tarkotatko kampuran eroja s38b36 vs b38 vai m30? m30b34 kampi on muuten spekseiltään sama kuin s38b36, mutta napa, johon dampperi pultataan tulee mutterilla kun s38 pultilla. b38 akseli taas 4mm pitemmällä iskulla ja dampperi tulee 4:llä pultilla kiinni, eikä enää kärsi siis kiilaongelmista. On kuulemma vaikee löytää nykyään b38 kampuraa, bemariltakaan ei tällä hetkellä saa ja ulkomaillakaan ei näkyny myynnissä. Kannattaa tulla hakee ennen ku hinta pompsahtaa
Nokat on vaihtokelposet. Mulla on vielä toiset mistä voi teettää, ei ollu hinnaltakaan paha
Kyllä ainakin uudempi m30b34 koneen dampperi on 8:lla, muuten en osaa sanoa mitä eroa jos numerot eri.
Tarkotatko kampuran eroja s38b36 vs b38 vai m30? m30b34 kampi on muuten spekseiltään sama kuin s38b36, mutta dampperin napa tulee mutterilla kun s38 pultilla. b38 akseli taas 4mm pitemmällä iskulla ja dampperi tulee 4:llä pultilla kiinni, eikä enää kärsi siis kiilaongelmista. On kuulemma vaikee löytää nykyään b38 kampuraa, bemariltakaan ei tällä hetkellä saa ja ulkomaillakaan ei näkyny myynnissä. Kannattaa tulla hakee ennen ku hinta pompsahtaa
Nokat on vaihtokelposet. Mulla on vielä toiset mistä voi teettää, ei ollu hinnaltakaan paha
Kampia juu.
Ei ole tarvetta pitkälle iskulle. Ja mitä tolla dampperilla sitten olisin tehny
Noista omistakin nokista voi sitten teettää. Valmiit olis kiinnostanut.
Niitä olikin kun osaa kysyä oikeesta paikasta ja tarjottiin privaankin kun tein osto ilmoituksen
M30 pitäis olla 6lla pultilla mitä googlettelin.
Jos se on 8lla ni ykk on varmaa eri kohdassa tuskin ne muuten olisi eri osa numerolla. Tunnistinkin on samassa kohtaa
Mitä eroa kampuralla oli eikö isku ollut sama?
Oliko nokat vaihtokelpoisia keskenään b36/38 pahus vieköön myit jo ne nokat. Niistä olisin voinu olla kiinnostunut
Tarkotatko kampuran eroja s38b36 vs b38 vai m30? m30b34 kampi on muuten spekseiltään sama kuin s38b36, mutta napa, johon dampperi pultataan tulee mutterilla kun s38 pultilla. b38 akseli taas 4mm pitemmällä iskulla ja dampperi tulee 4:llä pultilla kiinni, eikä enää kärsi siis kiilaongelmista. On kuulemma vaikee löytää nykyään b38 kampuraa, bemariltakaan ei tällä hetkellä saa ja ulkomaillakaan ei näkyny myynnissä. Kannattaa tulla hakee ennen ku hinta pompsahtaa
Niitä olikin kun osaa kysyä oikeesta paikasta ja tarjottiin privaankin kun tein osto ilmoituksen
M30 pitäis olla 6lla pultilla mitä googlettelin.
Jos se on 8lla ni ykk on varmaa eri kohdassa tuskin ne muuten olisi eri osa numerolla. Tunnistinkin on samassa kohtaa
Mitä eroa kampuralla oli eikö isku ollut sama?
Oliko nokat vaihtokelpoisia keskenään b36/38 pahus vieköön myit jo ne nokat. Niistä olisin voinu olla kiinnostunut
Leave a comment: