S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto
Collapse
X
-
Juu veljen ex tekniikanvaihto-s38:lla vedin 4 paria kumeja katuun samana iltana, lapa lattiassa rajotinta vasten eikä hievahtanutkaan yli keskilinjan nesteenlämmöt. Itellä nousee jo tyhjäkäynnillä kuumalla kelillä vaikka on uus oem (78c?)termari ja ehjä vesipumppu. Viskosta haluan eroon, koska se vaan on vanhaa tekniikkaa. Ei noissa uudemmissa autoissa oo enää ollenkaan viskoja, ja sähköflektille voi vetää pakkosyötön kabiiniin jos haluaa. (tiedän, että ei ole tehtaalta mutta eipä tuo orggis ole muutenkaan). Radalla syötin menemään ilman mitään lämpöongelmia mutta parkissa nousee, joten saanee puhaltimilla kuriin.
Huomasin, että öljynjäähdytin ei lämpeä ollenkaan vaikka öljynlämpömittari näyttää 110c. Täytynee puhallella paineilmaa tuonne öljynjäähdyttimen putkiin, jos ilma kulkee eli jäähdytin ei oo tukossa niin ostan uuden / toisen käytetyn öljynsuodatinjalan. Vai voiko tuon korjata, eli vaihtais termarin öljynsuodatinjalkaan tai poistaa koko termarin, kunnes saan uuden jalan..? :think. Tuskin haittaa jos öljynlämmöt on vaan 70c jos polkemalla nousee 80-90, siis ilman termostaattia. Talviajoa tällä ei tulla ajamaan. BMWfans ei ainakaan tunne mitään muuta kuin koko öljynsuodatinjalan, ei erikseen öljyn termostaattia.
Leave a comment:
-
Ettei sulla ois tukossa tuo öljyn jäähdytin. Harvinaisen kovat on lämmöt. Vaihda se visko ennemmin uuteen kuin korvaat sen sähköisellä. Nc:n ex turbo S38:ssa mentiin ihan vakio viskolla eikä lämpöongelmia ole.Originally posted by -Sipe- View Postauton mittaria oon ite vaan seuraillu. Täytyy varmaan kokeilla että lämpiääköhän tossa jäähdytin ollenkaan. :think. Rasittavia nuo lämpöongelmat
S38 on kyllä melko lämpöä tuottava kone ja on tarkka että jäähdytys oikeasti toimii.
Itsellä on kokemuksia niin B36 ja B38 niin molemmissa normaalissa ajotilanteessa veden lämmöt uudella termarilla viisarin vajaa puolen välin ja reippaassa ajossa tasan puolessa välissä. Öljyn lämmöistä täällä onkin jo puitu aiemmin, kylmänä tuo Masterin M5 syystä tai toisesta käy.
Leave a comment:
-
auton mittaria oon ite vaan seuraillu. Täytyy varmaan kokeilla että lämpiääköhän tossa jäähdytin ollenkaan. :think. Rasittavia nuo lämpöongelmat
Leave a comment:
-
Ootteko katellu noita öljynlämpöjä ihan vaan auton mittarista?
Ainaki S50:ssä livedatassa näkyy jonkin verran korkeampia lukemia mitä mittarissa.
Leave a comment:
-
Tänään +25 eikä öljyt lämpene yli 80 astetta vaikka ajaisi hieman reippaammin.
Leave a comment:
-
vai että 80-90 öljynlämmöt.. Mulla menee aina jos on yli 20c lämmintä, niin yli 100c. Ruuhkassa on 110-120c. Mikäköhän tossa miinassa mättää :think. Pitääkö uusia öljynsuodatinjalka? Siellä on siis termari jäähdyttimelle vai?
Nesteenlämmötkin seilaa viisarinverran keskilinjasta yli. Termari uusittu (OEM). Etummainen flekti ei toimi ollenkaan ja visko on muutenkin sellanen paska että pitäs lailla kieltää, iso imevä sähköflekti tulee viskon tilalle ja tuo orggis puhaltavakin pitäs korjailla. Eikös tuon pitäisi syylärin päässä olevalla 3-pinnisellä anturilla lähteä etupuolella oleva puhaltava 1-teholle 92c ja 2-teholle jossain 98c nurkilla? :think. Näin ainakin m60, ilman viskoa pari vuotta ilman ongelmia.Last edited by -Sipe-; 04-07-2014, 19:13.
Leave a comment:
-
Oma boksi alpha-n modauksessa tällä hetkellä,kun auto alkas muuten olla liikuteltavassa kunnossa ni kuumalanka maffista poikki ja käy ihan päin vittuja koko rakkine,infoan enempi kun saan boksin pelaamaan,kuulema saa ohjelmoitua orggis boksin tossa b38:ssa.Originally posted by jaakko* View PostNyt vaikuttaisi siltä että s38b38:sta on ilmamassamittari sökönä.
Tasakaasulla kiihdyttäessä tuntuu pieni heijaus/nykiminen, täyskaasulla vetää niin kuin kuuluukin.
Vaihdoin uudet tulpat ja lambdan, ei vaikutusta. Otin maffin liittimen irti, ei vaikutusta tyhjäkäynnillä tai ajossa.
Kokeilen viellä toisella maffilla.
Uusi ilmamassamittari maksaa hunajaa, joten rupesin miettimään onko alpha n modi mahdollinen? Mitä vaatii? Kuka tekee? Paljonko maksaa?
Leave a comment:
-
M62 4,4 nonvanos(sama kuin m60 4,0) koneen mafliitin 4-pinninen ja 3,8 5-pinninen. Elementtien kiinnityslaipat ihan eri kokoisia ja putkien kokoero mitätön.Originally posted by Tommi View PostMeinaatko että maffi on fyysisesti isompi? Ois kyllä tommonen ehjä maffi vielä tallessa, pitääpä vl verrata.
Öljynlämmöstä 80-90 asteen välissä viimekesänä 10w60.
Leave a comment:
-
Jotain tälläistä aatelinkin. Eli mielummin tulpattuna kuin rikki.Originally posted by Bmw Master View PostOlettaisin sen aukeavan käynnistyksen yhteydessä joksikin aikaa. Eli vetää seisonnan aikana pönttöön kertyneet huurut koneeseen.
Edit: ja johtohan sieltäkin oli poikki liittimen juuresta
Kai se rikkaalla onkin käynyt kun tosta on tullu imuvuotoa ja tps johdot miten sattuu.Last edited by Tonton; 12-06-2014, 15:39.
Leave a comment:
-
Olettaisin sen aukeavan käynnistyksen yhteydessä joksikin aikaa. Eli vetää seisonnan aikana pönttöön kertyneet huurut koneeseen.Originally posted by Tonton View PostKylmänä auki ja lämpimänä suljettuna?
Leave a comment:
-
Siellä oli ainakin maa kytketty tyhjäkäyntipuolelleOriginally posted by Bmw Master View Post
Pitää ihmetellä vielä se venttiili hiilipöntön ja läppärungon väliltä tuntuis olevan kokoajan auki.
Mites sen pitäis toimia? Kylmänä auki ja lämpimänä suljettuna?Last edited by Tonton; 12-06-2014, 12:22.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tonton View PostMotronic lukee pinneistä 52 ja 53 tps anturia. Kummasta pinnistä se lukee täyskaasun?
Leave a comment:
-
Motronic lukee pinneistä 52 ja 53 tps anturia. Kummasta pinnistä se lukee täyskaasun?
Etmstä selviää pinnit ja johtojen värit. Mutta siihen se loppukin Googlen kuvahaulla löyty motronicin pinlayout mutta ei siitäkään kumpi on täyskaasulle
Leave a comment:
Leave a comment: