Originally posted by fraatti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by nokiwasara; 30-06-2016, 07:05.
-
-
DISA:n toiminnasta
Ajankuluksi päätin purkaa DISA:n irti. Oli ehyt päällisinpuolin, mutta kun jännitin läpän kiinni ja suljin sormella sen ilmareiän niin läppä aukeaa n.1cm...
¨
Onko tässä tapauksessa ainut vaihtoehto ostaa uusi DISA vai onko sillä korjaussarjalla mitään vaikutusta asiaan??
Ja motti on M54B30..
Edit: Jaa, mitäpä mää täällä kyselen kun, youtuben mukaan onkin ehyt. Jos tilais vaan uuden tiivisteen ja silläselvä.
-MikkoLast edited by Mad_Mike; 05-07-2016, 20:42.530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Omassa m54b25 moottorissa on jo tovin kiusannut suurehko polttoaineen kulutus ja puutuneisuus matalilla kierroksilla. Eli melko yleinen vaiva tällä moottorityypilla. Korjaustoimenpiteenä on suoritettu imuvuotojen tarkastus, CCV:n vaihto cold country versioksi ja kaikki siihen liittyvät letkut/putket, VANOS tiivisteiden vaihto ja muut työn ohella irroitettavien tiivisteiden vaihto, ICV putsattu ja todettu toimivaksi, mutta vaiva on ja säilyy vaan.
Nyt olen keskittynyt tuohon DISAan, joka ns. sormitestillä toimii oikein ja läpässä ei ole välystä, mutta kun virrat kytketään päälle, läppä, tai sen moottori on aivan mykkä.
Alla olevassa linkissä lisää testistä.
Tälläkin foorumilla on useampi henkilö kärsinyt samasta vaivasta ja ongelmaa ei ole ratkaistu (ei ainakaan kirjoitettu tänne), vaikka kaikki edellä mainitut on tehty ja DISAn korjaussarja asennettu. Itse unohdan nyt korjaussarjat ja tilaan suoraan uuden DISAn ilman suurempia ihmettelyjä ja raportoin tänne miten kävi.
Comment
-
-
Mulla vähän samaa vaivaa, tuntuu että polttoainetta kuluu jonkin verran enemmän kuin pitäisi. Aika lailla kaikki muu on jo tsekattu/uusittu, mutta nyt alkoi mietityttämään että voisiko kaasuläpässä olla jotain häikkää? Käytös on varsinkin matka-ajossa ohitellessa vähän arvaamatonta näin manuaalivaihteiseen urheiluautoon tottuneelle. :think Välillä kaasua saa runtata ihan tosissaan että mitään alkaa tapahtua, ja välillä taas kaasuvaste on sellainen kuin tämän tehoisella bensakoneella pitääkin olla. Ilmeisesti kaasuläpän asentotunnistin on integroitu kaasuläppään, eli vaihtoon menee koko läppä mikäli asentotunnistimessa on vikaa?E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Täällä on käyttiksenä e39 m54b25 automaatti ja pienimmillään päässyt 9,48l/100km. Seka-ajossa 11-13l/100km. Kohtuuton kulutus mielestäni. Auto toimii ja pyörii aivan normaalisti. Useamman tuhat kilsaa ajanut nyt tuolla ja pitää kyllä sanoa, että on ominaisuuksiltaan varmasti yksi paskimmista bemarin kutoskoneista ainakin automaatin perässä.Last edited by Paabo; 19-07-2016, 22:55.E39 M5
Comment
-
-
Originally posted by Paabo View PostTäällä on käyttiksenä e39 m54b25 automaatti ja pienimmillään päässyt 9,48l/100km. Seka-ajossa 11-13l/100km. Kohtuuton kulutus mielestäni. Auto toimii ja pyörii aivan normaalisti. Useamman tuhat kilsaa ajanut nyt tuolla ja pitää kyllä sanoa, että on ominaisuuksiltaan varmasti yksi paskimmista bemarin kutoskoneista ainakin automaatin perässä.
Vanoksen tiivisteet jos on vaihtamatta se nostaa kulutusta paljon kun ei se jaksa alhaalta vääntää.
Comment
-
-
Saako nuo alipaineletkut vaihettua ilman että imusarjan ottaa pois? e46:saa tuntuu pirun ahtaassa olevan. Rupesin ehjiä, mutta korppuuntuneita letkuja uusimaan, niin torppas jos siihen kun ei saa siellä imusarjan takaosassa niitä ohuita letkuja paikoilleen (siihen venttiiliin mikä menee pakosarjan pumpulle). Vielä ois joku ohut letku nykäsemättä mikä menee alaspäin imusarjan takaa (en nähny toista päätä, niin ei uskaltanut irrottaa vielä).EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostJos vaihdat muitakin letkuja kun ccvn suosittelen ottamaan imusarjan irti. Katso youtubesta 50skid nimimerkin video aiheesta avuksi.
Tuossa ei ollu eristettyä huohotinta 2008 vuonna ja nyt on, eli joku sen on päivittänyt. Oletan että ne paksummat letkut myös vaihettu kun siniset bmw numerot yms näky selvästi ja paljon puhtaampia oli kuin muut.
Vaihtelin niitä ohuita 3,5mm alipaineletkuja kun olivat ihan korppuja ja ilmeisti alkuperäiset ja nekin sain lopulta vaihdettua kun otti sen pakosarjapumpun sähköisen säätimen irti imusarjan takaa.
Se vacuumisäilölle menevää letkua en viittiny vaihtaa, vaan ostin sille menevään imusarjan liittimeen 3.5mm tulpan ja samalla toki sen uuden 7mm tulpan myös. Käsittääkseni ei pitäis tulla mitään koodia kun se läpän ohjaus on siellä peräkontissa ja eihän se tiedä onko siellä alipainetta vai ei (läpän poistin kokonaan jo viime kerralla kun auto oli mulla, muokkasin silloin vaimenninta ja vaihoin ulostulot).
Taidan käydä vielä uuden bensansuotimen ja samalla vaihtaa sen alipaineletkun pätkän sieltä suodattimen päästä.
Disankin joku ilmeisti vaihtanu tai korjannu kun vielä ehjälle tuntuu.
Ei liity alipaineletkuihin, mutta kannattaako ostaa 1.4 barin korkki syyläriin vai se 2barin mikä siellä nytkin on?
Joskus jäi mieleen että vanhoihin kannattaa vaihtaa se 1.4bar korkki, mutta oliko sitten kyse kasista vai kutosista en muista.
Syylärissä on 2011 leima, eli sekin vaihettu, mutta vähän neste haisee kun ajelee reippaammin (kiristelin muutamaa klemmaria kun näytti että oli aika höllässä kiinni ja en tiiä vielä oliko apua.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Tarkoituksena olisi varman ensi viikonloppuna seurailla Test-o:lla/impalla lampda integraatiota ja suihkutella jarrucleaneria imuvuotojen mahdollisille alueille. Täällä onkin käyty aika hyvin paikat läpi eli pahimmat lienee imusarjan takan olevat 2tulppaa ja sitten nuo imu"haitarit" ilmanputsarin ja koneen välillä.
Oliskohan porukalla kokemuksia kuinka pienellä tuollainen cabrio -01 330ci automaatti pitäisi mennä jos oikein pientä kulutusta hakee esim isolla tiellä? Nyt on ollut sekalaisessa ajossa aikalailla 11-11.8l/100km kulutus. Mitään eco autoilua ei tule harrastettua, mut eipä tuu koko aika kick-downiakaan kulutettua. Olis mielenkiintoista vaan saada muiden cabrio kuskien perus kulutuksia tai pienimpiä kulutuksia mitä saatu aikaan. Cabrio vissiin painonsa takia vienee jonkun verran enempi kun sedanit ja coupet, samoiten automaatti toki ottaa osansa.
Vanon remppa tehty ja Disa silmämääräisesti todettu ehjäksi, samoin läpän liike tuntuisi olevan kunnossa. Sen paremmin ei ole tullut ajossa tms seurattua elääkö Disa mihinkään suuntaan. Vapari kutosista ei ole ennen tätä autoa mitään kokemusta eli vaikeaa vertaillakkaan toimiiko/vääntääkö/kulkeeko "normaalisti".
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Originally posted by Grandy View PostKovasti keskustelua tuosta Disasta ja se on vielä uusi asia itselleni, varmaan monen muun lisäksi. Olisko linkkiä johonkin keskusteluun täällä foorumilla?
Tässä tietoa miksi se hajoaa ja apua korjaukseen:
Comment
-
-
Mistähän pääsee ilmaa polttoainetukille? Parisadan kilometrin ajeluiden jälkeen siitä ilmausnipasta saa laskea vaikka kuinka kauan ilmaa pois, jolloin tulee taas vedot autoon takaisin.
En ole mistään vikaa löytynyt ja ajattelin heittää m50 koneesta tukin linjoineen tohon jossei vikaa löydy.
Vaihdettuna bpumppu ja suodatin. Pumppukaan ei missään vaiheessa pääse hörppäämään ilmaa.
Comment
-
-
^ Eikös nää ilmaannu itekseen?
Vaihdoin b-suodattimen ja oli vajaan päivän linja auki kun ei ollu uusia klemmareita siihen hätään. Pari kertaa sytytysvirtoja päälle ja sit käyntiin. Ekoilla kiihdytyksillä rötäsi isommilla kierroksilla, mutta sen jälkeen toimi normaalisti.
Oliko normaalia m54:ssä että kurluttaa kun öljytikun nappaa pois? Kylmänä kurlasi, sitten kun kävin testilenkin ajamassa että kaikki toimii ja tuli n. tunnin verran ajeltua mutkapätkiä että sai ihan kunnolla jenkaa niin sitten ei kurlutusta kuulunut. Öljykorkin kun nappaa pois ja kädellä kokeilee, niin kevyt imu tuntuu siinä.
Eli kaiketi ei pitäisi olla enää imuvuotoja kun imua siellä venttiilikopassa?
Bräkleenillä suihkin sinne imusarjan alle, yms. niin ei rynnännyt.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment