Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nuuskis
    BTCF Member
    • Sep 2007
    • 99
    • Kuortane

    Vaikuttaako imuvoudot miten tuon Disan toimintaan, kun omassa e39:ssä tuo disa ei liiku eteen ei taakse vaikka kuinka antaa kierroksia. On siis kokoajan täysin auki..
    E39 525i -01

    Comment

    • Bimmer145
      BTCF Member
      • Jul 2014
      • 343
      • https://t.me/pump_upp

      Osaako joku sanoa miks tuo 325 vetää kylmänä laihalle, eikä meinaa käydä? Lämpösenä seokset ok.
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • e36coupe
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 720
        • Nokia

        Shadow-memoryssä näkyy "keltaisena" vikakoodeja DME:stä (90,91,92,93). Kyseessä siis "ei päällä olevia koodeja" lambdoilta. Näitä ei BMWScannerilla saa poistettua.

        Autossa ei pala mitään merkkivaloja, vedot on tallella ja kone käy tasaisesti. Kyseessä M54B25.

        "Väärä" ohjelma käytössä vai kuitenkin jotain vikaa autossa? Miksi shadow-memory ei suostu tyhjentymään?

        Haitariputket uusittu, kumitulpat vaihdettu imusarjaan, venakopan tiiviste vaihdettu. Autossa ei mitään tiedossa olevia vikoja.
        Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

        Työn alla: E21 320/6
        Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

        Comment

        • Bimmer145
          BTCF Member
          • Jul 2014
          • 343
          • https://t.me/pump_upp

          Auttakaas nyt joku tuon nelikutosen kans! Kone on 2.5l ja automaatti..

          Elikkä kylmänä ja melkein kylmänä hankala saada käyntiin, mut lähtee aina kumminki parin starttauksen jälkeen. Koneen käydessä kylmänä paukkuu putkeen ja kierrokset seilaa.. Lämpösenä käy huomattavasti paremmin, mut tehot aikalailla kateissa.. Ei vikakoodeja, ei pitäs olla imuvuotojakaan, disa uusi, ideoita mitä seuraavaksi uusitaan?
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            Originally posted by Bimmer145 View Post
            Auttakaas nyt joku tuon nelikutosen kans! Kone on 2.5l ja automaatti..

            Elikkä kylmänä ja melkein kylmänä hankala saada käyntiin, mut lähtee aina kumminki parin starttauksen jälkeen. Koneen käydessä kylmänä paukkuu putkeen ja kierrokset seilaa.. Lämpösenä käy huomattavasti paremmin, mut tehot aikalailla kateissa.. Ei vikakoodeja, ei pitäs olla imuvuotojakaan, disa uusi, ideoita mitä seuraavaksi uusitaan?
            Vikamuistissa on taatusti jotain, jos paukkuu putkessakin jo.
            Jos niitä on luettu jollain yleismallin höpöhöpö-kapulalla, ei se tarkoita etteikö siellä jotain olisi.

            Imuvuodolta kuulostaa.

            Comment

            • Bimmer145
              BTCF Member
              • Jul 2014
              • 343
              • https://t.me/pump_upp

              Originally posted by Risto113 View Post
              Vikamuistissa on taatusti jotain, jos paukkuu putkessakin jo.
              Jos niitä on luettu jollain yleismallin höpöhöpö-kapulalla, ei se tarkoita etteikö siellä jotain olisi.

              Imuvuodolta kuulostaa.
              Livedataa on katottu ja kylmänä vetää laihalle, eli imuvuoto jossain?
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by Bimmer145 View Post
                Livedataa on katottu ja kylmänä vetää laihalle, eli imuvuoto jossain?
                Jos käytössä on INPA niin helpoin tapa löytää imuvuodot on TESTO:lla seurata vaan lambdaa kun suihkuttelee vaikka kaasarin puhdistusainetta kaikkiin potentiaalisiin imuvuoto kohtiin. Aina kun lambda muuttuu on löytynyt imuvuoto.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Bimmer145
                  BTCF Member
                  • Jul 2014
                  • 343
                  • https://t.me/pump_upp

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Jos käytössä on INPA niin helpoin tapa löytää imuvuodot on TESTO:lla seurata vaan lambdaa kun suihkuttelee vaikka kaasarin puhdistusainetta kaikkiin potentiaalisiin imuvuoto kohtiin. Aina kun lambda muuttuu on löytynyt imuvuoto.
                  Tällähetkellä ei ole käytössä INPA, joten taidan vaan seuraavaksi imusarjan nypätä irti ja kattoo kaikki letkut ym sen alta..:think
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • Lersahdus
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 43
                    • Rauma

                    Vissiin jotain imuvuotoa nää tarkottais?
                    Moottori antoi autocomilla vikakoodit E4 ja E3. ''Polttoaineen säätö ryhmä 1&2, sallittu alue ylitetty''

                    En oo mitään oireilua ainakaan huomannut, paitsi joku sanoi et 8,5l/100km on överi maantiellä tolla M54B30 automaatilla...
                    E91 318d Touring '11
                    Ex E46 330iA Touring M-Sport '02

                    Ex E46 325CiA '01
                    Ex E39 523iA '98
                    Ex E36 323Ci M-Sport '95

                    Comment

                    • MiikkaRs
                      Newbiemmer
                      • Aug 2008
                      • 11
                      • Tampere

                      Arvon tietäjät! Paljon aiheesta olen lukenut ja tutkinut,turvaudun kuitenkin teihin. Potilas E46 M54B30 manu.
                      Vuoden verran painittu tän kanssa (käynti/kulkupuolihäikkää) Vaihdettu mm. maffi,haitariputkea,pakosarjaa,lambadaa,bensapumpp u jne... imuvuodot tsekattu savutuksella, jonka jälkeen vaihdettu venakopantiiviste. Kylmänä käynnistyy kivasti ja liikkuu ongelmitta.
                      Koneen lämmetessä esm. kaupunkiajossa, kierrokset hummaa pysähtyessä rajusti ja käynnissä pysyminen on vaikeaa,välillä sammuukin risteykseen. Sillointällöin moottorin vikavalo palaa,välillä ei? Matka-ajossa ei kulkupuolessa ongelmaa (cruise toimii jne). Mistäpäin tutkimukset tulisi aloittaa?
                      Liikuskelen pirkanmaalla, jos jotakuta kiinnostaa, haluaa tehdä tutkimuksia,ottaa työnalle tai potkia renkaita, tulemme mielellämme paikalle!

                      Comment

                      • Jampsu87
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1335
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by MiikkaRs View Post
                        Arvon tietäjät! Paljon aiheesta olen lukenut ja tutkinut,turvaudun kuitenkin teihin. Potilas E46 M54B30 manu.
                        Vuoden verran painittu tän kanssa (käynti/kulkupuolihäikkää) Vaihdettu mm. maffi,haitariputkea,pakosarjaa,lambadaa,bensapumpp u jne... imuvuodot tsekattu savutuksella, jonka jälkeen vaihdettu venakopantiiviste. Kylmänä käynnistyy kivasti ja liikkuu ongelmitta.
                        Koneen lämmetessä esm. kaupunkiajossa, kierrokset hummaa pysähtyessä rajusti ja käynnissä pysyminen on vaikeaa,välillä sammuukin risteykseen. Sillointällöin moottorin vikavalo palaa,välillä ei? Matka-ajossa ei kulkupuolessa ongelmaa (cruise toimii jne). Mistäpäin tutkimukset tulisi aloittaa?
                        Liikuskelen pirkanmaalla, jos jotakuta kiinnostaa, haluaa tehdä tutkimuksia,ottaa työnalle tai potkia renkaita, tulemme mielellämme paikalle!
                        Mitä vikakoodia antaa? Nokka-akselin anturia veikkaisin syylliseksi..
                        E91 lci 330xd.

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4627
                          • Tampere

                          Originally posted by MiikkaRs View Post
                          Arvon tietäjät! Paljon aiheesta olen lukenut ja tutkinut,turvaudun kuitenkin teihin. Potilas E46 M54B30 manu.
                          Vuoden verran painittu tän kanssa (käynti/kulkupuolihäikkää) Vaihdettu mm. maffi,haitariputkea,pakosarjaa,lambadaa,bensapumpp u jne... imuvuodot tsekattu savutuksella, jonka jälkeen vaihdettu venakopantiiviste. Kylmänä käynnistyy kivasti ja liikkuu ongelmitta.
                          Koneen lämmetessä esm. kaupunkiajossa, kierrokset hummaa pysähtyessä rajusti ja käynnissä pysyminen on vaikeaa,välillä sammuukin risteykseen. Sillointällöin moottorin vikavalo palaa,välillä ei? Matka-ajossa ei kulkupuolessa ongelmaa (cruise toimii jne). Mistäpäin tutkimukset tulisi aloittaa?
                          Liikuskelen pirkanmaalla, jos jotakuta kiinnostaa, haluaa tehdä tutkimuksia,ottaa työnalle tai potkia renkaita, tulemme mielellämme paikalle!
                          Joko vanoksen tiivisteet on uusittu? Tuollaisia tapauksia on tullut vastaan...
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • MiikkaRs
                            Newbiemmer
                            • Aug 2008
                            • 11
                            • Tampere

                            Originally posted by Jampsu87 View Post
                            Mitä vikakoodia antaa? Nokka-akselin anturia veikkaisin syylliseksi..
                            Tarkkaan ennyt muista mutta, olisikohan ollut:
                            Polttonesteenpaineryhmä 1
                            Polttonesteenpaineryhmä 2

                            Taas oli olevinaan niin vitun kiire...
                            -Miikka

                            Comment

                            • MiikkaRs
                              Newbiemmer
                              • Aug 2008
                              • 11
                              • Tampere

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Joko vanoksen tiivisteet on uusittu? Tuollaisia tapauksia on tullut vastaan...

                              Ei ole vielä, tuskimpa siitäkään haittaa olisi...
                              -Miikka

                              Comment

                              • Kesäromu
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2011
                                • 228
                                • Espoo

                                Laitanpa tänne myös vähän juttua oman m54 moottorin käyntihäiriöstä ja vian selvityksestä.
                                Vika ilmeni lähes ainoastaan kylmänä eli moottori nytkähteli, lämmettyään toimi useimmiten ookoo.
                                Katselin bmwhat:lla vikakoodeja ja antoi vitossylinteristä viallista sytytystä.

                                Uusin kaikki tulpat ja puolan tuohon vitossylinteriin.
                                Auto tuntui hieman paremmalta mutta vika ei poistunut kuitenkaan.

                                Luettiin koodit nick Dualfunin toimesta oikealla ohjelmalla ja samalla tuli muutakin infoa mm.vanoksen korjausarvoista (jotka oli muuten hyviä, autolla ajettu n198 tkm)
                                Tämä ohjelma näytti nelossylinterin korjausarvon olevan hetkittäin aika suuri muihin verrattuna, hypähteli välillä reilusti. Nollattiin adabtaatiot ja ajoa.
                                Seuraavana aamuna kylmästartin yhteydessä taas nytkähteli rajusti. Hommasin uuden puolan nelossylinteriin ja nollattiin jälleen korjausarvot.
                                Auto toimi hienosti pari päivää

                                Seuraavaksi auto hukkasi loputkin alaväännöt ja muuttui tehottomaksi ja tukkoiseksi..

                                Olin lisännyt SI-1 pullon tankkiin tuossa vian etsimisen aikoihin. Hetken mielijohteesta avasin öljykorkin moottorin käydessä, sehän oli niin tiukassa että piti tosissaan kiskaista irti koska moottorissa oli järjetön alipaine. No, purin samantien huohottimen putkineen pois ja laitoin uudet talvimallit tilalle, nyt moottori pelittää hienosti ja käy tasaisesti.

                                Avasin vanhan huohottimen ja sen kalvo oli revennyt irti reunastaan ja imusarjan päällä oleva putki oli puoleksi tukossa. Täytyy sanoa huohottimen vaihdosta että hieman vittumainen homma tehdä ulkona katoksessa koska ko.päivänä tuuli vielä pirusti
                                F10 -11
                                E21 315 -83

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎