Pysyy lähes aina, joskus saattaa sammahtaa mutta harvoin. Käy vähän huonosti tyhjää ja heti kun hipaisee kaasuun niin röpeltää ensin hetken. Isoilla 3000rpm--> kierroksilla toimii lähes normaalisti. Inpassa näkyy vaan kampuran tiedon kohdalla yks ja sama lukema kokoajan kun vika on päällä.
Tuo kaasuun vastaamattomuus olis helposti selitettävissä sillä, ettei ecu saa tarpeeksi nopeasti tietoa moottorin kasvavasta kierrosluvusta = toimii pelkän nokan anturitiedon varassa. Emt, selventäkööt joku viisaampi, jos näin on, niin ei tartte ite mutuilla enempää.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Joo kyllä se M52 anturi voi olla rikki ja olla antamatta vikakoodia, signaali on ihan kuralla mutta kun yhteys ei ole poikki niin toimii miten sattuu eikä anna vikakoodia.
Noi tuntuu olevan vaihtokunnossa kaikista näillä ikävuosilla, pelkästään täällä on vaihdettu repullinen M52 antureita ja kaikki olleet vielä alkuperäisiä tehdasasenteisia. Molemmat anturit vielä hajoaa lähes samaan aikaan, korkeintaan vuosi kaks eroa. Voitaneen olettaa että elinikä on siis 10-15v, vähän kuin laturillakin 250-300tkm
Täällä taas.
Aikaisemminkin kysellyt tätä täällä, mut kysytäänpä vielä kertaalleen aihetta sivuten. Ongelmana siis se tuttu tyhjäkäynnin heittely, joka alkaa melkein heti kun termostaatti on auennut.
Sen verran olen huomannut että käynnissä kun aukaisee öljykorkin, niin tyhjäkäynti putoaa hieman. Näin ainakin kylmänä, kun moottori käy normaalisti.
Tänään taas käynti heitti, niin aukaisin ö.korkin, ja kas ongelma loppui. Eli vaikuttais huohotinletkulta. Toista kertaa en vielä päässyt kokeilemaan, että oli varmaan vahinko.
Sit tullaan itse kysymykseen. Eli osaisiko joku sanoa suoraan huohotinletkun, minkä tukkoisuus saattais aiheuttaa tuon? Tai ainakin infota listaa, mitä letkuja tulee laittaa tilaukseen. Kun eivät ainakaan KL:stä osanneet antaa äkkiseltään kuin noi alla mainitut...
IMM:n ja imusarjan välinen putki on vaihdettu, kuten myös tyhjäkäyntimoottorilta imuputkeen tuleva letku ja imuilman lämpötunnistin.
Täällä taas.
Aikaisemminkin kysellyt tätä täällä, mut kysytäänpä vielä kertaalleen aihetta sivuten. Ongelmana siis se tuttu tyhjäkäynnin heittely, joka alkaa melkein heti kun termostaatti on auennut.
Sen verran olen huomannut että käynnissä kun aukaisee öljykorkin, niin tyhjäkäynti putoaa hieman. Näin ainakin kylmänä, kun moottori käy normaalisti.
Tänään taas käynti heitti, niin aukaisin ö.korkin, ja kas ongelma loppui. Eli vaikuttais huohotinletkulta. Toista kertaa en vielä päässyt kokeilemaan, että oli varmaan vahinko.
Sit tullaan itse kysymykseen. Eli osaisiko joku sanoa suoraan huohotinletkun, minkä tukkoisuus saattais aiheuttaa tuon? Tai ainakin infota listaa, mitä letkuja tulee laittaa tilaukseen. Kun eivät ainakaan KL:stä osanneet antaa äkkiseltään kuin noi alla mainitut...
IMM:n ja imusarjan välinen putki on vaihdettu, kuten myös tyhjäkäyntimoottorilta imuputkeen tuleva letku ja imuilman lämpötunnistin.
Moottorina siis M52b28.
Mullakin tourinki teki tuota viime kesänä heittely tosin puuttui. Jostain luin että saattaisi johtua vuotavasta venakopan tiivisteestä.
Edit: eikun mähän vaihdoin haitarikumit ynnämuut vuosi sitten talvella.
Mullakin tourinki teki tuota viime kesänä heittely tosin puuttui. Jostain luin että saattaisi johtua vuotavasta venakopan tiivisteestä.
Muuten varmaan voiskin olla, mut tuntuu et venakopassa on alipaine kun koittaa käydessä aukaista korkkia. Mut eihän sen periaatteessa pitäs vaikuttaa, koska silloinhan sinne ei voi muodostua alipainetta jos tiiviste vuotaa? :think
Ei sillä, ettenkö vois painella marmorille ja pyytää kaikki letkut mitä vaan löytää. Mut sen verran tiukahkoa tällä hetkellä, että pitäs täsmäiskulla saada toi hoitumaan.
EDIT: Niin kun imuputki on vaihdettu, eikä vaikutusta.
M52 pitää olla pieni alipaine kun korkin avaa ja pitää siinä huulilla, jos on reilu eikä jaksa kahdella sormella oikein nostaa korkkia niin separaattorin kalvo rikki todennäkösesti.
M52 pitää olla pieni alipaine kun korkin avaa ja pitää siinä huulilla, jos on reilu eikä jaksa kahdella sormella oikein nostaa korkkia niin separaattorin kalvo rikki todennäkösesti.
Jeps. Mutta vaikuttaako ö.korkin aukaisu "normaalisti" käyttäytyvässä moottorissa tyhjäkäyntiin?
Lämpimällä koneella tyhjäkäynti "notkahtaa" ja alkaa käydä vähän epätasaisemmin.
Ok, eli nou hätä sen suhteen. Eikä se ö.korkin aukaisu sitten mitään auttanutkaan heittelyyn kun sitä toisen kerran kokeilin. Eka kerta oli vaan tuuria...
Jatketaan hakuammuntaa.
Onko faktaa, että sotkeeko lambdan toimintaa, jos pakosarja vuotaa lambdan jälkeen? Ilmeisesti halki tuossa omassa, ja täältä löyty stooria, että ei vissiin ihan uus juttu.
Ei sotke yleensä, eikä välttämättä päästömittaustakaan jos ei vedä happea siitä putkeen. Inpalla näkee adaptaatiot, jos on kohollaan vuotavalla puolella niin sitten sotkee, muuten vain meluhaitta.
Onko uusien hydraulisten nostimien naksutus ihan normaalia? Sain ensimmäistä kertaa käyntiin huoltamani b28:n ja yhtä lukuunottamatta nostimet hiljeni parin sekunnin jälkeen. En kuitenkaan uskaltanu ilman vesiä kauaa käyttää, niin uskaltaako tuota ruveta ilmaamaan ihan normaalisti?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Onko uusien hydraulisten nostimien naksutus ihan normaalia? Sain ensimmäistä kertaa käyntiin huoltamani b28:n ja yhtä lukuunottamatta nostimet hiljeni parin sekunnin jälkeen. En kuitenkaan uskaltanu ilman vesiä kauaa käyttää, niin uskaltaako tuota ruveta ilmaamaan ihan normaalisti?
Mulla meni melkeen 20km että hiljeni uudet INAn nostajat, ilmaa vaan jossain. Nou hätä
Comment