Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    M52 kysymyksiä ja vastauksia

    Noniin, olisko tälläisessä threadissa ideaa? Olisi hyvä jos joku kysyy jotain ja saa vastauksen tai ratkaisun ongelmaansa, lisäisi sitten sen tekstinpätkän omaan viestiinsä edittinä.

    Itellä lähtis heti kyssäriä että onko venttiilinnostajien pitämä kilinä/nakutus normaalia, entä kuinka siitä pääsisi eroon? Olisi kiva kuunnella tasaista pörinää eikä kilkatusta.

    Toinen on että tuossa kun muutamina kertoina olen hiukan rääkännyt autoa niin on alkanut kuulua sellai hankaava ääni konetilasta, muuttuu kierroslukujen mukaan ja rattikin täristää paljon enemmän. Auton ollessa pysähtyneenä siis.
    Ääni muistaakseni katoaa kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen.
    Kenelläkään havaintoa tuosta?

  • n0fear
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 289
    • Rollo

    #2
    nostajat

    ittellä kans m52b28 kilkattaa aika reilusti, nostajat vaihtamalla loppuu kilkatus....

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      #3
      Originally posted by n0fear View Post
      ittellä kans m52b28 kilkattaa aika reilusti, nostajat vaihtamalla loppuu kilkatus....
      Mitkäs osat noi nostajat on?
      Englanninkielen taidoillani se olisi osa 10

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Joo osa 10.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          #5
          Tarvitseeko noiden venttiilinnostajien vaihdossa erikoistyökaluja, jotain tuommoista jolla jännittää nokka-akselin laakerikannet?

          Comment

          • n0fear
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 289
            • Rollo

            #6
            Originally posted by kaikkone View Post
            Tarvitseeko noiden venttiilinnostajien vaihdossa erikoistyökaluja, jotain tuommoista jolla jännittää nokka-akselin laakerikannet?

            Jotain nokka-akselin ajoitus työkalua siinä vissiin tarvii....

            Comment

            • atte.o
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2009
              • 894
              • haukipudas

              #7
              Onkos kukaan vaihtanu vent.varrenkumeja kansi paikallaan? Meinaa pölläytellä ja syödä öljyä kuin bensaa oma lintta (m52b28). Huohotin venttiili ja letkut vaihdettu. Venttiiliin pitämiseen ostaisin paineilmatyökalun ,mutta jousen painamiseen oon katsellut työkalua vaan ei ole oikein sopivaa.
              E61 M-sport

              Comment

              • songoku
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 70

                #8
                Originally posted by -adde- View Post
                Onkos kukaan vaihtanu vent.varrenkumeja kansi paikallaan? Meinaa pölläytellä ja syödä öljyä kuin bensaa oma lintta (m52b28). Huohotin venttiili ja letkut vaihdettu. Venttiiliin pitämiseen ostaisin paineilmatyökalun ,mutta jousen painamiseen oon katsellut työkalua vaan ei ole oikein sopivaa.
                Itsellä sama homma todennäköisesti. Ei kyllä ole mielestäni mitään järkeä vaihtaa ilman kannen irroitusta. Pakopuolen ohjurit on kuitenkin väljät, niin otat kannen irti ja viet pajalle. Ne korjaa ohjurit ja tekee koneistukset ja sitten on melkein uudenveroinen kansi. Kun saa purettua siihen asti että pääsisi käsiksi kumeihin, ei ole mikään vaiva ottaa kantta irti enää. Se itse kannen irroitus on varmaan helpoimpia hommia tuossa. Ja näkeepähän mitä kone on syönyt.

                Jos on vielä syönyt öljyä yhtään kauempaa niin venttiilit on varmaan niin karstassa että jää vähän kantamaan.

                Mutta itse kysymykseen ei ole kokemusta

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1835
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Ongelma:

                  Kone ei meinaa käydä ollenkaan Bosch F7LDCR tulpilla, mutta NGK:n vastaavilla tulpilla toimii. NGK:llakin mahdollisesti satunnaisia sytytyskatkoksia.

                  Eräs mahdollinen syy:

                  Sytytyspuolien tulpiin tulevat "kierrejousi" liittimet löystyneet, ja eivät saa kunnon kontaktia tulppaan (Boschissa tulpan päätyholkki on putkimainen, kun taas NGK:ssa holkki on umpipäinen).

                  Umpipäiseen tulpanpäähän löysäkin liityntä saa kontaktia edes hiukan holkin ylätasanteen kautta. Boschissa kontakti vaadittaisiin holkin sivusta, ja löysä liityntä ei ota sivuun kiinni -> ei kipinää, käyntihäiriöitä, yms yms vikaa. Saattaa jopa jäädä käynnistymättä kokonaan, kuten minulle kävi, kun vaihdoin NGK:t Boscheihin -> ei lähtenyt käyntiin, ei edes luvannut, ennenkuin laitoin vanhat NGK:t takaisin.

                  Korjaus:

                  Joko koittaa puristaa löystynyttä "kierrejousiliityntää" vähän kasaan, että kontaki tulppaan syntyy
                  Tai uudet sytytyspuolat.

                  P.S
                  Onko joku keksinyt kuinka noita kierrejousipäitä saisi edes vähän puristettua kasaan? Ei viitsis tuon takia ostaa 6 kpl 50,- puolia...
                  Last edited by Havis; 16-09-2010, 22:25.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Niitä hattuja saa erikseen, ei siinä nyt koko puolaa kannata ostaa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1835
                      • Kotona/Poissa

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Niitä hattuja saa erikseen, ei siinä nyt koko puolaa kannata ostaa.
                      Tämähän hyvä uutinen, siis kuvassa osat #1 ja #2 saa erillisinä. Osa #2 ( Spark plug socket ) näyttäisi olevan 10,- luokkaa / kpl.

                      Mononet & KL-varaosat listaa vain koko puolan ( tietenkin... ), siitä hätäisenä päättelin ettei pienempiä osakokonaisuuksia ole saatavilla.
                      Last edited by Havis; 30-11-2021, 19:43.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        #12
                        Minkälainen kaasunvastaus teillä on?
                        Itsellä kyllä reagoi kun painaa kaasua mutta kun kaasun nostaa ni menee sekunti- pari ennenkuin reagoi että heii kaasua ei painetaka enää.
                        Kaverilla E36:ssa oli _PALJON_ herkempi kaasu, samantien reagoi siihen ettei paineta.
                        Mitää vinkkejä miten sen sais herkäksi?

                        Comment

                        • Shifter
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2009
                          • 538
                          • Keski-Suomi. Pihtipudas

                          #13
                          Originally posted by kaikkone View Post
                          Minkälainen kaasunvastaus teillä on?
                          Itsellä kyllä reagoi kun painaa kaasua mutta kun kaasun nostaa ni menee sekunti- pari ennenkuin reagoi että heii kaasua ei painetaka enää.
                          Kaverilla E36:ssa oli _PALJON_ herkempi kaasu, samantien reagoi siihen ettei paineta.
                          Mitää vinkkejä miten sen sais herkäksi?
                          No ei nyt ihan sekuntia tai kahta, oisko puoli sekuntia ja vain oikeastaan ajossa. Paikallaan römmyyteltäessä tippuu kierrokset het kun pedaalista hellittää. Veikkaus niille klassisille imuvuodoille
                          G4 -00

                          Entiset ajokit:
                          e36 328i Coupé -95
                          e36 316i Sedan -98

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            #14
                            Muuten, jos teillä paukkuu putkessa tyhjäkäynnillä, eikä vikakoodeja löydy, kannattaa vaihtaa tulpat ngk:sta boschiin. Povaili jo autosähköliikkeessä kansiremonttia kun hc oli yli 200 tyhjäkäynnillä. Vaihdoin vasta laitetut NGK:t Boschiin niin homma ok ja päästöistä heittämällä läpi.

                            Comment

                            • BMWFW24
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 273
                              • Jämsä

                              #15
                              Originally posted by Perlenbacher View Post
                              Muuten, jos teillä paukkuu putkessa tyhjäkäynnillä, eikä vikakoodeja löydy, kannattaa vaihtaa tulpat ngk:sta boschiin. Povaili jo autosähköliikkeessä kansiremonttia kun hc oli yli 200 tyhjäkäynnillä. Vaihdoin vasta laitetut NGK:t Boschiin niin homma ok ja päästöistä heittämällä läpi.
                              Niin se maailma muuttuu...Mitkä Boschit on toimivat:think? Omien kokemusten perusteella marmoritiskin NGK:t on toiminut paremmin...
                              ex. 316i e36 1991
                              ex. 318iS Coupe e36 1992
                              ex. 528iA Touring e39 1997
                              ex 316i e30 1990, vaimon
                              ex. X5 4.4i e53 2001
                              ex 316 e46 2003, vaimon
                              525iX e60 2008
                              Z4 e85 2003, vaimon​

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎