Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aatos
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 149
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by Tcdoe View Post
    ..
    Originally posted by Shifter
    ..
    eri kori, sama kone, sama vika...

    Ihmettelin tossa konehuonetta ja ainoa mitä jäi käteen on rikkinäinen huohotinventtiili tai sen letkut (viheltää sammutuksen jälkeen). Siihen liittyvissä keskusteluissa ei mainita tyhjäkäynnin pompsahdusta mutta aloitanpa nyt venan uusimisella.
    Last edited by Aatos; 03-10-2010, 18:08.
    BRCF #12 - E36 325 -91

    Comment

    • Tcdoe
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 393
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by Aatos View Post
      eri kori, sama kone, sama vika...

      Ihmettelin tossa konehuonetta ja ainoa mitä jäi käteen on rikkinäinen huohotinventtiili tai sen letkut (viheltää sammutuksen jälkeen). Siihen liittyvissä keskusteluissa ei mainita tyhjäkäynnin pompsahdusta mutta aloitanpa nyt venan uusimisella.
      Jees, ilmoittele onko sillä vaikutusta kun saat vaihdettua.

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        #33
        Originally posted by Cell View Post
        Hyytyneen maffin tunnistaa molempien pankkien kasvaneista adaptaatioarvoista, kun on 100% varmuus ettei ole imuvuotoja.

        edit: on myös tapauksia joissa esim. bensanpaineviat voivat ton aiheuttaa, mutta äärimmäisen harvinaisia. Kun kaikki on ehjää, adaptaatiot on tyypillisesti max 5%.
        Jahas, pitänee kahtoa noi adaptioarvot jossai välissä, ei ole noista sen enempiä ymmärtämäisiä vielä, aina oppii uutta.

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #34
          Originally posted by Tcdoe View Post
          Jees, ilmoittele onko sillä vaikutusta kun saat vaihdettua.
          Oma vaihettu, tekee silti tota. Tosiaan just ku ilmat kylmenny. Pitänee imuvuotoja tutkia.. (taas kerran) Vedän kaik tiivisteet uusiks ja letkunpätkät mitä löytyy.

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            #35
            Joooh, kokeiltiin tuossa toisella imm:llä ja yhtä laiska oli, nollasin myös adaptioarvot eikä mitään vaikutusta. .
            Laiskuutta etsitään yhä.

            Comment

            • Aatos
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 149
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by Perlenbacher View Post
              Oma vaihettu, tekee silti tota. Tosiaan just ku ilmat kylmenny. Pitänee imuvuotoja tutkia.. (taas kerran) Vedän kaik tiivisteet uusiks ja letkunpätkät mitä löytyy.
              Suihkin omaani starttipilottia vähintään riittävästi eikä mitään vuotoja ilmoittautunut. Itse epäilisin tässä kohtaa syyksi jotain outoa tyhjäkäyntimoottorin toiminnassa -> jumii hetken startissa tai jotain.
              BRCF #12 - E36 325 -91

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                #37
                Ei starttipilotti mullakaan vuotoja löytänyt. Silti epäilen imuvuotoa, koska: rikastus startissa, ilmaa liikaa -> kierrokset pomppaa.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #38
                  Originally posted by kaikkone View Post
                  Joooh, kokeiltiin tuossa toisella imm:llä ja yhtä laiska oli, nollasin myös adaptioarvot eikä mitään vaikutusta. .
                  Laiskuutta etsitään yhä.
                  Nollaukset ja toisella kokeilu on ihan tyhjän kanssa. Mitä meinasit saavuttaa tällaisella testillä?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #39
                    Starttipilotilla suihkimiset kannattaa unohtaa, letkut on äkkiä purettu ja tuo suihkiminen ei välttämättä paljasta edes irti revennyttä haitarikumia = ajanhukkaa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      #40
                      Originally posted by Cell View Post
                      Nollaukset ja toisella kokeilu on ihan tyhjän kanssa. Mitä meinasit saavuttaa tällaisella testillä?
                      Kokeilla vaan että oisko tuossa imm:ssä jotain vanhuuden tuomaa laiskuutta tjsp. toisaalta nyt vast tajusin et eikös imm:n pitäs toimia vasta vauhdissa ja suuremmilla kierrroksilla kunnolla?.

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by kaikkone View Post
                        Kokeilla vaan että oisko tuossa imm:ssä jotain vanhuuden tuomaa laiskuutta tjsp. toisaalta nyt vast tajusin et eikös imm:n pitäs toimia vasta vauhdissa ja suuremmilla kierrroksilla kunnolla?.
                        Mulla eron huomasi alaväännöissä sekä kulutuksessa maantiellä. Ennen ei päässyt alle 8 l / 100km mitenkään, MAFfin ja nokka-akselin anturin jälkeen tippui litralla.

                        Mulla se MAF ei antanut mitään vikakoodia, mutta Arnolds bongasi siitä livedatasta että se näytti "intake air":lle (muistaakseni) arvoksi jotain 100-kertaista määrää mitä sen olisi pitänyt olla.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #42
                          Originally posted by kaikkone View Post
                          Kokeilla vaan että oisko tuossa imm:ssä jotain vanhuuden tuomaa laiskuutta tjsp. toisaalta nyt vast tajusin et eikös imm:n pitäs toimia vasta vauhdissa ja suuremmilla kierrroksilla kunnolla?.
                          Vaihtamalla sen toiseen jossa on potentiaalisesti "vanhuuden laiskuutta" eli mittaa väärin, et saa selville oikein mitään. Siksi olisi pitänyt katsoa ne adaptaatiot eikä nollata niitä :think

                          Bensansyöttö ja sytytys ovat riippuvaisia ilmamassatiedosta kaikilla kierroksilla.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            #43
                            Originally posted by Cell View Post
                            Vaihtamalla sen toiseen jossa on potentiaalisesti "vanhuuden laiskuutta" eli mittaa väärin, et saa selville oikein mitään. Siksi olisi pitänyt katsoa ne adaptaatiot eikä nollata niitä :think

                            Bensansyöttö ja sytytys ovat riippuvaisia ilmamassatiedosta kaikilla kierroksilla.
                            Nooh katon ne adaptiot parin päivän pääst uusiks vaikka ni eiköhän siihe mennes ole tullu jo jotai arvoa taas. vai pitääkö pidemmältäkin ajalta kertyä?

                            Comment

                            • Kytölä
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 672
                              • Lohja

                              #44
                              Toimiiko seuraava setti:

                              M52 lohko, M54B30 kampura ja männät, sekä 135mm kiertsarit.

                              Löytyykö faktatietoa? Cell, R.W, anyone?
                              '88 325i cabrio
                              '90 318is

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #45
                                Muistelisin että lohkosta saattais joutua hieman sipasemaan sisäpuolelta mutta muuten bolt-on. Saattaa olla että toi sipasu koski vain rautalohkoa ja alulohkoon menis heittämällä. Sinne ne kuitenkin pitäis muuten upota ihan suoraan, on noita nähty vaan ei yhtäkään tehty kun nyt on ensimmäinen muovimoottori vasta tallissa.

                                edit: siis perusasiat tietty menee ihan suoraan, eli laakerien paikat ja halkaisijat, sekä männät.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎