Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jontsu00
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2011
    • 241
    • Oulu

    Originally posted by mika68 View Post
    Ensimmäisenä liuoitinta konehuoneeseen ja öljypohjaan. Perään painepesuria ja kuivumisen jälkeen kone käyntiin. Sitten vaan tarkkailet mistä kohtaan alkaa kastumaan, näin varmistat vuotopaikan!
    Yksi mahdollinen vuotokohta vanoksen ja lohkon välinen tiiviste.:think
    Juu täytyy tutkia tarkemmin tuota vielä, mutta aika varmasti se tuolta suodattimenjalalta tulee, ja siihen on tiivisteet tulossa. Jossei sillä lopu, niin tutkitaan lisää.

    Originally posted by Magirus View Post
    Omaan E39:siin vaihdoin tuossa tovi sitten juurikin tuon suodattimen jalan tiivisteen. Purin edestä ilmanputsarin sekä laturin niin sopi hyvin tulemaan pois. Kasatessa tointaa kattoo tuon jalan kiinnityspulttien(muistaakseni 6kpl) momentti niin ei ainakaan kierteet mene lohkosta. Omassa alkoi myös heti perään vuotaa tuo vanoksen öljyputki (suodattimen jalan puoleinen banjoliitin alkoi pyöriä letkussa.) Tämän selvitin sillä että yhdestä varaosamoottorista purin letkun pois ja käytin paikallisessa hydraulitarvikeliikkeessä puristuttamassa liittimet paremmin. Uutta ei tohtinu ostaa kun tiskillä hintaa ois kertyny 68e. Toisaalta, prikat tointaa samalla uusia ehdottomasti. Olivat omassakin jo aika länässä kun alumiinia ovat ja helposti muokkaantuu kirittäessä..

    Omassa muuten loppui nostajien nakutus lämmänä kokonaan ja kylmänäkin hiljaisempi, eli varmasti oli vaikutusta öljynpaineisiin/kiertoon tuolla öljysuodattimen jalan tiivisteellä.
    Selvä homma, kiitokset tästä. Tuota letkua tutkin myös, mutta ei ainakaan päälleppäin näkyny mitään vuotoja siinä. Tiivisteet on tulossa, ja nuo prikat.

    Comment

    • Mörökölli
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 1735
      • Turku

      M52B28 automaatilla antoi muutama viikko sitten nokan anturista vikakoodia, vaikka auto oli ihan ajokunnossa, ja kävi nätisti. Vikavalo vaan paloi silloin tällöin. Muita koodeja ei ollut. En ehtinyt sitä anturia heti vaihtaa ja auto jäi ajosta seisomaan 2 viikoksi. Tämän jälkeen ei enää lähtenyt käymään ollenkaan. . No, nyt vaihdoin anturin ehjään ja sain runsaan starttaamisen jälkeen auton käymään. Autoa sahattiin melkoisesti käymään silloin heti seisottamisen jälkeen rikkinäisellä anturilla, kun kotiin pääseminen oli vaakalaudalla.

      Heti ilmaantui toinen ongelma, vastaa hieman huonosti tyhjäkäynniltä kaasuun ja lähtee huonosti käymään. Käy tyhjää kyllä nätisti ja kierroksilla tuntuisi toimivan. Potkaisee välillä mystisesti hieman imusarjaan takaisin startatessa. Vikavalo palaa myös silloin tällöin. Ei ole nyt mahdollisuutta heti päästä koodienlukuun niin olisiko arviota mikä tuollaista voisi tehdä. Tätä ongelmaa ei ollut ennen seisottamista.
      www.nenifab.com

      Comment

      • ttw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1016
        • Vantaa

        Nonni, nyt se sitten tapahtui jo toisessa BMW:ssäni.
        Kannentiiviste ei tykkää nimittäin enää tiivistää hirveen hyvin, tekee painetta ja öljyt & nesteet sekasin.

        Onko kellään kokemusta minkä hintaluokan rempasta puhutaan, pitää kysellä noi paikalliset läpi tässä ensiks. Itselläni ei ole aikaa saatika erikoistyökaluja eikä oikein kiinnostustakaan ruveta.

        Näin offtopiccina, pitäis varmaan hommata se V12 taas, siinä ei ollut koskaan mitään. tuon 180tkm ajetun "helmen" kanssa ei ole ollut kuin harmia. Hurjat 2kk kerinnyt olla kun liikkeestä ostin.
        728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
        Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
        MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by ttw View Post
          Hurjat 2kk kerinnyt olla kun liikkeestä ostin.
          Voisi olettaa että liike osallistuisi korjaukseen, ootko kysynyt heidän mielipidetää asiaan?
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • ttw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1016
            • Vantaa

            Originally posted by Supa View Post
            Voisi olettaa että liike osallistuisi korjaukseen, ootko kysynyt heidän mielipidetää asiaan?
            Liikkeen kanta asiaan oli "käytetty auto ja vanhakin vielä, ei voi mitään."
            728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
            Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
            MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              Originally posted by Mörökölli View Post
              ...

              Heti ilmaantui toinen ongelma, vastaa hieman huonosti tyhjäkäynniltä kaasuun ja lähtee huonosti käymään. Käy tyhjää kyllä nätisti ja kierroksilla tuntuisi toimivan. Potkaisee välillä mystisesti hieman imusarjaan takaisin startatessa. Vikavalo palaa myös silloin tällöin. Ei ole nyt mahdollisuutta heti päästä koodienlukuun niin olisiko arviota mikä tuollaista voisi tehdä. Tätä ongelmaa ei ollut ennen seisottamista.
              Joskus aiemmin törmäsin vastaavaan, kun kampuran asentotunnistin oli sökö. Muuten toimi mainiosti, mutta kaasua polkaistessa huomasi tosiaan normaalia pidemmän viiveen kierrosten nousussa, ja auto sammui ihan satunnaisesti moottorijarrutuksella. Ja moottori oli tosiaan M52B28.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Mörökölli
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 1735
                • Turku

                Originally posted by O-Peksi View Post
                Joskus aiemmin törmäsin vastaavaan, kun kampuran asentotunnistin oli sökö. Muuten toimi mainiosti, mutta kaasua polkaistessa huomasi tosiaan normaalia pidemmän viiveen kierrosten nousussa...

                No, jospa vaihtaisi varoiksi vielä senkin kun ehjiä antureita pitäisi tallissa olla.

                Saapahan senkin mahdollisuuden eliminoitua. Kampuran-anturi hajosikin viime kesänä mutta laitoin tilalle ehjän käytetyn, joten ihan mahdollista että se on taas sökönä.

                Originally posted by O-Peksi View Post
                ... ja auto sammui ihan satunnaisesti moottorijarrutuksella. Ja moottori oli tosiaan M52B28.
                Ja nyt kun puheeksi tuli niin tänään auto sammui yhtäkkiä tyhjäkäynniltä, vaikka onkin muuten ihan nätisti käynyt.
                www.nenifab.com

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  Originally posted by Mörökölli View Post
                  No, jospa vaihtaisi varoiksi vielä senkin kun ehjiä antureita pitäisi tallissa olla.

                  Saapahan senkin mahdollisuuden eliminoitua. Kampuran-anturi hajosikin viime kesänä mutta laitoin tilalle ehjän käytetyn, joten ihan mahdollista että se on taas sökönä.



                  Ja nyt kun puheeksi tuli niin tänään auto sammui yhtäkkiä tyhjäkäynniltä, vaikka onkin muuten ihan nätisti käynyt.
                  Eiköhän se vika sit siltä suunnalta löytyne.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • Mörökölli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 1735
                    • Turku

                    Originally posted by O-Peksi View Post
                    Eiköhän se vika sit siltä suunnalta löytyne.
                    No sieltähän se löytyi. Nyt toimii.


                    Hoksasin samalla että ei se nokan anturi ollutkaan mennyt sen "huonommaksi" seisottaessa, vaan juurikin tuo kampurananturi oli kuollut sillä aikaa. Ja kun molemmat oli rikki niin se ei tietenkään käynnistynyt. Kuitenkin kun vaihdoin nokananturin ehjään niin auto suostui taas käynnistymään, vaikka kampiakselin asentotieto olikin vajaavainen, ilmeisesti jollakin nilkutusmoodilla. Asiaan enemmän vaikuttava ja uusi vika oli siis kampiakselin anturissa, eikä tuossa nokananturissa.


                    Kiitos O-peksille ajatuksista, vaikka olisi tuo kyllä pitänyt itsellekin tulla mieleen. Koska kun tarkemmin asiaa muistelin niin kesällä oireet olivat juurikin samanlaisia, en vaan jostain syystä uskonut siihen vikaan, vaan ajattelin nokka-anturin hajonneen lopullisesti.
                    www.nenifab.com

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      Originally posted by Mörökölli View Post
                      No sieltähän se löytyi. Nyt toimii.


                      Hoksasin samalla että ei se nokan anturi ollutkaan mennyt sen "huonommaksi" seisottaessa, vaan juurikin tuo kampurananturi oli kuollut sillä aikaa. Ja kun molemmat oli rikki niin se ei tietenkään käynnistynyt. Kuitenkin kun vaihdoin nokananturin ehjään niin auto suostui taas käynnistymään, vaikka kampiakselin asentotieto olikin vajaavainen, ilmeisesti jollakin nilkutusmoodilla. Asiaan enemmän vaikuttava ja uusi vika oli siis kampiakselin anturissa, eikä tuossa nokananturissa.


                      Kiitos O-peksille ajatuksista, vaikka olisi tuo kyllä pitänyt itsellekin tulla mieleen. Koska kun tarkemmin asiaa muistelin niin kesällä oireet olivat juurikin samanlaisia, en vaan jostain syystä uskonut siihen vikaan, vaan ajattelin nokka-anturin hajonneen lopullisesti.
                      No hyvä, että vehkeet pelaa taas! Yleensä tulee itellä mieleen aina ekana toi kampuran asentotunnistin, niin tyrkytän sitä melkein joka paikkaan. Vasta tosin vaihdettiin turhaan yhteen M52:een toi tunnistin, kun vika olikin bensapumpussa.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • Mörökölli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 1735
                        • Turku

                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        No hyvä, että vehkeet pelaa taas! Yleensä tulee itellä mieleen aina ekana toi kampuran asentotunnistin, niin tyrkytän sitä melkein joka paikkaan. Vasta tosin vaihdettiin turhaan yhteen M52:een toi tunnistin, kun vika olikin bensapumpussa.

                        Jännä homma, mulla on nyt tässä M52:ssa mennyt kolme pyörimisanturia reilun puolen vuoden sisään, käytettyjä tosin mutta kuitenkin.


                        M50:eissä mulla ei muistaakseni ole vuosien aikana mennyt ainuttakaan pyörimisanturia. Olisiko sitten hyvää tai huonoa tuuria jomman kumman asian kohdalla..
                        Last edited by Mörökölli; 25-01-2012, 19:30.
                        www.nenifab.com

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          Originally posted by Mörökölli View Post
                          Jännä homma, mulla on nyt tässä M52:ssa mennyt kolme pyörimisanturia reilun puolen vuoden sisään, käytettyjä tosin mutta kuitenkin.


                          M50:eissä mulla ei muistaakseni ole vuosien aikana mennyt ainuttakaan pyörimisanturia. Olisiko sitten hyvää tai huonoa tuuria jomman kumman asian kohdalla..
                          Toi M50 anturi muutenkin hajoaa miun kokemusten perusteella pikkasen eri tavalla. Eli joko kerrasta pimeäksi, tai sit tulee noita satunnaisia sammuiluja. Huonoa kaasuun vastaavuutta sen sijaan ei ole ikinä tullut M50 tapauksessa vastaan. Sehän voi olla, että M52 tosiaan pystyy "nilkuttamaan" pahastikin pätkivällä anturitiedolla. Cell:illä esim. saattais olla faktojakin aiheesta? Ainakin M50-koneen anturi on erilainen triggeröinnin komponenttien osalta, verrattuna tuohon M52-anturiin.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Originally posted by O-Peksi View Post
                            Toi M50 anturi muutenkin hajoaa miun kokemusten perusteella pikkasen eri tavalla. Eli joko kerrasta pimeäksi, tai sit tulee noita satunnaisia sammuiluja. Huonoa kaasuun vastaavuutta sen sijaan ei ole ikinä tullut M50 tapauksessa vastaan. Sehän voi olla, että M52 tosiaan pystyy "nilkuttamaan" pahastikin pätkivällä anturitiedolla. Cell:illä esim. saattais olla faktojakin aiheesta? Ainakin M50-koneen anturi on erilainen triggeröinnin komponenttien osalta, verrattuna tuohon M52-anturiin.
                            Itsellä samanlaista vikaa kuin edellämainittu, sammuu välillä tyhjäkäynniltä ja antaa kampuran tunnistimen vikakoodiksi. Kun "vika" on päällä niin inpa ainakin näyttää että kampuran anturi ei anna minkäänlaista tietoa eculle tai mihin ikinä se nyt meneekään. Menee ohi kun käynnistää auton uusiksi. Tämä siis M52

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              Originally posted by jukkae View Post
                              Itsellä samanlaista vikaa kuin edellämainittu, sammuu välillä tyhjäkäynniltä ja antaa kampuran tunnistimen vikakoodiksi. Kun "vika" on päällä niin inpa ainakin näyttää että kampuran anturi ei anna minkäänlaista tietoa eculle tai mihin ikinä se nyt meneekään. Menee ohi kun käynnistää auton uusiksi. Tämä siis M52
                              Pysyykö auto siis käynnissä, kun vika on päällä? Mietin vaan, että voisko toi moottori toimia esim. pelkän nokan asentotunnistimen tiedolla.:think Periaatteessa varmaan voi, jos sytytysennakko menee kiinteäksi/melko karkealle säädölle ja bensan ruiskutuskin on suurinpiirtein kohdallaan jonkun kiinteän kartan mukaan. Kierroslukutiedonhan tuosta nokaltakin saa, melko hitaasti päivittyvänä tosin.
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              • jukkae
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3506
                                • 70800

                                Originally posted by O-Peksi View Post
                                Pysyykö auto siis käynnissä, kun vika on päällä? Mietin vaan, että voisko toi moottori toimia esim. pelkän nokan asentotunnistimen tiedolla.:think Periaatteessa varmaan voi, jos sytytysennakko menee kiinteäksi/melko karkealle säädölle ja bensan ruiskutuskin on suurinpiirtein kohdallaan jonkun kiinteän kartan mukaan. Kierroslukutiedonhan tuosta nokaltakin saa, melko hitaasti päivittyvänä tosin.
                                Pysyy lähes aina, joskus saattaa sammahtaa mutta harvoin. Käy vähän huonosti tyhjää ja heti kun hipaisee kaasuun niin röpeltää ensin hetken. Isoilla 3000rpm--> kierroksilla toimii lähes normaalisti. Inpassa näkyy vaan kampuran tiedon kohdalla yks ja sama lukema kokoajan kun vika on päällä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎