Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rivikuus
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 60
    • Jyväskylä

    Eipä ollut nokan asentotunnistimen vaihdolla vaikutusta. Kylmänä se käy aika tasasesti eikä savuta, mutta hetken kun on käynyt niin kierrokset laskee, alkaa käydä tosi epätasasesti ja savuttaa, eli rupee käymään rikkaalla.

    Comment

    • TimBee
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 4
      • Kuopio

      Mulla aikalailla sama vika. Heti kun nesteiden lämpömittari nousee sinisen alueen alarajaan niin tuntuu et tehot häviäis ja just samanlaisia oireita kun kuvasit. Itel on M50B20TU ja vaihettu melkeenpä samat osat paitsi tietty toi vanoksellinen haluu siemensiä.
      Tuli mieleen et voiskohan vikana olla moottorin kylessä oleva lämpötila-anturi? Jos vaikka antaa vikalämpötilaa ja heittää sen takia rikkaammat seokset (lähinnä arvailuja nämä pohdinnat). Joku varmasti osaa sanoo onko tos mitään perää.

      Kylmänä tuntuu et on väännöt ja tehot tallella mut just ku vähän lämpenee niin tuntuu et tukehtuu kone. Osaisko joku kertoo miten moottorin käyttäytyminen muuttuu kun se alkaa lämpenemään? Meneeko jossain tietyssä vaiheessa jotain antureita päälle?

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Onko jollain M52 koneesta tukkeutunut katti tai mennyt muuten paskaksi ilman, että katista kuuluisi mitään kolinaa? :think Ja katin vaihdon jälkeen tapahtunut mitään mullistavaa?

        Kiitos!
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Rivikuus
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 60
          • Jyväskylä

          Click image for larger version

Name:	WP_000050.jpg
Views:	2
Size:	78.2 KB
ID:	4825608
          Mikähän tuo mahtaa olla? Roikuskelee irrallaan tuolla imusarjan alla.

          Comment

          • Pmak
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 178
            • Lahti

            Tulppia vaihtelen tuohon m52seen. Tilasin siihen nuo F7LDCR, mutta paketissa tulikin FR7LDC+. Kuulemma korvaava tuote? Luulis toimivan noillakin, vai? Mitenkähän nuo sitten eroaa toisistaan?

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Pmak View Post
              Tulppia vaihtelen tuohon m52seen. Tilasin siihen nuo F7LDCR, mutta paketissa tulikin FR7LDC+. Kuulemma korvaava tuote? Luulis toimivan noillakin, vai? Mitenkähän nuo sitten eroaa toisistaan?
              Resistori eri kohdassa, vaikuttaa puhdistus"polttoon".
              Parempi käyttää vaan niitä oikeita tulppia (F7LDCR) kun niitäkin esim motonetista kuitenkin saa.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • TeeKoo
                Bimmer Rookie
                • Dec 2012
                • 84
                • Merikarvia

                Originally posted by Pmak View Post
                Tulppia vaihtelen tuohon m52seen. Tilasin siihen nuo mutta paketissa tulikin . Kuulemma korvaava tuote? Luulis toimivan noillakin, vai? Mitenkähän nuo sitten eroaa toisistaan?
                Originally posted by Supa View Post
                Resistori eri kohdassa, vaikuttaa puhdistus"polttoon".
                Parempi käyttää vaan niitä oikeita tulppia (F7LDCR) kun niitäkin esim motonetista kuitenkin saa.
                Älä laita noita. Mä menin varaosatiskille ja tilasin noi F7LDCR mut myyjä päätti mun puolesta että noi FR7LDC+ on vastaavat ja antoi ne. Laitoin tulpat paikoilleen ja eipä ole koskaan auto noin pätkinyt sytytystä kun tuon tulpanvaihdon jälkeen.
                Vanhat takaisin ja taas toimii kuten ennen.

                Omaan ongelmaan tästä suoraan. -99 E39 528 tutisee vedätettäessä (joskus). Vaihdoin kardaaniin tukilaakerin ja rättinivelen. Tutinat jatkuvat.
                OBD:n kautta tuli ilmoitus pakonokan asentotunnistimen viasta, se kai näissä on yleistä. Tämä tutkimus tietenkin tehtiin kardaaniremontin jälkeen. Myös 3:sta sylinteristä tuli sytytyshäiriö vikailmoitus, lienee noista tulpista johtuva. (jotka siis olivat n. 5 km paikoillaan)
                Tuo tutina on välillä pois päivän, ja tänäänkin 50 km meni hienosti. Kaupasta toiseen mentäessä taas tutinaa, ja taas kaupasta lähtiessä ei tutise.
                Kun tärinä on päällä, moottori käy väristen myös kaasua painettaessa n 2500 kierrokseen asti, jonka jälkeen tärinä lakkaa (siis yli 2500 kierroksen). Myös joskus tyhjäkäynti vaeltaa 500 ja 800 välillä, joskus jopa sammuu kun menee liikaa alle tuon 500.
                Voiskohan noi kaikki tutinat ja sammuilut johtua tuosta pakonokan asentotunnistimesta? Vai haenko vielä imuvuotoja letkuista ja putkista??

                Olihan sekava eka postaus, toivottavasti laatu paranee...
                Last edited by TeeKoo; 07-12-2012, 14:57. Reason: typo

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Kyllä se tod näk kolmospytty sielä pätkii. Jos tulpan koloissa ei ole öljyä niin puola vaihtoon tai vaihda ristiin ja lue koodit uudestaan.
                  Toki se pakonokan anturikin on hyvä vaihtaa, vanos ei toimi muuten oikein.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • TeeKoo
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2012
                    • 84
                    • Merikarvia

                    Originally posted by Supa View Post
                    Kyllä se tod näk kolmospytty sielä pätkii. Jos tulpan koloissa ei ole öljyä niin puola vaihtoon tai vaihda ristiin ja lue koodit uudestaan.
                    Toki se pakonokan anturikin on hyvä vaihtaa, vanos ei toimi muuten oikein.
                    Käyn huomenna johdon päässä uudelleen. Jos sytytyshäiriöt siellä vielä on, niin sitten tutkin sitä. Tarkoitin myös tuossa että kolmessa sylinterissä oli sytytyshäiriö. Ei pelkässä kolmospytyssä. 1,3 ja 6 pytyssä oli häiriöt.
                    Tulpankoloissa ei ollut sanottavasti öljyä, ihan hiukan oli mustaa parissa pohjassa. Mutta en tiedä mikä on häiritsevä määrä.
                    Last edited by TeeKoo; 07-12-2012, 17:29.

                    Comment

                    • TeeKoo
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2012
                      • 84
                      • Merikarvia

                      Originally posted by TeeKoo View Post
                      Käyn huomenna johdon päässä uudelleen. Jos sytytyshäiriöt siellä vielä on, niin sitten tutkin sitä. Tarkoitin myös tuossa että kolmessa sylinterissä oli sytytyshäiriö. Ei pelkässä kolmospytyssä. 1,3 ja 6 pytyssä oli häiriöt.
                      Tulpankoloissa ei ollut sanottavasti öljyä, ihan hiukan oli mustaa parissa pohjassa. Mutta en tiedä mikä on häiritsevä määrä.
                      Taistelu jatkuu. Nyt olen onnistunut rajaamaan vian pidemmän tyhjäkäynnin jälkeiseen tilaan. Eli jos auto käy hetken tyhjäkäyntiä, se tutisee varmasti ajoon lähdettäessä. Moottori käy epätasaisesti. Sammutus ja uusi käynnistys korjaa taas vian.
                      Viikonloppuna taas pääsee pirssin kimppuun, pakonokan tunnistin ja tulpat listalla. Myös vikakoodit viikon ajalta luetaan. Kai tämä tästä selviää

                      Comment

                      • TeeKoo
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2012
                        • 84
                        • Merikarvia

                        Originally posted by TeeKoo View Post
                        Taistelu jatkuu. Nyt olen onnistunut rajaamaan vian pidemmän tyhjäkäynnin jälkeiseen tilaan. Eli jos auto käy hetken tyhjäkäyntiä, se tutisee varmasti ajoon lähdettäessä. Moottori käy epätasaisesti. Sammutus ja uusi käynnistys korjaa taas vian.
                        Viikonloppuna taas pääsee pirssin kimppuun, pakonokan tunnistin ja tulpat listalla. Myös vikakoodit viikon ajalta luetaan. Kai tämä tästä selviää
                        No niin, edelleen kädet mustana. Nokkatunnistin vaihdettu, samoin tulpat. Antoi taas kolmesta sylinteristä sytytyshäiriön vikakoodin, 1,2 ja 3 pytyt. Vaihdoin puolat nyt eri paikkoihin, katsotaan meneekö vika perässä. Vikakoodi myös polttoaineen paineesta, ylipaine ryhmä 1 ja 2. Mitäs tämä sitten käytännössä tarkoittaa. Auto edelleen pidemmän joutokäynnin jälkeen ajoon lähtiessä ravistaa vedätettäessä. Sammutus korjaa tilanteen.

                        Comment

                        • TeeKoo
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2012
                          • 84
                          • Merikarvia

                          Originally posted by TeeKoo View Post
                          No niin, edelleen kädet mustana. Nokkatunnistin vaihdettu, samoin tulpat. Antoi taas kolmesta sylinteristä sytytyshäiriön vikakoodin, 1,2 ja 3 pytyt. Vaihdoin puolat nyt eri paikkoihin, katsotaan meneekö vika perässä. Vikakoodi myös polttoaineen paineesta, ylipaine ryhmä 1 ja 2. Mitäs tämä sitten käytännössä tarkoittaa. Auto edelleen pidemmän joutokäynnin jälkeen ajoon lähtiessä ravistaa vedätettäessä. Sammutus korjaa tilanteen.
                          Lainaan tässä itseäni. Tulpat vaihdettu topicin ekan postauksen NGK malliin ja puolat sekoitettu eri järjestykseen. Edelleen vikakoodi sytytyshäiriö 1,2 ja 3 sylinteri. Eli vika ei seurannut puolia vaan pysyi paikoillaan samoissa sylintereissä. Mitäs sitten seuraavaksi. Polttoaineen paine, ryhmä 1 ylipaine myös herjaa. Sekä pakonokan tunnistin signaali, vaikka anturi vaihdettiin (tarvikeosa). Huh huh.

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Tuskinpa herjaa polttoaineen ylipainetta, millä luet koodeja?

                            Katso adaptaatiot ykkös ja kakkospankeilta. Sitten pre-cat lambdan toiminta samoista.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • TeeKoo
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2012
                              • 84
                              • Merikarvia

                              Originally posted by Cell View Post
                              Tuskinpa herjaa polttoaineen ylipainetta, millä luet koodeja?

                              Katso adaptaatiot ykkös ja kakkospankeilta. Sitten pre-cat lambdan toiminta samoista.
                              Autocom on ohjelma.
                              Ja sit toi loppu, en oikeastaan käsitä tuosta sun vinkistä enempää kuin sika pohjantähdestä...

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by TeeKoo View Post
                                Autocom on ohjelma.
                                Ja sit toi loppu, en oikeastaan käsitä tuosta sun vinkistä enempää kuin sika pohjantähdestä...
                                Niin, ei ole mitään paineanturia polttoaineen mittaukseen näissä.
                                Eli pitäisi katsoa korjausarvot kummaltakin ohjausryhmältä sekä säätölambdan toiminnan tarkastus, näin suomeksi.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎