Eipä ollut nokan asentotunnistimen vaihdolla vaikutusta. Kylmänä se käy aika tasasesti eikä savuta, mutta hetken kun on käynyt niin kierrokset laskee, alkaa käydä tosi epätasasesti ja savuttaa, eli rupee käymään rikkaalla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mulla aikalailla sama vika. Heti kun nesteiden lämpömittari nousee sinisen alueen alarajaan niin tuntuu et tehot häviäis ja just samanlaisia oireita kun kuvasit. Itel on M50B20TU ja vaihettu melkeenpä samat osat paitsi tietty toi vanoksellinen haluu siemensiä.
Tuli mieleen et voiskohan vikana olla moottorin kylessä oleva lämpötila-anturi? Jos vaikka antaa vikalämpötilaa ja heittää sen takia rikkaammat seokset (lähinnä arvailuja nämä pohdinnat). Joku varmasti osaa sanoo onko tos mitään perää.
Kylmänä tuntuu et on väännöt ja tehot tallella mut just ku vähän lämpenee niin tuntuu et tukehtuu kone. Osaisko joku kertoo miten moottorin käyttäytyminen muuttuu kun se alkaa lämpenemään? Meneeko jossain tietyssä vaiheessa jotain antureita päälle?
Comment
-
-
Originally posted by Pmak View PostTulppia vaihtelen tuohon m52seen. Tilasin siihen nuo F7LDCR, mutta paketissa tulikin FR7LDC+. Kuulemma korvaava tuote? Luulis toimivan noillakin, vai? Mitenkähän nuo sitten eroaa toisistaan?
Parempi käyttää vaan niitä oikeita tulppia (F7LDCR) kun niitäkin esim motonetista kuitenkin saa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Pmak View PostTulppia vaihtelen tuohon m52seen. Tilasin siihen nuo mutta paketissa tulikin . Kuulemma korvaava tuote? Luulis toimivan noillakin, vai? Mitenkähän nuo sitten eroaa toisistaan?Originally posted by Supa View PostResistori eri kohdassa, vaikuttaa puhdistus"polttoon".
Parempi käyttää vaan niitä oikeita tulppia (F7LDCR) kun niitäkin esim motonetista kuitenkin saa.
Vanhat takaisin ja taas toimii kuten ennen.
Omaan ongelmaan tästä suoraan. -99 E39 528 tutisee vedätettäessä (joskus). Vaihdoin kardaaniin tukilaakerin ja rättinivelen. Tutinat jatkuvat.
OBD:n kautta tuli ilmoitus pakonokan asentotunnistimen viasta, se kai näissä on yleistä. Tämä tutkimus tietenkin tehtiin kardaaniremontin jälkeen. Myös 3:sta sylinteristä tuli sytytyshäiriö vikailmoitus, lienee noista tulpista johtuva. (jotka siis olivat n. 5 km paikoillaan)
Tuo tutina on välillä pois päivän, ja tänäänkin 50 km meni hienosti. Kaupasta toiseen mentäessä taas tutinaa, ja taas kaupasta lähtiessä ei tutise.
Kun tärinä on päällä, moottori käy väristen myös kaasua painettaessa n 2500 kierrokseen asti, jonka jälkeen tärinä lakkaa (siis yli 2500 kierroksen). Myös joskus tyhjäkäynti vaeltaa 500 ja 800 välillä, joskus jopa sammuu kun menee liikaa alle tuon 500.
Voiskohan noi kaikki tutinat ja sammuilut johtua tuosta pakonokan asentotunnistimesta? Vai haenko vielä imuvuotoja letkuista ja putkista??
Olihan sekava eka postaus, toivottavasti laatu paranee...
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKyllä se tod näk kolmospytty sielä pätkii. Jos tulpan koloissa ei ole öljyä niin puola vaihtoon tai vaihda ristiin ja lue koodit uudestaan.
Toki se pakonokan anturikin on hyvä vaihtaa, vanos ei toimi muuten oikein.
Tulpankoloissa ei ollut sanottavasti öljyä, ihan hiukan oli mustaa parissa pohjassa. Mutta en tiedä mikä on häiritsevä määrä.Last edited by TeeKoo; 07-12-2012, 17:29.
Comment
-
-
Originally posted by TeeKoo View PostKäyn huomenna johdon päässä uudelleen. Jos sytytyshäiriöt siellä vielä on, niin sitten tutkin sitä. Tarkoitin myös tuossa että kolmessa sylinterissä oli sytytyshäiriö. Ei pelkässä kolmospytyssä. 1,3 ja 6 pytyssä oli häiriöt.
Tulpankoloissa ei ollut sanottavasti öljyä, ihan hiukan oli mustaa parissa pohjassa. Mutta en tiedä mikä on häiritsevä määrä.
Viikonloppuna taas pääsee pirssin kimppuun, pakonokan tunnistin ja tulpat listalla. Myös vikakoodit viikon ajalta luetaan. Kai tämä tästä selviää
Comment
-
-
Originally posted by TeeKoo View PostTaistelu jatkuu. Nyt olen onnistunut rajaamaan vian pidemmän tyhjäkäynnin jälkeiseen tilaan. Eli jos auto käy hetken tyhjäkäyntiä, se tutisee varmasti ajoon lähdettäessä. Moottori käy epätasaisesti. Sammutus ja uusi käynnistys korjaa taas vian.
Viikonloppuna taas pääsee pirssin kimppuun, pakonokan tunnistin ja tulpat listalla. Myös vikakoodit viikon ajalta luetaan. Kai tämä tästä selviää
Comment
-
-
Originally posted by TeeKoo View PostNo niin, edelleen kädet mustana. Nokkatunnistin vaihdettu, samoin tulpat. Antoi taas kolmesta sylinteristä sytytyshäiriön vikakoodin, 1,2 ja 3 pytyt. Vaihdoin puolat nyt eri paikkoihin, katsotaan meneekö vika perässä. Vikakoodi myös polttoaineen paineesta, ylipaine ryhmä 1 ja 2. Mitäs tämä sitten käytännössä tarkoittaa. Auto edelleen pidemmän joutokäynnin jälkeen ajoon lähtiessä ravistaa vedätettäessä. Sammutus korjaa tilanteen.
Comment
-
-
Tuskinpa herjaa polttoaineen ylipainetta, millä luet koodeja?
Katso adaptaatiot ykkös ja kakkospankeilta. Sitten pre-cat lambdan toiminta samoista.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostTuskinpa herjaa polttoaineen ylipainetta, millä luet koodeja?
Katso adaptaatiot ykkös ja kakkospankeilta. Sitten pre-cat lambdan toiminta samoista.
Ja sit toi loppu, en oikeastaan käsitä tuosta sun vinkistä enempää kuin sika pohjantähdestä...
Comment
-
-
Originally posted by TeeKoo View PostAutocom on ohjelma.
Ja sit toi loppu, en oikeastaan käsitä tuosta sun vinkistä enempää kuin sika pohjantähdestä...
Eli pitäisi katsoa korjausarvot kummaltakin ohjausryhmältä sekä säätölambdan toiminnan tarkastus, näin suomeksi.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment