Originally posted by Hela
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Slazha View PostMittaa lambdat skoopilla. Mites muut pakokaasuarvot?Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
M47/M57/n/tu
N43, N47
Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!
Osia:
https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8
Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
MB AMG C32 -01
Alpina B3 -94
120d -09
520ia -81
535d -11
535d -12
750il -92
750il -00
Comment
-
-
Originally posted by Hela View PostJoo skooppia aattelin seuraavaksi käyttää mutta aattelin ensin kysäistä täältä Muut arvot olivat muistaakseni ok.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Kysästäänhän vielä täältäkin, eli ongelmana on 91vm 320i jossa tyhjäkäynti ollut vähän epätasaista jo pidempään. Joskus kylmänä kun lähtee ajamaan jättää kierrokset noin 1000rpm. No tuossa vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä vaihettiin kaikki tiivisteet imupuolelle, letkut tarkastettiin ja vaihdettiin kaikki yhtään rikkinäiset. Ei muutosta tyhjäkäyntiin. Kylmällä moottorilla käy suhteellisen tasaisesti.
Nyt sitten viime viikon aikana auto tehnyt sellaista että veto loppuu aivan kokonaa, juuri jaksaa pysyä tyhjäkäyntiä, röpöttää ja paukuttaa putkessa ja myös imusarjassa... viimeksi kun näin kävi pääsi autolla ajamaan suht normaalisti kun otti imm:n piuhan irti. Auto tomii taas kun seisonut vaikka yön yli...
Osia on testattu mm. imm, ecu, puolat, kaasuläpän asento tunnistin, johtosarjaakin tutkittu... ei mitään vaikutusta millään. Luettu myös vikakoodit eikä herjannut sielläkään mitään... voiko lambda herjata nuin pahasti? päästöjä ei vielä ole mitattu... :thinkE28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostOsia on testattu mm. imm, ecu, puolat, kaasuläpän asento tunnistin, johtosarjaakin tutkittu... ei mitään vaikutusta millään. Luettu myös vikakoodit eikä herjannut sielläkään mitään... voiko lambda herjata nuin pahasti? päästöjä ei vielä ole mitattu... :think
Comment
-
-
e39 528i sytytti moottorin merkkivalon palamaan pääsiäispyhinä ja jollain yleismallin testerillä luettuna antoi koodit P0170 ja P0173 Fuel Trim Malfunction Bank 1 ja 2.
Jos ja kun noi nyt seokseen viittaa, niin katsoin pakokaasutesterillä arvoja ja tyhjäkäynnillä näytti CO: 0, HC: sadan molemmin puolin, O2: yli 6 ja lambda jotain yli 1.4. Kierroksilla kaikki OK. Voiko toi järjetön hapen määrä johtua mistään muusta kuin pakoputken vuodosta? Luulisi, että tuollaisen vuodon ilmestymisen jo huomaisi, mutta ei nyt äkkiseltään löytynyt mitään isompaa.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Originally posted by L.H View Poste39 528i sytytti moottorin merkkivalon palamaan pääsiäispyhinä ja jollain yleismallin testerillä luettuna antoi koodit P0170 ja P0173 Fuel Trim Malfunction Bank 1 ja 2.
Jos ja kun noi nyt seokseen viittaa, niin katsoin pakokaasutesterillä arvoja ja tyhjäkäynnillä näytti CO: 0, HC: sadan molemmin puolin, O2: yli 6 ja lambda jotain yli 1.4. Kierroksilla kaikki OK. Voiko toi järjetön hapen määrä johtua mistään muusta kuin pakoputken vuodosta? Luulisi, että tuollaisen vuodon ilmestymisen jo huomaisi, mutta ei nyt äkkiseltään löytynyt mitään isompaa.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by Slazha View PostImuvuoto aiheuttaa saman happiarvossa kuin pakoputken vuoto
Kai se on vielä seuraavaksi purettava imupuolen letkut uudestaan käsiin, vaikka ei niistä kyllä mitään vikaa löytynyt ja ne on muutenkin tietääkseni uusittu kaikki lähi vuosina.
Mites noi lambdojen jännitteet muuten, kun topicin ensimmäisen postauksen mukaan niiden pitäisi m52b28 vaihdella 0.6-4.8V välillä ja ainakin tolla yleistesterillä katottuna ne liikkuu nyt välillä 0.04-0.9V?
EDIT: Nyt näytti sitten yhtäkkiä olevankin päästöt kohdallaan myös tyhjäkäynnillä CO 0,1, O2 0,4, HC 57 ja lambda 1.013. Olisko sitten päästömittari sekoillut omiaan tai sitten vika korjaantui itsestään. Harvemmin ne viat kyllä itsestään korjaantuu, että kai tässä saa odotella valon syttymistä uudelleen.
En ole ihan 100% varma, mutta mielestäni STFT näytti eilen jotain 10-20 välille, mutta kun piti varmistaa asia, niin nyt näytti olevan STFT -7.8 ja LTFT 5.4.Last edited by L.H; 09-04-2015, 12:11.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Apuja:
Edit: Miksei tämä E36 alueella oleva threadi voisi linkkautua tänne Tekniikka-puolelle suoraan. Menee tietoa hukkaan kun sama threadi kahdessa eri paikkaa. Joku lukee enempi tätä tekniikka puolta ilman että käy E36 puolella koskaan...Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Heittäkääs joku valistuneita arvauksia mikä aiheutti noi mun aiempien kirjotusten oireet? Vikavalo ei ole enää syttynyt (vikakoodeja en ole päässyt lukemaan, kun en ole itse ollut auton luona tällä viikolla, mutta tuskin niitä on, kun aiemmin ne tuli lähes heti nollauksen jälkeen takaisin ja samalla vikavalo syttyi). Ongelmat loppui siis siihen, kun yhtäkkiä päästöt olikin kunnossa. Varmistin vielä kaverilta, että päästömittari toimi just aikasemmin normaalisti, eli kyllä ne tyhjäkäyntiarvot todennäköisesti oli oikeastikin reilusti pielessä. Vuodoilla ei ole tapana korjaantua itsestään, mutta jossain täytyi olla jotain vikana.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
e36 m52b20 ei ota kierroksia, puutuu
Eli kyseessä tosiaan 200tkm ajettu m52b20 vm. -95. Tähän asti ei mitään ongelmia, viime viikolla kahden päivän sisällä loppui vääntö, ei ota kierroksia tuntuu kuin rajoitin ottaisi 2000 vastaan ja käynti puutuu. Tyhjäkäynnillä tasainen mutta vauhtiin oikeastaan mahdoton päästä. Kuin olisi ryyppy päällä koko ajan ja käy rikkaalla. Haitariputki oli revennyt, uusi vaihdettu mittari putsattu, ei vaikutusta. Haitariputki koeajon jälkeen märkä, bensaa?. Kaikilla sylintereillä käy ja sytyttää mutta katkonaista välillä. Ei viitsisi kaikkia osia vaihtaa, mikä auttanut tähän vaivaan porukoilla? Putkistosta kuuluu vähän pauketta ja kolinaa mutta varmaan johtuu tuosta kun käy rikkaalla. :think Neuvoa kaivattaisiin viisaammilta.
Comment
-
-
523i vm97
Vikakoodit nokka anturista ja lambdasta? (Happitunnistimen lämmityksen ulostulovaihe?)
Oireet: hukassa oleva alavääntö sekä aaltoileva kiihdytys varsinkin lämpimällä moottorilla sekä ajoittain hiukan pidempi vieteri käynnistäessä.
Kahdella uudella (tarvike) nokka-anturilla kokeiltu eikä vaikutusta. Nokan "arvot" tai mitkälie inpalla katottuna yli 80 lähtee käyntiin joka kerta kyllä avaimesta ja autolla pystyy ajamaan eikä se esim. Sammuile eikä tyhjäkäynti heittele.
Inpalla toinen lambda heittelee kuten pitääkin ja toinen taas ei.
Voiko tuo lambda tosiaan sotkea nokan arvot tuollaisiksi ja vika ei sitten olisikaan ensinkään nokka-anturissa? kampi-anturiakin pystytään tarvittaessa kokeilemaan kun löytyis kaverilta ylimääräinen.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostVaihtaa merkkianturin niin voisi toimiakkin.
Edit ja tosiaan kahdella anturilla kokeiltu ja molemmilla sama 80 ja vikakoodi anturista.. Johtosarja oli tarkoitus mitata seuraavaksi.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
Comment