Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Taltsi
    replied
    M52B25, 323ti 2/1998

    Tyhjäkäynnillä CO% 0,73, ja HC ppm 210. Eli näistä tulihylsy,ja tämähän nyt viittaisi imuvuotoon, mutta Inpalla livedatassa lambda 1 jämähtäny 4,83 ja antoi myös vikakoodin siittä. Käsittääkseni näissä on vain pakosarjassa lambdat, ei katin jälkeen, eli kummasta pakosarjasta tämä lambda 1 löytyy. Onko suosituksia mistä saisi halvalla OE laatuisen lambdan, ei ihan ole varaa 250e tms laittaa boschiin marmorilta. Samalla myös olisi hyvä tietää mistä nuo imuvuotoja aiheuttavat letkut sun muut tingentangelit saisi, sama vaihtaa kaikki kun alkaa räpläämään.
    Last edited by Taltsi; 28-05-2019, 15:59. Reason: asd

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    M50b20nv, eli ilmeisesti ms40 ohjaamassa, kierroksia jättää korkealle mutta kytkintä painaessa laskee. Ei imuvuotoja, tyhjäkäyntimoottorin vaihdoin kun vanha jumi, vikakoodia antaa lambdanlämmityksestä, ei aiheuta toimenpiteitä tähän vikaan. Mutta nokka-akselinta, vikakoodi 84, herjaa myös, 4 eri tunnista kokeillut, uusi antaa samat arvot mitä vanha orkkis, johdot boksille ok, jättääkö muuta mahdollisuutta kuin että ecu paska?
    E. Niin ja tosiaan alhaalta mehut hukassa ja muutenkin ponneton

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    .....
    Last edited by hjenkka; 18-08-2018, 10:02.

    Leave a comment:


  • ohhoh
    replied
    Originally posted by ohhoh View Post
    Eipä löytynyt nopealla haulla mitään järkevää joten kysytään:

    M50b25tu, yhtäkkiä rupesi tyhjäkäynnillä hörhöttämään ja kulku todella laiska, sopivasti kaasua höllää ja taas painaa niin nykäsee.

    Puolat vaihdoin varmuudella ehjiin, ei vaikutusta.
    IMM töpselin nappaa irti niin käynti tasoittuu ja kulkupuoli ihan eri luokkaa..
    Vaihdoin tämän innoittamana ehjäksi vuosi sitten todetun imm:n, ei vaikutusta. Käy tismalleen samalla tavalla ja töpseli irti käynti ok.
    Lambdan töpselin nappasin irti, ei vaikutusta käyntiin, sitten kun nappaa vielä IMM irti käynti taas tasoittuu..
    Imuvuotoja ei ole.

    Ehdotuksia, jos oletetaan että vuosi sitten ehjänä hyllyyn laitettu IMM on edelleen ehjä?

    edit: Mittasin imm:lta tulevaa jännitettä, tyhjäkäynnillä 0.8v ja kierroksilla se nousi loogisesti 1.5v asti, en tiedä paljonko oli jenkaa varmaankin n.3500-4000 onko jännite oikea?
    Tyhjäkäyntiventtiilin ja imusarjan välisessä puolikaaren muotoisessa letkussa oli kuitenkin reikä. Letkun väliaikaisella tiivistyksellä käynti ja koneen toiminta taas normaalia. Letku oli vaihdettu 1,5v sitten. Ilmeisesti joku tarvikeosa, kun valmistui noin äkkiä... Alkuperäinen lähti tilaukseen

    Leave a comment:


  • ohhoh
    replied
    Eipä löytynyt nopealla haulla mitään järkevää joten kysytään:

    M50b25tu, yhtäkkiä rupesi tyhjäkäynnillä hörhöttämään ja kulku todella laiska, sopivasti kaasua höllää ja taas painaa niin nykäsee.

    Puolat vaihdoin varmuudella ehjiin, ei vaikutusta.
    IMM töpselin nappaa irti niin käynti tasoittuu ja kulkupuoli ihan eri luokkaa..
    Vaihdoin tämän innoittamana ehjäksi vuosi sitten todetun imm:n, ei vaikutusta. Käy tismalleen samalla tavalla ja töpseli irti käynti ok.
    Lambdan töpselin nappasin irti, ei vaikutusta käyntiin, sitten kun nappaa vielä IMM irti käynti taas tasoittuu..
    Imuvuotoja ei ole.

    Ehdotuksia, jos oletetaan että vuosi sitten ehjänä hyllyyn laitettu IMM on edelleen ehjä?

    edit: Mittasin imm:lta tulevaa jännitettä, tyhjäkäynnillä 0.8v ja kierroksilla se nousi loogisesti 1.5v asti, en tiedä paljonko oli jenkaa varmaankin n.3500-4000 onko jännite oikea?
    Last edited by ohhoh; 02-06-2018, 11:26. Reason: imm mittaus

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Valtteri Tattari View Post
    Kuvat ei näy mulla, tilalla on mainos?
    Joo, photobucket kusi käyttäjiään silmään ja siirtyi maksulliseksi, "piilottaen" ilmaiset kuvat. Vanha kunnon kidnappaus siis.

    Liekkö kellään topikin alkuperäisiä kuvia tallella..?

    Leave a comment:


  • Valtteri Tattari
    replied
    Kuvat ei näy mulla, tilalla on mainos?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Noista antureista vika kyllä tuon kuvauksen perusteella löytyy. Mittaa että piuhat että vastus alle yhden ohmin päiden välillä. Tutki myös että signaalit/jännitteet/maat ei ole hiertyneet yhteen. Senkin saat helposti yleismittarilla.

    Jos sieltä ei mitään löydy niin epäilykset kohdistuvat ecuun.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by dumb View Post
    Kerkesin viimein tutkimaan tuota ylläolevaa ongelmaa lisää. Maadoitus löytyy kyllä molempien antureiden liittimistä. Putsasin myös johtosarjojen maadoituspaikkoja sekä moottorin maakaapelin liitokset; ei vaikutusta käyntiin. Tietokonetta ei ollut nyt saatavilla, joten tarkempaa analyysiä ei saanut tehtyä.

    Bensa on syksyllä tankkiin jäänyttä, venäjältä tullutta kamaa. Sillä on ajeltu koko viime kesä ilman havaittuja ongelmia.

    Niin ja yritin myös ruiskia aerosolin ponnekaasuja imusarjan liitoksiin ja alipaineletkujen sekaan. Ei vaikutusta.
    Nykysin bensan säilyvyys ei ole kummoista. 3kk ja voi olla jo käyntihäiriöitä.

    Leave a comment:


  • dumb
    replied
    Kerkesin viimein tutkimaan tuota ylläolevaa ongelmaa lisää. Maadoitus löytyy kyllä molempien antureiden liittimistä. Putsasin myös johtosarjojen maadoituspaikkoja sekä moottorin maakaapelin liitokset; ei vaikutusta käyntiin. Tietokonetta ei ollut nyt saatavilla, joten tarkempaa analyysiä ei saanut tehtyä.

    Bensa on syksyllä tankkiin jäänyttä, venäjältä tullutta kamaa. Sillä on ajeltu koko viime kesä ilman havaittuja ongelmia.

    Niin ja yritin myös ruiskia aerosolin ponnekaasuja imusarjan liitoksiin ja alipaineletkujen sekaan. Ei vaikutusta.
    Last edited by dumb; 09-03-2018, 07:48.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by dumb View Post
    M50b20 vanoksella vm.94 kiukuttelee. Tyhjäkäynti heijaa ja kierroksilla tuntuu täristämistä ihan kuskin penkkiin asti.
    Imuvuotoja ei ole, tyhjäkäyntiventtiiliä tutkittu ja puhdistettu.
    Tietokoneella ja delphi-ohjelmalla luettu koodeja ja livedataa. Moottorinohjaimen mielestä imuilma ja moottorin lämpö -48 astetta. Molemmat anturit vaihdettu, ei muutosta (paitsi tyhjäkäynti parani, ennen vaihtoa humppasi oikein kunnolla).
    Vikakoodeja 2: 81 ja 85 joista molemmat ohjelman mukaan "unknown"
    Ecu on Siemens ms40.1.
    Syksyllä toimi vielä ihan normaalisti ja katsastuskin meni läpi. Auto seisonut sisällä kuivassa tallissa melkein koko talven ja nyt on sitten tällainen vika ilmestynyt.
    Että oisko mitään vinkkiä, kuinka tilannetta alkaisi selvittämään?
    BMW Siemens MS40 Fault codes.
    Engines: BMW M50 petrol engine fault codes.
    Model code: (E34 5 series, E36 3 series.)

    1 Ignition Fault Cylinder 1
    2 Ignition Fault Cylinder 3
    3 Ignition Fault Cylinder 5
    5 Injector Fault Cylinder 6
    6 Injector Fault Cylinder 4
    8 Park/Neutral Switch
    9 AirCon Compressor
    10 AirCon Pressure Switch
    12 Vehicle Speed Signal
    14 EGS/DME Connection Error
    15 EWS
    22 Injector Fault Cylinder 3
    23 Injector Fault Cylinder 1
    24 AirCon Compressor
    25 Vanos
    27 Idle Speed Controller
    29 Ignition Fault Cylinder 2
    30 Ignition Fault Cylinder 4
    31 Ignition Fault Cylinder 6
    33 Injector Fault Cylinder 5
    49 Power Supply Control Unit
    50 Injector Fault Cylinder 2
    51 Tank Ventilation
    52 Fuel Pump
    53 Lambda Sensor Heater
    62 Ignition Signal Resistor
    63 Knock Sensor Fault Bank 2
    64 Knock Sensor Fault Bank 1
    68 Air Flow Sensor (HFM)
    75 Lambda Sensor Voltage
    77 TPS
    79 Cam Position Sensor
    81 Coolant Temperature Sensor
    84 Camshaft Sensor
    85 Intake Air Temperature Sensor
    97 Tank Ventilation Valve
    98 Idle Speed Controller
    99 Lambda Regulation
    100 Control Unit Fault
    200 Lambda Sensor Control
    201 Idle Speed Controller
    203 TPS
    204 Ignition Signal Resistor
    206 Vanos Mechanical Fault
    207 Vehicle Speed Signal VSS
    209 EWS Intervention

    Eli lämpöanturit siinä nyt kiukuttelee. Syytä en osaa sanoa tarkemmin. Mutta koska kummatkin näyttää -48 astetta, on vastus ääretön. Että oisko noille kummallekkin sama jaettu maapiuha ja se esim. poikki.

    Leave a comment:


  • RiZ3*
    replied
    Vanhaa bensaa?

    Leave a comment:


  • dumb
    replied
    M50b20 vanoksella vm.94 kiukuttelee. Tyhjäkäynti heijaa ja kierroksilla tuntuu täristämistä ihan kuskin penkkiin asti.
    Imuvuotoja ei ole, tyhjäkäyntiventtiiliä tutkittu ja puhdistettu.
    Tietokoneella ja delphi-ohjelmalla luettu koodeja ja livedataa. Moottorinohjaimen mielestä imuilma ja moottorin lämpö -48 astetta. Molemmat anturit vaihdettu, ei muutosta (paitsi tyhjäkäynti parani, ennen vaihtoa humppasi oikein kunnolla).
    Vikakoodeja 2: 81 ja 85 joista molemmat ohjelman mukaan "unknown"
    Ecu on Siemens ms40.1.
    Syksyllä toimi vielä ihan normaalisti ja katsastuskin meni läpi. Auto seisonut sisällä kuivassa tallissa melkein koko talven ja nyt on sitten tällainen vika ilmestynyt.
    Että oisko mitään vinkkiä, kuinka tilannetta alkaisi selvittämään?
    Last edited by dumb; 17-02-2018, 09:28.

    Leave a comment:


  • Nikke700
    replied
    Paljonko arvot pitäis olla cramsaft positionilla kierroksillla ja tyhjäkäynnillä.?

    Koneena m52b28

    Näyttää inpalla itellä noin 8-9 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 32-33.

    Onko normaalia vai meneekö nokan tunnistin vaihtoon?

    Vikakoodit antaa vanoksesta sen 212 eikä vedä kunnolla.

    Leave a comment:


  • Dille_
    replied
    Originally posted by Dille_ View Post
    Passaako se täältä kysellä kun ei viiti nostella ikivanhoja..

    Sattui käsiin e34 mihin vaihdettu m50b25nv rikkoutuneen tilalle. Auto käynnistyy ja sammuu sekunnin päästä. Käy suht normaalisti kun ottaa nokka-anturin töpselin irti?
    On kokeiltu ehjällä anturilla ja toisella eculla. Mikähän mahtais vaivata?

    Edit: kun tekniikan vaihdosta ei ollut tarkempaa tietoa, tarkistin myös että kiinni on varmasti m50 dampperi/triggeripyörä ja sitä kokeiltiin muokattuna myös tohon m50tu mallin pyörän asentoon jolloin ei sanonut mitään startatessa. Kiinni on myös varmasti nonvanos ecu + johtosarja & vr anturit. Myös puolat on käyneet irti, reijät putsattu ja tulpat uusia.

    E34 ecuboksin vieressä on 3 relettä joista 2 oli laitettu ristiin, tiedoksi vaan jos jonkun autossa sattuu jostain kumman syystä olemaan sama perseily tehtynä. Säästyy 20h naaman raapimista kummasti.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎