M52B25, 323ti 2/1998
Tyhjäkäynnillä CO% 0,73, ja HC ppm 210. Eli näistä tulihylsy,ja tämähän nyt viittaisi imuvuotoon, mutta Inpalla livedatassa lambda 1 jämähtäny 4,83 ja antoi myös vikakoodin siittä. Käsittääkseni näissä on vain pakosarjassa lambdat, ei katin jälkeen, eli kummasta pakosarjasta tämä lambda 1 löytyy. Onko suosituksia mistä saisi halvalla OE laatuisen lambdan, ei ihan ole varaa 250e tms laittaa boschiin marmorilta. Samalla myös olisi hyvä tietää mistä nuo imuvuotoja aiheuttavat letkut sun muut tingentangelit saisi, sama vaihtaa kaikki kun alkaa räpläämään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
M50b20nv, eli ilmeisesti ms40 ohjaamassa, kierroksia jättää korkealle mutta kytkintä painaessa laskee. Ei imuvuotoja, tyhjäkäyntimoottorin vaihdoin kun vanha jumi, vikakoodia antaa lambdanlämmityksestä, ei aiheuta toimenpiteitä tähän vikaan. Mutta nokka-akselinta, vikakoodi 84, herjaa myös, 4 eri tunnista kokeillut, uusi antaa samat arvot mitä vanha orkkis, johdot boksille ok, jättääkö muuta mahdollisuutta kuin että ecu paska?
E. Niin ja tosiaan alhaalta mehut hukassa ja muutenkin ponneton
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ohhoh View PostEipä löytynyt nopealla haulla mitään järkevää joten kysytään:
M50b25tu, yhtäkkiä rupesi tyhjäkäynnillä hörhöttämään ja kulku todella laiska, sopivasti kaasua höllää ja taas painaa niin nykäsee.
Puolat vaihdoin varmuudella ehjiin, ei vaikutusta.
IMM töpselin nappaa irti niin käynti tasoittuu ja kulkupuoli ihan eri luokkaa..
Vaihdoin tämän innoittamana ehjäksi vuosi sitten todetun imm:n, ei vaikutusta. Käy tismalleen samalla tavalla ja töpseli irti käynti ok.
Lambdan töpselin nappasin irti, ei vaikutusta käyntiin, sitten kun nappaa vielä IMM irti käynti taas tasoittuu..
Imuvuotoja ei ole.
Ehdotuksia, jos oletetaan että vuosi sitten ehjänä hyllyyn laitettu IMM on edelleen ehjä?
edit: Mittasin imm:lta tulevaa jännitettä, tyhjäkäynnillä 0.8v ja kierroksilla se nousi loogisesti 1.5v asti, en tiedä paljonko oli jenkaa varmaankin n.3500-4000 onko jännite oikea?. Letkun väliaikaisella tiivistyksellä käynti ja koneen toiminta taas normaalia. Letku oli vaihdettu 1,5v sitten. Ilmeisesti joku tarvikeosa, kun valmistui noin äkkiä... Alkuperäinen lähti tilaukseen
Leave a comment:
-
-
Eipä löytynyt nopealla haulla mitään järkevää joten kysytään:
M50b25tu, yhtäkkiä rupesi tyhjäkäynnillä hörhöttämään ja kulku todella laiska, sopivasti kaasua höllää ja taas painaa niin nykäsee.
Puolat vaihdoin varmuudella ehjiin, ei vaikutusta.
IMM töpselin nappaa irti niin käynti tasoittuu ja kulkupuoli ihan eri luokkaa..
Vaihdoin tämän innoittamana ehjäksi vuosi sitten todetun imm:n, ei vaikutusta. Käy tismalleen samalla tavalla ja töpseli irti käynti ok.
Lambdan töpselin nappasin irti, ei vaikutusta käyntiin, sitten kun nappaa vielä IMM irti käynti taas tasoittuu..
Imuvuotoja ei ole.
Ehdotuksia, jos oletetaan että vuosi sitten ehjänä hyllyyn laitettu IMM on edelleen ehjä?
edit: Mittasin imm:lta tulevaa jännitettä, tyhjäkäynnillä 0.8v ja kierroksilla se nousi loogisesti 1.5v asti, en tiedä paljonko oli jenkaa varmaankin n.3500-4000 onko jännite oikea?
Leave a comment:
-
-
Noista antureista vika kyllä tuon kuvauksen perusteella löytyy. Mittaa että piuhat että vastus alle yhden ohmin päiden välillä. Tutki myös että signaalit/jännitteet/maat ei ole hiertyneet yhteen. Senkin saat helposti yleismittarilla.
Jos sieltä ei mitään löydy niin epäilykset kohdistuvat ecuun.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by dumb View PostKerkesin viimein tutkimaan tuota ylläolevaa ongelmaa lisää. Maadoitus löytyy kyllä molempien antureiden liittimistä. Putsasin myös johtosarjojen maadoituspaikkoja sekä moottorin maakaapelin liitokset; ei vaikutusta käyntiin. Tietokonetta ei ollut nyt saatavilla, joten tarkempaa analyysiä ei saanut tehtyä.
Bensa on syksyllä tankkiin jäänyttä, venäjältä tullutta kamaa. Sillä on ajeltu koko viime kesä ilman havaittuja ongelmia.
Niin ja yritin myös ruiskia aerosolin ponnekaasuja imusarjan liitoksiin ja alipaineletkujen sekaan. Ei vaikutusta.
Leave a comment:
-
-
Kerkesin viimein tutkimaan tuota ylläolevaa ongelmaa lisää. Maadoitus löytyy kyllä molempien antureiden liittimistä. Putsasin myös johtosarjojen maadoituspaikkoja sekä moottorin maakaapelin liitokset; ei vaikutusta käyntiin. Tietokonetta ei ollut nyt saatavilla, joten tarkempaa analyysiä ei saanut tehtyä.
Bensa on syksyllä tankkiin jäänyttä, venäjältä tullutta kamaa. Sillä on ajeltu koko viime kesä ilman havaittuja ongelmia.
Niin ja yritin myös ruiskia aerosolin ponnekaasuja imusarjan liitoksiin ja alipaineletkujen sekaan. Ei vaikutusta.Last edited by dumb; 09-03-2018, 07:48.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by dumb View PostM50b20 vanoksella vm.94 kiukuttelee. Tyhjäkäynti heijaa ja kierroksilla tuntuu täristämistä ihan kuskin penkkiin asti.
Imuvuotoja ei ole, tyhjäkäyntiventtiiliä tutkittu ja puhdistettu.
Tietokoneella ja delphi-ohjelmalla luettu koodeja ja livedataa. Moottorinohjaimen mielestä imuilma ja moottorin lämpö -48 astetta. Molemmat anturit vaihdettu, ei muutosta (paitsi tyhjäkäynti parani, ennen vaihtoa humppasi oikein kunnolla).
Vikakoodeja 2: 81 ja 85 joista molemmat ohjelman mukaan "unknown"
Ecu on Siemens ms40.1.
Syksyllä toimi vielä ihan normaalisti ja katsastuskin meni läpi. Auto seisonut sisällä kuivassa tallissa melkein koko talven ja nyt on sitten tällainen vika ilmestynyt.
Että oisko mitään vinkkiä, kuinka tilannetta alkaisi selvittämään?
Engines: BMW M50 petrol engine fault codes.
Model code: (E34 5 series, E36 3 series.)
1 Ignition Fault Cylinder 1
2 Ignition Fault Cylinder 3
3 Ignition Fault Cylinder 5
5 Injector Fault Cylinder 6
6 Injector Fault Cylinder 4
8 Park/Neutral Switch
9 AirCon Compressor
10 AirCon Pressure Switch
12 Vehicle Speed Signal
14 EGS/DME Connection Error
15 EWS
22 Injector Fault Cylinder 3
23 Injector Fault Cylinder 1
24 AirCon Compressor
25 Vanos
27 Idle Speed Controller
29 Ignition Fault Cylinder 2
30 Ignition Fault Cylinder 4
31 Ignition Fault Cylinder 6
33 Injector Fault Cylinder 5
49 Power Supply Control Unit
50 Injector Fault Cylinder 2
51 Tank Ventilation
52 Fuel Pump
53 Lambda Sensor Heater
62 Ignition Signal Resistor
63 Knock Sensor Fault Bank 2
64 Knock Sensor Fault Bank 1
68 Air Flow Sensor (HFM)
75 Lambda Sensor Voltage
77 TPS
79 Cam Position Sensor
81 Coolant Temperature Sensor
84 Camshaft Sensor
85 Intake Air Temperature Sensor
97 Tank Ventilation Valve
98 Idle Speed Controller
99 Lambda Regulation
100 Control Unit Fault
200 Lambda Sensor Control
201 Idle Speed Controller
203 TPS
204 Ignition Signal Resistor
206 Vanos Mechanical Fault
207 Vehicle Speed Signal VSS
209 EWS Intervention
Eli lämpöanturit siinä nyt kiukuttelee. Syytä en osaa sanoa tarkemmin. Mutta koska kummatkin näyttää -48 astetta, on vastus ääretön. Että oisko noille kummallekkin sama jaettu maapiuha ja se esim. poikki.
Leave a comment:
-
-
M50b20 vanoksella vm.94 kiukuttelee. Tyhjäkäynti heijaa ja kierroksilla tuntuu täristämistä ihan kuskin penkkiin asti.
Imuvuotoja ei ole, tyhjäkäyntiventtiiliä tutkittu ja puhdistettu.
Tietokoneella ja delphi-ohjelmalla luettu koodeja ja livedataa. Moottorinohjaimen mielestä imuilma ja moottorin lämpö -48 astetta. Molemmat anturit vaihdettu, ei muutosta (paitsi tyhjäkäynti parani, ennen vaihtoa humppasi oikein kunnolla).
Vikakoodeja 2: 81 ja 85 joista molemmat ohjelman mukaan "unknown"
Ecu on Siemens ms40.1.
Syksyllä toimi vielä ihan normaalisti ja katsastuskin meni läpi. Auto seisonut sisällä kuivassa tallissa melkein koko talven ja nyt on sitten tällainen vika ilmestynyt.
Että oisko mitään vinkkiä, kuinka tilannetta alkaisi selvittämään?Last edited by dumb; 17-02-2018, 09:28.
Leave a comment:
-
-
Paljonko arvot pitäis olla cramsaft positionilla kierroksillla ja tyhjäkäynnillä.?
Koneena m52b28
Näyttää inpalla itellä noin 8-9 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 32-33.
Onko normaalia vai meneekö nokan tunnistin vaihtoon?
Vikakoodit antaa vanoksesta sen 212 eikä vedä kunnolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dille_ View PostPassaako se täältä kysellä kun ei viiti nostella ikivanhoja..
Sattui käsiin e34 mihin vaihdettu m50b25nv rikkoutuneen tilalle. Auto käynnistyy ja sammuu sekunnin päästä. Käy suht normaalisti kun ottaa nokka-anturin töpselin irti?
On kokeiltu ehjällä anturilla ja toisella eculla. Mikähän mahtais vaivata?
Edit: kun tekniikan vaihdosta ei ollut tarkempaa tietoa, tarkistin myös että kiinni on varmasti m50 dampperi/triggeripyörä ja sitä kokeiltiin muokattuna myös tohon m50tu mallin pyörän asentoon jolloin ei sanonut mitään startatessa. Kiinni on myös varmasti nonvanos ecu + johtosarja & vr anturit. Myös puolat on käyneet irti, reijät putsattu ja tulpat uusia.
E34 ecuboksin vieressä on 3 relettä joista 2 oli laitettu ristiin, tiedoksi vaan jos jonkun autossa sattuu jostain kumman syystä olemaan sama perseily tehtynä. Säästyy 20h naaman raapimista kummasti.
Leave a comment:
-
Leave a comment: