No sit kattelin konehuoneeseen nii huohottimenletku oli irti yläpäästä eli tosta venakopan päästä(jos oikein ymmärsin) ja ei menny paikoilleen takasin :7
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
En oo vielä kerenny asialle mitään tekemään. Mutta tänään käynnistyksen jälkeen n.10min rupes tyhjäkäynti heijjaamaan. Tai siis kävi silleen terävästi n.500 ja sitten 1000 ja sit takas normaaliks sitä teki muutaman kerran. Kunnes sammutin ja käynnistin uudelleen nii ei mtn vikaa eikä vikakoodejakaan näkyny
No sit kattelin konehuoneeseen nii huohottimenletku oli irti yläpäästä eli tosta venakopan päästä(jos oikein ymmärsin) ja ei menny paikoilleen takasin :7
-
Perkeleen paska tuo romu. Viime vuonna oli taistelua humppaavan tyhjäkäynnin kanssa ja sama rumba jatkuu edelleen. Maalauksen jälkeen irrotan imusarjan ja tarkistan kaikki tiivisteet ja letkut putket yms, mutta:
Pitäisikö käynnin muuttua kun nokka-akselin asentotunnistimen irrottaa? Mulla ei muutu.
Lambda on tasan vuoden vanha. Jännite nököttää inpan ja yleismittarin mukaan noni 0,45V koko ajan. Voiko se lambda tosiaan särkyä näin nopeasti, kyseessä aito Bosch? Käynti tasoittuu normaaliksi kun lambdan pistokkeen irrottaa. Apuujaaa?
Leave a comment:
-
Jep, sen luulisi siirtyvän tai sitten sinulla on imuvuoto.Originally posted by Henkka992 View PostVikakoodia pukkaa 4 cylinder misfire detected. eli sytytyskatkoksia 4 sylinterissä. jos vaihan tulppia/puolia ristiin nii vika pitäs selvitä vai mitenkä? :think ja autona on 328 i -98 e46. Pientä nykimistä tuntuu olevan 1000-2000rpm ajossa
Leave a comment:
-
moro.
Vikakoodia pukkaa 4 cylinder misfire detected. eli sytytyskatkoksia 4 sylinterissä. jos vaihan tulppia/puolia ristiin nii vika pitäs selvitä vai mitenkä? :think ja autona on 328 i -98 e46. Pientä nykimistä tuntuu olevan 1000-2000rpm ajossa
Leave a comment:
-
Juu tänään mitataan johtosarja ja jos kunnossa niin uskottavahan se onOriginally posted by LordHamwich View PostSemi-OT mutta yritin itsekin joskus säästää Mätänetin nokka-anturilla (+ se fakta ettei marmorilla ollut hyllyssä), oli suoraan dead on arrival, vein Motonettiin takaisin, ei ollut niilläkään enää hyllyssä yhtään.
Parin päivän päästä tuli ilmoitus että nyt on uusi palikka, menin hakemaan niin täräytti tiskiin ihan jämptin Siemensin anturin.
Leave a comment:
-
Semi-OT mutta yritin itsekin joskus säästää Mätänetin nokka-anturilla (+ se fakta ettei marmorilla ollut hyllyssä), oli suoraan dead on arrival, vein Motonettiin takaisin, ei ollut niilläkään enää hyllyssä yhtään.
Parin päivän päästä tuli ilmoitus että nyt on uusi palikka, menin hakemaan niin täräytti tiskiin ihan jämptin Siemensin anturin.
Leave a comment:
-
Nii vaan luulis kai nyt ihmiset palauttavan joka kerta osat jos ne ei virka kerran mitäänOriginally posted by jannmann View PostKai siksi kun niitä ostetaan silti säästön toivossa.
Noh mittaillaan nyt tuo johtosarja ja katellaan liitin jne. Että mitä ne sanoo ja käydä sitte alkuperäinen anturi hakee
Leave a comment:
-
Niin, onhan se marmoritiskilläkin jo monen kympin (!!!) kauppa ja vielä niinkin vähäpätöisestä osasta kuin nokan asentoanturi. Tuohon vielä kiinalainen MAF kaveriksi niin voi sitä ilon ja onnen päivää.Originally posted by jannmann View PostKai siksi kun niitä ostetaan silti säästön toivossa.
Eli jos tästä nyt jotain voi taas oppia niin älkää missään tapauksessa ikinä koskaan käyttäkö halpoja tarvikeantureita yhtään mihinkään.
Leave a comment:
-
okei:think noh tutkiskellaan lisää ja ihmetellään sitten pitääkö käyä alkuperänen.. Jännä että tekeevät ja myyvät nuita jos ne ei kerran toimiOriginally posted by Supa View PostHarvemmin on toiminut.
Jos vikakoodi herjaa sähköistä yhteyttä voi vika olla toki johtosarjassa mutta jos sanoo että epäjärkevä signaali niin anturi.
Leave a comment:
-
Harvemmin on toiminut.Originally posted by dumppi View PostOn kai nuilla tarvike antureillakin nämä toimineet? Tai ei kai sekään sentään noin paljoa voi pielessä olla
Edit ja tosiaan kahdella anturilla kokeiltu ja molemmilla sama 80 ja vikakoodi anturista.. Johtosarja oli tarkoitus mitata seuraavaksi.
Jos vikakoodi herjaa sähköistä yhteyttä voi vika olla toki johtosarjassa mutta jos sanoo että epäjärkevä signaali niin anturi.
Leave a comment:
-
On kai nuilla tarvike antureillakin nämä toimineet? Tai ei kai sekään sentään noin paljoa voi pielessä ollaOriginally posted by Supa View PostVaihtaa merkkianturin niin voisi toimiakkin.
Edit ja tosiaan kahdella anturilla kokeiltu ja molemmilla sama 80 ja vikakoodi anturista.. Johtosarja oli tarkoitus mitata seuraavaksi.
Leave a comment:
-
523i vm97
Vikakoodit nokka anturista ja lambdasta? (Happitunnistimen lämmityksen ulostulovaihe?)
Oireet: hukassa oleva alavääntö sekä aaltoileva kiihdytys varsinkin lämpimällä moottorilla sekä ajoittain hiukan pidempi vieteri käynnistäessä.
Kahdella uudella (tarvike) nokka-anturilla kokeiltu eikä vaikutusta. Nokan "arvot" tai mitkälie inpalla katottuna yli 80
lähtee käyntiin joka kerta kyllä avaimesta ja autolla pystyy ajamaan eikä se esim. Sammuile eikä tyhjäkäynti heittele.
Inpalla toinen lambda heittelee kuten pitääkin ja toinen taas ei.
Voiko tuo lambda tosiaan sotkea nokan arvot tuollaisiksi ja vika ei sitten olisikaan ensinkään nokka-anturissa? kampi-anturiakin pystytään tarvittaessa kokeilemaan kun löytyis kaverilta ylimääräinen.
Leave a comment:
-
e36 m52b20 ei ota kierroksia, puutuu
Eli kyseessä tosiaan 200tkm ajettu m52b20 vm. -95. Tähän asti ei mitään ongelmia, viime viikolla kahden päivän sisällä loppui vääntö, ei ota kierroksia tuntuu kuin rajoitin ottaisi 2000 vastaan ja käynti puutuu. Tyhjäkäynnillä tasainen mutta vauhtiin oikeastaan mahdoton päästä. Kuin olisi ryyppy päällä koko ajan ja käy rikkaalla. Haitariputki oli revennyt, uusi vaihdettu mittari putsattu, ei vaikutusta. Haitariputki koeajon jälkeen märkä, bensaa?. Kaikilla sylintereillä käy ja sytyttää mutta katkonaista välillä. Ei viitsisi kaikkia osia vaihtaa, mikä auttanut tähän vaivaan porukoilla? Putkistosta kuuluu vähän pauketta ja kolinaa mutta varmaan johtuu tuosta kun käy rikkaalla. :think Neuvoa kaivattaisiin viisaammilta.
Leave a comment:
Leave a comment: