Originally posted by Jesse1998
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Missä vois olla vika, kun käynnistäessä kierrokset nousee itsekseen. Moottorina m52b28, m50 imusarjalla, ilman separaattorisysteemiä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juho_ View Postmolemmille pankeille (1-3 + 4-6syl) omat pakosarjoissa vähä syvemmällä.
Laitoin kuvan
Leave a comment:
-
-
Rikkaallahan tuo käy.
Eihän ollut viileä kone kun meni ottamaan päästöjä?
Oletettavasti katsuri koitti lämmittää päästöjä ottaessa, eikä ottanu "samantien" arvoja?
Kyllä siinä lambdat on, mikäli oikein muistan niin molemmille pankeille (1-3 + 4-6syl) omat pakosarjoissa vähä syvemmällä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Markuzzz View Post523 - 96
Eikö tämänikäisessä autossa pidä olla lambdat?
Pitää olla. Ilman lambdoja se ei toimi oikein.
Ps. vaikka se mahdollisesti onkin Siemens MS41 niin yksi lambda siellä on vähintään oltava, vaikka moottorinohjaimen koodia olisi "puukotettu". Nykyisin on mahdollista ottaa koodin puolesta kaikki lambdat pois, mutta silloin se ei vaan toimi niinkuin pitäisi.
Pps: M52-koneessa siis ensimmäiset lambdat on pakosarjoissa. Vähän hankalasti lohkon ja pakosarjan välissä, mutta siellä ne on.Last edited by Vauhtivaunu; 10-05-2020, 21:36.
Leave a comment:
-
-
Käytin 523 - 96 katsurilla. Päästöistä pomppas tietenkin. Arvot näyttivät jotakuinkin tällästä:
CO% 0.50, kierroksilla 0.56
CO2 13.10 kierroksilla 13.20
HC ppm 259 kierroksilla 88
Autoon tehtiin juuri kytkinremppa, putki hitsattiin. Yritin löytää lambda anturia pakoputkests, mutta ei vaan löytynyt. Pakosarjojen päältä löytyy nämä kaksi tulppaa. Eikö tämänikäisessä autossa pidä olla lambdat?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostJonku ohjeen, mistä ? Miksi on säätötarvetta ? Mutta joo, tuo kuulostaa järkevältä.
Tuossa ohje, sekasikiö kone työnalla jota on räpelletty edellisten omistajirn toimesta aika paljon. Ongemana se että joudun ajamaan tk venttiiliä 70% pwm arvolla että käy nätisti tyhjää, normaali arvo noi. 40-50 luokkaa. Kaasuläppää ihmettelin ja totesin että läppä on selvästi vinossa eli raollaan, selittäisi tuon pwm arvon. Lähinnä haen millainen ollut tehtaan asetus tuolla stoppari ruuville
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rungo View PostM50 e34, mikä on kaasuläpän stoppari ruuvin oikea oppinen säätö. Jonku ohjeen luin että läppä täysin kiinni ja ruuvia vartti kiinni niin että varsi juuri osuu ruuviin eikä itse runkoon.
Leave a comment:
-
-
M50 e34, mikä on kaasuläpän stoppari ruuvin oikea oppinen säätö. Jonku ohjeen luin että läppä täysin kiinni ja ruuvia vartti kiinni niin että varsi juuri osuu ruuviin eikä itse runkoon.
Leave a comment:
-
-
Täällä sama ongelma mutta antaa myös 79 koodia ja nokka ja kampi tunnistin vaihdettu, startti on pitkä ja kylmänä harvemmin ekalla lähtee.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by shakes View PostVika selvis. Ja se ilmeisesti johtu niistä nostajista. Sahailin tällä kertaa pidemmän aikaa ja pikkuhiljaa heräili. Oireet ei kyllä alkuunsakaan viitannu nostajiin mun mielestä, mutta näin se vaan oli.
Auto siis lähti käyntiin. Nostajat pitää vaan nyt hirveetä meteliä
Se ei tule kyllä ajosta / lämpimällä koneella
Jos kaikki nostajat pitävät kovaa ääntä tarkistappa että öljynpaineet ovat OK.
Leave a comment:
-
-
Vika selvis. Ja se ilmeisesti johtu niistä nostajista. Sahailin tällä kertaa pidemmän aikaa ja pikkuhiljaa heräili. Oireet ei kyllä alkuunsakaan viitannu nostajiin mun mielestä, mutta näin se vaan oli.
Auto siis lähti käyntiin. Nostajat pitää vaan nyt hirveetä meteliä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by shakes View PostBensaa tulee. Koitettu toisella OEM kampuran anturilla.
Toinen vanoksen solenoidi vaihdettu.
Aikaajoin hörähtää inasen heti startatessa
Mitäs sit seuraavaks?:think
Leave a comment:
-
Leave a comment: