Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
+ More Options
Latest Activity
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • biimerrrrville
    replied
    Originally posted by Jesse1998 View Post
    Missä vois olla vika, kun käynnistäessä kierrokset nousee itsekseen. Moottorina m52b28, m50 imusarjalla, ilman separaattorisysteemiä.
    jääkö ne sinne ylös ? jos jää niin kaasuläppä voi olla liikaa raollaan. itellä joskus kaasuläpän rajotin ruuvi ajon aikana pyöri ittestään sillee että jäi läppä liikaa raolleen jollon kierrokset pysy siinä parin-3 tonnin tuntumassa. muita mahollisia viallinen/likainen tyhjäkäynti moottori, ecu, iso imuvuoto.

    Leave a comment:


  • Jesse1998
    replied
    Missä vois olla vika, kun käynnistäessä kierrokset nousee itsekseen. Moottorina m52b28, m50 imusarjalla, ilman separaattorisysteemiä.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Juho_ View Post
    molemmille pankeille (1-3 + 4-6syl) omat pakosarjoissa vähä syvemmällä.

    Laitoin kuvan

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Rikkaallahan tuo käy.
    Eihän ollut viileä kone kun meni ottamaan päästöjä?
    Oletettavasti katsuri koitti lämmittää päästöjä ottaessa, eikä ottanu "samantien" arvoja?

    Kyllä siinä lambdat on, mikäli oikein muistan niin molemmille pankeille (1-3 + 4-6syl) omat pakosarjoissa vähä syvemmällä.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Markuzzz View Post
    523 - 96

    Eikö tämänikäisessä autossa pidä olla lambdat?

    Pitää olla. Ilman lambdoja se ei toimi oikein.


    Ps. vaikka se mahdollisesti onkin Siemens MS41 niin yksi lambda siellä on vähintään oltava, vaikka moottorinohjaimen koodia olisi "puukotettu". Nykyisin on mahdollista ottaa koodin puolesta kaikki lambdat pois, mutta silloin se ei vaan toimi niinkuin pitäisi.


    Pps: M52-koneessa siis ensimmäiset lambdat on pakosarjoissa. Vähän hankalasti lohkon ja pakosarjan välissä, mutta siellä ne on.
    Last edited by Vauhtivaunu; 10-05-2020, 21:36.

    Leave a comment:


  • Markuzzz
    replied
    Käytin 523 - 96 katsurilla. Päästöistä pomppas tietenkin. Arvot näyttivät jotakuinkin tällästä:

    CO% 0.50, kierroksilla 0.56
    CO2 13.10 kierroksilla 13.20
    HC ppm 259 kierroksilla 88

    Autoon tehtiin juuri kytkinremppa, putki hitsattiin. Yritin löytää lambda anturia pakoputkests, mutta ei vaan löytynyt. Pakosarjojen päältä löytyy nämä kaksi tulppaa. Eikö tämänikäisessä autossa pidä olla lambdat?

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Jonku ohjeen, mistä ? Miksi on säätötarvetta ? Mutta joo, tuo kuulostaa järkevältä.
    https://blog.bavauto.com/11511/bmw-t...nt-diy-how-to/

    Tuossa ohje, sekasikiö kone työnalla jota on räpelletty edellisten omistajirn toimesta aika paljon. Ongemana se että joudun ajamaan tk venttiiliä 70% pwm arvolla että käy nätisti tyhjää, normaali arvo noi. 40-50 luokkaa. Kaasuläppää ihmettelin ja totesin että läppä on selvästi vinossa eli raollaan, selittäisi tuon pwm arvon. Lähinnä haen millainen ollut tehtaan asetus tuolla stoppari ruuville

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by rungo View Post
    M50 e34, mikä on kaasuläpän stoppari ruuvin oikea oppinen säätö. Jonku ohjeen luin että läppä täysin kiinni ja ruuvia vartti kiinni niin että varsi juuri osuu ruuviin eikä itse runkoon.
    Jonku ohjeen, mistä ? Miksi on säätötarvetta ? Mutta joo, tuo kuulostaa järkevältä.

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    M50 e34, mikä on kaasuläpän stoppari ruuvin oikea oppinen säätö. Jonku ohjeen luin että läppä täysin kiinni ja ruuvia vartti kiinni niin että varsi juuri osuu ruuviin eikä itse runkoon.

    Leave a comment:


  • tinttax
    replied
    Täällä sama ongelma mutta antaa myös 79 koodia ja nokka ja kampi tunnistin vaihdettu, startti on pitkä ja kylmänä harvemmin ekalla lähtee.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by shakes View Post
    Vika selvis. Ja se ilmeisesti johtu niistä nostajista. Sahailin tällä kertaa pidemmän aikaa ja pikkuhiljaa heräili. Oireet ei kyllä alkuunsakaan viitannu nostajiin mun mielestä, mutta näin se vaan oli.

    Auto siis lähti käyntiin. Nostajat pitää vaan nyt hirveetä meteliä
    Voi olla että olet saanut jonkin muun oireen kaveriksi tuon liimaventtiilin.
    Se ei tule kyllä ajosta / lämpimällä koneella

    Jos kaikki nostajat pitävät kovaa ääntä tarkistappa että öljynpaineet ovat OK.

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    Vika selvis. Ja se ilmeisesti johtu niistä nostajista. Sahailin tällä kertaa pidemmän aikaa ja pikkuhiljaa heräili. Oireet ei kyllä alkuunsakaan viitannu nostajiin mun mielestä, mutta näin se vaan oli.

    Auto siis lähti käyntiin. Nostajat pitää vaan nyt hirveetä meteliä

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    Originally posted by shakes View Post
    Bensaa tulee siis suutintukille, myös kipinä tulee. Suuttimet jumissa? Mites noiden ohjaus?
    Rele ja sulake vaihdettu. Ei toimi. PA-pumppu toimii suoralla virralla. Jännitettä tulee vain 10.7. Ilmeisesti pitäs 12v tulla?

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    Originally posted by shakes View Post
    Bensaa tulee. Koitettu toisella OEM kampuran anturilla.

    Toinen vanoksen solenoidi vaihdettu.

    Aikaajoin hörähtää inasen heti startatessa

    Mitäs sit seuraavaks?:think
    Bensaa tulee siis suutintukille, myös kipinä tulee. Suuttimet jumissa? Mites noiden ohjaus?

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Miten p-a paineet?
    Bensaa tulee. Koitettu toisella OEM kampuran anturilla.

    Toinen vanoksen solenoidi vaihdettu.

    Aikaajoin hörähtää inasen heti startatessa

    Mitäs sit seuraavaks?:think

    Leave a comment:

Working...
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎