Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roisto
    replied
    Koputtelee bensapumppua jos vaikka sais jotain eloa, sitten jos hörähtää niin vaihtaa toimivan

    Leave a comment:


  • karri.m
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    En ole varma näkyykö mittarissa startissa mutta ainakin testerillä pitäisi näkyä.
    Tätä kyllä testattiin kanssa. Testerissä ei myöskään näkynyt kierroksi. arvotukses vaan jää johtuuko autosta vai testeristä, koska toisessa saman korisessa autossa sama testeri temppuilee kierroksia luettaessa... Muissa kyllä toimii :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by shakes View Post
    PA-paineista ei tietoa.

    Kierroslukumittari ei muuten nouse startatessa:think
    En ole varma näkyykö mittarissa startissa mutta ainakin testerillä pitäisi näkyä.

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Miten p-a paineet?

    Näkyykö kierrosluku kun konetta pyörittää?
    PA-paineista ei tietoa.

    Kierroslukumittari ei muuten nouse startatessa:think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by shakes View Post
    Vikakoodit luettu, ainoa vikakoodi oli vanoksen solenoidista.

    Kokeiltu uutta nokan anturia - ei vaikutusta...
    Miten p-a paineet?

    Näkyykö kierrosluku kun konetta pyörittää?

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    En usko että on nostajien vikaa tuo.

    Nyt olisi aika hyvä kohta lukea vikakoodit että ei tarvitse ihan niin paljon arpoa.
    Vikakoodit luettu, ainoa vikakoodi oli vanoksen solenoidista.

    Kokeiltu uutta nokan anturia - ei vaikutusta...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by shakes View Post
    E34 525i 1995 & M50B25vanos

    Toissapäivänä lähdin töistä ja kone alkoi käymään vajailla 2000-3000rpm kierrosalueella. Hetken päästä ongelma oli kokoajan päällä. Sain auton kotiin ja sammutin. Kokeilin uudestaan käyntiin ja käy edelleen vajailla. Seuraavana päivänä menin kokeilemaan, hetken kävi vajailla ja sit loppu käynti lähes kokonaan. Nyt ei enää edes lähde käyntiin. Autossa on pari kertaa ilmennyt nostajien jumittumista ja sitä on joutunu sahaamaan käyntiin.

    - Tulpat vaihdettu
    - Puolat vaihdettu
    - Kampuran tunnistin vaihdettu
    - Nokka-akselin tunnistinta ei tähän hätään ollut mutta anturia mittaamalla (kylmänä) tuli about 1080ohmin lukemat

    Mikä tässä ny meni paskaks? Uuden nokan asentotunnistimen tilaan pikimmiten.

    Voiko noi nostajat oireilla kuvailemallani tavalla?
    Tietoa nokan anturista laitettu.

    Originally posted by Muurahainen View Post
    En usko että on nostajien vikaa tuo.

    Nyt olisi aika hyvä kohta lukea vikakoodit että ei tarvitse ihan niin paljon arpoa.
    Näin. Jos ei löydy keltään vehkeitä millä pääsee autoon kiinni niin mba-auto Lotilassa

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by shakes View Post
    E34 525i 1995 & M50B25vanos

    Toissapäivänä lähdin töistä ja kone alkoi käymään vajailla 2000-3000rpm kierrosalueella. Hetken päästä ongelma oli kokoajan päällä. Sain auton kotiin ja sammutin. Kokeilin uudestaan käyntiin ja käy edelleen vajailla. Seuraavana päivänä menin kokeilemaan, hetken kävi vajailla ja sit loppu käynti lähes kokonaan. Nyt ei enää edes lähde käyntiin. Autossa on pari kertaa ilmennyt nostajien jumittumista ja sitä on joutunu sahaamaan käyntiin.

    - Tulpat vaihdettu
    - Puolat vaihdettu
    - Kampuran tunnistin vaihdettu
    - Nokka-akselin tunnistinta ei tähän hätään ollut mutta anturia mittaamalla (kylmänä) tuli about 1080ohmin lukemat

    Mikä tässä ny meni paskaks? Uuden nokan asentotunnistimen tilaan pikimmiten.

    Voiko noi nostajat oireilla kuvailemallani tavalla?
    En usko että on nostajien vikaa tuo.

    Nyt olisi aika hyvä kohta lukea vikakoodit että ei tarvitse ihan niin paljon arpoa.

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    E34 525i 1995 & M50B25vanos

    Toissapäivänä lähdin töistä ja kone alkoi käymään vajailla 2000-3000rpm kierrosalueella. Hetken päästä ongelma oli kokoajan päällä. Sain auton kotiin ja sammutin. Kokeilin uudestaan käyntiin ja käy edelleen vajailla. Seuraavana päivänä menin kokeilemaan, hetken kävi vajailla ja sit loppu käynti lähes kokonaan. Nyt ei enää edes lähde käyntiin. Autossa on pari kertaa ilmennyt nostajien jumittumista ja sitä on joutunu sahaamaan käyntiin.

    - Tulpat vaihdettu
    - Puolat vaihdettu
    - Kampuran tunnistin vaihdettu
    - Nokka-akselin tunnistinta ei tähän hätään ollut mutta anturia mittaamalla (kylmänä) tuli about 1080ohmin lukemat

    Mikä tässä ny meni paskaks? Uuden nokan asentotunnistimen tilaan pikimmiten.

    Voiko noi nostajat oireilla kuvailemallani tavalla?

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Huomattavan paljon täällä M50B25 (Vanos) moottoreilla juurikin noita alavääntö- ja tyhjäkäyntiongelmia. Tuntuu vieläpä, ettei ratkaisua ole usein löytynyt tai siitä ei olla palattu raportoimaan.

    Itselläni on selvittely menossa tuolla E34 puolella, joten en listaa ongelmanselvittelyä tässä uudestaan läpi. Mutta on tuo mielenkiintoinen "tyyppivika" vanhentuvissa yksilöissä. Itsellänikin meinaa auto sammua risteyksiin (juuri lämpimänä) kun taas valtatieajossa auto on hyvä kuin vuonna 2007. Parhaillaan odottelen varaosapakettia.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Taltsi View Post
    M52B25, 323ti 2/1998

    Tyhjäkäynnillä CO% 0,73, ja HC ppm 210. Eli näistä tulihylsy,ja tämähän nyt viittaisi imuvuotoon, mutta Inpalla livedatassa lambda 1 jämähtäny 4,83 ja antoi myös vikakoodin siittä. Käsittääkseni näissä on vain pakosarjassa lambdat, ei katin jälkeen, eli kummasta pakosarjasta tämä lambda 1 löytyy. Onko suosituksia mistä saisi halvalla OE laatuisen lambdan, ei ihan ole varaa 250e tms laittaa boschiin marmorilta. Samalla myös olisi hyvä tietää mistä nuo imuvuotoja aiheuttavat letkut sun muut tingentangelit saisi, sama vaihtaa kaikki kun alkaa räpläämään.
    Ota toisen lambdan johto irti niin saat vikakoodin lambdan lämmityksestä siitä anturista joka on irti.

    Itse ostin Motonetistä, alle satasen mutta oli puuhasarja ilman johtoa. On tuo toiminut mutta lambdat olis hyvä vaihtaa parina, uus lambda herää niin paljon aikaisemmin kuin vanha että siitäkin voi tulla pieniä käyntihäiriöitä lämpiämisvaiheessa. Ite olin pihi ja veivasin closed-looppiin siirtymisen myöhäisemmäksi jotta vanhempikin lambda ehtii mukaan.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    M50b20nv, eli ilmeisesti ms40 ohjaamassa, kierroksia jättää korkealle mutta kytkintä painaessa laskee. Ei imuvuotoja, tyhjäkäyntimoottorin vaihdoin kun vanha jumi, vikakoodia antaa lambdanlämmityksestä, ei aiheuta toimenpiteitä tähän vikaan. Mutta nokka-akselinta, vikakoodi 84, herjaa myös, 4 eri tunnista kokeillut, uusi antaa samat arvot mitä vanha orkkis, johdot boksille ok, jättääkö muuta mahdollisuutta kuin että ecu paska?
    E. Niin ja tosiaan alhaalta mehut hukassa ja muutenkin ponneton
    Joskus itsekin ihmettelin kun diagnosoin kampianturivian mutta vikakoodin mukaan oli nokka-anturivika. Vikakoodithan tulee taulu koodi ja itse vikakoodi, jostain syystä tuolloin meni taulut sekaisin ja vikakoodin tulkinta oli väärin. Oireet sopii siihen kampianturivikaan.

    Leave a comment:


  • Paperman77
    replied
    Vikakoodeja en juuri pysty lukemaan, mutta äsken pikaisella mittauksella moottorin lämpötila-anturi on sökö ja boksissa joku virilastu!

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Paperman77 View Post
    Bmw e36 320i M50B20 NV.

    Käytin leimalla ja päästöistä hylky! HC 351 tyhjäkäynnillä ja Co 0.7, kierroksilla HC 133 ja Co 1.0! Lambda ok! Kaikenlaisia imuvuotoja tuli korjailtua, tulpat vaihdettua ja korjaamolle testiin. Arvot edelleenkin samat! Vaihdoin uuden katalysaattorin, entinen oli todellakin entinen. Uusin myös lambda-anturin varmuden vuoksi. Arvot edelleen perseellään, HC putosi hyväksyttävälle tasolle, mutta CO huitelee edelleenkin tyhjäkäynnillä 0.5 ja kierroksilla 0.7! Pakokaasussa haisee lämpimänä hieman bensa, eli rikkaalla pyörii. Mahtaako imm olla tiensä päässä?
    Vikakoodit ?

    Leave a comment:


  • Paperman77
    replied
    Bmw e36 320i M50B20 NV.

    Käytin leimalla ja päästöistä hylky! HC 351 tyhjäkäynnillä ja Co 0.7, kierroksilla HC 133 ja Co 1.0! Lambda ok! Kaikenlaisia imuvuotoja tuli korjailtua, tulpat vaihdettua ja korjaamolle testiin. Arvot edelleenkin samat! Vaihdoin uuden katalysaattorin, entinen oli todellakin entinen. Uusin myös lambda-anturin varmuden vuoksi. Arvot edelleen perseellään, HC putosi hyväksyttävälle tasolle, mutta CO huitelee edelleenkin tyhjäkäynnillä 0.5 ja kierroksilla 0.7! Pakokaasussa haisee lämpimänä hieman bensa, eli rikkaalla pyörii. Mahtaako imm olla tiensä päässä?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎