Originally posted by shakes
View Post
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Rele ja sulake vaihdettu. Ei toimi. PA-pumppu toimii suoralla virralla. Jännitettä tulee vain 10.7. Ilmeisesti pitäs 12v tulla?
-
Bensaa tulee siis suutintukille, myös kipinä tulee. Suuttimet jumissa? Mites noiden ohjaus?Originally posted by shakes View PostBensaa tulee. Koitettu toisella OEM kampuran anturilla.
Toinen vanoksen solenoidi vaihdettu.
Aikaajoin hörähtää inasen heti startatessa
Mitäs sit seuraavaks?:think
Leave a comment:
-
Koputtelee bensapumppua jos vaikka sais jotain eloa, sitten jos hörähtää niin vaihtaa toimivan
Leave a comment:
-
Tätä kyllä testattiin kanssa. Testerissä ei myöskään näkynyt kierroksi. arvotukses vaan jää johtuuko autosta vai testeristä, koska toisessa saman korisessa autossa sama testeri temppuilee kierroksia luettaessa... Muissa kyllä toimii :thinkOriginally posted by Muurahainen View PostEn ole varma näkyykö mittarissa startissa mutta ainakin testerillä pitäisi näkyä.
Leave a comment:
-
En ole varma näkyykö mittarissa startissa mutta ainakin testerillä pitäisi näkyä.Originally posted by shakes View PostPA-paineista ei tietoa.
Kierroslukumittari ei muuten nouse startatessa:think
Leave a comment:
-
Miten p-a paineet?Originally posted by shakes View PostVikakoodit luettu, ainoa vikakoodi oli vanoksen solenoidista.
Kokeiltu uutta nokan anturia - ei vaikutusta...
Näkyykö kierrosluku kun konetta pyörittää?
Leave a comment:
-
Vikakoodit luettu, ainoa vikakoodi oli vanoksen solenoidista.Originally posted by Muurahainen View PostEn usko että on nostajien vikaa tuo.
Nyt olisi aika hyvä kohta lukea vikakoodit että ei tarvitse ihan niin paljon arpoa.
Kokeiltu uutta nokan anturia - ei vaikutusta...
Leave a comment:
-
Tietoa nokan anturista laitettu.Originally posted by shakes View PostE34 525i 1995 & M50B25vanos
Toissapäivänä lähdin töistä ja kone alkoi käymään vajailla 2000-3000rpm kierrosalueella. Hetken päästä ongelma oli kokoajan päällä. Sain auton kotiin ja sammutin. Kokeilin uudestaan käyntiin ja käy edelleen vajailla. Seuraavana päivänä menin kokeilemaan, hetken kävi vajailla ja sit loppu käynti lähes kokonaan. Nyt ei enää edes lähde käyntiin. Autossa on pari kertaa ilmennyt nostajien jumittumista ja sitä on joutunu sahaamaan käyntiin.
- Tulpat vaihdettu
- Puolat vaihdettu
- Kampuran tunnistin vaihdettu
- Nokka-akselin tunnistinta ei tähän hätään ollut mutta anturia mittaamalla (kylmänä) tuli about 1080ohmin lukemat
Mikä tässä ny meni paskaks? Uuden nokan asentotunnistimen tilaan pikimmiten.
Voiko noi nostajat oireilla kuvailemallani tavalla?
Näin. Jos ei löydy keltään vehkeitä millä pääsee autoon kiinni niin mba-auto LotilassaOriginally posted by Muurahainen View PostEn usko että on nostajien vikaa tuo.
Nyt olisi aika hyvä kohta lukea vikakoodit että ei tarvitse ihan niin paljon arpoa.
Leave a comment:
-
En usko että on nostajien vikaa tuo.Originally posted by shakes View PostE34 525i 1995 & M50B25vanos
Toissapäivänä lähdin töistä ja kone alkoi käymään vajailla 2000-3000rpm kierrosalueella. Hetken päästä ongelma oli kokoajan päällä. Sain auton kotiin ja sammutin. Kokeilin uudestaan käyntiin ja käy edelleen vajailla. Seuraavana päivänä menin kokeilemaan, hetken kävi vajailla ja sit loppu käynti lähes kokonaan. Nyt ei enää edes lähde käyntiin. Autossa on pari kertaa ilmennyt nostajien jumittumista ja sitä on joutunu sahaamaan käyntiin.
- Tulpat vaihdettu
- Puolat vaihdettu
- Kampuran tunnistin vaihdettu
- Nokka-akselin tunnistinta ei tähän hätään ollut mutta anturia mittaamalla (kylmänä) tuli about 1080ohmin lukemat
Mikä tässä ny meni paskaks? Uuden nokan asentotunnistimen tilaan pikimmiten.
Voiko noi nostajat oireilla kuvailemallani tavalla?
Nyt olisi aika hyvä kohta lukea vikakoodit että ei tarvitse ihan niin paljon arpoa.
Leave a comment:
-
E34 525i 1995 & M50B25vanos
Toissapäivänä lähdin töistä ja kone alkoi käymään vajailla 2000-3000rpm kierrosalueella. Hetken päästä ongelma oli kokoajan päällä. Sain auton kotiin ja sammutin. Kokeilin uudestaan käyntiin ja käy edelleen vajailla. Seuraavana päivänä menin kokeilemaan, hetken kävi vajailla ja sit loppu käynti lähes kokonaan. Nyt ei enää edes lähde käyntiin. Autossa on pari kertaa ilmennyt nostajien jumittumista ja sitä on joutunu sahaamaan käyntiin.
- Tulpat vaihdettu
- Puolat vaihdettu
- Kampuran tunnistin vaihdettu
- Nokka-akselin tunnistinta ei tähän hätään ollut mutta anturia mittaamalla (kylmänä) tuli about 1080ohmin lukemat
Mikä tässä ny meni paskaks? Uuden nokan asentotunnistimen tilaan pikimmiten.
Voiko noi nostajat oireilla kuvailemallani tavalla?
Leave a comment:
-
Huomattavan paljon täällä M50B25 (Vanos) moottoreilla juurikin noita alavääntö- ja tyhjäkäyntiongelmia. Tuntuu vieläpä, ettei ratkaisua ole usein löytynyt tai siitä ei olla palattu raportoimaan.
Itselläni on selvittely menossa tuolla E34 puolella, joten en listaa ongelmanselvittelyä tässä uudestaan läpi. Mutta on tuo mielenkiintoinen "tyyppivika" vanhentuvissa yksilöissä. Itsellänikin meinaa auto sammua risteyksiin (juuri lämpimänä) kun taas valtatieajossa auto on hyvä kuin vuonna 2007. Parhaillaan odottelen varaosapakettia.
Leave a comment:
-
Ota toisen lambdan johto irti niin saat vikakoodin lambdan lämmityksestä siitä anturista joka on irti.Originally posted by Taltsi View PostM52B25, 323ti 2/1998
Tyhjäkäynnillä CO% 0,73, ja HC ppm 210. Eli näistä tulihylsy,ja tämähän nyt viittaisi imuvuotoon, mutta Inpalla livedatassa lambda 1 jämähtäny 4,83 ja antoi myös vikakoodin siittä. Käsittääkseni näissä on vain pakosarjassa lambdat, ei katin jälkeen, eli kummasta pakosarjasta tämä lambda 1 löytyy. Onko suosituksia mistä saisi halvalla OE laatuisen lambdan, ei ihan ole varaa 250e tms laittaa boschiin marmorilta. Samalla myös olisi hyvä tietää mistä nuo imuvuotoja aiheuttavat letkut sun muut tingentangelit saisi, sama vaihtaa kaikki kun alkaa räpläämään.
Itse ostin Motonetistä, alle satasen mutta oli puuhasarja ilman johtoa. On tuo toiminut mutta lambdat olis hyvä vaihtaa parina, uus lambda herää niin paljon aikaisemmin kuin vanha että siitäkin voi tulla pieniä käyntihäiriöitä lämpiämisvaiheessa. Ite olin pihi ja veivasin closed-looppiin siirtymisen myöhäisemmäksi jotta vanhempikin lambda ehtii mukaan.
Leave a comment:
-
Joskus itsekin ihmettelin kun diagnosoin kampianturivian mutta vikakoodin mukaan oli nokka-anturivika. Vikakoodithan tulee taulu koodi ja itse vikakoodi, jostain syystä tuolloin meni taulut sekaisin ja vikakoodin tulkinta oli väärin. Oireet sopii siihen kampianturivikaan.Originally posted by Bansku View PostM50b20nv, eli ilmeisesti ms40 ohjaamassa, kierroksia jättää korkealle mutta kytkintä painaessa laskee. Ei imuvuotoja, tyhjäkäyntimoottorin vaihdoin kun vanha jumi, vikakoodia antaa lambdanlämmityksestä, ei aiheuta toimenpiteitä tähän vikaan. Mutta nokka-akselinta, vikakoodi 84, herjaa myös, 4 eri tunnista kokeillut, uusi antaa samat arvot mitä vanha orkkis, johdot boksille ok, jättääkö muuta mahdollisuutta kuin että ecu paska?
E. Niin ja tosiaan alhaalta mehut hukassa ja muutenkin ponneton
Leave a comment:
Leave a comment: