Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljynvaihtoväli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    Originally posted by uijui View Post
    Sulla ei taida olla DPF:ää, turboa, dieseliä tankissa? Täytyisi itse valaista vähän, puhun pelkästään dieseleistä.

    Ei, mulla on vaan 8 sylinteriä ja bensaa tankissa.
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • uijui
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 172
      • suomi

      Originally posted by Peltsii View Post
      Ei, mulla on vaan 8 sylinteriä ja bensaa tankissa.
      Sen sain pääteltyä tuosta tekstistäs En silti sellaistakaan hierois käyntiin kolmenkympin pakkasesta.

      Comment

      • Netsk
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 238
        • Helsinki

        Originally posted by uijui View Post
        En silti sellaistakaan hierois käyntiin kolmenkympin pakkasesta.
        Sitten varmaan Helsinki on täynnä pommeja moottorivauriota odotamassa. Täällä kun ei lämppärillä tee mitään kun kadunvarteen sitä sähköä on vähän vaikea saada. Maksullisia pihapaikkoja jossa löytyy joku tolppa on ehkä joka kymmenennessä taloyhtiössä.
        F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
        ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

        Comment

        • uijui
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 172
          • suomi

          Originally posted by Netsk View Post
          Sitten varmaan Helsinki on täynnä pommeja moottorivauriota odotamassa. Täällä kun ei lämppärillä tee mitään kun kadunvarteen sitä sähköä on vähän vaikea saada. Maksullisia pihapaikkoja jossa löytyy joku tolppa on ehkä joka kymmenennessä taloyhtiössä.
          Ette oo kuullut vaikka webastosta tai eberistä siellä? Hesan pommit siirtyy ajoissa ennen ongelmia maakuntiin ajoon.

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            Originally posted by uijui View Post
            Ette oo kuullut vaikka webastosta tai eberistä siellä? Hesan pommit siirtyy ajoissa ennen ongelmia maakuntiin ajoon.
            Ei tarvita, ku startataan kylmästä pari vuotta ja myydään nämä sitten halvalla sinne maakuntiin..

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • Vesper
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 240
              • Vantaa

              Originally posted by uijui View Post
              Sulla ei taida olla DPF:ää, turboa, dieseliä tankissa? Täytyisi itse valaista vähän, puhun pelkästään dieseleistä.
              Mulla on, ja silti lähtee käyntiin ilman mitään esilämmitystä.
              Sillä säteilylämmittimellä voi heittää vesilintua.
              Nyt neljäs BMW alla, kaikki uutena hankittu ja ajan sillä, kuten aikaisemmillakin about 150tkm. Öjlyt vaihtuvat, kun kärry pyytää huoltoon,
              30-35tkm välein. Jälkikäyttöä en ole koskaan harrastanut enkä muitakaan 80-luvun poppakonsteja.
              Mitään ongelmia ei ole koneissa koskaan ollut noilla kilometreillä ja
              öljyäkään ei ole tarvinnut noilla vaihtoväleillä lisätä.

              Eli sama homma täällä, ensimmäistä kertaa Hemin kanssa
              samaa mieltä jossain asiassa.
              Last edited by Vesper; 17-12-2010, 21:42.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by MajorDrake View Post

                Kokonaiskustannukset tulevat olemaan kaikkineen jotain 7 tonnia...
                (tehdasuuskone joku 3800 euroa, jo maksettu turbo + uuden hommaaminen tilalle + työt jne.)
                OT: Kunpa näihin Bemarin rotteloihinkin saisi vaihtokonene noin halvalla!

                Comment

                • uijui
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 172
                  • suomi

                  Originally posted by Vesper View Post
                  Mulla on, ja silti lähtee käyntiin ilman mitään esilämmitystä.
                  Sillä säteilylämmittimellä voi heittää vesilintua.
                  Nyt neljäs BMW alla, kaikki uutena hankittu ja ajan sillä, kuten aikaisemmillakin about 150tkm. Öjlyt vaihtuvat, kun kärry pyytää huoltoon,
                  30-35tkm välein. Jälkikäyttöä en ole koskaan harrastanut enkä muitakaan 80-luvun poppakonsteja.
                  Mitään ongelmia ei ole koneissa koskaan ollut noilla kilometreillä ja
                  öljyäkään ei ole tarvinnut noilla vaihtoväleillä lisätä.

                  Eli sama homma täällä, ensimmäistä kertaa Hemin kanssa
                  samaa mieltä jossain asiassa.
                  Millä säteilylämmittimellä, mulla on ainakin dieselissä letkulämmitin...150tkm nyt pitäs päästä melkein jopa ladalla ilman ongelmia.

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Takuulla ovat pelanneet.
                    Eli eiköhän ne inssit ole vaihtoväleille laskeneet myös kaupunkiajoa ja jopa pohjoisiin olosuhteisiin kylmäkäynnistykset huomioiden(muutoin Suomessa BMW ja kaikki muutkin valmistajat suosittelisi erilaisia vaihtovälejä).
                    Oli miten oli, nykykoneita ei todellakaan ajeta loppuun sen vuoksi että suositellut vaihtovälit olisivat liian pitkiä.
                    Nämä ihan itse "järjellä" päätellyt 10tkm:n vaihtovälit ovat nykyisin silkkaa taikauskoa ja siis pahimmanlaatuista taikauskoa.
                    Ehkä samalla kannataisi kysyä Astro-TV:stä mitä horoskoopit suosittelisivat vaihtoväliksi jos/kun se tehtaan antama ei millään kelpaa...."järkisyihin perustuen"?
                    Hohhoh, onpas naiivi katsontakanta. Kova sulla on luottamus tehtaan insseihin. Varmasti tekevät kovasti töitä ja kehittelevät uusia ideoita, ei siinä mitään, hyvä näin. Joskus kuitenki sattuu niin ettei suunnitelma paperilla ja real life vaan osu kohdalleen, ihmeellistä kyllä.

                    Ite siis ajan aina 530d:llä sen 20-25tkm LL öljyillä eikä mitään ongelmia ole vaikka ajosuorite koostuu yleensä 90% kaupunkiajosta. Öljynvaihdon yhteydessä ulos valutettavat öljyt näyttävät ja tuntuvatkin vielä kunnon öljyiltä. Ovat yleensä rusehtavat ja juoksevuuskin on notkean öljymäsitä, ei siis pikimustat ja vesimäiset mitä usein näkee. Uskon et bemun suuri öljytilavuus(8litraa) auttaa huomattavasti öljyjen hyvänä pysymiseen. Muutenkin tuntuu bmw onnistuneen kohtuu mallikkaasti moottorien LL toiminnassa näin yleisesti, tai en ole kuullu mistään suuremmista ongelmista. Toista on VAG-konsernissa. Siellä inssit eivät ole onnistuneet kovin hyvin. Oikeasti toi öljyjen vaahtoutuminen ja karstottuminen, jonka seurauksena öljynkierto lakkaa ja kone leikkaa, on todellinen ongelma varsinki siinä 1.8T:ssä. Muutenki siellä on paljon ongelmia öljynkulutuksen kanssa useissa konetyypeissä, mm. FSI-koneet.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Vesper
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 240
                      • Vantaa

                      Originally posted by uijui View Post
                      Millä säteilylämmittimellä, mulla on ainakin dieselissä letkulämmitin...150tkm nyt pitäs päästä melkein jopa ladalla ilman ongelmia.
                      Eli missä kilometreissä nämä moottorit sitten "räjähtävät", tai turbot?

                      Uusiin BMW:n dieseleihin eii ainakaan pk-seudulla mikään lafka suostu asentamaan letkulämmitintä, ja autossahan on jotain vikaa,
                      jos se ei lähde käyntiin ilman esilämmitystä...Okei, -35 pakkasessa ehkä, mutta ihan sama, kun täällä etelässä ei sellaisia kelejä ole.
                      Last edited by Vesper; 17-12-2010, 22:59.

                      Comment

                      • advance
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1689

                        Mistä muuten johtuu, että jos kyse on bmw:n kiristysmomenteista niin tehdasta noudatetaan kirjaimellisesti, mutta öljynvaihtoväleihin ei uskalleta luottaa?

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          Koska toinen on suunniteltu koneen optimaalista kasaamista varten ja toinen TM:n kestotestejä varten, joissa levoton määrä pinnoja siintää plakkarissa, jos auto on edullinen huoltaa/ylläpitää. Samalla perus pentti vetää onnessaan tumppuun, kun auto X oli 70c halvempi kolmen vuoden huoltokuluissa kuin auto Y. Näillä näitä kinnereitä myydään valtaväestölle ja sen on insinöörikin tajunnut. Bemareitakin ostaa isoksi osaksi tavalliset ihmiset, ei bensalenkkarit.

                          Comment

                          • uijui
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 172
                            • suomi

                            Originally posted by Vesper View Post
                            Eli missä kilometreissä nämä moottorit sitten "räjähtävät", tai turbot?

                            Uusiin BMW:n dieseleihin eii ainakaan pk-seudulla mikään lafka suostu asentamaan letkulämmitintä, ja autossahan on jotain vikaa,
                            jos se ei lähde käyntiin ilman esilämmitystä...Okei, -35 pakkasessa ehkä, mutta ihan sama, kun täällä etelässä ei sellaisia kelejä ole.
                            Ei ole minun ongelma jos eivät asenna, hyvin asentu omatoimisesti. VNT-ahtimet kestää vanhoihin "yksinkertaisiin" ahtimiiin verrattuna huonosti. -35 lähtee vaikka 88 bensa corolla tai samanikäinen diesel hiace, kyse ei nyt ole siitä.

                            Comment

                            • Vesper
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 240
                              • Vantaa

                              Originally posted by uijui View Post
                              Ei ole minun ongelma jos eivät asenna, hyvin asentu omatoimisesti. VNT-ahtimet kestää vanhoihin "yksinkertaisiin" ahtimiiin verrattuna huonosti. -35 lähtee vaikka 88 bensa corolla tai samanikäinen diesel hiace, kyse ei nyt ole siitä.
                              Jos ajelee vanhoilla ritsoilla, niin niihin voi asennella mitä vaan,
                              mutta kun autossa on tehdastakuuta jäljellä, niin sitten asia on hiukan toinen..
                              Ja koska esilämmitystä ei tarvita, auto käynnistyy ilman sitäkin, miksi sitä pitäisi edes käyttää?
                              Ja edelleen, milloin ja missä kilometreissä nämä "huonot" moottorit ja ahtimet laukeavat?
                              Last edited by Vesper; 18-12-2010, 09:17.

                              Comment

                              • uijui
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2010
                                • 172
                                • suomi

                                Originally posted by Vesper View Post
                                Jos ajelee vanhoilla ritsoilla, niin niihin voi asennella mitä vaan,
                                mutta kun autossa on tehdastakuuta jäljellä, niin sitten asia on hiukan toinen..
                                Ja koska esilämmitystä ei tarvita, auto käynnistyy ilman sitäkin, miksi sitä pitäisi edes käyttää?
                                Ja edelleen, milloin ja missä kilometreissä nämä "huonot" moottorit ja ahtimet laukeavat?
                                "Ja koska esilämmitystä ei tarvita, auto käynnistyy ilman sitäkin, miksi sitä pitäisi edes käyttää?" on kyllä niin älykäs lause, ettei tarvinne enää jatkaa tätä keskustelua....over and out

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎