Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljynvaihtoväli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    5 tkm ?
    Mulla on.

    Leave a comment:


  • dieseljussi
    replied
    Originally posted by juuhee View Post
    Autollani(318d vm09) on nyt ajettu 25000km ja huoltonäyttö näyttäisi että öljynvaihtoon on vielä 9000km!! Miten on tuon vaihtovälin kanssa onko liikaa? Vähän hirvittää ajaa noin paljon samoilla öljyillä. Miten käy pidemmän päälle,alkaako paikat kulumaan tuollaisella vaihtovälillä. Mitä porukka on tehnyt,onko ajettu vaan bemun huolto ohjelman mukaan pitkillä öljynvaihtoväleillä?
    Eli onko huoleni aivan turha?
    Johan tehdaskin jo suosittelee vaihtamaan 2 vuoden välein kilometreistä riippumatta. Eli tuo voi tulla täyteen jos on alkuvuodesta otettu auto käyttöön.
    Itse olen vaihtanut 08 318d:iin vuoden välein ja aika ilkeän näköistä kuraa on jo silloinkin koneesta valunut.

    Leave a comment:


  • Tom1s
    replied



    Suurin syy pitkiin öljynvaihtoväleihin on valmistajien kilpailu huoltohinnoista. Moni autovalmistaja on palannut takaisin 15-20tkm vaihtoväleihin.

    Labran tuloksista käy ilmi että tollainen 28tkm ajettu uudehkon auton öljy on jo pelkän rautahiukkasten takia liian hiovaa voidellakseen kunnolla.

    Itse vaihdan 10-15tkm eikä tarvitse käyttää kalliimpia mahdollsiia öljyjäkään.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Minä pidän huolen, että omaan E90:iini vaihtuu öljyt vähintään kerran vuodessa. Kilsoja tulee noin 10-12tkm, josta suurin osa pätkäajoa. Vaihdan orkkissuodattimen myös joka kerta. Vaikka kone ei olisi moksiskaan 30tkm vaihtovälistä, niin onpahan joku syy saada se nosturille ja käydä autoa läpi alapuoleltakin. Lisäksi öljyä alkaa kulumaan 15tkm jälkeen, jos sitä ei ole vaihdettu.

    Leave a comment:


  • gRt
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miksi et vaihda suodatinta joka kerta ?
    Kai kun käytän aina parasta mahdollista öljyä ja puolitan auton näyttämän oilservicen niin lasken sen kai "laiskuuden" varaan että vaihdan sen silloin kun se "oikeasti" kuuluukin vaihtaa.....

    Näin neuvoi myös alfarmerin opas, jos vaihtaa öljyä usein voi suodattimen vaihtaa joka toisella vaihtokerralla.

    Leave a comment:


  • Esca
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    5 tkm ?
    Pikemminkin 500km jos sportevo kyseessä.

    Leave a comment:


  • OZBMW
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Ei varmaan uskalla kertoa omia öljynvaihtovälejä, pidettäis todennäköisesti hulluna, jos sanoisin kuinka lyhyet ne on.
    Itse vaihdoin M3:n öljyt aina 5000 kilometrin välein. Se on mielestäni halpaa vakuutusta kun moottori remontit on niin kalliit, 635Csi:ssä joka 7500klms.

    En koskaan yli 10000 kilometrin!

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Ei varmaan uskalla kertoa omia öljynvaihtovälejä, pidettäis todennäköisesti hulluna, jos sanoisin kuinka lyhyet ne on.
    5 tkm ?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by gRt View Post
    Paljon pätkäajoa niin 12 tonnin välein öljyt ja joka toisella kerralla myös öljysuodatin (eli periaatteessa aina joko inspection tai oilservice yhteydessä).
    Miksi et vaihda suodatinta joka kerta ?

    Leave a comment:


  • gRt
    replied
    Paljon pätkäajoa niin 12 tonnin välein öljyt ja joka toisella kerralla myös öljysuodatin (eli periaatteessa aina joko inspection tai oilservice yhteydessä).

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    E46 330i vaihdan 10-12tkm välein, samalla menee tietysti öljynsuodatin ja ilmansuodatin.

    Leave a comment:


  • Hanza
    replied
    15tkm välein tullut vaihdeltua käyttöautoihin, kun pääasiassa ajelen matka-ajoa.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Ei varmaan uskalla kertoa omia öljynvaihtovälejä, pidettäis todennäköisesti hulluna, jos sanoisin kuinka lyhyet ne on.

    Leave a comment:


  • Esca
    replied
    Kyllä tuo huolto-ohjelman vaihtoväli on sopiva. Kuten Tomi T totesi niin turha vaihtaa tiheämpään tahtiin mikäli et autoa pidä itselläsi pitkään.

    Omaan -09 N47D20C koneeseen on vaihdettu jo kolme kertaa öljyt ja kilometrejä taulussa 12tkm. Tehtaan öljyt vaihdoin jo 4tkm jälkeen.

    Kesäauto. Noin 4 kk kesällä käytössä.

    Pidän auton hautaan saakka.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Itse vaihtelen 10.000 km välein. Huomioon otettavaa on se, että jos päätät vaihtaa öljyjä tiheämpään tahtiin, ei välttämättä kannata ostaa niitä kalleimpia öljyjä, koska ne tavallaan menevät "hukkaan". Esim. aikanaan käytin 0W-40 Edgeä nykyisessä seiskassani, mutta koska vaihtovälit ovat tuon kympin välein, niin päätin vaihtaa 5W-40 Magnateciin. Auto toimii yhtä hyvin, kuten aina ennenkin. Rahaa sen sijaan säästyy melko paljon.

    Öljynvaihtoväleihin vaikuttaa myös aika paljon se, että minkälaisessa ajossa autosi on. Maantieajossa ja pidemmillä käyntiajoilla, pidemmätkin vaihtovälit toimivat, mutta lyhyessä kaupunkiajossa, öljyjä kannattaa vaihtaa hieman tiheämmin.

    Joidenkin mielestä tiheät vaihtovälit rasittavat autoa enemmän, koska likaa saattaa mennä öljytilaan ja suodattimen vaihdon yhteydessä, kone käy hetken "kuivana". Näistä ei ole ainakaan minulle koitunut koskaan harmia ja luonnollisesti propun ja öljykorkin ympärys, sekä suodattimen kotelo, kannattaa putsata ennen avaamista, jotta mahdollinen lika ei pääse öljytilaan. Jos haluaa vähentää koneen rasitusta, kannattaa suodattimen päälle ja suodatinkoteloon kaataa loraus öljyä, jotta voitelu koneessa alkaa nopeammin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎