Syksyllä 2009 vaihdatin öljyt ja tuossa tovi sitten tuli 30.000 km itse ajettuja metrejä mittariin! tässä on ollu koko syksyn/alku talven mielen päällä, että pitäis vaihdattaa taas eihän se hyvä oo pitkittää vaihtoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Öljynvaihtoväli?
Collapse
X
-
Mites tuo Forte, onko mahdollista että se voi tukkia pienimmät öljynkiertokanavat, vai liuottaako Forte epäpuhtaudet ihan 100% varmuudella "nestemäiseksi"?
..vähän epäilen ettei liuota, ja yksikin öljynkirtokanava kun menee tukkoon niin avot
Siksi tota Fortea kannattais käyttää heti uudesta lähtien (jos meinaa siis käyttää) ettei sitä paskaa kerry niin älyttömästi koneeseen.
Comment
-
-
Öljynvaihto tuli aikaiseksi ja kyselin vähän hintoja 120D:n(M47N2)
-Autokeskus 280€ sisältäen mikrofiltterin vaihdon, ilman filtteriä 220€
-Uusi Autohuolto 180+ € (Kaikkien merkkien seppä)
-United Motors 114€
Mielellään käyttäisin kotimaista palvelua, mutta tuplahinta on mulle vähän liikaa.BMW R 1200 GS
Comment
-
-
Itse käytin valvolinen motorflushin 100tkm:ssä kun aiempi omistaja oli ajanut lähelle 30tkm vaihtoväliä saksassa.
Tuntui toikin tökötti toimivan koska 9tkm ajetut öljyt+aine oli erittäin mustaa. Nyt kun uusilla öljyillä ajettu pari tuhatta niin ei öljy ole vieläkään niin mustaa kun aiemmin lähes heti vaihdon jälkeen. Kerosiiniahan se suurimmaksi osaksi on.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostSiksi tota Fortea kannattais käyttää heti uudesta lähtien (jos meinaa siis käyttää) ettei sitä paskaa kerry niin älyttömästi koneeseen.
Eli Forte-käsittely on ratkaisu ongelmaan jonka perimmäinen syy on liian pitkät öljynvaihtovälit, oikealla huollolla ei koko käsittelyä tarvita yhtään mihinkään koska paskaa ei moottoriin kerry.Last edited by naukkis; 13-12-2010, 20:13.
Comment
-
-
Kai se moskan kertyminen on kiinni öljylaaduista ja ajosta.
Esim. ex. 626 TDI -99:stä käytin venttiilikoppaa auki,
venttiilikoneisto oli 416 tkm ajettuna kuin uusi,
nokat oili rullakeinuilla ja olivat kiillottuneet mutta esim. sormella
ei tuntenut minkäänlaista pykälää vaikka rulla oli kapeampi kuin nokka.
Ja ko. koneessa ei kyllä ollut minkäännäköistä mönjää.
Itse olin käyttänyt noissa täyssynteettisiä, lähinnä Mobilin 1 5W-50
ja Shellin ultraa 5W-40:stä...
Ja ei -02 3.2 DID pajerossakaan ole 130 tkm aikana venttiilikoneistossa
mitään öljyjäämiä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostMites tuo Forte, onko mahdollista että se voi tukkia pienimmät öljynkiertokanavat, vai liuottaako Forte epäpuhtaudet ihan 100% varmuudella "nestemäiseksi"?
..vähän epäilen ettei liuota, ja yksikin öljynkirtokanava kun menee tukkoon niin avot
Siksi tota Fortea kannattais käyttää heti uudesta lähtien (jos meinaa siis käyttää) ettei sitä paskaa kerry niin älyttömästi koneeseen.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostTai varautuu Fortekäsittelyn jälkeen henkisesti (mahdolliseen) ö-pohjan irroitukseen , jos shitti lähtee liikkeelle niin se on öljysihdissä huonolla säkällä. Toki punainen öljykannun kuva mittaristossa ja konehuoneesta kuuluva vasarointikin kertoo sen1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by janne320d View Posten kyllä itte ajais 30tkm vaikka olis mitkä longlifet,kymppitonninvälein olen vaihtanu ja onpas tainnu fortetkin sisällä käydä muutamankerran,autolla jolla ajettu+200tkm
Itse olen öljynvaihtojen yhteydessä käyttänyt STP:n engine flushia. Ja autohan ei kuluta kyseisillä huoltoväleillä kuin n. 0,5l öljyä.
Voisin siis jopa väittää, että hyvin tuntuu kestävän noillakin vaihtoväleillä. Jos itsellä olisi auto ollut uudesta asti niin varmaan olisi lyhyempää vaihtoväliä tullut harrastettua, mutta en nähnyt sitten 200tkm+ ajettuna sitä enään kovin tarpeelliseksi.
Itsellä ei kauheasti kyllä jännitä kaataa koneeseen noita Engine Flush aineita. Tullut nyt jo niin monessa autossa käytettyä. Kaverin Avensiksesta saatiin korjattua jumineet männänrenkaat Forten "korjaushuuhtelu" ohjeella.
Niin ja öljynä on ollut omassa käytössä Teboil Diamond Diesel 5w-40 (BMW LL-04)Last edited by Antsah; 14-12-2010, 08:43.
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostSiis mitä vittua.Mun täytyy todeta sitten että Sigun auton moottori on aivan paska,kun en ole siihen öljyjä vaihtanut 10-15 tkm välein?!?!?
Itse vaihtanut kyseiseen autoon kaksi kertaa öljyt,59 tkm:ssä ja 87 tkm:ssä...nyt vaihdan seuraavaksi öljyt n.113 tkm:ssä
Jos autonvalmistaja huolto-ohjelman mukaisesti antaa öljynvaihtoväliksi max.30 tkm,niin miksi täytytyisi vaihtaa aikaisemmin,jos kumminkin tuo 30 tkm täyttyy vuoden aikana?Originally posted by Hanza View PostOlisi syytä kyllä lyhentää vaihtoväliä, kun ilmeisesti viritetty auto.
Taitaa öljyt käydä aika kuumana ainakin kesällä varsinkin, jos radalla satut vielä käymään.
Radalla en ole käynyt.Öljynlämmöt ovat olleet koneen ollessa lämmin n.90-110 astetta.Kesällä taisi muutamia kertoja käydä mittari,karvan yli 120 asteen.Kyllä kesälläkin öljynlämmöt olivat pääasiallisesti < 120 astetta...BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTäysin turhaan olet vaihtanut.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment