Jeps, kommentoin tänne sen verran, että itse vaihdan 6-10 tkm välein riippuen siitä paljonko kilsoja tulee kesän aikana. Idea siis kuitenkin se, että keväällä ja syksyllä vaihdan. Nyt vaihdoin uudet sopat seisottamiseen, mutta jouduin ottakkin auton ajoon, joten ei varsinkaan haittaa, että on tuoreet litkut koneessa. Paakkuisuutta en havainnut viime vaihdon yhteydessä tosin. Viime talven auto seisoi 2000tkm vanhoilla öljyillä (sitä edellisestä vaihdosta ei hajua) ja tämän jälkeen keväällä vaihdoin jälleen. Tällä vaihtovälillä omasta M50:stä on kyllä ihan hienoa sysimustaa tullut ja tarkkailen kyllä mitä tuolla tapahtuu..
Omasta kiposta ei ole mitään käsitystä miten, miksi ja milloin öljyjä tuohon on vaihdettu edellisen omistajan toimesta, niin vaihdan silloin, kun hyvältä tuntuu. Vähän kylmänä rallattelee vanos ja venttiilinnostimet käynnistyksen yhteydessä (kuten yleensä vissiin näissä). En näe tuosta vaihtelusta ainakaan haittaa olevan.
Vielä kun lisää sen, että ei tuo öljynvaihto ainakaan itse tehtynä niin kalliiksi tule, etteikö sitä kannattaisi tehdä näinkin usen, niin mitä hittoa..
EDIT: Sitten ennenku joku huutelee, että ihan paskan sama joku 200tkm rullattu M50 vaikka ajaa 50tkm longlifeillä, niin ei ole mulle.
Omasta kiposta ei ole mitään käsitystä miten, miksi ja milloin öljyjä tuohon on vaihdettu edellisen omistajan toimesta, niin vaihdan silloin, kun hyvältä tuntuu. Vähän kylmänä rallattelee vanos ja venttiilinnostimet käynnistyksen yhteydessä (kuten yleensä vissiin näissä). En näe tuosta vaihtelusta ainakaan haittaa olevan.
Vielä kun lisää sen, että ei tuo öljynvaihto ainakaan itse tehtynä niin kalliiksi tule, etteikö sitä kannattaisi tehdä näinkin usen, niin mitä hittoa..
EDIT: Sitten ennenku joku huutelee, että ihan paskan sama joku 200tkm rullattu M50 vaikka ajaa 50tkm longlifeillä, niin ei ole mulle.
Comment