Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HeiSy
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 260
    • Suomi

    Timing err%

    Osaakos joku kertoa, että pitääkö tuosta timing err% olla huolissaan? Se kun tuntuu tekevän vähän vaihtelevasti +ja - suuntaan piikkejä aina sinne 12.7% asti. Ja kun auto tuntuu kaikinpuolin pelaavan kuitenkin. Että mitä tuo tarkkaan ottaen tarkoittaa ja mitä asialle voi tehdä jos on tarvis?:think moottorina bmw m50 cherryn Hall anturilla ja vag puolilla.

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      Originally posted by HeiSy View Post
      Osaakos joku kertoa, että pitääkö tuosta timing err% olla huolissaan?
      Mikä megaversio? Onko logia?
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • HeiSy
        BTCF Member
        • Oct 2009
        • 260
        • Suomi

        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        Mikä megaversio? Onko logia?
        Ms2 v3.0 ja kyllähän siitä löytyis juu. Minne lähetän sen?

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          Originally posted by HeiSy View Post
          Ms2 v3.0 ja kyllähän siitä löytyis juu. Minne lähetän sen?
          MS2:ssa tuo timing err% on merkityksetön. Login voi laittaa johonkin tiedostonjakopalveluun, niin sitä saa sitten tutkia muutkin jos siinä nyt on jotain poikkeavaa.

          Tuossa asiasta käyty keskustelu:
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • HeiSy
            BTCF Member
            • Oct 2009
            • 260
            • Suomi

            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            MS2:ssa tuo timing err% on merkityksetön. Login voi laittaa johonkin tiedostonjakopalveluun, niin sitä saa sitten tutkia muutkin jos siinä nyt on jotain poikkeavaa.

            Tuossa asiasta käyty keskustelu:
            http://www.msextra.com/forums/viewto...?f=101&t=36666
            Aa okei kiitoksia, juu tuon keskustelun jo lukasinkin läpi ja sain kanssa sen käsityksen, että siitä ei tarvisi välittää. Vaikea vaan arvioida tietämättä henkilöitä sen paremmin et kuinka varmoja asioista ovat

            Comment

            • Jubu
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 937
              • Kuusankoski

              menijo .. ja vihels mennessään ...
              Last edited by Jubu; 22-08-2016, 13:02.

              Comment

              • Maikkeli
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1301
                • Nousiainen

                Launchin kytkentä. Boksista tulee kaks johtoa. Ekassa lukee +5v supply launch ja toisessa launch, 0V=off +5V=on. Kellään mitään hajua miten kytketään?

                Protopartsin ms2 kyseessä.
                E30 316 M42TBO -87
                BMW 1502 Turbo -77

                ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by Maikkeli View Post
                  Launchin kytkentä. Boksista tulee kaks johtoa. Ekassa lukee +5v supply launch ja toisessa launch, 0V=off +5V=on. Kellään mitään hajua miten kytketään?

                  Protopartsin ms2 kyseessä.
                  Täytyy olla joku protopartsin omatekoinen kytkentä. Normaalisti megassa "launch" toimii maadoittamalla. Nyt on varmaan joku transistori-kytkentä jossa ohjataan sillä +5v jännitteellä trankun kantaa. Laita piuhat yhteen ja kato näyttääkö "launch"-ruutu mitään kun moottori pyörii. MS2:ssa se ei ole päällä ennenkun kierroslukutieto tulee, MS1:ssä "launch" näkyy heti kun lähdön maadoittaa tai trankku "vetää".
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • pilootti
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 299
                    • Kokkola

                    protopartsin purkissa paukkunappi tulee johtojen väliin.
                    e30 318i touring "Bercedes Menz"
                    Kawasaki z1000
                    -FatBoyRacing-

                    Comment

                    • Dille_
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 226
                      • Järvenpää

                      Kyselempä tyhmiä tähän väliin. Pian olisi aika alkaa haalimaan moottorinohjauksen tarvikkeita omaan M10 turboprojektiin. Protopartsilta oli kiikarissa 4cyl johtosarja antureineen, 12-1 triggeri, hukkakipinäpuola ja valmiiksi kasattu ms 1 tai 2 v2.2.

                      Kokemuksia noista protopartsin osista ylipäänsä? Jotain mitä kannattaa välttää?

                      Kumpi, ms1 vai 2? Kaikki kehoittaa hankkimaan tietysti suoraan kakkosen, mutta kokeneemman mielipide olisi kiva; onko tästä oikeasti _aloittelijalle_ MITÄÄN hyötyä verrattuna ms1, varsinkaan m10 moottorin kanssa?

                      Eroaako ms1 ja 2 johtosarja jotenkin kriittisesti toisistaan kun johtosarjan kohdalla tuola täytyy valita boksin versio?

                      Valitsenko boksiin nämä optiona olevat sytytyslähdöt 2kpl, vaikka johtosarjassa näyttäis olevan toi sytkämoduuli (pääte, vahvistin, miksikä sitä nyt kutsutaan..)?


                      älkää kivittäkö hengiltä jos olen aivan hakoteillä, kovasti ja pitkään on yritetty opiskella aihetta mutta mitään ei taideta vielä oikeen osata.... Kiitos ja anteeksi.
                      E30 -90 M20 Turbo
                      sigpic

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11095
                        • Oulu

                        Jo pelkästään triggeripyörän asetukset on niin paljon helpommat ms2:ssa, että jo sen takia ostaisin sen.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Maikkeli
                          BTCF Member
                          • Aug 2010
                          • 1301
                          • Nousiainen

                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Täytyy olla joku protopartsin omatekoinen kytkentä. Normaalisti megassa "launch" toimii maadoittamalla. Nyt on varmaan joku transistori-kytkentä jossa ohjataan sillä +5v jännitteellä trankun kantaa. Laita piuhat yhteen ja kato näyttääkö "launch"-ruutu mitään kun moottori pyörii. MS2:ssa se ei ole päällä ennenkun kierroslukutieto tulee, MS1:ssä "launch" näkyy heti kun lähdön maadoittaa tai trankku "vetää".
                          Originally posted by pilootti View Post
                          protopartsin purkissa paukkunappi tulee johtojen väliin.
                          Kiitos molemmille vastauksista
                          E30 316 M42TBO -87
                          BMW 1502 Turbo -77

                          ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                          Comment

                          • pilootti
                            BTCF Member
                            • Feb 2012
                            • 299
                            • Kokkola

                            Originally posted by Dille_ View Post
                            Kyselempä tyhmiä tähän väliin. Pian olisi aika alkaa haalimaan moottorinohjauksen tarvikkeita omaan M10 turboprojektiin. Protopartsilta oli kiikarissa 4cyl johtosarja antureineen, 12-1 triggeri, hukkakipinäpuola ja valmiiksi kasattu ms 1 tai 2 v2.2.

                            Kokemuksia noista protopartsin osista ylipäänsä? Jotain mitä kannattaa välttää?

                            Kumpi, ms1 vai 2? Kaikki kehoittaa hankkimaan tietysti suoraan kakkosen, mutta kokeneemman mielipide olisi kiva; onko tästä oikeasti _aloittelijalle_ MITÄÄN hyötyä verrattuna ms1, varsinkaan m10 moottorin kanssa?

                            Eroaako ms1 ja 2 johtosarja jotenkin kriittisesti toisistaan kun johtosarjan kohdalla tuola täytyy valita boksin versio?

                            Valitsenko boksiin nämä optiona olevat sytytyslähdöt 2kpl, vaikka johtosarjassa näyttäis olevan toi sytkämoduuli (pääte, vahvistin, miksikä sitä nyt kutsutaan..)?


                            älkää kivittäkö hengiltä jos olen aivan hakoteillä, kovasti ja pitkään on yritetty opiskella aihetta mutta mitään ei taideta vielä oikeen osata.... Kiitos ja anteeksi.
                            kyllä mun mielestä kannattaa ostaa suoraan se ms2, se riittää tulevaisuudessakin melko pitkälle. 16x16 bensakartalla saa seokset joka alueelle tarkasti ja muutenkin asetukset on selkeämmät. mulla on ollut noin kolmevuotta protopartsin ms2v2.2 ja kahdessa eri moottorissa eikä ole koskaan ollut ongelmia itse laitteen kanssa. olikohan viimevuonna kun protopartsilla oli joku kesätyöntekijä ja sen kasaamissa purkeissa oli vähä monenlaista vikaa, mutta enään siellä ei kasaa purkkeja muut kuin omistajat ja ne on kyllä päteviä kavereita. ms1v2.2 ja ms2v2.2 johtosarjat on samanlaisia. ms2 purkki kahdella sytkälähdöllä ja muilla mausteilla, hall johtosarja ja vaikka se triggeri niin pääsee hyvin alkuun. hukkakipinäpuolan ostaisin muualta esim aidon bosch puolan. ja jos rinkihäröjä tulee niin vaihtaa cherry hall anturin. mutta mulla ei oo kyllä ollu ongelmaa protopartsin anturin kanssa. tps anturi mulla on bosch jonku turbo volvon anturi. joku hyvä syy siinä oli miks en käyttäny protopartsin anturia mutta en muista mikä tässä omia ajatuksia ja kokemuksia toivottavasti edes vähän auttaa.
                            e30 318i touring "Bercedes Menz"
                            Kawasaki z1000
                            -FatBoyRacing-

                            Comment

                            • Dille_
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2010
                              • 226
                              • Järvenpää

                              Originally posted by pilootti View Post
                              tässä omia ajatuksia ja kokemuksia toivottavasti edes vähän auttaa.

                              Kiitos kyllä auttoi, täysin samat ajatukset oli tosin mielessä, eli lähdetään näillä jatkamaan.

                              Köyhä se vaan aina jaksaa kyseenalaistaa 😄 + tuntuu että neuvoja tulee välillä ihmisiltä ketkä ei oo nähnyt näitä laitteita edes telkkarissa..
                              E30 -90 M20 Turbo
                              sigpic

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Kannattaa sitten laittaa V3-levyllä. Siinä on paremmat suojaukset virtapiikkejä vastaan. Säästyy kallis prosessori vikatilanteessa.
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎