Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1320
    • Masku

    #31
    Pari kysymystä itellä niille, jotka o puuhaillu megan kanssa. Niin ois kiva jos jakaisitte kokemuksia.

    Miten paljon noi johtosarjat säästää hermoja vrt pelkkiinn liittimiin ja itse kasaukseen, onko tässä mitään järkeä säästää?.

    Oon kahen vailla MS1 tai MS2 v3 m30 turbo pataan, onko tosta kakkosesta mitään hyötyä tässä, ite löytäny enemmän ohjeita ainakin MS1:seen ja sillä pitäis kyl saada pelittämään varmasti. Mutta onko jotain konkreettista hyötyä tosta v2sesta?
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #32
      Originally posted by Joma View Post
      Miten paljon noi johtosarjat säästää hermoja vrt pelkkiinn liittimiin ja itse kasaukseen
      Alkuperäinen DIYautotunen johtosarja säästää helvetisti hermoja, koska siihen on ensinnäkin merkitty jokaikisen johdon merkitys. Lisäksi siinä on laadukas AMP:n metallinen liitinkotelo vrt. paska muovinen kotelo.


      Originally posted by Joma View Post
      Oon kahen vailla MS1 tai MS2 v3 m30 turbo pataan, onko tosta kakkosesta mitään hyötyä tässä, ite löytäny enemmän ohjeita ainakin MS1:seen ja sillä pitäis kyl saada pelittämään varmasti. Mutta onko jotain konkreettista hyötyä tosta v2sesta?
      Minkälaiseen koriin tämä tulee? e30 ja e34-sarjan autoihin joissa on 55-napainen boschin motronic on mahdollista laittaa DIYPNP-mega joka käy suoraan auton omaan johtosarjaan. Säästää hermoja ja on huomattavasti toimintavarmempi. DIYPNP:ssä on MS2-prosessori.

      Jos päädyt kuitenkin perinteiseen megaan ja kasaat sen itse niin lue megamanuaali ensin.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • Joma
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1320
        • Masku

        #33
        E28 ja LE-Jetronic, ois tarkotusta siihen lyödä kiinni.
        E30 M52b28 M122h Amme
        E28 x monta
        E23 728i Ministeri
        E10 1600-2 Garret

        VW LT50 Huoltoajoneuvo
        HD lapio jätskikruiseri

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #34
          KDFI:kin saattaisi olla hyvä valmis...



          Kellään kokemusta näistä?
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by Jürgen_ View Post
            KDFI:kin saattaisi olla hyvä valmis...



            Kellään kokemusta näistä?
            Lähiaikoina on kokemusta, kun tuli itelle hommattua toi Motronic 1.3 johtosarjaan käypäinen kdfi:n purkki. Pitää vaan vielä uudempi johtosarja vaihtaa tohon e28:iin, niin ristisiitos on valmis.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • --nismo200sx--
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 169
              • Lohja

              #36
              kiekkamittari modi

              Ms1v2.2 boksi kyseessä. Nyt kierroslukutieto mittarille otetaan puolan miinuksesta.
              Tulossa hukkakipinä-systeemi,joten mikä modi megaan toimii parhaiten orkkiskierroslukumittarin kanssa? (näitä modeja on ilmeisesti monia versioita).

              Tai vaihtoehtoisesti autogaugen 5" rundarin kanssa?
              -e30 325tic track

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #37
                Originally posted by --nismo200sx-- View Post
                Ms1v2.2 boksi kyseessä. Nyt kierroslukutieto mittarille otetaan puolan miinuksesta.
                Tulossa hukkakipinä-systeemi,joten mikä modi megaan toimii parhaiten orkkiskierroslukumittarin kanssa? (näitä modeja on ilmeisesti monia versioita).

                Tai vaihtoehtoisesti autogaugen 5" rundarin kanssa?
                2N2222-trankku ja kaksi 1kohm vastusta toimii autogaugen kanssa:



                orggisrundari tarvitsee piikikkäämpää signaalia joten järeämpi trankku ja releen kela hoitaa homman:

                Last edited by Vauhtivaunu; 22-08-2011, 18:15.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • --nismo200sx--
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 169
                  • Lohja

                  #38
                  hukkakipinäpuola

                  Onkos kenelläkään kokemuksia 034motorsport.comissa olevista puolista?
                  tuo 034 high output 6-cyl waste spark coil pack: 88$ kiinnostaa kovasti.
                  Onko tehokkaampi/samantehoinen kuin vastaava bosch?

                  Vai kannattaako suoraan pistää rahat likoon aidosta boschista?
                  Motonetista löytyy vain aw-autopartsia ja startaxin mallia :/
                  -e30 325tic track

                  Comment

                  • KingOnTheRoad
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 573
                    • Kemijärvi

                    #39
                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    KDFI:kin saattaisi olla hyvä valmis...



                    Kellään kokemusta näistä?
                    Itse tilasin viime perjantaina ja odottelen tässä saapuvaksi jopa tällä viikolla. Ja tulee M30 ahdettuun.
                    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                    E36 328i coupe -95 "UXI"
                    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                    Yamaha yz250 -02

                    Comment

                    • baijeri88
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 958
                      • Mikkeli

                      #40
                      tarviis taas apuja ton johtosarjan kans kun sitä aloin pitkästäaikaa taas miettimään.

                      Mihin kaikkialle pitää ottaa 88-pinniseltä liittimeltä jatkuva virta, eli siis pinnistä 26? ja tarviiko laittaa sulakkeita, niinkun tossa megamanualin kuvassa?

                      Ja mihin sitten toi virtalukolta tuleva virta eli pinni 56?

                      Mitkäs tohon ois sopivat vastukset?
                      E36 Cab Atlantisblau
                      E92 325i


                      eX:
                      E39 525i, E36 325i
                      E34 Sedan Alpinweiss II
                      , 316 -87 & 316i -90

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        #41
                        Ei jatkuvaa virtaa tule mihinkään, kaikki tarvittava tulee siitä pinni 56:sesta. Eikä siitäkään tarvitse muuta kun virran megalle. 2A sulake on hyvä olla välissä.

                        DME-releen ohjauksen joudut jollakin tavalla järjestämään, megassa ei omaa ohjausta sille ole.

                        Kiloset (1kohm) vastukset toimii bemarin mittarien kanssa.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • --nismo200sx--
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 169
                          • Lohja

                          #42
                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          2N2222-trankku ja kaksi 1kohm vastusta toimii autogaugen kanssa:



                          orggisrundari tarvitsee piikikkäämpää signaalia joten järeämpi trankku ja releen kela hoitaa homman:

                          http://www.msextra.com/doc/ms1extra/...s/HiVTacho.GIF
                          Noniin,kytköksiä tehdään tämän mukaan


                          vääntäkääs siis rautalangasta mulle tuo. Mega on siis modattu jo tuolle sopivaksi,eli johto tulee ulos purkista. Autotune.fi hoiti homman siihen saakka.
                          eli releen kela käy tuohon kytkökseen.Releen 85 ja 86 navat on kelaan yhdistettynä. Pitääkö minun toiseen tuoda +12v ja toiseen napaan yhdistän megan johdon sekä kiekkamittarin johdon?

                          ja psst. http://autotune.fi/tuote/5/hukkakipi...-0-221-503-010 minkä kokoisen sulakkeen laitan puolalle menevään johtoon?
                          -e30 325tic track

                          Comment

                          • S4Driver
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 572
                            • Kaukana

                            #43
                            Viimesessä postauksessa kuva sulakkeista.



                            Oikkarissa vissiin jostain kun koko ajan polttaa tota valojen sulaketta? Maavika?

                            On varsinainen johtohelvetti konehuoneessa.

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #44
                              Originally posted by --nismo200sx-- View Post
                              Noniin,kytköksiä tehdään tämän mukaan


                              vääntäkääs siis rautalangasta mulle tuo. Mega on siis modattu jo tuolle sopivaksi,eli johto tulee ulos purkista. Autotune.fi hoiti homman siihen saakka.
                              eli releen kela käy tuohon kytkökseen.Releen 85 ja 86 navat on kelaan yhdistettynä. Pitääkö minun toiseen tuoda +12v ja toiseen napaan yhdistän megan johdon sekä kiekkamittarin johdon?
                              Huomaa että siellä on myös se 1k vastus ja 2N5551 trankku mukana. Vai onko ne Rakennettu jo sinne purkkiin sisälle?
                              Ilmeisesti ne on jo siellä jos kerran modattu tuolle kytkennälle sopivaksi, silloin se kelakin saattaa olla siellä jo valmiina.
                              Last edited by Jürgen_; 04-10-2011, 15:39. Reason: Parannettua luetun ymmärtämistä...
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                #45
                                Originally posted by S4Driver View Post

                                On varsinainen johtohelvetti konehuoneessa.
                                Eikö kannata laittaa kuntoon? Saattaa viatkin hävitä :think
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎