Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • --nismo200sx--
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 169
    • Lohja

    Muutama kyssäri,ennenkuin tulee autoa otettua ajoon taas talven jäljiltä.

    m20b25 turbo,hukkakipinällä ja mega1v3 muistaakseni.
    Viimekesänä tuli teetettyä muutos jakajasytytyksestä hukkakipinään.
    Tämän seuraamuksena tietysti kierrosluvulle piti tehdä modaus, joka tehtiinkin. Mutta hän ei sitten muistanut mihin kohtaan hän sen modauksen teki, eli ei hajuakaan mihinkä kohtaan sen megatunessa laitan niistä vaihtoehdoista.
    Kysymys kuuluu,jos avaan boksin ja seuraan sitä piuhaa,joka on tarkoitus käämin kautta viedä kierroslukumittarille, saanko selville mihinkä kohtaan laitan ruksin megatunessa?

    Toinen kysymys liittyy kierroslukurajoittimeen, mikäs on fiksuin tapa rajoittaa kierroksia hukkakipinäsysteemissä?
    -e30 325tic track

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      Originally posted by --nismo200sx-- View Post
      Kysymys kuuluu,jos avaan boksin ja seuraan sitä piuhaa,joka on tarkoitus käämin kautta viedä kierroslukumittarille, saanko selville mihinkä kohtaan laitan ruksin megatunessa?
      Kyllä.

      Originally posted by --nismo200sx-- View Post
      Toinen kysymys liittyy kierroslukurajoittimeen, mikäs on fiksuin tapa rajoittaa kierroksia hukkakipinäsysteemissä?
      Fiksuin tapa on "fuel&spark cut".
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • baijeri88
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 958
        • Mikkeli

        Originally posted by baijeri88 View Post

        Kiekkamittari:
        -Mihin trankun kanta kytketään vastuksen jälkeen?
        -Emitteri menee maihin.
        -Laitanko kollektorilta +12V kilohomin vastuksen kautta ja toisen haaran 88-pin liittimelle?
        eli kytkentä on nyt

        B -> 1kohm -> IAC1A
        E -> maa
        C -> 1kohm -> pin 56
        C -> 1kohm -> pin 74

        eikä mittari toimi. mikä mättää?
        E36 Cab Atlantisblau
        E92 325i


        eX:
        E39 525i, E36 325i
        E34 Sedan Alpinweiss II
        , 316 -87 & 316i -90

        Comment

        • mazajns
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 511
          • Joensuu

          Originally posted by baijeri88 View Post
          eli kytkentä on nyt

          B -> 1kohm -> IAC1A
          E -> maa
          C -> 1kohm -> pin 56
          C -> 1kohm -> pin 74

          eikä mittari toimi. mikä mättää?
          Siis sulla on ms2 eikö vaan?

          Tuo iac1a prossun alta hyppyjohdolla db37vieressä olevaan iac lähtöön suoraan, ei mitään transistoreja väliin. Ja sitten db liittimen toiselta puolen piuha suoraan pin 74. Sitten s9 ja s12c väliin hyppy johto. megasta lähtö käyttöön ja toimii.

          http://www.megamanual.com/ms2/spare.htm#iac Tuossa vielä ohje niiden käyttöön. kestäävät ottaa sen 0.5 amppeeria suoraan ei tarttee mitään ylimääräisiä kytkentöjä. Mulla toinen ohjaa kierrosmittaria ja toinen flektiä.
          Last edited by mazajns; 20-04-2012, 19:08.

          Comment

          • S4Driver
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 572
            • Kaukana

            Joku asetus vissiin ihan metsässä. Auto käynnistyy hyvin, mutta hiukankin kun painaa kaasua niin kierrokset ei nouse, vaan alkaa heijaamaan, seokset menee ihan villiksi, 11-18.
            Imuvuotoa ei pitäis olla. Letkut katottu läpi ja osa uusittukin.
            Katkoo näköjään sytkää samalla, kierrostieto käy 0. Kierroksia saa pidettyä 800-1300, mutta katkoo välillä. Huono liitos jossain? Asentajan tuntien se todennäköisin vaihtoehto.
            Last edited by S4Driver; 24-04-2012, 18:26.

            Comment

            • MrBubbles
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 799
              • Seinäjoki

              Originally posted by S4Driver View Post
              Joku asetus vissiin ihan metsässä. Auto käynnistyy hyvin, mutta hiukankin kun painaa kaasua niin kierrokset ei nouse, vaan alkaa heijaamaan, seokset menee ihan villiksi, 11-18.
              Imuvuotoa ei pitäis olla. Letkut katottu läpi ja osa uusittukin.
              Katkoo näköjään sytkää samalla, kierrostieto käy 0. Kierroksia saa pidettyä 800-1300, mutta katkoo välillä. Huono liitos jossain? Asentajan tuntien se todennäköisin vaihtoehto.
              Katto ny varooksi hall anturi jos se vaikka helisee.
              No life, no friends, just motorsport!

              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
              -jokunen e30.
              -e28

              Comment

              • baijeri88
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 958
                • Mikkeli

                Originally posted by S4Driver View Post
                Joku asetus vissiin ihan metsässä. Auto käynnistyy hyvin, mutta hiukankin kun painaa kaasua niin kierrokset ei nouse, vaan alkaa heijaamaan, seokset menee ihan villiksi, 11-18.
                Imuvuotoa ei pitäis olla. Letkut katottu läpi ja osa uusittukin.
                Katkoo näköjään sytkää samalla, kierrostieto käy 0. Kierroksia saa pidettyä 800-1300, mutta katkoo välillä. Huono liitos jossain? Asentajan tuntien se todennäköisin vaihtoehto.
                mikäs versio sulla on? ootko koittanu niitä vr-piirin potikoita säädellä? mulla autto se ja sitten vielä piti laittaa noice filttereitä päälle.
                E36 Cab Atlantisblau
                E92 325i


                eX:
                E39 525i, E36 325i
                E34 Sedan Alpinweiss II
                , 316 -87 & 316i -90

                Comment

                • S4Driver
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 572
                  • Kaukana

                  MS2Extra Serial321

                  Comment

                  • marko84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2008
                    • 1489
                    • Pori

                    Osaisko joku kertoa minkä värinen johto imm:n liittimesä pitää liittää map anturin liittimeen jotta pelittää? kyseessä m30b35.
                    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by marko84 View Post
                      Osaisko joku kertoa minkä värinen johto imm:n liittimesä pitää liittää map anturin liittimeen jotta pelittää? kyseessä m30b35.
                      Sinne imm liittimeen tule MAT, eli imuilman lämpöanturi. Se johdon väri olis pitänyt katsoa siitä vanhasta johtosarjasta, kun en muista mistä piuhasta kytkin oton boksin päästä. Jos sieltä ei ennestään tullut kuin mat, niin sen voi kokeilla milloin softassa näyttää lämmöt järjellistä.

                      Kurkkasitko sen yhden johdon jo mistä laitoit viestiä?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Originally posted by S4Driver View Post
                        MS2Extra Serial321
                        Olikos sulla se AutoTunen purkki? Onko siina ns. microsquirt-kortti sisällä. Ja sulla oli bemarin orggistriggeröinti?

                        Vastaavassa DIYPNP:ssä jossa on em. valkoinen microsquirt-moduuli, pitää laittaa vr-muunninpiiriin 18kohm vastus vr-anturin (+)-karvan väliin.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • marko84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2008
                          • 1489
                          • Pori

                          Originally posted by Cell View Post
                          Sinne imm liittimeen tule MAT, eli imuilman lämpöanturi. Se johdon väri olis pitänyt katsoa siitä vanhasta johtosarjasta, kun en muista mistä piuhasta kytkin oton boksin päästä. Jos sieltä ei ennestään tullut kuin mat, niin sen voi kokeilla milloin softassa näyttää lämmöt järjellistä.

                          Kurkkasitko sen yhden johdon jo mistä laitoit viestiä?
                          MAT, ok
                          Huomenna palaan työreissulta ni katson sen piuhan värin, pistän vaikka viesiä puhelimeen.
                          Tarvii nyt vkl kokeilla käymään sillä softalla ja testata mikä piuha näyttää järkevää lukemaa.
                          E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                          Comment

                          • S4Driver
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 572
                            • Kaukana

                            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                            Olikos sulla se AutoTunen purkki? Onko siina ns. microsquirt-kortti sisällä. KYLLÄ

                            Ja sulla oli bemarin orggistriggeröinti? Tiedä sitten mikä tossa on, 18-1.

                            Vastaavassa DIYPNP:ssä jossa on em. valkoinen microsquirt-moduuli, pitää laittaa vr-muunninpiiriin 18kohm vastus vr-anturin (+)-karvan väliin.
                            Pitäis vastus tulla huomenna postissa.

                            Comment

                            • S4Driver
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 572
                              • Kaukana

                              Vastus asennettu. Nyt ei käynnisty ollenkaan. Meinaa, mutta katkoo sytkää jo starttikierroksilla.
                              Vastus kylläkin myyjän mukaan 18,2kohm.

                              Asennusvirhettä taas epäilen, kun kerran itte tein.

                              Vaikuttaako vastuksen tehonkesto asiaan? 1W/2W?

                              EDIT: Vastaan itselleni. Tehonkestolla ei merkitystä. Auto käy ja toimii niinku pitää. Säätöä vailla.
                              Last edited by S4Driver; 28-04-2012, 21:32.

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by S4Driver View Post
                                EDIT: Vastaan itselleni. Tehonkestolla ei merkitystä. Auto käy ja toimii niinku pitää. Säätöä vailla.
                                Mikä oli vikana? Kerro ihmeessä ettei muiden tarvi saman asian kanssa taistella
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎