Originally posted by Vauhtivaunu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Maikkeli View PostPitääkö olla juuri samanlainen kun siellä on nyt vai onko nuo molemmat käypiä?sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
No eipä tullut kummoiseksi silläkään. 4N35 pätki mielestäni enemmän joten jätin 4N25 paikalleen, sellainen siellä näytti olleenkin.
Jos uudella signaalipiuhalla koittaisi vielä ja parilla eri ylösvastuksella, sen jälkeen viskaisi boksin roskikseen jos ei tokene :think
E: laitoin ylösvedon ja nyt ei paikallaan kaasutellessa pätki, ajossa ahdoilla sekoilee vieläkin. Mihis saakka tota uskaltaa pienentää?
Nyt tulee signaalipiuhasta ~7,5V
E2: selvästi huonommin toimii ajossa ylösvedon kanssaLast edited by Maikkeli; 13-07-2017, 17:41.E30 316 M42TBO -87
BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Comment
-
-
Uudella signaalijohdolla ei tilanne parantunut. Taitaa nyt olla vaan boksi sanonut ittensä irti tulipalon jälkeen.
Tosi vaihtelevasti tuli lost synciä, ajoin n. 8km lenkin ja tuli 10 kertaa, nyt käyttelin hallilla tyhjää, ajoin pienen lenkin niin tuli 102 lost synciä :think
Ms3 tilalle vaan seuraavaksi kun kiinnostaa taas, ajokausi päättys nyt tähän.E30 316 M42TBO -87
BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostMS3X ja tuo valmiina oleva VVT ohjaus,voiko sillä ohjata suoraan ilman mitään muutoksia M50 koneen Vanosta vai pitääkö releittää tuo vanoksen solenoidi ?
Tuohon siis tulee nyt VVT piuha ja maadotus tuohon solenoidin liittimeen mutta ei siellä mitään liikettä tapahdu. Eikös toi nyt kuitenki ole ihan vaan +12V ja maadotus tuo vanoksen solenoidi niin pitäshän sen kyllä kaiken järjen mukaan toimia. Vai ohjaako mega maata :think
Toinen ongelma tuli tuon ulkoisen map anturin kanssa,mulla tulee siis ulkoinen 3bar "GM style" mappi lukemaan pakopainetta että saan sen kätevästi logiin ahtopaineen kanssa näkyviin.
Tuo on kytketty EXT MAP2 pinniin,maadotus anturimaahan,ja +5Vref
Anturi on siis 3napainen ja toimii 0-5v
Kytkin anturin ohjeiden mukaan ja laitoin range arvot jnejne.
Arvoksi mega näyttää kokoajan 300kpa,mittasin anturin piuhoista niin signaalissa menee 4.98V boksille..
Kytkentä virhettä ei ole,asia on varmistettu niin monesta tietolähteestä.
Risa tuo uusi anturi kenties,vuotaisi läpi 5v suoraan boksille takasin?
Tuollaset RST runkoset paineanturit näyttäis olevan yhteensopivia(ainakin sellasen sain näyttämään järkeviä arvoja) täytyy yrittää laskea vaan jotenkin tuosta psi arvosta vastaavat arvot BAR asteikolle niin on helpompi tulkita niitäkin megan/omassa päässä.
Täytyy ostaa vaan 60Psi malleja kun tuo 150Psi on vähän turhan karkea asteikoltaan.
sit myös vähän ehkä kiinnostaisi tuo IO expanderi ja can väylän käyttö,sais 16anturitietoa lisää.. pystyis tekemään luistoneston jne..E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Mega ohjaa maadoittamalla. +12v pitäs tulla m50 johtosarjassa automaattisesti.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMega ohjaa maadoittamalla. +12v pitäs tulla m50 johtosarjassa automaattisesti.
Ei se varmasti pelaa vaikka tuplamaadottais..
Täytyy siis muuttaa tuo megan piuhan kätisyys ja sitten vetää suuttimien +12V:stä virta tuolle solenoidille.
En käytä siis mitään orkkisjohtosarjaa vaan tein ite johtosarjan protopartsin PigtailistaE30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Olikos se nyt niin, että jos paukkuu putkessa muuten moottorin käyntiin vaikuttamatta, niin silloin on liian rikkaalla..? (Lambda ei vielä yllä alas pakoputkeen, mutta pitäis saada pikaisesti käyntikuntoiseksi...)
Ja lisäksi kyssäri: jos muuttaa squirts per cycle esim. 1->2, niin pitääkö karttaa tms muuttaa kertoimella 0.5?
Comment
-
-
Originally posted by Neppo View PostOlikos se nyt niin, että jos paukkuu putkessa muuten moottorin käyntiin vaikuttamatta, niin silloin on liian rikkaalla..? (Lambda ei vielä yllä alas pakoputkeen, mutta pitäis saada pikaisesti käyntikuntoiseksi...)
Originally posted by Neppo View PostJa lisäksi kyssäri: jos muuttaa squirts per cycle esim. 1->2, niin pitääkö karttaa tms muuttaa kertoimella 0.5?
Ei. Mega laskee automaattisesti req fuel-arvon uusiksi.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Neppo View Postmutta pitäis saada pikaisesti käyntikuntoiseksi...
Mulla oli jostain mielikuva että nick neppo:n takana on myös m10 miehiä? Jos näin oli ja haluat luntata jotain arvoja, laita yv:tä niin ei tarvitse arpoa jos on kiire saada käymäänE30 -90 M20 Turbo
sigpic
Comment
-
-
Kiitos tarjouksesta Dille. M10b20 tic on naftaliinissa ja sen mega hyllyssä odottamassa asennusta juniorin (3v...) jääautoon Nyt on työn alla e30 M30 ja se ei meinannu lähtee kirveelläkään käyntiin. Tein kaikki kartat jne uudestaan, että sais tulillle ja pitäis saada trailerille.
Kone käy nyt suht tasaisesti niillä Tunerstudion luomilla kartoilla, mutta ampuu putkeen melko tiuhaan. Lambdan asennus vaatii pohjaan reikiä, maton poistoo jne. Sillähän se selviäis, miten seokset menee. Pitää haarukoida säätöjä suurin piirtein. Syttyä säädin noin -3...+3 välillä ja ei oikein vaikuttanut paukkeeseen.
S38 pakosarjan takia lambdan saa vasta niin alas, että ei piisaa johto tulipellin reijästä.
Jos ei muuten onnistu hehtaarille, niin sitten penkki irti, matto veks, reikä pohjaan, lambda kii jne.
Comment
-
-
Originally posted by Neppo View PostSyttyä säädin noin -3...+3 välillä ja ei oikein vaikuttanut paukkeeseen.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Megasquirt asennus ja vakionopeussäädin
Autona e30 325i vm 90.
Tarkoitus muuttaa ohjaus megaan ja haluaisin varmistaa toimiiko oem vakionopeussäädin tämän jälkeen. Itse järkeilin tämän niin että nopeussignaali tulee perästä mittaristolle -> vakkarille eli ei vaikuttaisi toimintaan. Jos joku tietää varmaksi, infotkaa tyhmää
Comment
-
Comment