Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2510
    • .

    Originally posted by korhone_ View Post
    Puristukset 13 paikkeilla, himpun verran ylikin.
    Mikä nokka sulla on?

    Noin kovat puristukset, 2.7 litraa, M50b20-suuttimet ja vakio motronic ei mun mielestä vaikuta hyvältä yhdistelmältä.:think
    Last edited by Freak; 02-03-2015, 22:00.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Agee-
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 594
      • Jns

      Originally posted by Freak View Post
      Mikä nokka sulla on?

      Noin kovat puristukset, 2.7 litraa, M50b20-suuttimet ja vakio motronic ei mun mielestä vaikuta hyvältä yhdistelmältä.:think
      Vakio b20 nokka. Nakutusongelmat selätetty, sisäänajot ajellaan rauhakseltaan tällä setupilla ja sitten aletaan vaihtelemaan nokkaa ja imusarjaa. Alavääntöä kyllä löytyy tällä kokoonpanolla, mutta yläkierroksilla puutuu meno kokonaan.
      VW T5 -08
      XC70 -05
      Superb -11

      Comment

      • Freak
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2510
        • .

        Originally posted by korhone_ View Post
        Vakio b20 nokka. Nakutusongelmat selätetty, sisäänajot ajellaan rauhakseltaan tällä setupilla ja sitten aletaan vaihtelemaan nokkaa ja imusarjaa. Alavääntöä kyllä löytyy tällä kokoonpanolla, mutta yläkierroksilla puutuu meno kokonaan.
        Ok. Hyvä niin. Suosittelen siirtymistä tykkänään e85:n käyttöön. Oletko varma ettei vedä ylhäällä laihalle?
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • Agee-
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 594
          • Jns

          Originally posted by Freak View Post
          Ok. Hyvä niin. Suosittelen siirtymistä tykkänään e85:n käyttöön. Oletko varma ettei vedä ylhäällä laihalle?
          Juu moottorinohjauksen vaihtuessa siirryn E85. Kyllä se saattaa laihallekin vetää, mutta eipä oo kuormattuna vedetty yli 4000rpm joten hankala sanoa.

          Suuttimet ja imusarja on jo tulossa, moottorinohjauskin heti kun saa taas harrastebudjettia kasaan.
          VW T5 -08
          XC70 -05
          Superb -11

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5147
            • Joensuu

            Ajautui käsiin E30 324 Turbo Diesel kone, josta luonnollisesti otetaan talteen kampiakseli. Onko tuossa mitään muuta mitä kannattaa hyödyntää stroukkikonetta varten? Öljypumppu? Lohko on varmaan erilainen? Öljypohja?
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16362
              • Asikkala

              Lohkosta ei hajua onko eri vai ei mutta itse säilöisin öljypohjan ja -pumpun + syl. kannen.

              Jaa niin tulevaan koneeseen. No tuo pumppu ja muut myyntiin.

              Comment

              • Agee-
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 594
                • Jns

                Originally posted by ruupanen View Post
                Ajautui käsiin E30 324 Turbo Diesel kone, josta luonnollisesti otetaan talteen kampiakseli. Onko tuossa mitään muuta mitä kannattaa hyödyntää stroukkikonetta varten? Öljypumppu? Lohko on varmaan erilainen? Öljypohja?
                Jos oot myymässä öljypumppuu nii ilmottele.

                Ja aiheeseen: Mitäs moottoriöljyä käytätte M20?
                VW T5 -08
                XC70 -05
                Superb -11

                Comment

                • Peksu_M20
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 2125
                  • Lahti

                  Ihan tälläinen teoreettinen kysymys. Mites kestääkö tuo dieselin pumppu korkeita kierroksia eli pääseekö se sakkaamaan? M20 oma pumppukin riittää mainiosti jos vaan on kunnossa. Paljonko tuossa on tuotto?
                  Mahtiala kustom - No connection
                  Bmw E21 320A -81 "330i"
                  Bmw e30 318is

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16362
                    • Asikkala

                    Originally posted by korhone_ View Post
                    Jos oot myymässä öljypumppuu nii ilmottele.

                    Ja aiheeseen: Mitäs moottoriöljyä käytätte M20?
                    Mobil Super 2000 10w-40 käytin itse kun oli auto liikenteessä. Myös Teboil Silver voisi olla hyvä hinta/laatu.

                    Comment

                    • turbobliz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 991
                      • e-suomi

                      15w-40 Delvac. Elän siinä toivossa, että tuossa olisi jotain lisäaineistusta (sinkkiä) nokan kulumista vastaan
                      Last edited by turbobliz; 19-03-2015, 12:11.

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5147
                        • Joensuu

                        Nyt alkais olla tallin perukoilta pengottu osia enempi ja vähempi. Tarvittavat palikat alkaa olla käsissä.
                        Osalista siis seuraava:

                        Etan männät 11.0.1
                        Etan veivit
                        Diiselin kampura
                        M20B25 yläkerta vakionokalla
                        M20B25 vakioboxi (päivitellään myöhemmin säädettävään)
                        M50B25 suuttimet

                        Mitä muuta kannattas laittaa? E34 535i imm? Nokkakepin vois päivittää, mutta millaiseen? Sais olla plug & play, eli mäntiä ei jaksas lähteä työstämään.

                        Millaisia tehoja nuista on otettu?
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5147
                          • Joensuu

                          Kaikkiko laittaneet suoraan M50 /M52 pellin alle, kun ei enää vastauksia tule :think
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • Peksu_M20
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 2125
                            • Lahti

                            No imm voi vaihtaa 535:sta.siis koko mittari eikä mitään runko swappeja. Onko tuosta nyt sitten noilla tehoilla hyötyä? Tolla combolla 190 -210 hv riippuen nokasta ja osien kunnosta?
                            Vakio boksilla pelaa ihan hyvin kun nostat vähän bensan painetta tai laitat hiukan isommat suuttimet. Nokaksi joku perus dbilas vaikka niin ei tarvitse välttämättä kolota mäntiä. Riippuu toki onko männät olleet super etassa vai jossain perus etassa?
                            Mahtiala kustom - No connection
                            Bmw E21 320A -81 "330i"
                            Bmw e30 318is

                            Comment

                            • Miku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 2624
                              • Kajaani

                              Nokka pitäis laittaa tilaukseen tuohon b28 strokeriin. Vaihtoehtoina schrick ja dbilas joka 30e halvempi. Asteita 272. Toivoisin nyt vinkkejä puolesta/vastaan kumpi ois parempi. Tässä vielä tarkemmat speksit:

                              Dbilas
                              - Gradzahl = 272°
                              - Spreizung = 112°
                              - Ventilhub = 11,0mm
                              - Hub in OT = 1,4mm
                              - Profil symetrisch

                              Schrick
                              Gradzahl = 272°
                              - Spreizung = 111°
                              - Ventilhub = 11,0mm
                              - Hub in OT = 1,6mm
                              - Profil symetrisch

                              Sitten vielä että onko kenelläkään tietoa noiden ajoituksesta? Vakioon vai pitääkö ruveta työkaluja kyselemään jo valmiiksi?
                              Last edited by Miku; 26-03-2015, 21:58.
                              TEAM "Peli Menetetty"
                              Nyt:
                              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                              E30 320i 2d m20b27 tic project
                              E38 728ia
                              E46 316i sedan
                              Ex:
                              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                              Comment

                              • Peksu_M20
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 2125
                                • Lahti

                                Kyllähän noi on spekseiltään niin lähellä toisiaan että tuskin mitään eroa perseessä tuntuu yleensä noi symmetriset perus nokat ajoitetaan keskelle. Eli nostoa molemmille venoille saman verran. Voi osua vakio pyörällä suht kohdilleen tai sitten ei...
                                Mahtiala kustom - No connection
                                Bmw E21 320A -81 "330i"
                                Bmw e30 318is

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎