Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jubu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 937
    • Kuusankoski

    M20 ylikoko-topic -yhdistetty

    nonii , elikkäs m20 koneeseen pitäisi mäntiä sovittaa , niin heräsi kysymys , kuinka paljon on lohkon keston vaarantumatta vara kys. lohkosta kairattavissa? mitään max kokoja ei ole tarkoutus hakea , mutta olisi kiva asia tietää.
  • badboy
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 234
    • Turku

    #2
    mä olen lukenu m20 koneesta jonka mäntä oli kokoa 86.0mm
    ja 130mm kanget ja ilmeisesti kiisselin kampura.... en oo kyl kampurasta ihan varma.

    Comment

    • insp
      BTCF Member
      • Sep 2002
      • 826
      • Vantaa

      #3
      Re: M20 koneen poraaminen , mikä järkevä "max" kok

      Originally posted by Jubu
      nonii , elikkäs m20 koneeseen pitäisi mäntiä sovittaa , niin heräsi kysymys , kuinka paljon on lohkon keston vaarantumatta vara kys. lohkosta kairattavissa? mitään max kokoja ei ole tarkoutus hakea , mutta olisi kiva asia tietää.
      Itsellä on m20b20 koneessa 83mm poraus ja m20b23 alakerta = ~2.5l
      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #4
        ei siintä 84:stä oo varaa porata kun.. joku 1,5mm.. menee pyttyjen välit niin pirun kapeiksi..
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • Cee.Koo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 354
          • Twilight zone

          #5
          Originally posted by muggo
          Originally posted by jvakeva
          ei siintä 84:stä oo varaa porata kun.. joku 1,5mm.. menee pyttyjen välit niin pirun kapeiksi..
          Tietoa sitten siitä miten ne jenkit tekee sen M20B30 pakettinsa :wink: jostainhan sai ostettua tuon stroukkaus paketin.

          Muistelisin et lohko kairattiin 1mm isommax ja loput tulee sitten iskusta, pahus kun en muista vauihtiputkan nimeä et olis voinu varmistaa tiedon.
          With jap crap, life sucks and then you die

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #6
            joo, niitähän oli joosin(?) kaupan.. mutta aika hinnoissa oli.. :roll:

            halvemmaksi voi tulla, kun hiouttaa etan tai kiisselin kampuraan lisää iskua..
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • Cee.Koo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 354
              • Twilight zone

              #7
              Muisti palaa pätkittäin eli:
              IRELAND ENGINEERING myy 2.9 ja 3.0 stroker kittejä, ja tosiaankin lohko kairataan kummassakin tapauksessa 1mm ylikokoon. Hintaa noille kertyy 2.9 vajaa 2000 dollarii ja 3.0 vajaa 2500 dollarii
              With jap crap, life sucks and then you die

              Comment

              • Cee.Koo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 354
                • Twilight zone

                #8
                Ja unohdin mainita et noi on tarkoitettu B25:seen
                With jap crap, life sucks and then you die

                Comment

                • nemesis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 617
                  • kymenlaakso

                  #9
                  tommonen utopia kysymys tuli tossa mieleen että käytetään nyt hyvä topicki kairaamisesta

                  eli, aihiona oli m20b25 lohko, johon laitetaan näin aluksi b27 kampiakseli, kiertokanget ja männät.
                  Myöhemmin on luvassa sitten turbon asennus kun ensin saadaan suomenkilpiin auto.

                  Mutta tuon turbon asennuksen jälkeen, kun ruokahalu kasvaa syödessä ja ahtopaineita olis kuitenkin tarkotus kasvattaa niin joutuu väkisinkin laittaan jossain vaiheessa noi takomännät uusista osista tietty. Niin olisi sitten aivan sama että ostas ylikoon takomännät suosiolla ja kairauttas sylinterit kuntoon ja samalla tehtäs lisää iskutilavuutta.

                  Mutta mikäs _vois_ olla teidän mielestä sellainen järkevä iskutilavuus jonka uskaltaaa kairauttaa vielä jos puhutaan ahtopaineista luokkaa 1-1.5bar?
                  uskaltaako tehä 3litrasen tosta ? osahan tulee iskunpituudella ja (2dl) ja loput 3dl pitäis ottaa kairaamalla sylinterin halkaisijaa?
                  E30 kesä-autona

                  Comment

                  • biimer327
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1928
                    • Eastside

                    #10
                    Ireland Engineering
                    Täs ois tommonen mosa,rakennuspäiväkirja ja pari videoo...
                    "Suck my dick!"
                    -Ron Jeremy

                    Comment

                    • jvakeva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2433
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by nemesis
                      tommonen utopia kysymys tuli tossa mieleen että käytetään nyt hyvä topicki kairaamisesta

                      eli, aihiona oli m20b25 lohko, johon laitetaan näin aluksi b27 kampiakseli, kiertokanget ja männät.
                      Myöhemmin on luvassa sitten turbon asennus kun ensin saadaan suomenkilpiin auto.

                      Mutta tuon turbon asennuksen jälkeen, kun ruokahalu kasvaa syödessä ja ahtopaineita olis kuitenkin tarkotus kasvattaa niin joutuu väkisinkin laittaan jossain vaiheessa noi takomännät uusista osista tietty. Niin olisi sitten aivan sama että ostas ylikoon takomännät suosiolla ja kairauttas sylinterit kuntoon ja samalla tehtäs lisää iskutilavuutta.

                      Mutta mikäs _vois_ olla teidän mielestä sellainen järkevä iskutilavuus jonka uskaltaaa kairauttaa vielä jos puhutaan ahtopaineista luokkaa 1-1.5bar?
                      uskaltaako tehä 3litrasen tosta ? osahan tulee iskunpituudella ja (2dl) ja loput 3dl pitäis ottaa kairaamalla sylinterin halkaisijaa?
                      ei onnistu, ei varmana.. en jaksa edes laskea tarvittavaa porausta, mutta todennäköisesti sulla on männät pitkänmatkaa limittäin.. jos tota 3dl meinaat porauksella lisää.. :roll:
                      B10 V8 # 108
                      saab r560 8X4

                      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                      Comment

                      • Jubu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 937
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Originally posted by jvakeva
                        Originally posted by nemesis
                        tommonen utopia kysymys tuli tossa mieleen että käytetään nyt hyvä topicki kairaamisesta

                        eli, aihiona oli m20b25 lohko, johon laitetaan näin aluksi b27 kampiakseli, kiertokanget ja männät.
                        Myöhemmin on luvassa sitten turbon asennus kun ensin saadaan suomenkilpiin auto.

                        Mutta tuon turbon asennuksen jälkeen, kun ruokahalu kasvaa syödessä ja ahtopaineita olis kuitenkin tarkotus kasvattaa niin joutuu väkisinkin laittaan jossain vaiheessa noi takomännät uusista osista tietty. Niin olisi sitten aivan sama että ostas ylikoon takomännät suosiolla ja kairauttas sylinterit kuntoon ja samalla tehtäs lisää iskutilavuutta.

                        Mutta mikäs _vois_ olla teidän mielestä sellainen järkevä iskutilavuus
                        jonka uskaltaaa kairauttaa vielä jos puhutaan ahtopaineista luokkaa 1-1.5bar?
                        uskaltaako tehä 3litrasen tosta ? osahan tulee iskunpituudella ja (2dl) ja loput 3dl pitäis ottaa kairaamalla sylinterin halkaisijaa?
                        ei onnistu, ei varmana.. en jaksa edes laskea tarvittavaa porausta, mutta todennäköisesti sulla on männät pitkänmatkaa limittäin.. jos tota 3dl meinaat porauksella lisää.. :roll:
                        81 iskulla mäntä pitäisi olla 88,65 . silloin on tasan 3 litranen pata



                        .

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          #13
                          joo.. ei tuu mitään.. ainakaan 88,65 iskulla.. olisi männät limittäin...

                          ite kattelin joskus tohon omaan 2,7kaan, niin muistaakseni se oli joku 1-1,5mm, että jäi n.4mm seinämävahvuudeksi..
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • Suutari
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 3056
                            • Suomi

                            #14
                            tosiaan huhu kertoo poikien käyttävän M50 koneiden kompuroita ..jos jollain on tommonen hyllyssä olisi mielenkiintoista nähdä sopiiko sellanen M20 lohkoon.. :?
                            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                            -Official BTCF-Sauna Team-
                            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                            -Team BTCF Top Alcohol-
                            -Team Pimp My Bride-
                            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                            Comment

                            • jvakeva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2433
                              • Kouvola

                              #15
                              voi olla että käykin.. lohkothan on periaatteessa samanlaiset, mitä nyt materiaali vaihtunnu. yms. mutta voi olla että tehty hieman erilaiseksi, ettei vaan pääse rakentamaan.
                              insinööri on fiksu.
                              B10 V8 # 108
                              saab r560 8X4

                              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎