Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6689
    • .......

    Originally posted by Ezpej View Post
    Nyt mietinnässä uusi moottori, kun vanhasta halkesi sylinterin seinämä.

    haavena oli m20b25 lohko johon tulisi b23 kampiakseli ja 135mm kanget.
    Mutta haasteena tulee nuo männät. puristukset olisi hyvä tähdätä johonkin 10- 11 riippuu onko männissä varaa kairata venttiili koloja japaniin?
    nokka 11.1mm nostolla, 280 asteinen.

    Paljonko muuten vakio m20b25 mäntä tulee yli dekin? Mikähän olisi järkevin "vakiomäntä" vaihtoehto :think
    885-kannellako meinaat vai 731?
    Vakiomännistä 9.7-puristeiset etit ja teet niillä. Mulla oli 11,95mm nostoa venttiilillä, kolojen syvyyttä en muista mutta ihan reilusti riitti varaa. B23 akseli ja 135mm veivit.
    Last edited by JJT; 17-09-2014, 21:56.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Ezpej
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2012
      • 252
      • Pilkanmaan ylipaineistaja

      Originally posted by JJT View Post
      885-kannellako meinaat vai 731?
      Vakiomännistä 9.7-puristeiset etit ja teet niillä. Mulla oli 11,95mm nostoa venttiilillä, kolojen syvyyttä en muista mutta ihan reilusti riitti varaa. B23 akseli ja 135mm veivit.
      Jhuu, viilattu 731.

      Comment

      • turbobliz
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 987
        • e-suomi

        M20 osat on niin halpoja ja hyvin saatavilla, niin miksi tehdä muuta kuin 2.7 - 3.0 litrainen ja 885 kannella missä vakiona virtaukset riittävät mihin tahansa katumoottoriin ? :think

        Tietysti nollabudjettiprojektit ja tilavuussäädellyt kisamoottorit on oma lukunsa, jolloin pitää mennä muilla ehdoilla.

        Comment

        • Ezpej
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2012
          • 252
          • Pilkanmaan ylipaineistaja

          Originally posted by turbobliz View Post
          M20 osat on niin halpoja ja hyvin saatavilla, niin miksi tehdä muuta kuin 2.7 - 3.0 litrainen ja 885 kannella missä vakiona virtaukset riittävät mihin tahansa katumoottoriin ? :think

          Tietysti nollabudjettiprojektit ja tilavuussäädellyt kisamoottorit on oma lukunsa, jolloin pitää mennä muilla ehdoilla.


          Lähinnä 731 kansi kestävyyden takia ja löytyy jo valmiiksi viilailtu hyvillä virtauksilla. 2.7 olisi hyvä jos sattuisi sopu hintaa löytävän pitkäiskukampuran. Uskaltaako ulkomailta tilata? säilyneekö noin painava esine vielä ehjänä?

          Ja saiko ne vakio männät työstettyy about 10 puristuksille noinkin pitkä iskulla kun nokka yli 11mm auki.

          Kaikki on niin sanotusti vielä ihan auki. Mutta tällä kertaa ei ollut tarkoitus porailla lohkoa.

          minkälainen puristuskorkeus oli 9.7:1 b25 männillä?

          Heitelkää rohkeesti mieli piteitä ilmoille!

          Comment

          • turbobliz
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 987
            • e-suomi

            Jos on ihan nollabudjetti, niin mä hommaisin alkupään M52B28 kampiakselin (matalat limput), siihen 130mm veivit, sorvaisin M20B25 (ne korkeampipuristeiset) männistä helmasta 5mm pois. Lohkosta 0.5mm dekkitasosta pois. Tuolleen tulee yli kympin ruttu ja 2.8 litraa.

            Comment

            • tuRbo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 287

              Kummilla männänrenkailla olette kasanneet m50 vanos männät m20 lohkoo, m50 vanos vai m20 renkailla?:think
              e30 325i M-tech II

              Comment

              • Coooper
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 1623
                • Lahti

                Originally posted by tuRbo View Post
                Kummilla männänrenkailla olette kasanneet m50 vanos männät m20 lohkoo, m50 vanos vai m20 renkailla?:think
                M50 tietenkin.
                E61 525DA - 09
                EX: E90 325IA -06
                EX: E46 328i 4d -00
                Ex: E30 318i 2d -89


                ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                Comment

                • tuRbo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 287

                  Originally posted by Coooper View Post
                  M50 tietenkin.
                  No tulihan nyt vielä varmistettua.
                  e30 325i M-tech II

                  Comment

                  • Ezpej
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2012
                    • 252
                    • Pilkanmaan ylipaineistaja

                    Onko kenelläkään tuosta m20 koneesta kokemuksia betonoituna? Miten hyvin vesi kiertää kannessa kun lohkon vesikanavat valettu? :think

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16290
                      • Asikkala

                      Originally posted by Ezpej View Post
                      Onko kenelläkään tuosta m20 koneesta kokemuksia betonoituna? Miten hyvin vesi kiertää kannessa kun lohkon vesikanavat valettu? :think
                      Samalla tukkeutuu myös vesipumpun reikä lohkossa. Tosin saahan sähköpumpun johonkin. Mihin käyttöön kone on menossa kun tämmöisiä kyselet ?

                      Comment

                      • Ezpej
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2012
                        • 252
                        • Pilkanmaan ylipaineistaja

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Samalla tukkeutuu myös vesipumpun reikä lohkossa. Tosin saahan sähköpumpun johonkin. Mihin käyttöön kone on menossa kun tämmöisiä kyselet ?
                        Eipä tullut ajateltuu ihan loppuun asti, tarvis joo sähköpumpunkin. Karkaa hommaa ihan lapasest. Täytyykin unohtaa.

                        Kovaan ylipaine vehkeeseen. Osittain suunnittelu asteella vielä, mitä missä miten. :think

                        Comment

                        • turbobliz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 987
                          • e-suomi

                          Kannattaa varmaan mazasta ottaa mallia

                          Comment

                          • Peksu_M20
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 2120
                            • Lahti

                            Kaikille m20 kanssa turaaville tiedoksi että niitä öljypumpun ison akselin liukulaakereita saa marmorilta eli ei tarvitse vaihtaa lohkoa jos laakerit on mennyt. Lisään osanumerot koska niitä ei etk:sta taida löytyä?

                            Tässä osanumerot:
                            11 11 1 264 196 - BEARING BUSH
                            11 11 1 280 863 - BEARING BUSH

                            Hinta delta bavariassa alta 20e
                            Last edited by Peksu_M20; 24-10-2014, 10:20.
                            Mahtiala kustom - No connection
                            Bmw E21 320A -81 "330i"
                            Bmw e30 318is

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16290
                              • Asikkala

                              Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                              Kaikille m20 kanssa turaaville tiedoksi että niitä öljypumpun ison akselin liukulaakereita saa marmorilta eli ei tarvitse vaihtaa lohkoa jos laakerit on mennyt. Lisään osanumerot koska niitä ei etk:sta taida löytyä?
                              Asiaa Juu ei löydy numeroita.

                              Comment

                              • Peksu_M20
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 2120
                                • Lahti

                                Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                                Kaikille m20 kanssa turaaville tiedoksi että niitä öljypumpun ison akselin liukulaakereita saa marmorilta eli ei tarvitse vaihtaa lohkoa jos laakerit on mennyt. Lisään osanumerot koska niitä ei etk:sta taida löytyä?

                                Tässä osanumerot:
                                11 11 1 264 196 - BEARING BUSH
                                11 11 1 280 863 - BEARING BUSH

                                Hinta delta bavariassa alta 20e
                                Juu eli ettei kenellekkään jää epäselväksi tämä asia. Eli laakerit tulee puoli valmiina eli pitää asentaa paikalleen ja koneistaa oikeaan kokoon. Lahden kansityössä onnistuu.
                                Mahtiala kustom - No connection
                                Bmw E21 320A -81 "330i"
                                Bmw e30 318is

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎