Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    Originally posted by Jasu View Post
    Kaikki tiedot löytyy jo valmiiksi tästä topicista.
    olen lukenut tämän topikin kolme kertaa läpeensä ja alkaa jo nuppi seota jos vielä neljännen kerran luen En siis tälle iltaa vaan aiemmin.

    En tiedä miksi en searchilla vain löydä, ei vissiin oikeat hakusanat ole.
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      Originally posted by Miku View Post
      olen lukenut tämän topikin kolme kertaa läpeensä ja alkaa jo nuppi seota jos vielä neljännen kerran luen En siis tälle iltaa vaan aiemmin.

      En tiedä miksi en searchilla vain löydä, ei vissiin oikeat hakusanat ole.
      No sitten.

      Originally posted by Miku View Post
      Onko täysin vakiossa m20b25 koneessa mäntä tasan samalla korkeudella kuin lohkon dekkipinta? Ei välttämättä, sillä mäntiä löytyy 3:lla eri puristussuhteella ja 3:lla eri puristuskorkeudella.

      Onko tuo lohkon dekkikorkeus 206,7mm aivan fakta? Kyllä.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        Originally posted by Jasu View Post
        No sitten.

        Nuo on vissiin vain mahlen männistä mutta... vai pitäneekö edes paikkaansa että kaikissa olisi sama 34.2mm

        No osaatko sinä sanoa mitkä ks:n m20b25 männät tämän postauksen kuvissa olevat on ja mikä niiden puristuskorkeus on
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          Originally posted by Miku View Post
          http://www.e30zone.net/e30zonewiki/i...hp/M20#Pistons
          Nuo on vissiin vain mahlen männistä mutta... vai pitäneekö edes paikkaansa että kaikissa olisi sama 34.2mm

          No osaatko sinä sanoa mitkä ks:n m20b25 männät tämän postauksen kuvissa olevat on ja mikä niiden puristuskorkeus on
          http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1599
          Mahlen männistä vain 9.7:1 purkkareilla olevassa männässä on tuo 34,2mm.

          Itsellä ei kokemusta KS:n männistä, mutta Mahlen 8.8:1 männässä puristuskorkeus 34,7mm / amme 6,75mm ja 9.7:1 männässä puristuskorkeus 34,2mm ja amme samassa tasossa.
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • Miku
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 2624
            • Kajaani

            Originally posted by Jasu View Post
            Mahlen männistä vain 9.7:1 purkkareilla olevassa männässä on tuo 34,2mm.

            Itsellä ei kokemusta KS:n männistä, mutta Mahlen 8.8:1 männässä puristuskorkeus 34,7mm / amme 6,75mm ja 9.7:1 männässä puristuskorkeus 34,2mm ja amme samassa tasossa.
            Ok... eli höpöhöpöä oli tuollakin sivulla nuo mäntätiedot. No nyt ainakin selvisi sitten tuo että on mulla tuosta lohkosta joskus jo se 0.6-0.7mm otettu. Vielä kun jostain saisi kaiveltua mitkä nuo männät nyt on varmuudella

            Mutta suuret kiitokset sinulle
            TEAM "Peli Menetetty"
            Nyt:
            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
            E30 320i 2d m20b27 tic project
            E38 728ia
            E46 316i sedan
            Ex:
            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

            Comment

            • Agee-
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 594
              • Jns

              Nyt tartteisin varmaa tietoa M20 runkolaakereiden kiristysmomenteista.

              Google kolattu läpeensä ja löytyy ainakin kolmea eri vaihtoehtoa:
              1. 20Nm
              2. 32Nm
              3. 29-32Nm ja 58-63Nm (vaiheittain)


              Onko mikään noista vaihtoehdoista oikea?
              VW T5 -08
              XC70 -05
              Superb -11

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6689
                • .......

                Originally posted by korhone_ View Post
                Nyt tartteisin varmaa tietoa M20 runkolaakereiden kiristysmomenteista.

                Google kolattu läpeensä ja löytyy ainakin kolmea eri vaihtoehtoa:
                1. 20Nm
                2. 32Nm
                3. 29-32Nm ja 58-63Nm (vaiheittain)


                Onko mikään noista vaihtoehdoista oikea?

                60Nm on runkolaakereiden momentti.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Re-pe
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 380
                  • Lieksa

                  Originally posted by korhone_ View Post
                  Nyt tartteisin varmaa tietoa M20 runkolaakereiden kiristysmomenteista.

                  Google kolattu läpeensä ja löytyy ainakin kolmea eri vaihtoehtoa:
                  1. 20Nm
                  2. 32Nm
                  3. 29-32Nm ja 58-63Nm (vaiheittain)


                  Onko mikään noista vaihtoehdoista oikea?
                  Runkolaakerikannet 60nm, joku kerkeski jo eka
                  e36 328i -97 M-Sport
                  e46 320d -04 M-Sport

                  Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    Tervehdys taas

                    Mistä aineesta te ootte teettäny ton spacerin tuolle öljystefalle m5x kampuroita käyttäessä? Tarviiko sen stefapinnan olla miten kiillotettu? Kannattaako sen asennuksessa laittaa jotain lukitetta kampuran ja spacerin väliin vai vaan kiristää kuningaspultilla ja pysyy?

                    Neuvoja männänrenkaiden laittamiseen? Itse männänrenkaissa (goetze) lukee top renkaiden yläpinnassa että tulee oikein päin mutta öljyrenkaille ei oo vissiin väliä kumminpäin tulee kun en eroa hoksannut mitään? Mihin asentoihin noi päät kannattaa mäntään jättää, 180astetta toisiinsa? Öljyrenkaalla väliä? Entäs minkälainen välys noilla renkaiden päillä pitäs olla?

                    Varmasti pöljiä kysymyksiä mutta ekaa kertaa kun konetta itse kasailen niin mieluummin varmasti oikein kun mutulla mehtään
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • turbobliz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 987
                      • e-suomi

                      Lätkää ei tarvitse lukita. Laippaliitoksen kitka pitää sen paikallaan.

                      Comment

                      • Ahdinko
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 227
                        • Kerava

                        Tästä sivu 152.


                        Renkaiden päät 120 astetta toisiinsa nähden
                        Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
                        Käyttis 535i GT F07
                        Ex: X1 E84 28i Xdrive
                        Ex: E90 325

                        Comment

                        • Miku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 2624
                          • Kajaani

                          Originally posted by turbobliz View Post
                          Lätkää ei tarvitse lukita. Laippaliitoksen kitka pitää sen paikallaan.
                          Joo näin arvelinkin että varmasti pysyy ku sen verran tiukkaan tuo kuningaspultti tulee. Kiitoksia!

                          Originally posted by Ahdinko View Post
                          Tästä sivu 152.


                          Renkaiden päät 120 astetta toisiinsa nähden
                          Kiitoksia. Sillä ei liene mitään väliä missä kohtaa mäntää nuo päät on kunhan on 120 astetta toisistaan......



                          Huomenna tai perjantaina lähtee romppeita koneistamolle. Onkohan se perus mustasta tehty stefaspaceri tarpeeksi kovaa ettei heti syö stefa uraa siihen vai mistähän tuo olisi hyvä teettää?
                          TEAM "Peli Menetetty"
                          Nyt:
                          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                          E30 320i 2d m20b27 tic project
                          E38 728ia
                          E46 316i sedan
                          Ex:
                          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                          Comment

                          • turbobliz
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 987
                            • e-suomi

                            Metallurgiaa aika huterasti tuntevana väitän, että se spacer voi olla tehty mistä tahansa raudasta mitä löytyy käsiin ja mikä vaan sorvautuu sileäksi. Stefojen läpi viedään noin yleisesti tosi monen sorttista plootua valuraudasta alkaen ja homma toimii.

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Mistä kaikista malleista löytyy 145mm veivi?

                              M50B20, M52B20, mistä muista?
                              Last edited by Jasu; 07-01-2015, 20:14.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Mistä kaikista malleista löytyy 145mm veivi?
                                M50B20, M52B20, mitä muita?

                                Saa poistaa, ei pitäny tehä toista viestiä vaan muokata tota edellistä.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎