Announcement

Collapse
No announcement yet.

GM 5L40 steptronicin lukon uudelleenohjelmointi (ecotuning-automatic.de)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfonzo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 55
    • Kanta-Häme

    #61
    Originally posted by vale View Post
    Kokeilitko alkuperäisellä paineella miten kävi?
    Enpä ole enää jaksanut kaivaa purkkia esille. Aika mukavasti menee tuolla +20% asetuksella.
    Eipä tuo turbiini ennen modiakaan vitosella luistellut, joten nyt on ehkä pieni mielenrauha senkin puolesta :think
    Last edited by Alfonzo; 07-10-2012, 16:14.
    E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
    SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 883
      • Kainuu

      #62
      Kuvasin oman modin, onko muilla ollut samanlaista?



      Pyysin ohjetta noista pinneistä, sain tällaisen.

      Erikoista tuossa on se, ettei ohje ole samalle modille, ylhäällä pitäis olla 3 eri pinniä...


      Alhaalta ilmeisesti säädetään pumpun painetta? Entä nuo muut säädöt sitten?

      EDIT:Alhaalla myös lukituksen alkamisnopeus ilmeisesti. Mutta entä nuo yläpinnit?
      Last edited by expertti; 05-09-2015, 14:15.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #63
        Näyttää näitä eri revisioita olevan jo melkoisen monta. Eihän noista pysy enää kärryillä kukaan. Asiakastuki Eduardilta on kyllä vähintäänkin keskinkertaista. Välillä sähköpostiin vastaamisessa meni pari viikkoa. Nyt yritin kysyä modista tarkempia speksejä ja kaavioita, kun täältäkin porukat koittaa tässä topikissa ja privalla kysellä kaikenlaista. Vastauksena oli, että kaikki tarpeellinen löytyy hänen nettisivultaan ja käännöskone on keksitty. Eikä kaveri tuntunut ymmärtävän mitään ehdotuksesta, että voisin toimia jonkinlaisena tukihenkilönä täällä päässä, kun tuon oman modin jälkeen on tainnut asiakaskunta Suomesta hieman lisääntyä. Mulle aivan sama.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #64
          Siellähän on atmelin piiri ja reikälevyä, kyllä tosta helppo on revisioita tehdäkin
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4623
            • Lahti.

            #65
            Originally posted by Clavurion View Post
            Näyttää näitä eri revisioita olevan jo melkoisen monta. Eihän noista pysy enää kärryillä kukaan. Asiakastuki Eduardilta on kyllä vähintäänkin keskinkertaista. Välillä sähköpostiin vastaamisessa meni pari viikkoa. Nyt yritin kysyä modista tarkempia speksejä ja kaavioita, kun täältäkin porukat koittaa tässä topikissa ja privalla kysellä kaikenlaista. Vastauksena oli, että kaikki tarpeellinen löytyy hänen nettisivultaan ja käännöskone on keksitty. Eikä kaveri tuntunut ymmärtävän mitään ehdotuksesta, että voisin toimia jonkinlaisena tukihenkilönä täällä päässä, kun tuon oman modin jälkeen on tainnut asiakaskunta Suomesta hieman lisääntyä. Mulle aivan sama.
            Itsekin kirjoitin hänelle n. pari viikoa sitten saksaksi. Eipä tullut vastausta. Annetaan sitten olla...
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • walopower
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 294
              • Espoo

              #66
              525iAT:ssa on nyt modi. GS8.60.4 numeron mukaan ostettu boxi toimi ilman ohjelmointia, sama hardware numero käy kaikkiin A5S325Z/ ZF5HP19 -laatikoihin, myös E46. Omani oli on 530:stä, mutta sillä olis voinut hyvin ajaa, piti aavistuksen pidempää vaihdetta päällä. Päivitin siihen kuitenkin oikean uusiman firmiksen.
              S-valitsin ei syty d:n lisäksi vaikka lukittuu niin kuin jossain videossa oli, koskeekohan vain dieseliä?
              Tää on kyllä ihan loistava tunaus vielä kun se maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin bensoissa.
              Bensaa kuluu kulutusmittariin perustuen selvästi vähemmän, riippuen ajosta manuaalia vastaavia lukuja.
              Laskin että tää maksaa itsensä takaisin 10-15tkm
              Toimii ainakin bensassa yhtä hyvin kuin se olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessä, pehmeät vaihdot, välillä nykäisee vähän kun lukittuu, ei haittaa minua.
              En tiedä johtuuko uusimmasta softasta vai tästä, mutta S:llä on melkein lähdöstä todella jämäkkä, melkein lukossa lähdöstä, manuaalistepillä käytännössä lukossa. Myös D:llä on lähdöstä asti paljon jämäkämpi.
              Liina isolla vaihteella ajaessa tulee lieviä runkoääniä, mutta äänet on selvästi vähentyneet, kun turbiini ei ulise ja kierokset on pienemmät.
              On kyllä miellyttävä ajaa kun kaasussa on tuntuma vetoon, ihan kuin eri auto, onneksi ostin automaatin!

              Vanha EGS ylimääräisenä Espoossa.
              Pääkaupunkiseudulla onnistuu boxin udelleenohjelmointi.
              Last edited by walopower; 14-10-2012, 01:00.
              Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

              Comment

              • vale
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 29
                • Tampere

                #67
                Mulla on jäämässä lähipäivinä 5L40 (A5S390R) laatikon ohjausboxi
                ylimääräiseksi, jos joku haluaa modauttaa. Privaa kehiin, jos on kiinnostusta..

                Comment

                • vale
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 29
                  • Tampere

                  #68
                  Täällä on nyt modi kiinni ja hyvältä vaikuttaa. Vieläkun laatikko oppii omille ajotavoille, niin varmasti paranee vain. Mä laitoin öljynpainejumpperin siihen low asentoon ja vaihdot alkoi kyllä nykäsemään huomattavasti. Laitan tänään sen tehdasasetukselle, katotaan miten pelaa.

                  Comment

                  • expertti
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 883
                    • Kainuu

                    #69
                    Mites se nyt sitten on, rasittaako tuo modi tuota turbiinilukkoa miten rankasti? Eikös se lukkiudu modissa aikaisessa vaiheessa ja näin ollen ajellaan pelkästään sen pidon(turbiinilukko) varassa melkein jatkuvasti? Kestääkö lukon kytkinlevyt moista, jatkuvaa käyttöä?

                    Jääkö tässä itse turbiini lähes käyttämättömäksi....?

                    Vai onko pelkoni aiheeton ja olenko miten pahasti ymmärtänyt väärin tuon modin toimintaperiaatteen...

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #70
                      Eikö bemareiden automaatteja osata ohjelmoida toimimaan erilailla, kun noita lisäpiirejä pitää askarrella? Ainakin mursuissa turbiinin lukittuminen on ojelmoitavissa ihan siinä missä syötötkin. Samoin vaihtokohdat ja muut vastaavat jutut. Ellen väärin ymmärtänyt, niin mursun laatikon turbiinissa ei mitään mekaanista lukkoa edes ole. Mahtaako olla bemarissakaan? Paineilla vaan säädetään lukkiutumiskohta ja se voidaan kirjoittaa ohjelmaan ihan sen mukaan, millaista käytöstä laatikolta halutaan.

                      Comment

                      • walopower
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 294
                        • Espoo

                        #71
                        Originally posted by Juppe View Post
                        Eikö bemareiden automaatteja osata ohjelmoida toimimaan erilailla, kun noita lisäpiirejä pitää askarrella?
                        Pystyy aivan varmasti ohjelmoimaan.
                        Joko Eduar on enemmänkin elektroniikka osaaja kuin ohjelmoija, tai sitten kyse on tuotteen suojaamisesta fyysisellä osalla.
                        Muutenhan ohjelman pystyisi kopioimaan boxista ja se leviäisi mahd. hyvinkin nopeasti ja bisnes kärsisi siitä.
                        Ihme kyllä ettei nää tunauspajat joissa voisi kuvitella oleva osaamista moiseen, eivät ole sitä keksineet. Mutta jos katsoo esim. moottorinohjauksen päivityksen hintoja, niin tämä on halpa!
                        Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                        Comment

                        • walopower
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 294
                          • Espoo

                          #72
                          Originally posted by expertti View Post
                          Mites se nyt sitten on, rasittaako tuo modi tuota turbiinilukkoa miten rankasti?
                          Tähän voi vaikuttaa samalla tavalla kuin manuaalissa kytkimen kestoon.
                          Eli jos kiihdyttelee rajusti ja painaa paljon kaasua juuri vaihdossa niin turbiini rasittuu enemmän. Tietääkseni ZF laatikossa säädellään luistoa turbiinin siipipyörien etäisyydellä ja kun lukittuu, niin siipipyörät ovat kiinni toisissaan. Tällä modillakaan lukitus ei tapahdu heti, vaan vasta kun turbiinin siipipyörien nopeudet saavuttavat toisensa. En tiedä onko ainakaan ZF:ssä minkälainen mekaaninen kontakti. Automaattejahan on myös sellaisia joissa on esim. nesteessä uiva monilevykytkin ja ei turbiinia ollenkaan, on myös sellaisia missä on eri vaihteille omat kitkapinnat. Joka tapauksessa vaihteiston rattaat ja laakerit rasittuu vähemmän silloin kun turbiini on lukittunut, eli kun momentinmuunnin kasvattaa vähemmän (0) vääntöä loppulaatikolle.
                          Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 883
                            • Kainuu

                            #73
                            .........myytävänä modi 330d:hen. Laita YV:tä. Itsellä ei riitä mielenkiintoa alkaa testailemaan sen enempää. Modia käytetty paikoillaan ja hyvin kuulemma toimii(laitoin tekijälle pari videota kun modi ajossa)


                            EDIT: Edelleen myytävänä tuo modattu boxi. Jos olet aikeissa sen hankkia, ota pikaisesti yhteyttä niin ei tarvii lähetellä Saksaan omaa eikä odotella viikkoja ja seisottaa autoaan.
                            Last edited by expertti; 21-10-2012, 15:23. Reason: Lissäystä

                            Comment

                            • walopower
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 294
                              • Espoo

                              #74
                              Originally posted by expertti View Post
                              Mites se nyt sitten on, rasittaako tuo modi tuota turbiinilukkoa miten rankasti?
                              Matka-ajossa on kuitenkin varmasti parempi että turbiini lukittuu vain kerran.
                              Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                              Comment

                              • Esal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1344
                                • Lempäälä

                                #75
                                Originally posted by walopower View Post
                                Tähän voi vaikuttaa samalla tavalla kuin manuaalissa kytkimen kestoon.
                                Eli jos kiihdyttelee rajusti ja painaa paljon kaasua juuri vaihdossa niin turbiini rasittuu enemmän. Tietääkseni ZF laatikossa säädellään luistoa turbiinin siipipyörien etäisyydellä ja kun lukittuu, niin siipipyörät ovat kiinni toisissaan. Tällä modillakaan lukitus ei tapahdu heti, vaan vasta kun turbiinin siipipyörien nopeudet saavuttavat toisensa. En tiedä onko ainakaan ZF:ssä minkälainen mekaaninen kontakti. Automaattejahan on myös sellaisia joissa on esim. nesteessä uiva monilevykytkin ja ei turbiinia ollenkaan, on myös sellaisia missä on eri vaihteille omat kitkapinnat. Joka tapauksessa vaihteiston rattaat ja laakerit rasittuu vähemmän silloin kun turbiini on lukittunut, eli kun momentinmuunnin kasvattaa vähemmän (0) vääntöä loppulaatikolle.
                                Erillinen kitkapinta siellä on momentinmuuntimen "yli".

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Tuossa videolla näkee hyvin momentinmuuntimen rakenteen. KLIK
                                Voihan siinä paljon muutakin mennä vikaan, mutta tyypillisesti lukituksen kitkapinta kuluu loppuun ja sitten siellä on lukituksessa metalli metallia vasten ja jossain vaiheessa lastua alkaa tulla.

                                Tuossa yksi metallille kulunut lukkolevy.

                                Last edited by Esal; 16-10-2012, 13:13. Reason: lisäsin lainauksen jossa kuva...
                                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎