Announcement

Collapse
No announcement yet.

GM 5L40 steptronicin lukon uudelleenohjelmointi (ecotuning-automatic.de)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    No voihan tuon vetäistä jos sulla on winkfp koneella. Pistä teamviewerin id ja pass privaan. Ja auto tietty valmisteltuna flässäykseen, virtalähde paikallaan ja sytytysvirta päällä.

    Edit. Muistelisin kyllä että istassa tuon zusbin voi syöttää käsin, en ole kylläkään varma että onnistuuko käytettyyn ohjaimeen.
    Last edited by böntti; 04-10-2015, 17:19.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • walopower
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 294
      • Espoo

      Sun alkup. softa on 330D ja oot päivittänyt 318Ci softan saksan purkkiin, ei mikään ihme ettei toimi. WinKFP:llä ainakin onnistuu. Vähän väärä topic kyllä modulien ohjelmoimiseen.
      Last edited by walopower; 07-10-2015, 15:02.
      Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 874
        • Kainuu

        Originally posted by walopower View Post
        Sun alkup. softa on 330D ja oot päivittänyt 318Ci softan saksan purkkiin, ei mikään ihme ettei toimi. WinKFP:llä ainakin onnistuu. Vähän väärä ryhmä kyllä modulien ohjelmoimiseen.
        Väärin. Saksan purkki oli jo tullessaan tuo. Ja tässä koittanut saada siihen oikea software joka soveltuu minun autoon. Ihme kaveri tuo saksalainen kun lähettelee mitä tahansa purkkeja asiakkailleen, tuosta vaan.

        Minusta aivan oikea ryhmä, tuleepahan muillekin selväksi mitä sieltä voi odottaa tulevaksi...

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          Originally posted by expertti View Post
          Väärin. Saksan purkki oli jo tullessaan tuo. Ja tässä koittanut saada siihen oikea software joka soveltuu minun autoon. Ihme kaveri tuo saksalainen kun lähettelee mitä tahansa purkkeja asiakkailleen, tuosta vaan.
          En yhtään ihmettele. Olin tämän kaverin kanssa jokunen vuosi sitten yhteyksissä, kun omassakin kokeilin tuota ensimmäistä versiota modista. Täältäkin ihmiset sitten minulta kyselivät tuosta modista tarkempia tietoja. Yritin ehdottaa, että voisin täällä toimia yhdyshenkilönä, jos se vain laittaisi modista tarkempia tietoja. Vastaukset olivat vähintäänkin epäselviä, eikä yhteistyö kiinnostanut.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • expertti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 874
            • Kainuu

            En tiedä pitäisikö tätä jatkaa toisessa säikeessä, mutta ehkä auttaa muita jotka saman ongelman edessä ajattelemaan mitä tehdä....

            Kokeilin tuota ohjelmointia nyt sitten WinKFP:llä, mutta sehän tyssäs heti kun painoin F3:sta. Autokaan ei enää käynnisty, poltttoaineen syöttö lukittu todennäköisesti virhesanoman johdosta?

            Autossa oli tuo Saksasta tullut modattu moduli paikoillaan.

            > ISTA/D virhe: DDE Pre-supply supply monitoring

            Miten palauttaa auto käyntikuntoon?!?!

            Mikä voisi olla pielessä tuossa WinKFP:ssä. Jos joku osaa ja tietää mitä voi tehdä etänä, ota privan kautta yhteyttä. Maksan tottakai vaivan.
            Last edited by expertti; 21-05-2018, 00:39.

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 874
              • Kainuu

              Originally posted by expertti View Post
              En tiedä pitäisikö tätä jatkaa toisessa säikeessä, mutta ehkä auttaa muita jotka saman ongelman edessä ajattelemaan mitä tehdä....

              Kokeilin tuota ohjelmointia nyt sitten WinKFP:llä, mutta sehän tyssäs heti kun painoin F3:sta. Autokaan ei enää käynnisty, poltttoaineen syöttö lukittu todennäköisesti virhesanoman johdosta?

              Autossa oli tuo Saksasta tullut modattu moduli paikoillaan.

              > ISTA/D virhe: DDE Pre-supply supply monitoring

              Miten palauttaa auto käyntikuntoon?!?!

              Mikä voisi olla pielessä tuossa WinKFP:ssä. Jos joku osaa ja tietää mitä voi tehdä etänä, ota privan kautta yhteyttä. Maksan tottakai vaivan.
              Katsoin PA Softalla ja se kertoo että "EWS locked"
              ELi siis ajonesto päällä Suomeksi? Saako tuota miten nollattua. PA Softa ehdottaa pinnien yhdistämistä, eli EWS moduli pitäisi kai olla käsillä jos ko softalla resetointia voi tehdä?

              Apuja, kiitos?!

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                Pre supply viittaa kyllä siirtopaineeseen.

                Koititko synkata dde-ews jo uusiksi?

                Saako vaihteistoon vielä yhteyden inpalla?

                Onko uuden modatun ja vanhan paikallaolleen hardware sama?
                Last edited by suppari; 07-10-2015, 14:24.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 874
                  • Kainuu

                  Originally posted by suppari View Post
                  Pre supply viittaa kyllä siirtopaineeseen.

                  Koititko synkata dde-ews jo uusiksi?

                  Saako vaihteistoon vielä yhteyden inpalla?

                  Onko uuden modatun ja vanhan paikallaolleen hardware sama?
                  Kokeilin synkata, mutta ku on saksaa niin ei ymmärrä. Kuva ohessa kun painoin store(F1) painiketta. Ensin olin painanut F2 painiketta, mutta siitä ei tässä ole kuvaa.

                  INPA:lla saan yhteyden laatikkoon että moottoriin.

                  Olen kokeillut kahta eri modulia laatikolle, mutta ei vaikutusta. lisäksi tein ohjelmoinnin ISTA-P:llä sekä laatikolle että ECU:lle, siinä toivossa että auttaisi. Eipä vaikutusta.


                  Oma, alkuperäinen laatikon moduli on vielä irrallaan, sitä en ole kokeillut, en ole uskaltanut.

                  EDIT: Tuo saksan herja synkasta "DME on jo alku tallennettu arvo..." Google translate
                  Last edited by expertti; 21-05-2018, 00:39.

                  Comment

                  • walopower
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 294
                    • Espoo

                    Originally posted by expertti View Post
                    Katsoin PA Softalla ja se kertoo että "EWS locked"
                    ELi siis ajonesto päällä Suomeksi? Saako tuota miten nollattua. PA Softa ehdottaa pinnien yhdistämistä, eli EWS moduli pitäisi kai olla käsillä jos ko softalla resetointia voi tehdä?

                    Apuja, kiitos?!
                    PA softilla saa DDE:n asetuksista synkattua DDE-EWS.
                    Onko sulla porttiasetukset pielessä kun laatikon modulin flashays ei mennyt läpi. Yritä uudestaan, autossa pitää olla hyvin virtaa/lisävirtaa ohjelmoidessa.
                    Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 874
                      • Kainuu

                      Originally posted by walopower View Post
                      PA softilla saa DDE:n asetuksista synkattua DDE-EWS.
                      Onko sulla porttiasetukset pielessä kun laatikon modulin flashays ei mennyt läpi. Yritä uudestaan, autossa pitää olla hyvin virtaa/lisävirtaa ohjelmoidessa.
                      Mulla on ICOM A2 käytössä ja se toimii kyllä ISTA:n kanssa. Lisäksi on määritelty ICOM IP kiinteäksi ja sitten itoolradar -ohjelmalla varaan ICOMin. Mitä muuta pitää ottaa huomioon?


                      PA Softaa jos ymmärrän nyt yhtään, niin sen mukaan DDE EWS synkkaa ei voi tehdä kun EWS on lukossa.
                      Tarkoittaako tuo EWS locked sitten muuta kuin ajonestoa ja mitä sille voi tehdä?
                      PA SOFTA kertoo yhdistämään pinni 4 ja 8 EWS modulissa ja sitten tyhjentää EWS. Tarkoittaako tuo että otan ko modulin irti ja yhdistän ko pinnit ja laitan takaisin autoon ja kokeilen PA SOFTAA...... Vai sitäkö että käytän ko pinnit yhdessä ja laitan takaisin autoon ja kokeilen uudelleen...
                      Last edited by expertti; 21-05-2018, 00:39.

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        Kokeile sillä istalla synkata. Mitä se herjaa? Tuleeko ews tai dde koodia?

                        Kokeilit siis jo fläshätä saman ohjelman mikä siellä olikin? Onnistuiko se winkfpllä?
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • expertti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 874
                          • Kainuu

                          Originally posted by suppari View Post
                          Kokeile sillä istalla synkata. Mitä se herjaa? Tuleeko ews tai dde koodia?

                          Kokeilit siis jo fläshätä saman ohjelman mikä siellä olikin? Onnistuiko se winkfpllä?
                          Kokeilen taas ISTA-D:llä katsoa.


                          Samalla ohjelmalla? En siis ole omaa modulia fläshännyt vaan sitä saksan hemmon lähettämää. Siihen piti saada sama softa kuin omassa on.

                          Kokeilin just omalla modulilla joka koko ajan ollut sivussa, mutta eipä käynnisty senkään kanssa. Aivan kuin olisi yrittänyt, mutta sitten vain starttaa.

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            Olisko siirtopumppu tai sen rele kuollut? Kokeile se synkkaus istalla mutta ei synkan kyllä pitäisi kadota jos egs:n flässää, onnistui flässäys tai ei.

                            Tuo vikakoodi on näköjään ista/p:stä flässäyksen jälkeen. Mitä koodeja Rheingold antaa? EWS-koodit saatta joskus näkyä vain infokoodeina, ne pitää lukea inpalla. Ja EWS on toki lukittu kun se on otettu käyttöön, siinä ei ole mitään kummallista.
                            Last edited by böntti; 07-10-2015, 16:38.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • expertti
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 874
                              • Kainuu

                              Jos ei ole EWS/DME ongelma, niin mikä se sitten voisi olla? Tuo vikakoodi siellä kummittelee edelleen, mistä halunnee kertoa....?


                              EDIT: JOS olisi EWS/DME synkka virhe tms kuitenkin, niin olisiko ISTA-P tai ISTA-D siitä herjannut ja tai korjannut synkan esim ohjelmoidessani ECU ja EGS aiemmin päivällä ongelman ratkaisemiseksi uudelleen?!?

                              EDIT: Ja oliko sattumaa sitten että joku pumppu tms korkkasi samaan aikaan, ajoin nimittäin autolla samana aamuna, takapihalle tätä varten. En huomannut silloin mitään ongelmia.
                              Last edited by expertti; 21-05-2018, 00:39.

                              Comment

                              • expertti
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 874
                                • Kainuu

                                Ja mikä mahtoi mennä fläshäyksessä pieleen. Käytin täällä kerrottua Zusb -numeroa 7552716 joka puolestaan antoi WinKFP:ssä seuraavat fileet ohjelmointiin:

                                Toisessa kuvassa vielä ne versiot siitä Saksan modatusta modulista, johon nyt aamulla sitä fläshäystä yritin. Ilmeisesti olisi pitänyt tehdä expert -modessa, vs "comfort" mode?

                                Tuo Saksan moduli siis olin aiemmin koittanut ohjelmoida ISTA-P:llä, muttei päivitys tehnyt laatikosta yhtään paremmin ajettavaa.
                                Last edited by expertti; 21-05-2018, 00:39.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎