Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maikkeli
    replied
    Mulla jäis näillä näkymin kyl kesällä 304 schrick ylimääräiseksi :think

    Leave a comment:


  • pazq
    replied


    Mitäs sanotte tommosesta 300/300 nenästä? Ei taida ihan hc600 rajaan päästä sitten millään :think
    Tossa overlappii kuitenki 0.8mm enempi mitä schrickin 304 ja nostoakin puolisen millii enemmän. Otin nyt viimein tuon b23 koneen työn alle. 45mm fajsit nyt otin siihen ja ne varmasti piisaa siihen mitä haetaankin. Paikallaan oleva nokka ei ollut schrick vaan luultavasti joku hiottu ja se on kärjestään aika kulunu niin saa mennä vaikka tuhkakupin jalaksi. Alkuun nyt oli ajatus että koitetaan selvitä 1500e mut tuo nokka nyt tuli lisää ni sit se pari kiloa menee ja ei voi mitään kaasarithan oli 500e ja tuo 123bt jakajapaketti on saman verran. Muutenhan se on sitte pakosarjan laippa, tiivistesatsia ym pikkuroinaa vaan. Plaanaus ja tommoset hoitaa kaveri. Kanavia en tiedä alanko ropeloimaan kun olis tuossa kansi ja sen vois raiskata ja kaverin kautta kattoo penkissä miten ne virtailee. Tekis vähän erilaiset joka kanavasta ja apinoi niistä sitten "parhaan" tuohon kiinni menevään

    Leave a comment:


  • amk83
    replied
    Originally posted by mikkomaa View Post
    No kun ei oikein saa. Kenelläkään shimmejä tai käyttämätöntä ketjua tallessa? Tai vinkkejä mistä saa..
    Löytyis 3kpl noita öljypumpun shimmejä, voisin myydä pois jos saa tarpeeksi hyvän hinnan niistä.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by maverick999 View Post
    Kaasari on käytetty atomeina ja putsattu ja kasattu korjaussarjan kera.
    Se nokan ajoitus täytynee vilkaista vielä. Petrolin ohjeilla kasasin kuitenkin, mutta jos se on vaikka liikahtanut…
    Kuulostaisi niinkun käynnistyis aina kolmella tai jotain, tasaantuu hetken päästä. Tulpat varmaan vielä koitan vaihtaa.
    Hmm. Mitähän mä oon neuvonut. Etin omasta virikepistä ajoituksen huippunoston perusteella. Alakerrasta selvitin ja merkkasin todellisen YKKn mittakellon avulla. Tehtaan merkki oli vähän ohi kuten mulle oli kokeneemmat kertoneet.

    Leave a comment:


  • maverick999
    replied
    Originally posted by maverick999 View Post
    Kuulostaisi siis nokan ajoitukselta. Ettei olis lipsahtanut myöhäiselle
    Nokka-akseli oli kohdillaan. Tulpat oli melko mustia. Tyhjäkäyntiseosta saa kiertää lähes kiinni asti että sammuu, varttikierros auki niin käy yhtä hyvin kuin 4 tai 5 kierrosta auki. Olisiko kaasarissa jotain hämärää kun tosiaan ryyppy ei auta käynnistyksessä kuten ennen remppaa, pahentaa vaan tilannetta. Äkkiseltään tuntuisi kai saavan liikaa ainetta. Kaasun kanssa kone toimii hyvin, paremmin kuin ennen remppaa =)
    Last edited by maverick999; 20-05-2021, 18:59.

    Leave a comment:


  • maverick999
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Joko se on myöhäsellä tai sitten se vika on kaasarin säädöissä. Tai ainakin vahvasti epäilen. Jos se muuten pelaa muttei kylmänä jaksa käydä niin luultavasti se on sitten nokan ajotuksesta. Puolaa ym en lähtis syyttämään. Ne pelaa melkein aina kylmänä ja kuumana alkaa vasta oireilemaan jos on vikaa
    Kuulostaisi siis nokan ajoitukselta. Ettei olis lipsahtanut myöhäiselle

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Joko se on myöhäsellä tai sitten se vika on kaasarin säädöissä. Tai ainakin vahvasti epäilen. Jos se muuten pelaa muttei kylmänä jaksa käydä niin luultavasti se on sitten nokan ajotuksesta. Puolaa ym en lähtis syyttämään. Ne pelaa melkein aina kylmänä ja kuumana alkaa vasta oireilemaan jos on vikaa

    Leave a comment:


  • maverick999
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Virranajakaja ja puola on varmaan uudet myös?
    Vanhat. Tosin toimi vielä ennen remppaa. On toinenkin (käytetty) puola tuossa hyllyssä. Kai sitäkin voisi testata.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by maverick999 View Post
    Kaasari on käytetty atomeina ja putsattu ja kasattu korjaussarjan kera.
    Se nokan ajoitus täytynee vilkaista vielä. Petrolin ohjeilla kasasin kuitenkin, mutta jos se on vaikka liikahtanut…
    Kuulostaisi niinkun käynnistyis aina kolmella tai jotain, tasaantuu hetken päästä. Tulpat varmaan vielä koitan vaihtaa.
    Niin ja katso sytkäennakko ja vaikka sytytys järjestys vielä jos olisi jotain ongelmaa. Virranajakaja ja puola on varmaan uudet myös?

    Leave a comment:


  • maverick999
    replied
    Kaasari on käytetty atomeina ja putsattu ja kasattu korjaussarjan kera.
    Se nokan ajoitus täytynee vilkaista vielä. Petrolin ohjeilla kasasin kuitenkin, mutta jos se on vaikka liikahtanut…
    Kuulostaisi niinkun käynnistyis aina kolmella tai jotain, tasaantuu hetken päästä. Tulpat varmaan vielä koitan vaihtaa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Mullä lähti ihan laakista 304 nokalla käyntiin.
    Tota kannattaa tarkistaa vielä nokan ajoitus ja sytytysennakko lampulla. Jos näiden jälkeen edelleen käynnistyy huonosti niin kokeile starttispraylla käymään ja jos hörähtää heti vika on kaasuttimien puolella. Olethan kaasarit purkanut atomeiksi ja käynyt läpi?
    Weber 32/34 dmtl eli 1 kaasari.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by maverick999 View Post
    Onko Scrick 292:n kanssa yleensä huono kylmäkäynnistyvyys vai onkohan tuossa jotain muuta pielessä (Weber 32/34 dmtl)? Ryyppy ei oikeestaan vaikuta muuttavan mitään, korkeintaan huonontaa. Kaasua täytyy painaa noin puoleen väliin että starttaa ok. Silloinkin lähtee melko heikosti ja pitää pitää kaasulla käynnissä kunnes vähän lämpenee. Lämpimänä lähtee sitten tosi hyvin. Ajoitus on korvakuulolla tyhjäkäynnille parhaassa kohdassa ja seos ”perusasetuksessa” noin 2-3 auki ja kuulostaa tyhjäkäynti olevan siinä asennossa paras. Tyhjäkäynti on vähän normaalia korkeammalle ruuvattu jotta käy ok.
    Mullä lähti ihan laakista 304 nokalla käyntiin.
    Tota kannattaa tarkistaa vielä nokan ajoitus ja sytytysennakko lampulla. Jos näiden jälkeen edelleen käynnistyy huonosti niin kokeile starttispraylla käymään ja jos hörähtää heti vika on kaasuttimien puolella. Olethan kaasarit purkanut atomeiksi ja käynyt läpi?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Vakiokone lähtee ilman pumppaamista ja virinokalla olevakin pitäisi lähteä ilman muita kikkoja jos on kunnossa.

    Leave a comment:


  • maverick999
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Auttaako jos pumppaa kaasua 3-4 kertaa ennen starttausta? Mää en ainakaan oo koskaan jaksanu startata niin pitkään että koneen sais käyntiin ilman pumppausta, oli sit vakio nokka tai ei.
    Joo oon pumpannu pari kolme ”vanhasta tottumuksesta”. En oo ilman kokeillu. Pitääpä testata onko vielä huonompi ilman

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Auttaako jos pumppaa kaasua 3-4 kertaa ennen starttausta? Mää en ainakaan oo koskaan jaksanu startata niin pitkään että koneen sais käyntiin ilman pumppausta, oli sit vakio nokka tai ei.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎