Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • racing02
    replied
    Oliko sulla Goofy tuplakaasarit vai mikä setuppi tässä? Meinaan vaan kun 2002ti:ssä ei muistaakseni ollut alipainesäätöä ollenkaan että ei välttämättä ole syytä painia sen kanssa pitkään jos ilman toimii hyvin.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Katsoitko oikeaa merkkiä. Hihnapyörässä on pieni viiva joka ei ruosteisessa tai maalatussa pyörässä saata näkyä. Se hitsipiste ei ole ykk kohta.
    On se sytkä kohillaan. Tässä ny varmaanki on semmonen ongelma että alipaine reagoi liian nopeasti. Kun se menee hetkessä nollille kun pikkusen hipaisee poljinta niin jakaja ei ehti muuttaa yhtään mitään. Kokeilen hieman kuristaa alipainetta.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Katsoitko oikeaa merkkiä. Hihnapyörässä on pieni viiva joka ei ruosteisessa tai maalatussa pyörässä saata näkyä. Se hitsipiste ei ole ykk kohta.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Olethan katsonut ajoituslampulla että kampiakselin merkeissä näkyy samat asteet kun prosessoriin on kirjoitettu?
    Olen ja näyttävät samaa. Normi käppyrä toimii hyvin ja ny on vain ongelmana toi alipaine. Sain sen nyt näpyteltyä silleen että se ottaa kiihdytyksessä sen 10 astetta pois ja sit alkaa nostamaan asteita kartan mukaan. Kiihtyy parhaiten silloin eikä kummemmin töpeksi lähdössä. Nyt siis kiihtyy ja muuten kulkee hyvin mutta joissain tietyissä nopeuksissa pintakaasulla alipaine ei anna lisää ennakkoa vaikka pitäisi. Kummallista jurnutusta ajo. Paine alue on ajossa niin pieni että pienikin hipaisu polkimeen heittelee asteita hieman liikaa.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Kokeilin nuita yllä olevia käppyröitä ja just ja just pääsin kaupan pihalta kotia. Ei pysy käynnissä 6 asteen ennakolla ja toi alipaine ei tee mitään sytkälle nuilla luvuilla:think

    Olethan katsonut ajoituslampulla että kampiakselin merkeissä näkyy samat asteet kun prosessoriin on kirjoitettu?

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Kuten tuolla jo aijemmin mainitsin että mulla näyttää tuo mittari moottorijarrutuksella -0,6, tyhjäkäynnillä -0,30 ja kiihdytyksessä menee nollaan. Pintakaasulla ajettaessa neula heiluu siinä -0,10 ja -0,20 välillä.

    Mulla siis tulee alipaine kaasarin ported vacuum reijästä kun imusarjassa ei ole paikkaa.

    Jakajassa varmaan jokin vaimennus alipaineelle kun toimii ihan samanlailla yhestä ja neljästä kurkusta otettuna.

    Kokeilin nuita yllä olevia käppyröitä ja just ja just pääsin kaupan pihalta kotia. Ei pysy käynnissä 6 asteen ennakolla ja toi alipaine ei tee mitään sytkälle nuilla luvuilla:think
    Last edited by GOOFY; 29-07-2020, 18:08.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Suunnilleen saman verran ilmaa kaikki ehjät M10t tarvii pysyäkseen käynnissä? Paitsi jos overlap työntää ihan simona läpi seosta.
    Täydellä kaasulla absoluuttinen imusarjan paine on ~1,0 bar tai sit on jotain pielessä. Ei toi nyt oo niin vaikeaa. Kopsaat noi arvot ja alat siitä säätelee mieleiseksi.
    Enemmän pohtisin signaalin tasaisuutta. 300 nokalla tuppas MAP vähän pomppimaan. Jokaisesta kanavasta alipaine jotka haarottuu yhteen, bensasuotimen (tyhjä yleismallin kaasarisuodin läpi ja purkille. Signaalin hyppiminen rauhoittui kun pidensi oikein reilusti alkuletkuja. Puoli metriä tai metrin en muista.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    2002faq-keskusteluissa on selitetty myös tämä asia. Ottaa vaikka google-kääntäjän avuksi. Aina ei tarvitse keksiä kaikkea uudestaan.
    Jos mitataan alipaine vaikka kymmenestä m10 moottorista joissa on eri kannet, eri imusarjat, kaks tai yks kaasaria tai vaikka ruisku ja alipaine otetaan imusarjasta tai kaasarista/ kaasareista niin onko kaikissa sama alipaine kun mitataan samalla mittarilla?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Tarkotan tuota alipainetta. Se ei mahda olla ihan sama kaikissa vehkeissä.

    2002faq-keskusteluissa on selitetty myös tämä asia. Ottaa vaikka google-kääntäjän avuksi. Aina ei tarvitse keksiä kaikkea uudestaan.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Mistä siihen heittoa tulee? Mikroprosessorin ohjaamaan sytytykseen? Jos nokan ratas jakajaan on väljä tai ketjukoneistossa löysää, niin silloin voisi heittoa tullakkin. Silloin tosin sytytyksen "heitto" on murheista pienin.
    Tarkotan tuota alipainetta. Se ei mahda olla ihan sama kaikissa vehkeissä.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Ei nuita alipaine tietoja voi oikein sokeasti mistään kopioida ku heittoa tulee vaikka ja mistä. Onhan nuo valmiit käppyrät hieman suuntaa antavia kuitenkin.

    Mistä siihen heittoa tulee? Mikroprosessorin ohjaamaan sytytykseen? Jos nokan ratas jakajaan on väljä tai ketjukoneistossa löysää, niin silloin voisi heittoa tullakkin. Silloin tosin sytytyksen "heitto" on murheista pienin.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Ei nuita alipaine tietoja voi oikein sokeasti mistään kopioida ku heittoa tulee vaikka ja mistä. Onhan nuo valmiit käppyrät hieman suuntaa antavia kuitenkin.



    Tossa on valmistajan sivuilta käppyröitä.

    Samaan koneeseen eri koriin on hieman erilailla laitettu nuo arvot. En ny kattonu että mitä eroja on ruiskun ja kaasarin välillä.
    Last edited by GOOFY; 29-07-2020, 11:24.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Tossa ennakko käppyrässä on maksimina ny 30

    2002faq-foorumilla on jo toimivaksi todetut perusasetukset:



    Tuossa on aiheeseen liittyvät keskustelut:





    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Tossa ennakko käppyrässä on maksimina ny 30 ja se heittää siihen päälle sit vielä sen kympin tuolta alipaineella kun mittari näyttää o bar. Melkein sama jos ton siirtäis tonne kokonaisennakkoon. Tuntuis että tuo haluais vielä enemmän ennakkoa ku toi 40 ny.

    Tuo alipaineennakko ny toimii kohtuu hyvin, se nakkaa sen kympin pois kun lähtee kiihdyttämään ja pintakaasulla lisää sen kympin melkein aina. Tarkotan sitä että ku toi ei oikein jaksa vetää alle 2500 kierroksen niin sillä ei oikeen pysty ajamaan semmosta pintakaasuajoa.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Pitää ne paineet sinne näpytellä tolleen toisinpäin.

    Löysin 2002:n käppyrän ja siinä oli 0kp 10
    70kp 10
    86kp. 0

    Nuilla toimii kohtuu hyvin mut en ymmärrä mikä merkitys tolla ensimmäisell nollan 10 asteella on:think
    Paine on absoluuttisena paineena. 0kp on tyhjiö ja silloin sytytyshetkeä aikaistetaan 10 astetta lisää perusennakosta ja mahdollisesta kierrosten mukaan tulevasta ennakosta. 86kp = 0,86 bar ja silloin ennakkoa ei enää lisätä, vaan sytytyshetki tulee Ainostaan perusennakon ja kierrosten mukaan säädetyn ennakon mukaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎