Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 -aiheisia kysymyksiä
Collapse
X
-
Oliko sulla Goofy tuplakaasarit vai mikä setuppi tässä? Meinaan vaan kun 2002ti:ssä ei muistaakseni ollut alipainesäätöä ollenkaan että ei välttämättä ole syytä painia sen kanssa pitkään jos ilman toimii hyvin.
-
-
Originally posted by MH motorsport View PostKatsoitko oikeaa merkkiä. Hihnapyörässä on pieni viiva joka ei ruosteisessa tai maalatussa pyörässä saata näkyä. Se hitsipiste ei ole ykk kohta.
Leave a comment:
-
-
Katsoitko oikeaa merkkiä. Hihnapyörässä on pieni viiva joka ei ruosteisessa tai maalatussa pyörässä saata näkyä. Se hitsipiste ei ole ykk kohta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostOlethan katsonut ajoituslampulla että kampiakselin merkeissä näkyy samat asteet kun prosessoriin on kirjoitettu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostKokeilin nuita yllä olevia käppyröitä ja just ja just pääsin kaupan pihalta kotia. Ei pysy käynnissä 6 asteen ennakolla ja toi alipaine ei tee mitään sytkälle nuilla luvuilla:think
Olethan katsonut ajoituslampulla että kampiakselin merkeissä näkyy samat asteet kun prosessoriin on kirjoitettu?
Leave a comment:
-
-
Kuten tuolla jo aijemmin mainitsin että mulla näyttää tuo mittari moottorijarrutuksella -0,6, tyhjäkäynnillä -0,30 ja kiihdytyksessä menee nollaan. Pintakaasulla ajettaessa neula heiluu siinä -0,10 ja -0,20 välillä.
Mulla siis tulee alipaine kaasarin ported vacuum reijästä kun imusarjassa ei ole paikkaa.
Jakajassa varmaan jokin vaimennus alipaineelle kun toimii ihan samanlailla yhestä ja neljästä kurkusta otettuna.
Kokeilin nuita yllä olevia käppyröitä ja just ja just pääsin kaupan pihalta kotia. Ei pysy käynnissä 6 asteen ennakolla ja toi alipaine ei tee mitään sytkälle nuilla luvuilla:thinkLast edited by GOOFY; 29-07-2020, 18:08.
Leave a comment:
-
-
Suunnilleen saman verran ilmaa kaikki ehjät M10t tarvii pysyäkseen käynnissä? Paitsi jos overlap työntää ihan simona läpi seosta.
Täydellä kaasulla absoluuttinen imusarjan paine on ~1,0 bar tai sit on jotain pielessä. Ei toi nyt oo niin vaikeaa. Kopsaat noi arvot ja alat siitä säätelee mieleiseksi.
Enemmän pohtisin signaalin tasaisuutta. 300 nokalla tuppas MAP vähän pomppimaan. Jokaisesta kanavasta alipaine jotka haarottuu yhteen, bensasuotimen (tyhjä yleismallin kaasarisuodin läpi ja purkille. Signaalin hyppiminen rauhoittui kun pidensi oikein reilusti alkuletkuja. Puoli metriä tai metrin en muista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View Post2002faq-keskusteluissa on selitetty myös tämä asia. Ottaa vaikka google-kääntäjän avuksi. Aina ei tarvitse keksiä kaikkea uudestaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostTarkotan tuota alipainetta. Se ei mahda olla ihan sama kaikissa vehkeissä.
2002faq-keskusteluissa on selitetty myös tämä asia. Ottaa vaikka google-kääntäjän avuksi. Aina ei tarvitse keksiä kaikkea uudestaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMistä siihen heittoa tulee? Mikroprosessorin ohjaamaan sytytykseen? Jos nokan ratas jakajaan on väljä tai ketjukoneistossa löysää, niin silloin voisi heittoa tullakkin. Silloin tosin sytytyksen "heitto" on murheista pienin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostEi nuita alipaine tietoja voi oikein sokeasti mistään kopioida ku heittoa tulee vaikka ja mistä. Onhan nuo valmiit käppyrät hieman suuntaa antavia kuitenkin.
Mistä siihen heittoa tulee? Mikroprosessorin ohjaamaan sytytykseen? Jos nokan ratas jakajaan on väljä tai ketjukoneistossa löysää, niin silloin voisi heittoa tullakkin. Silloin tosin sytytyksen "heitto" on murheista pienin.
Leave a comment:
-
-
Ei nuita alipaine tietoja voi oikein sokeasti mistään kopioida ku heittoa tulee vaikka ja mistä. Onhan nuo valmiit käppyrät hieman suuntaa antavia kuitenkin.
Tossa on valmistajan sivuilta käppyröitä.
Samaan koneeseen eri koriin on hieman erilailla laitettu nuo arvot. En ny kattonu että mitä eroja on ruiskun ja kaasarin välillä.Last edited by GOOFY; 29-07-2020, 11:24.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostTossa ennakko käppyrässä on maksimina ny 30
2002faq-foorumilla on jo toimivaksi todetut perusasetukset:
Tuossa on aiheeseen liittyvät keskustelut:
Leave a comment:
-
-
Tossa ennakko käppyrässä on maksimina ny 30 ja se heittää siihen päälle sit vielä sen kympin tuolta alipaineella kun mittari näyttää o bar. Melkein sama jos ton siirtäis tonne kokonaisennakkoon. Tuntuis että tuo haluais vielä enemmän ennakkoa ku toi 40 ny.
Tuo alipaineennakko ny toimii kohtuu hyvin, se nakkaa sen kympin pois kun lähtee kiihdyttämään ja pintakaasulla lisää sen kympin melkein aina. Tarkotan sitä että ku toi ei oikein jaksa vetää alle 2500 kierroksen niin sillä ei oikeen pysty ajamaan semmosta pintakaasuajoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostPitää ne paineet sinne näpytellä tolleen toisinpäin.
Löysin 2002:n käppyrän ja siinä oli 0kp 10
70kp 10
86kp. 0
Nuilla toimii kohtuu hyvin mut en ymmärrä mikä merkitys tolla ensimmäisell nollan 10 asteella on:think
Leave a comment:
-
Leave a comment: