Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 -aiheisia kysymyksiä
Collapse
X
-
Kyseinen laite ilmeisesti ymmärtää vain yhtä asiaa kerrallaan eli tässä tapauksessa painetta. Kierrosten mukaan menevä ennakon muutos on eri eikä vaikuta tähän. Sille on varmasti oma käyränsä. Läppä kiinni tai lähes kiinni on suuri alipaine eli pieni absoluuttinen paine ja sylinterissä huono täytös. Ennakon täytyy olla silloin suurempi hitaasta palamisesta johtuen. Kun läppää avataan ja moottoria kuormitetaan, alipaine tippuu eli abs paine kasvaa ja sylinterien täytös paranee. Ennakkoa täytyy vähentää, ettei hyvin palava seos saavuta suurinta valakiaa pytyssä liian aikaisin ja nakuttais.Last edited by Freak; 28-07-2020, 19:42.
-
-
Alipaineen häviäminen kertoo vain että läppää avataan ja koneelta pyydetään tehoa ja se lisää ennakkoa. Pintakaasulla halutaan mennä taloudellisesti ja konejarrulla ei tarvitse ennakkoa muuttaa mihinkään.
Turbokoneessa ennakkoa voidaan ennakkoa ottaa pois kun paine nousee.
Leave a comment:
-
-
Pitää ne paineet sinne näpytellä tolleen toisinpäin.
Löysin 2002:n käppyrän ja siinä oli 0kp 10
70kp 10
86kp. 0
Nuilla toimii kohtuu hyvin mut en ymmärrä mikä merkitys tolla ensimmäisell nollan 10 asteella on:think
Leave a comment:
-
-
No niin olikin 1 bar = 1000 hPa. Mutta sekoitin standardi-ilmakehän ilmanpaineeseen. Se onkin 1,01325 bar merenpinnan tasolla lämpötilassa +15 c. Sama kai se suuruusluokkana on käyttääkö 100 000 vai 101 325 Pa. Normaalistikin ilmanpaineet vaihtelee jo sään takia 950 - 1050 hPa.
Meni taas nysväämiseksi sori.Last edited by maverick999; 28-07-2020, 07:48.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by maverick999 View PostJa muistaa että 1bar=1013kPa kun tarkkaan tekee
1bar= 100kpa eli 100000pa
Vai mikä tää 1013kpa juttu oikein on?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostNii ja ku mittarissa on bar ja syötettävät luvut ovat kpa. Laitoin 30 kpa ja 10 astetta taulukkoon niin tyhjäkäynnin 10 astetta nousi 16:sta:think. Ei kai se auta ku jatkaa kokeiluja.
Leave a comment:
-
-
Nii ja ku mittarissa on bar ja syötettävät luvut ovat kpa. Laitoin 30 kpa ja 10 astetta taulukkoon niin tyhjäkäynnin 10 astetta nousi 16:sta:think. Ei kai se auta ku jatkaa kokeiluja.
Leave a comment:
-
-
Kones taitaapi haluta absoluuttisena paineena ne sinne. Eli jos oletamme normaalin vallitsevan ilmanpaineen olevan 1 bar, niin -0,60 on 1-0,6=0,4bar abs. painetta jne.
Leave a comment:
-
-
Mitenkäs se alipaine käyrä ny saadaan tohon ohjelmaan syötettyä kun se ei anna sinne laittaa semmosia miinus lukuja. Mittari näyttää -0.30 bar tyhjäkäynnillä, nollaa kiihdytyksessä ja -0.60 moottorijarrutuksessa. Pitääkö tässä miettiä jotain omituisia normaali ilmanpaine lukemia mukaan?
Leave a comment:
-
-
Näppäsin ny 123 ignitionin jakajan paikalleen ja tuntuuhan tuo louskuttavan jotenkin. Mimmosta käyrää mää sille ny koittasin tyrkyttää, kunhan saan jonku vehkeen pelaamaan tuon bluutuutin kans? Tablettiin ei saanu ladattua koko ohjelmaa ja kolmella puhelimella kokeilin. Yks sentään löysi jakajan mut hukkaa yhteyden ja muutenkin pätkii.
Lampulla katoin käyrää mikä siinä on valmiina niin 0-20 se anto asteita.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by maverick999 View PostTulee tasan tai aavistuksen yli, kokeilin vanhalla männällä ilman renkaita joten varmaan vähän ”keinuu”, veikkaan että tulee tasan dekkiin. Puristukset kiinnostaa enemmänkin, että otanko lohkosta jotain pois vai antaako olla noin.
"tasan tai vähän yli" ei sisällä mitään informaatiota mitä minä voisin käyttää.
Mittaat sen männänpään sijainnin mittakellolla. (Sellainen melkein pitää olla että saa koneen luotettavasti ajoitettua. Jää muuten vähänenkin ilo virikepistä saamatta. 25€ Motulnetissä). Jos närvi riittää ni mittaa jokaisesta. Ainakin imu ja pakopuolelta. Keinumisen määrä on todettavissa heittokellolla myös helposti.
Mittaa palotilojen todelliset cc:t tarkasti jos haluat tietää puristussuhteen, samoin männänpatin tilavuus. Ei oo välttämättä sitä mitä internet väittää.
Palotilat mittasin rei'itetyllä pleksillä, reikiä saa olla paljon. Mittasin montako grammaa saa vaa'alla olevasta kupista ottaa saippuavettä että on täynnä. Vaseliinilla sotkee palotilan reunat ni on tarpeeksi tiivis.
Männänpatin tilavuuden mittasin kääntämällä männänlaen x mm alle YKK:n ja montako cc vettä menee että pinta on dekissä.
(X milliä kertaa sylinterin poikki pinta-ala) miinus montako cctä vettä meni=patin tilavuus.Last edited by petrolhead; 25-07-2020, 10:52.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MH motorsport View PostEi ole vaan sinne tehdään sytytys ennakko kartta rpm mukaan ja map tieto säätää myös ennakkoa miten sen sitten onkin asettanut.
Tps tietoa tuo kyllä kaipailisi mutta sitähän ei siihen saa.
Ei ainakaan tossa mun lataamassa ohjelmassa ollu pyörimissuunnan vaihtoa. On siellä rotation valinta mut sehän on näytölle?Last edited by GOOFY; 18-07-2020, 11:30.
Leave a comment:
-
Leave a comment: