Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maikkeli
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Mulla on schrick 304 nokkq akseli, schrick venttiilijouset (ei tupla jouset) ireland engineering alumiini hd keinut ja keinulukot.
    Kai sitä uskaltaa yli 7000rpm huudattaa tarvittaessa.
    Mul muuten samat mut kmcams teräskeinut ja penkissä oli 7500rpm ja 2bar ahtoakin.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Menee ylhäällä laihalle jos pienentää ilmasuutinta ?
    Ilmasuutinhan on hieman väärä nimi koko suuttimelle. Sehän antaa pensaa sitä enemmän mitä isompi ilmasuutin on. Tai oon käsittäny asian ihan väärin, ei olisi ensimmäinen kerta.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Tunnottaa melko omituiselta että on nuin pienet ennakot. Johtuuko se puristuksista ku mulla on vakio alakerta niin puristukset jää pieniksi niin vaatii enemmän ennakkoa.

    Mimmonen käyrä sulla on jakajalle?

    Mulla on dcoe 40:ssä 55 tyhjä, 125 pää ja ilma on 190. 32 kurkut, ja 45 kiihdytys. Samat putket.

    Aika pieni ero sulla pää ja ilmasuutinten välissä kun yleensä niihin suositellaan 50 eroa, vai olikos se tyhjän ja pään välille? Mulla menee ylhäällä tosi laihalle jos pienentää ilmoja.
    Menee ylhäällä laihalle jos pienentää ilmasuutinta ?

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Mulla on schrick 304 nokkq akseli, schrick venttiilijouset (ei tupla jouset) ireland engineering alumiini hd keinut ja keinulukot.
    Kai sitä uskaltaa yli 7000rpm huudattaa tarvittaessa.
    Kyllä varmasti uskaltaa

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Jos noitten Wössnerien kanssa on todella piukka rako männästä kanteen ni en ihmettele ennakon pienuutta.
    Tätäpä mää koitin tosa aijemmin selittää että ei nuita arvoja pysty kopioimaan toisesta moottorista.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Mulla on schrick 304 nokkq akseli, schrick venttiilijouset (ei tupla jouset) ireland engineering alumiini hd keinut ja keinulukot.
    Kai sitä uskaltaa yli 7000rpm huudattaa tarvittaessa.
    Kai sitä uskaltaa ku mulla kiertää yli 7000 vakiio hiluilla.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Jos noitten Wössnerien kanssa on todella piukka rako männästä kanteen ni en ihmettele ennakon pienuutta.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by aisi316 View Post
    Kävin tarkistamassa: kurkku 36 , seosputki f16, pääsuutin 145, lisäilma 155, tyhjäkäynti f9. 60, kiihd.pumppu 45. Näillä säädetty esatechilla parivuotta sitten kun kone oli vasta tehty.. maksimiennakot 26 , Pattipää wössnerit tosiaan mäntinä ja 121 kansi mistä palotilat jyrsitty hemityylisiksi ja kanavat siistitty venttiilit 46 ja pako 39schrick. Pakosarja 4-1 44mm 880mm primäärit. Penkissä maksimikierrikset oli vaan 7080rpm tehoa 190hv paras vääntö 5650rpm 226nm. Nyt rajotin 7600rpm hyvin tuntuu kipuavan eikä veto lopu. Tarkotus vaihtaa 38kurkut ja mennä uudestaan penkiin nostaa kierroksia.
    Tunnottaa melko omituiselta että on nuin pienet ennakot. Johtuuko se puristuksista ku mulla on vakio alakerta niin puristukset jää pieniksi niin vaatii enemmän ennakkoa.

    Mimmonen käyrä sulla on jakajalle?

    Mulla on dcoe 40:ssä 55 tyhjä, 125 pää ja ilma on 190. 32 kurkut, ja 45 kiihdytys. Samat putket.

    Aika pieni ero sulla pää ja ilmasuutinten välissä kun yleensä niihin suositellaan 50 eroa, vai olikos se tyhjän ja pään välille? Mulla menee ylhäällä tosi laihalle jos pienentää ilmoja.
    Last edited by GOOFY; 03-08-2020, 16:32.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by aisi316 View Post
    Mul on km camssin uuden mallin teräskeinut Ja schrickin tuplajouset . Sivulukot on myös niitten jousien tilalla mitkä pitää keinuja sivusuunnassa.
    Mulla on schrick 304 nokkq akseli, schrick venttiilijouset (ei tupla jouset) ireland engineering alumiini hd keinut ja keinulukot.
    Kai sitä uskaltaa yli 7000rpm huudattaa tarvittaessa.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Mitkä keinut ja venttiilijouset, onko sillä suunnilla ollut ongelmia? Toki riippuu varmaan myös onko katuauto vai kilpa ajoneuvo.
    Mul on km camssin uuden mallin teräskeinut Ja schrickin tuplajouset . Sivulukot on myös niitten jousien tilalla mitkä pitää keinuja sivusuunnassa.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Mitkä keinut ja venttiilijouset, onko sillä suunnilla ollut ongelmia? Toki riippuu varmaan myös onko katuauto vai kilpa ajoneuvo.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Minkälaiset säädöt kaasuttimessa jos muistat yhtään?
    Olisi jotain referenssiä millä itse lähteä liikkeelle.
    Kävin tarkistamassa: kurkku 36 , seosputki f16, pääsuutin 145, lisäilma 155, tyhjäkäynti f9. 60, kiihd.pumppu 45. Näillä säädetty esatechilla parivuotta sitten kun kone oli vasta tehty.. maksimiennakot 26 , Pattipää wössnerit tosiaan mäntinä ja 121 kansi mistä palotilat jyrsitty hemityylisiksi ja kanavat siistitty venttiilit 46 ja pako 39schrick. Pakosarja 4-1 44mm 880mm primäärit. Penkissä maksimikierrikset oli vaan 7080rpm tehoa 190hv paras vääntö 5650rpm 226nm. Nyt rajotin 7600rpm hyvin tuntuu kipuavan eikä veto lopu. Tarkotus vaihtaa 38kurkut ja mennä uudestaan penkiin nostaa kierroksia.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by aisi316 View Post
    Mulla on vapari m10 123 jakajalla ei ole alipaine käytössä vetää nöyrästi ei kakistele . 2 x45 weberit puristusta 12:1 ja 304 schricki
    Minkälaiset säädöt kaasuttimessa jos muistat yhtään?
    Olisi jotain referenssiä millä itse lähteä liikkeelle.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Mulla on vapari m10 123 jakajalla ei ole alipaine käytössä vetää nöyrästi ei kakistele . 2 x45 weberit puristusta 12:1 ja 304 schricki

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Oliko sulla Goofy tuplakaasarit vai mikä setuppi tässä? Meinaan vaan kun 2002ti:ssä ei muistaakseni ollut alipainesäätöä ollenkaan että ei välttämättä ole syytä painia sen kanssa pitkään jos ilman toimii hyvin.
    On tuplat. Ajaahan tuolla ilman alipainetta mutta... Normi käyrällä se meinaa hieman empiä ja tukehtua kun koittaa reippaammin kiihdyttää. Sitä pitää silleen herkutella että vähän humpaa kaasua ja sitten vasta painaa reilummin. Tolla alipaineella kun antaa kympin lisää ennakkoa ja sit sen saa kiihdytyksessä heti pois niin lähtee heti eikä ihmettele.

    Tolla säädöllä se kiihtyy hyvin ja kokonaisennakko on 40, kärsis antaa lisääkin kun ei se nakuta edes 50:llä, mut eipä se ihan niin paljoa tarvi. Ongelma vain on siinä että nelosella 60:ppiä ja vitosella 80:ppiä ajettaessa alipaine on siinä 0-0,2 vaiheilla niin se ei anna sille enää lisää ennakkoa ja jurnuttaa sillä perusennakon 25:llä.

    Jos laitan käppyrään että se antais lisää ennakkoa siinä kohtaa kun ajetaan pintakaasulla niin se alempi ohjeistus asteiden laskulle katoaa kun alipaine reagoi niin nopeasti ettei se ehdi "lukea" välillä olevia arvoja. Hankala selittää.

    Ny sielä käyrissä on 500rpm}o. Ihan sillä että käynnistyy nätisti kun ei ole ennakkoa.
    700-1200rpm}10. Sen takia ettei humpaile turhia tyhjäkäynnillä kun ei ole ryyppyjä.
    3800rpm}30. Pitäs riittää kun alipaineella tulee 10 lisää.
    8000rpm}30

    Tyhjäkäynnillä siis 20 ennakkoa ja käy kohtuu nätisti.

    0kpa}10
    70kpa}10
    86kpa}0
    100kpa}0
    200kpa}0

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎