Originally posted by maverick999
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 -aiheisia kysymyksiä
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by GOOFY View PostTähän ei kukaan osannu sanoa?
Voit ladata puhelimeen valmiiksi ilmaisen 123 ignition säätö ohjelman ja tutustua toimintoihin.Last edited by MH motorsport; 16-07-2020, 06:20.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View Posthttps://www.123ignitionshop.com/gb/t...0-motoren.html
Käykö tämä ny tohon uudempaan m10:iin? Tostahan puuttuu ratas ja sen voi ilmeisesti laittaa vanhasta?
Ku nuo kaikki muut setit on tarkotettu vanhenpaan koneeseen jossa eri pyörimis suunta.
Leave a comment:
-
-
-
Jos laskin yhtään sinne päin niin 0,5mm poraus nostaa puristusta 0,1
Tosin mun laskuilla mäntä tulisi vähän yli 0,3mm päähän kannesta vakiona ykk:ssa joten voi olla että pientä epätarkkuutta oli palotilan tilavuuden mittauksessa (lääkeruisku+reikälevy). Lisäksi laskin männän patin tilavuuden muovailuvahamuotilla ja laskukaavoissa yksinkertaistin sen lieriönä, mutta oikeassa elämässä se vaikuttaa enemmän kannen alapuolen tilavuuteen kuin kannessa olevan palotilan tilavuuteen...
Edit:
Jos jotakuta auttaa tulevaisuudessa, niin mittailin/laskin, että
kannen palotila 63ml
männän patti 13ml (laskukaavoissa yksinkertaistettu 4,6mm korkeaksi r=30mm lieriöksi)
YKK: mäntä käy 0,317mm kansipahvista alas (eli pientä epätarkkuutta laskussa)
AKK: 71,317mm pahvista alas
Näillä tuli vakio puristus 1/9,5
Jos sylinterin poraa 0,5mm ylikokoon, tulisi 0,1 lisää ruttuaLast edited by maverick999; 17-07-2020, 08:24.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View Post0,8 jää männästä kanteen. Se on aika hyvä. Noi vakiomännät ei varmaan keinukaan niin paljon, 0,04 kai niissä on välys sylinteriin?
Leave a comment:
-
-
0,8 jää männästä kanteen. Se on aika hyvä. Noi vakiomännät ei varmaan keinukaan niin paljon, 0,04 kai niissä on välys sylinteriin?
Leave a comment:
-
-
Kannen palotilan olin mitannun väärin koska en käyttänyt aiemmin pleksilevyä mittauksessa. Lohkon tasopinta plaanattiin ja siitä otettiin - 1.2mm.
Männän reuna tulee nyt 0.9-1mm dekin yli ja siihen laitetaan 1.8mm kannentiiviste.
Puristukset olisi 1.5 pahvilla 11:1 eli nyt 0.3 paksummalla pahvilla karvan alle. Katotaan täytyykö venttiilikoloja syventää vielä, meinasin ajoittaa ilman kannentiivistettä ja katsoa jos venttiili ei ota kiinni se on ok.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MH motorsport View PostSetup:
M10b20.
80mm iskunpituus porattu 90mm sylinterit, tilavuus 2035.76cc
E12 520 kansi ja pattimännät palotilan tilavuudeksi laskin 64.5cm3 1.4mm kannentiivisteellä puristuneena
Puristus suhde 8.89:1
Nokka schrick 304
2x weber 45dcoe.
Venttiileistä oli matkaa mäntiin joten mietin jos lohkosta poistaisi vaikka millin saisi puristus suhteen 9.8:1
Dynaamisia puristus suhteita en ole laskenut mutta onko todella hyödyllistä vielä nostataa puristus suhdetta huipputehon kannalta vaikka tuosta 8.89 sinne kympin tuntumaan?
123 ignition virranjakaja joten sytkäkartta saadaan tehtyä halutunlaiseksi.
Mulla toimi 13 puristuksilla rutun puolesta OK, imuvena menee aikaisemmin vielä kiinni kuin sinulla.
Originally posted by jr66 View PostMilli lohkosta nostaa ruttuja melk. yhdellä ? Voihan se olla.
Lisäksi, jos mikään ei muutu muuten, ylikokoon poraaminen nostaa puristussuhdetta vähäsen.
Lohkosta 1mm pois, 90mm porauksella, pienentää palotilaa 6,36cm³Last edited by petrolhead; 09-07-2020, 10:11.
Leave a comment:
-
-
Kaikki pultit on venyviä. Kaikki ne venyy joka kiristyksellä. Kysymys on vain siitä miten tiukkaan ne kiristetään. Jos pysytään elastisen muodonmuutoksen alueella ne voi käyttää uudelleen. Jos kiristetään plastisen muodonmuutoksen asti on eri asia.
Olen käyttänyt vanhoja vakiomuttereita ja pultteja veiveissä. Kone kierti 7001rpm. Veivit oli uudenmalliset (kevyemmät kuin ne Breznevin aikaiset) ja männät oli n. 200g kappale vakioita kevyemmät.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MH motorsport View PostSetup:
M10b20.
80mm iskunpituus porattu 90mm sylinterit, tilavuus 2035.76cc
E12 520 kansi ja pattimännät palotilan tilavuudeksi laskin 64.5cm3 1.4mm kannentiivisteellä puristuneena
Puristus suhde 8.89:1
Nokka schrick 304
2x weber 45dcoe.
Venttiileistä oli matkaa mäntiin joten mietin jos lohkosta poistaisi vaikka millin saisi puristus suhteen 9.8:1
Dynaamisia puristus suhteita en ole laskenut mutta onko todella hyödyllistä vielä nostataa puristus suhdetta huipputehon kannalta vaikka tuosta 8.89 sinne kympin tuntumaan?
123 ignition virranjakaja joten sytkäkartta saadaan tehtyä halutunlaiseksi.
Leave a comment:
-
-
Tuning your engine using your own tablet or smartphone? The TUNE+ is the first wireless electronic ignition that you can program yourself using your iOS or Android Bluetooth 4.0 devices. The free App enables you to adjust the advance curve. It shows an electronic dashboard. Within the settings there is also an immobilzer integrated to secure your car with an anti-theft system! The "BMW" model will replace as used in combination with BMW M10 engines that don't need a trigger pulse for injection. Please check dimensions and installation manual before ordering.
Käykö tämä ny tohon uudempaan m10:iin? Tostahan puuttuu ratas ja sen voi ilmeisesti laittaa vanhasta?
Ku nuo kaikki muut setit on tarkotettu vanhenpaan koneeseen jossa eri pyörimis suunta.Last edited by GOOFY; 06-07-2020, 11:59.
Leave a comment:
-
-
Setup:
M10b20.
80mm iskunpituus porattu 90mm sylinterit, tilavuus 2035.76cc
E12 520 kansi ja pattimännät palotilan tilavuudeksi laskin 64.5cm3 1.4mm kannentiivisteellä puristuneena
Puristus suhde 8.89:1
Nokka schrick 304
2x weber 45dcoe.
Venttiileistä oli matkaa mäntiin joten mietin jos lohkosta poistaisi vaikka millin saisi puristus suhteen 9.8:1
Dynaamisia puristus suhteita en ole laskenut mutta onko todella hyödyllistä vielä nostataa puristus suhdetta huipputehon kannalta vaikka tuosta 8.89 sinne kympin tuntumaan?
123 ignition virranjakaja joten sytkäkartta saadaan tehtyä halutunlaiseksi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: