Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• maverick999
    replied
    Laitetaas tähänkin. Millanen sytytysennakko pitäis olla Schrick 292:een? Vakion ennakko taitaa olla 25 (eli se kuula vauhtipyörässä). Sillä käy melko heikosti. Korvakuulolla pitää aikaistaa jonkin verran siitä. (Alipaineletku on irti). Uskaltaako luottaa ihan ”fiilikseen” vaikka aika reilu ennakko on, kun ei kuulostais nakuttavankaan, sikäli kun sitäkään osaan kuunnella.
    Last edited by maverick999; 21-11-2020, 15:37.

Leave a comment:

• aisi316
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Samainen kone. 92mm mahlet näytti olevan. Kansi on e21 2.0. kaasareihin olen tässä hiljalleen itsekin päätynyt. Sytkärojut vaan ostaa mallia säädettävä
    Jep sytkää on päästävä säätämään.. 121 kansi kun olis laittaa sais vähän lisää ruttuja.

Leave a comment:

• pazq
    replied
    Samainen kone. 92mm mahlet näytti olevan. Kansi on e21 2.0. kaasareihin olen tässä hiljalleen itsekin päätynyt. Sytkärojut vaan ostaa mallia säädettävä

Leave a comment:

• aisi316
    replied
    Mulla on tossa hyllyssä m10b23. Kannessa on tohtorin 304 nenä ja jouset, ja bensansaannista vastaa 40mm tuplat. Noh, ilmahan ei tule luultavasti riittämään kun oli jo kuulemma aika hilkulla noilla kaasareilla. Mietin tilalle joko a) 50mm tuplia b) hyllystä löytyviä misabin 48mm läppärunkoja tai c) prätkän kaasarit kun ne on halpoja. Kaasarina toisaalta haluais pitää "helppouden" takia. Ei tarvis kun sytkärojut ostaa, ja tietty nuo kaasarit myydä/vaihtaa isompiin. Kansi kokee luultavasti pientä sorvausta ammattimiehen toimesta, jos hän jaksaa vähään alkaa. Yleensä hän ottaa kaiken irti ja laatuosilla 181hv penkattu kuulemma tolla kokoonpanolla ja sinne lähemmäs 200hv olis tarkotus yrittää seuraavaksi.
    Kysymys kuuluukin seuraavasti. Mitä noista vaihtoehdoista suosittelisit? Täysin ruiskuksi ei nyt pysty repimään kun en laita tuota konetta edes omaan autoon vaan pikkuveljelle ja täten en ala "kaikkia" rahojani siihen tuhlaamaan harrastamisen ilosta lähinnä pikku sponssin pistin
    Noista vaihtoehdoista ,laita ne isommat kaasarit. Onkos tuo se aikanaan msportin tekemä 86mm isku ja vw männät? Mikä kansi siinä on?

Leave a comment:

• peltone
    replied
    Mitä vaihtoehtoa suosittelisit?
    Myymistä mulle halvalla

Leave a comment:

• pazq
    replied
    Mulla on tossa hyllyssä m10b23. Kannessa on tohtorin 304 nenä ja jouset, ja bensansaannista vastaa 40mm tuplat. Noh, ilmahan ei tule luultavasti riittämään kun oli jo kuulemma aika hilkulla noilla kaasareilla. Mietin tilalle joko a) 50mm tuplia b) hyllystä löytyviä misabin 48mm läppärunkoja tai c) prätkän kaasarit kun ne on halpoja. Kaasarina toisaalta haluais pitää "helppouden" takia. Ei tarvis kun sytkärojut ostaa, ja tietty nuo kaasarit myydä/vaihtaa isompiin. Kansi kokee luultavasti pientä sorvausta ammattimiehen toimesta, jos hän jaksaa vähään alkaa. Yleensä hän ottaa kaiken irti ja laatuosilla 181hv penkattu kuulemma tolla kokoonpanolla ja sinne lähemmäs 200hv olis tarkotus yrittää seuraavaksi.
    Kysymys kuuluukin seuraavasti. Mitä noista vaihtoehdoista suosittelisit? Täysin ruiskuksi ei nyt pysty repimään kun en laita tuota konetta edes omaan autoon vaan pikkuveljelle ja täten en ala "kaikkia" rahojani siihen tuhlaamaan harrastamisen ilosta lähinnä pikku sponssin pistin

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Eikä muuten tarvii hitsailla mitään. Uusi mutteri ja luotettavalla momenttiavaimella kiinni. Paino sanalla luotettava.

Leave a comment:

• maverick999
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Joo vähän siltä vaikuttais. Laittelen palautuksena takaisin Schmiedmannille. Hyvä huomio muille kans, tilatkaa OEM jos uusitte k.o. ketjua.

Leave a comment:

• racing02
    replied
    Samaa tavaraa eri paketissa?

Leave a comment:

• maverick999
    replied
    Onko kukaan asentanut Swag-merkkistä öljypumpun ketjua? Tilasin vanhan venyneen tilalle uuden, ja tuo Swag on vajaa pari milliä leveämpi kuin orkkis. Heiluu aika paljon rattailla sivusuunnassa ja osuu lohkoonkin (ks linkki). Osanumero on kyllä juuri se mikä pitääkin.
    Last edited by maverick999; 21-10-2020, 17:13.

Leave a comment:

• aisi316
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    M10b20 pakosarja.
    Olen aikeissa tehdä m10b20 moottoriin itse pakosarjan.
    4-2-1 pakosarjalla ilmeisesti saisi paremmin puhtia keskialueelle ja 4-1 pakosarjalla ja pitkillä primääreillä ylävireyttä. 38mm sisä halk putki lienee sopiva koko? Onko olemassa laskureita suurinpiirtein primääriputkien pituuksista tai näitä koneita on niin paljon tehty että mikä on hyväksi todettu resepti.
    Isoventtiilikansi ja 304 schrick jne reseptinä.
    Itsellä on tehty tohon omaan m10:mppiin tällänen :alku 60mm pitkät noin 38mm tai siis 1,5mm seinämällä olevat putket sovitettu pakosarjan reikiin joka on pakokanavan muotoinen.. sitten jatkuu marteliuksen j-käyrillä joka on alku tumppien päällä niin että siihen jäi selvä porras . 44,5mmx1,5mm primäärit noin 870mm pitkät. Marteliuksen kollektori josta lähtee 63,5mm putki . Jäljittelee osittain alpinan peltisarjaa.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Exhaust manifold calculator - haulla löytyy laskureita. Riippuen mitä käyttää tulokset vaihtelee villisti. Tai ainakin sillon kun joskus pyörittelin numeroita niissä.
    En ole rakentanut mutta ajattelin että olis tehny 4-1 sarjan missä kollektoria voi siirtää. Siitä sit ettii parhaan pituuden, tai totee ettei vaikuta mitään.
    Last edited by petrolhead; 30-09-2020, 10:10.

Leave a comment:

• MH motorsport
    replied
    M10b20 pakosarja.
    Olen aikeissa tehdä m10b20 moottoriin itse pakosarjan.
    4-2-1 pakosarjalla ilmeisesti saisi paremmin puhtia keskialueelle ja 4-1 pakosarjalla ja pitkillä primääreillä ylävireyttä. 38mm sisä halk putki lienee sopiva koko? Onko olemassa laskureita suurinpiirtein primääriputkien pituuksista tai näitä koneita on niin paljon tehty että mikä on hyväksi todettu resepti.
    Isoventtiilikansi ja 304 schrick jne reseptinä.

Leave a comment:

• aisi316
    replied
    Schrick nokkia , jousia saa hyvään hintaan g-laden motorsportilta. Tilailin sieltä omaan m10:mppiin nokan , tuplajouset ja schrick venttiilit👍🏼

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Yhden kerran oon ostanut kannen jossa oli tai piti olla 292 Schrick. Todellisuudessa nokka oli Scr- kun oli jo joku korjaillut sitä. Ja nostoa puuttui kun sitten mittasin. Ja lätsässä voi nokan reiät olla morjes vaikka on ajosta purettu. Eli jos jotain neuvoa voin antaa ni hirveesti en moisesta kombinaatiosta purkamatta maksaisi.

Investoi uuteen STD perusympyrällä olevaan keppiin.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎