M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KingOnTheRoad
    replied
    Keinuvivuista, eli puhuttaessa m10 yleisimmästä ongelmasta otettaessa isoja tehoja/kierroksia.
    Kmcams laittoi mailia heidän uudesta mallista m10/m30-koneisiin.


    Teräksiset, painoa saatu huomattavasti vähemmäksi vrt. aiempaan teräskeinuun(vakioalumiisen mallinen, joka vain valmistettu teräksestä).
    Schrickin teräskeinuista muoto.

    Itsellä vanhempimalli oli viimekesän käytössä(n.8tkm) ja ei yhtään murheita keinuista
    Ei syönyt nokkaa oikeastaan yhtään, vaikka sitä pelkäsin noiden painon vuoksi.

    Omassa 304schrick/7700rpm/+2bar ja varmasti oli rajoittimessa paljon.

    Toivottavasti jollekin on tästä apua, joka miettii keinuasiaa tälläkin hetkellä

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ja palotapahtumien samankaltaisuuden (= parempi käynti -> enemmän tehoa) varmistamiseksi pakolämpömittari joka pytylle erikseen ? Mitähän sellainen maksaa :think
    245€ mittari+ 4 anturia.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Kuulostaa tosi fiksulta tuo koekasaus vetelällä jousella, pitää varmaan tehdä niin.
    Puristussuhteesta kun oli aiemmin juttua. Mittasin männänpatin, olin arvioinut sen vähän alakanttiin. Puristussuhde on karvan päälle 13. Jotainhan sille tarvii tehdä. Tosin, jos männänpatista vaikka ottaa 2mm laesta niin puristukset on tippunu jo 12:een, silloin dynaaminen puristus olis noilla mun romuilla 8,5:1. Tai sitte muotoilee palotiloja.


    Omassa koneessa, kuvittelen että kunnolla synkattyjen läppien (kunnollisen plenumin) kanssa joka pytty kävisi samalla täytöksellä ja seoksella, kuormasta ja kierrosluvusta huolimatta.
    Ota milli siitä patista ?

    Ja palotapahtumien samankaltaisuuden (= parempi käynti -> enemmän tehoa) varmistamiseksi pakolämpömittari joka pytylle erikseen ? Mitähän sellainen maksaa :think

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Kuulostaa tosi fiksulta tuo koekasaus vetelällä jousella, pitää varmaan tehdä niin.
    Puristussuhteesta kun oli aiemmin juttua. Mittasin männänpatin, olin arvioinut sen vähän alakanttiin. Puristussuhde on karvan päälle 13. Jotainhan sille tarvii tehdä. Tosin, jos männänpatista vaikka ottaa 2mm laesta niin puristukset on tippunu jo 12:een, silloin dynaaminen puristus olis noilla mun romuilla 8,5:1. Tai sitte muotoilee palotiloja.

    Originally posted by Ezpej View Post
    En ole itse vielä keksinyt mikä noitten läppärunkojen todellinen hyöty on?
    M30 3" kaasuläppä pelittäny plenumin nokassa todella hyvin. Kylhän sillä megalla saahaan vehkeet jiiriin.
    Omassa koneessa, kuvittelen että kunnolla synkattyjen läppien (kunnollisen plenumin) kanssa joka pytty kävisi samalla täytöksellä ja seoksella, kuormasta ja kierrosluvusta huolimatta.
    Last edited by petrolhead; 27-12-2015, 10:58.

    Leave a comment:


  • Ezpej
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    Läppärungot tuli samalla kun lisäsin nokka-akselien määrää...Eli ei sen kummempaa syytä.
    Lähinnä isolla läpällä olis syytä olla hyvin toteutettu prokressiivinen vivusto, ei ehkä olis nii äkkinäistä/nykivää menoa osakuormilla. Monta muuttujaahan näissä tahtoo olla, mappiletkun pituudesta lähtien.
    Molemmat hyviä ratkaisuja, ja osaava kaveri saa molemmat toimimaan.

    En ole itse vielä keksinyt mikä noitten läppärunkojen todellinen hyöty on?
    M30 3" kaasuläppä pelittäny plenumin nokassa todella hyvin. Kylhän sillä megalla saahaan vehkeet jiiriin.

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Minä tekisin koekasauksen vanhalla pahvilla yhteen sylinteriin
    Sama!
    Näin tehny itsekkin. Ja muovailuvaha männän päälle, saa varman tiedon mitä jää välystä.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Minä tekisin koekasauksen vanhalla pahvilla yhteen sylinteriin ja pyörittäisin ympäri. Löysillä jousilla, esim. keinuvipuakselin jousi, on helppo kokeilla käsin paljonko venttiilillä on varaa painua. Siinä voi samalla kokeilla kuinka paljon ajoitusta kärsii muuttaa.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Ihan hyvä pointti. Jos tulkkasin muistiinpanojani oikein niin 20 ast JYKK venttili on auki ~5mm.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Kokeilin irto-osilla. Mäntä kiinni kannessa, imu ja pakovena kun aukee 5mm, ne on mukissa kiinni. TDC-nostoa pitäs olla 2,6mm molemmissa, mäntä-kansi väliä pitäs jäädä 0,72mm tai vähä yli. Ajattelinko mä tän nyt oikein, mun järjellä tossa jäis 3,1mm tilaa? Ja kai se riittää vaikka keppi olisi karvan aikaisella tai myöhäselläkin.
    Mun mielestä kannattais myös kokeilla välys välillä n.15 astetta EYKK ja JYKK. Venttiilillä taitaa olla suurempi kiihtyvyys kuin männällä tuossa tilanteessa. :think

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Kokeilin irto-osilla. Mäntä kiinni kannessa, imu ja pakovena kun aukee 5mm, ne on mukissa kiinni. TDC-nostoa pitäs olla 2,6mm molemmissa, mäntä-kansi väliä pitäs jäädä 0,72mm tai vähä yli. Ajattelinko mä tän nyt oikein, mun järjellä tossa jäis 3,1mm tilaa? Ja kai se riittää vaikka keppi olisi karvan aikaisella tai myöhäselläkin.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by basso72 View Post
    Varmaan nelospytyn reiät isommat? Pikkureiät pääosin ilmaamisen helpottamiseksi,veden tarkoitus kulkea lohkossa edestä taakse ja kantta takaisin takaa eteen,noin niinkuin hiukan yksinkertaistaen.
    Kyllä.
    Kiitos.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Kiitos molemmille. Jos ei jotain tiedä niin pitää rohkeesti paljastaa tietämättömyytensä

    Kattelin tota Cometiccia.. Silmään pisti tosi pienet vesireiät. Mun silmään tosi pienet, ihan sellaset pyöreät, olisko 10mm tai alle. Kellään ajatuksia-mielipidettä-kokemusta, aiheuttaako tuo toimenpiteitä? Ei toi nyt toki eka tiiviste ole mitä on tehneet.
    Varmaan nelospytyn reiät isommat? Pikkureiät pääosin ilmaamisen helpottamiseksi,veden tarkoitus kulkea lohkossa edestä taakse ja kantta takaisin takaa eteen,noin niinkuin hiukan yksinkertaistaen.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Kiitos molemmille. Jos ei jotain tiedä niin pitää rohkeesti paljastaa tietämättömyytensä

    Kattelin tota Cometiccia.. Silmään pisti tosi pienet vesireiät. Mun silmään tosi pienet, ihan sellaset pyöreät, olisko 10mm tai alle. Kellään ajatuksia-mielipidettä-kokemusta, aiheuttaako tuo toimenpiteitä? Ei toi nyt toki eka tiiviste ole mitä on tehneet.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Ei kai ne pultit kummemmat ole kuin 8-pulttisessa, eli 110Nm.
    Kyl ne yläpään holkit taitaa koneistuksen vaatia, noin niinkun ihan normaalisti.

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Edit. vaihdoin uudet kiertokangen helat. Totesin sitte että reikä on ~21,5mm, kaikissa. Männäntappihan on 22m. Mikä tässä meni vikaan? Helat on uudet alkuperäiset.
    .
    Tuskin mikään. Ainahan nuo pitää hoonata sopivaksi.

    Leave a comment:

Working...
X