M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
Kovia lukemia.. Minä kun en näistä mitään tiedä ja itsellä on toi 316 -88 kaasari versio ja Weberi on näköjään joskus tuohon vaihdettu, niin jos tuollasen toisen weberin hankkii ja siihen imusarjan, niin tapahtuuko näillä vielä mitään? Olishan se mukava jos sais joku 130-150hv, mutta miten tuon ruisku mallin kansi vaikuttaa jos siihen vielä lihava nokkaakseli?
Leave a comment:
-
Tupla 40 weberit, 292 keppi, 36/43 venat, kanavien avarrus/muotoilu ja omavalmiste pakosarja. 98,5 kw.
Leave a comment:
-
tupla 45 lortot, kantta siistitty shrickin 304asteinen nokka, marteliuksen paska peltisarja kahden tuuman putkisto ja puristukset vakiot niin löyty 159hp.
Leave a comment:
-
Onko jollain kokemusta tupla-kaasareista m10b18 koneessa? Minkälaisia tehoja vois noilla saada?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by toho View PostMuistaakos kukaan että millä sivustolla oli hyvä puisen kuljetustelineen rakennusohje m10 moottorille?
Siinä oli tarkat lankkujen mitat telineentekoon.
http://www.bmw2002faq.com/topic/1207...ge-cart-stand/
Oliko joku noista?
Leave a comment:
-
Muistaakos kukaan että millä sivustolla oli hyvä puisen kuljetustelineen rakennusohje m10 moottorille?
Siinä oli tarkat lankkujen mitat telineentekoon.
Leave a comment:
-
Originally posted by Haatainen View PostLaatikko käy mekaanisesti paikalleen, mutta tulee nopeusmittarin kanssa murhetta: e30 on sähköisellä nopeusmittarilla, jonka anturi on perässä; vanhemmat vaijerilla. e30 -laatikossa ei ole vaijerille paikkaa. e21:ssä on ollut 5 lovista laatikkoa, missä mittarivaijerille paikka, mutta ovat jossain määrin kiven alla.
itellä kävi joskus mielessä että onnistuisko vaihtaa se takakansi siitä jos vain tulee se vaijeri sinne taakse.
Leave a comment:
-
Originally posted by Taza- View Post
-Kannen viilaus ja mahdollinen madallus. Paljonko kantta kannattaa madaltaa ja sen hyötysuhteet?
Originally posted by Taza- View Post
-5-lovinen laatikko vuoden 84 E30 käykö se tohon M10 perään heittämällä?
Laatikko käy mekaanisesti paikalleen, mutta tulee nopeusmittarin kanssa murhetta: e30 on sähköisellä nopeusmittarilla, jonka anturi on perässä; vanhemmat vaijerilla. e30 -laatikossa ei ole vaijerille paikkaa. e21:ssä on ollut 5 lovista laatikkoa, missä mittarivaijerille paikka, mutta ovat jossain määrin kiven alla.
Leave a comment:
-
Tuli ostettua tommonen vuoden 74 2002 bemari projektiksi ja mulla ei ole kaasarimoottorin virityksestä mitään kokemusta muutakuin suzuki peeveestä joten tarvitsisin pientä tieto pläjäystä kaasari m10 moottorin virityksestä.
Tässä hieman listaa mitä ite oon katellu/suunnitellut:
-Tupla weeberit ilmeisesti näissä käytetään 45 rungolla olevia (?)
-Sähköinen bensapumppu ja bensanpaineen säädin
-Kannen viilaus ja mahdollinen madallus. Paljonko kantta kannattaa madaltaa ja sen hyötysuhteet?
-Jyrkempi nokka (mitä itse olette käyttäneet tieliikenteessä/missä paras hyötysuhde?)
-Peltipakosarja marteliuksen tekemä tms.
-5-lovinen laatikko vuoden 84 E30 käykö se tohon M10 perään heittämällä?
-Kevyempi vauhtipyörä ja jatkeeksi kytkin mikä kestää. Kannattaako keventää vai ostaa suoraan kevyempi kuinka painava?
Auto siis tulossa ihan katuautoksi mutta myös yleiseksi leikkikaluksi radalla joten ajomukavuutta ei olla hakemassa mutta ei täysveristä rataohjustakaan.
Mitä mun pitää ottaa huomioon näissä hommissa ja mitä pitää parantaa tohon listaan? Teho tavotteet olisi siinä 150-180hp tietämillä. Vissiin ihan realistinen?Kaikki vinkit ja apu on tarpeen
Leave a comment:
-
hiottu nokka
Tunnistaako näistä nokanpäähän stanssatuista merkinnöistä esim. missä hiottu ja speksit? AE 15 A1
Leave a comment:
-
Kiristimen kaukalo pois kokonaan ja mekaaninen kiristin tilalle, onnistuu oem osillakin. Mikäs moottori se olikaan mistä moinen kiristin löytyi?
Leave a comment:
-
m10:n omaa ketjunohjainta ei kyllä siirrellä. Se on sellainen muovikikkare mikä just kestää kasassa kun ei edes osu ketjuun. Sitten jos sen siirtää ulos moottorista ja sovittelee tilalle jotain ihan muuta niin voi olla mahdollista. En ole nähnyt kenenkään tehneen.
Leave a comment:
-
No kyllä nyt koneeseen kuin koneeseen saa nokkaketjun mille tahansa kansikorkeudelle, ei siinä pelkkää kiristäjää pidä säätää vaan ketjuohjurit uudelle linjalle. Ongelmia tulee vain niille jotka eivät jakopäätä syystä tai toisesta osaa/pysty avaamaan.
Lenkin poisotto on sitten ajankohtaista kun kansi on noin 5mm alkuperäistä matalammalla, tai ketju pahasti venynyt.
Leave a comment:
Leave a comment: