Originally posted by turbo touring
View Post
M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
No itse ainakin laitoin. Tosin en ole vielä kokeillut miten kestää. Muista kattoa että lohkossa riittää kierre ennenkun kiristät pultit. Ainakin kilotavarana ostetuista pulteista piti lyhentää n. 5mm kierrettä.
-
Eli tohtiiko vetää volvon "vinokoneen" arvoilla? Mut tietenkin omalla vastuulla.Originally posted by Vauhtivaunu View PostMinkähän M10-koneen ohjeita kattelet? Normaalisti laitetaan venyvät pultit jotka kiristetään asteilla.
Itse tosin vaihdoin koviin kolopultteihin jotka kiristin Volvon ohjeen mukaan. En nyt tähän ohjetta laita koska ei ole "virallinen" ohje joten joku voisi ymmärtää sen väärin.
Leave a comment:
-
Nämä tiedot katsottu autodatasta e10 2002 tiedoilla,vaparille ja turbolle antaa samat tiedot.Originally posted by Vauhtivaunu View PostMinkähän M10-koneen ohjeita kattelet? Normaalisti laitetaan venyvät pultit jotka kiristetään asteilla.
Itse tosin vaihdoin koviin kolopultteihin jotka kiristin Volvon ohjeen mukaan. En nyt tähän ohjetta laita koska ei ole "virallinen" ohje joten joku voisi ymmärtää sen väärin.
Leave a comment:
-
Minkähän M10-koneen ohjeita kattelet? Normaalisti laitetaan venyvät pultit jotka kiristetään asteilla.Originally posted by turbo touring View PostMillä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.
Itse tosin vaihdoin koviin kolopultteihin jotka kiristin Volvon ohjeen mukaan. En nyt tähän ohjetta laita koska ei ole "virallinen" ohje joten joku voisi ymmärtää sen väärin.
Leave a comment:
-
Kannen kiristys?
Millä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.
Leave a comment:
-
Mä pohdin noita neljää EGT:tä ja lambdaa sitten kun kone on tässä iskussa:http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=119827
..tai sitten kun joku F1-tiimi ottaa yhteyttä ettei niillä oo moottoritoimittajaa
Leave a comment:
-
Mittaamisen lisäksi pitäisi myös pystyä säätämään seokset sylinterikohtaisesti. Olikos joissain moottoreissa reunimmaiset sylinterit vielä laihemmalla vai paksummalla kuin keskimmäiset vai mitenkäs se nyt olikaan..Originally posted by jannmann View PostPakolämpömittari on epätarkka, sen sijoittaminen samaan kohtaan on vaikeaa. Jo muutama milli eri kohdassa, niin lämpötila heittää.
Lambdalla sylinterikohtaisen seoksen tarkkailu on paljon tarkempaa. Toki myös paljon kalliimpaa.
Pakolämpömittauksen tarkkuus saattaa hyvinkin antaa riittävästi uutta säätödataa harrastepeliin ja on hinnaltaan kustannustehokas tapa tasoittaa suurimmat erot.
Leave a comment:
-
Pakolämpömittari on epätarkka, sen sijoittaminen samaan kohtaan on vaikeaa. Jo muutama milli eri kohdassa, niin lämpötila heittää.Originally posted by jr66 View PostOta milli siitä patista ?
Ja palotapahtumien samankaltaisuuden (= parempi käynti -> enemmän tehoa) varmistamiseksi pakolämpömittari joka pytylle erikseen ? Mitähän sellainen maksaa :think
Lambdalla sylinterikohtaisen seoksen tarkkailu on paljon tarkempaa. Toki myös paljon kalliimpaa.
Leave a comment:
-
No mut kuka tulee kertomaan mulle paljonko on hyvä pakolämpö missäkin ajotilassa ja jos on eroa 30 C niin onko se paljon vai vähän? Toki joka alkuputkelle voisi olla oma lambdansa ja kipinän paloaikaa voisi tarkkailla pyttykohtaisesti. Ja tulla hulluksi ton homman kanssa.Originally posted by jr66 View Post
Ja palotapahtumien samankaltaisuuden (= parempi käynti -> enemmän tehoa) varmistamiseksi pakolämpömittari joka pytylle erikseen ? Mitähän sellainen maksaa :think
Leave a comment:
-
Ei kuulu, ellei ihan just ole liittynyt. Kesällä tuli jotain tavaraa Norjasta ja ainakin silloin se meni tullin kautta ja piti antaa lisäselvitys tavaran arvosta, että tiesivät laskea tullimaksun. Selvisin puhumallaOriginally posted by Pazi88 View PostEikö Norja kuulu EU:n vapaakauppa liittoon (ETA) tai mikä v*ttu nyt onkaan ja ei tarvi tulleja maksaa?
Leave a comment:
-
Aivan se ja sama, jos noi todella kestää kierroksia ja EI syö nokkaa.Originally posted by Pazi88 View PostEikö Norja kuulu EU:n vapaakauppa liittoon (ETA) tai mikä v*ttu nyt onkaan ja ei tarvi tulleja maksaa?
Leave a comment:
-
Sarjan hinta.Originally posted by petrolhead View PostOnko toi nyt sarjan hinta? 2999 NOK on googlen mukaan tällä hetkellä ~315€. Melko edulliset jos tosiaan on sarja eikä kpl.
Tullimaksu tulee lisäksi, kun norjasta tilaa.
Leave a comment:
-
Onko toi nyt sarjan hinta? 2999 NOK on googlen mukaan tällä hetkellä ~315€. Melko edulliset jos tosiaan on sarja eikä kpl.Originally posted by KingOnTheRoad View PostKeinuvivuista, eli puhuttaessa m10 yleisimmästä ongelmasta otettaessa isoja tehoja/kierroksia.
Kmcams laittoi mailia heidän uudesta mallista m10/m30-koneisiin.
Teräksiset, painoa saatu huomattavasti vähemmäksi vrt. aiempaan teräskeinuun(vakioalumiisen mallinen, joka vain valmistettu teräksestä).
Schrickin teräskeinuista muoto.
Itsellä vanhempimalli oli viimekesän käytössä(n.8tkm) ja ei yhtään murheita keinuista
Ei syönyt nokkaa oikeastaan yhtään, vaikka sitä pelkäsin noiden painon vuoksi.
Omassa 304schrick/7700rpm/+2bar ja varmasti oli rajoittimessa paljon.
Toivottavasti jollekin on tästä apua, joka miettii keinuasiaa tälläkin hetkellä
Leave a comment:
Leave a comment: