Originally posted by _nixu_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ZF 5HP19 - nytkö se levisi?
Collapse
X
-
Originally posted by esa`pentula View PostTuo tarkoittaa juurikin, että momennin muunnin eli torque converter eli turbiini luistaa. Turbiinin sisällä ei ole mitään tiivisteitä, turbiiniakselissa sen sijaan on, siis akselissa joka menee turbiiniin sisälle. Itse turbiini tiivistyy sen ja stefan avulla. Turbiineita korjaa JN Trading ja mielestäni myös ESP autotrans. Molemmilta myös saa oikean tiivisteen tuohon turbiiniakseliin, jonka voi vaihtaa ilman purkamatta vaihteistoa. Voihan vika olla myös venakoneistossa, mutta vähän epäilen.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostSiihen on varmaan kuitenkin vaihdettu öljyt, silloinhan nuo eivät enää ole ikuisia. Ne alkuperäiset kun ovat ikiöljyt.
Originally posted by Olsberg View PostKiitos selvennöksestä! Mutta mites, kun alla olevan keskustelun 6. postauksessa miun ymmärryksen mukaan sanotaan, että jos tiiviste on viallinen, pitää vaihtaa koko turbiini? http://www.bimmerfest.com/forums/sho...ighlight=p0741
Edit: Hehe, sanoitkin että 6 postauksessa.. Tarkoititko tätä "CAUSE
Possible cause: deterioration of the torque converter turbine shaft seal" ? Tuohan tarkoittaa ymmärtääkseni turbiinin kaulan helaa, eli helaa joka on öljypumpussa. Tämän vaihtamiseen joudut purkamaan öljypumpun, eli avaamaan askin päädyn. Se kannattaa jo teettää jos ei ole varma osaamisestaan. En muista oliko hp19 muuttuva siipinen öljypumppu, se vaikeuttaa asiaa jos ei ole ennen purkanut.
Tässä manuaalissa http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&...41018144,d.bGE osa nro. 10.010/160 0734 310 316 Shaft Seal. Kuvista ei näy, että onko muuttuvasiipinen.
Sisältä turbiini näyttää tältä http://www.google.fi/imgres?um=1&hl=...9,r:1,s:0,i:80Last edited by esa`pentula; 17-01-2013, 07:40.
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View Post
Kopsaatko tähän kohdan, jossa se sanottiin.
Remove the torque converter. For the removal procedure, refer to Repair Manual RA24 40 002.
[S2406U01.JPG]
2. Drain the fluid out of the torque converter, and carefully inspect the turbine shaft seal (1) INSIDE THE BOTTOM OF THE TORQUE CONVERTER for signs of damage (cracks, splits, etc.).Helpful Hints:
3. Use a small flashlight to illuminate inside the bottom of the torque converter to examine the turbine shaft seal. The turbine seal is brownish orange in color and measures approximately 1" in diameter.
If evidence of seal deterioration is found, replace the torque converter.
Tuota tummennettua kohtaa tarkoitin.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiellä antaa joko lämpötila-anturi väärää lämpötietoa laatikolle, tai sitten aiempi rengastus on ollut nykyistä selvästi vierintäkehältään erilainen.
Akku nyt ihan ensiksi irti yöksi ja tsekkaus alkaako lukitus toimimaan.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Olsberg View PostPROCEDURE
Remove the torque converter. For the removal procedure, refer to Repair Manual RA24 40 002.
[S2406U01.JPG]
2. Drain the fluid out of the torque converter, and carefully inspect the turbine shaft seal (1) INSIDE THE BOTTOM OF THE TORQUE CONVERTER for signs of damage (cracks, splits, etc.).Helpful Hints:
3. Use a small flashlight to illuminate inside the bottom of the torque converter to examine the turbine shaft seal. The turbine seal is brownish orange in color and measures approximately 1" in diameter.
If evidence of seal deterioration is found, replace the torque converter.
Tuota tummennettua kohtaa tarkoitin.
Minä nappaisin askin pois, kattoisin turbiinin kaulan helan ja sisäänmenoakselin tiivisteen. Jos näistä ei löydy mitään, eikä turbiini ole täynnä alumiini/kuparihilettä niin TARKASTUTTAISIN turbiinin. Se ei ole kauhean kallista. Tai jos saat joltain halvalla turbiinin (50-100e hintaan).
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiellä antaa joko lämpötila-anturi väärää lämpötietoa laatikolle, tai sitten aiempi rengastus on ollut nykyistä selvästi vierintäkehältään erilainen.
Akku nyt ihan ensiksi irti yöksi ja tsekkaus alkaako lukitus toimimaan.
Kysytäänpäs tässä samalla, mikä olisi asiansa osaava pulju tuota vikaa selvittämään melko läheltä Jyväskylää? Ylämaa?Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Originally posted by Olsberg View PostTällainen kuva löytyi ilmeisesti tuosta laatikosta ja samaa vikaa koskien hakusanalla "torque converter turbine shaft seal"
Uppisin pari kuvaa kyseisestä askista, kun löysin koneelta. http://s1276.beta.photobucket.com/us...ry/ZF%205HP19?
Comment
-
Comment