Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF 5HP19 - nytkö se levisi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olsberg
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 349
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Mutta hetkinen, 6-koneen bensastepithän piti olla käytännössä ikuisia
    Olo on kuin kusetetulla No, jospa se on vain joku "apulaitehäikkä", ei heitetä vielä kirvestä kovin syvälle kaivoon.
    Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Mutta hetkinen, 6-koneen bensastepithän piti olla käytännössä ikuisia
      Poikkeus vahvistaa säännön

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by _nixu_ View Post
        Mutta hetkinen, 6-koneen bensastepithän piti olla käytännössä ikuisia
        Siihen on varmaan kuitenkin vaihdettu öljyt, silloinhan nuo eivät enää ole ikuisia. Ne alkuperäiset kun ovat ikiöljyt.
        E39 528iA

        Comment

        • Olsberg
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 349
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by esa`pentula View Post
          Tuo tarkoittaa juurikin, että momennin muunnin eli torque converter eli turbiini luistaa. Turbiinin sisällä ei ole mitään tiivisteitä, turbiiniakselissa sen sijaan on, siis akselissa joka menee turbiiniin sisälle. Itse turbiini tiivistyy sen ja stefan avulla. Turbiineita korjaa JN Trading ja mielestäni myös ESP autotrans. Molemmilta myös saa oikean tiivisteen tuohon turbiiniakseliin, jonka voi vaihtaa ilman purkamatta vaihteistoa. Voihan vika olla myös venakoneistossa, mutta vähän epäilen.
          Kiitos selvennöksestä! Mutta mites, kun alla olevan keskustelun 6. postauksessa miun ymmärryksen mukaan sanotaan, että jos tiiviste on viallinen, pitää vaihtaa koko turbiini? http://www.bimmerfest.com/forums/sho...ighlight=p0741
          Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

          Comment

          • esa`pentula
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1390
            • Tampere

            #20
            Originally posted by TJJ View Post
            Siihen on varmaan kuitenkin vaihdettu öljyt, silloinhan nuo eivät enää ole ikuisia. Ne alkuperäiset kun ovat ikiöljyt.
            Toivon, että oli sarkasmia.

            Originally posted by Olsberg View Post
            Kiitos selvennöksestä! Mutta mites, kun alla olevan keskustelun 6. postauksessa miun ymmärryksen mukaan sanotaan, että jos tiiviste on viallinen, pitää vaihtaa koko turbiini? http://www.bimmerfest.com/forums/sho...ighlight=p0741
            Kopsaatko tähän kohdan, jossa se sanottiin. En löytänyt pikaisella selauksella. Turbiinihan ei ainakaan aukea ilman sorvia.. Joten jos sillä tiivisteellä tarkoitetaan jotain helaa turbiinin sisällä, niin sen turbiinin joutuu SORVAAMAAN auki ja HITSAAMAAN kiinni. Turbiini AKSELIN tiivisteen voi vaihtaa ilman askin purkamista.

            Edit: Hehe, sanoitkin että 6 postauksessa.. Tarkoititko tätä "CAUSE
            Possible cause: deterioration of the torque converter turbine shaft seal" ? Tuohan tarkoittaa ymmärtääkseni turbiinin kaulan helaa, eli helaa joka on öljypumpussa. Tämän vaihtamiseen joudut purkamaan öljypumpun, eli avaamaan askin päädyn. Se kannattaa jo teettää jos ei ole varma osaamisestaan. En muista oliko hp19 muuttuva siipinen öljypumppu, se vaikeuttaa asiaa jos ei ole ennen purkanut.

            Tässä manuaalissa http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&...41018144,d.bGE osa nro. 10.010/160 0734 310 316 Shaft Seal. Kuvista ei näy, että onko muuttuvasiipinen.

            Sisältä turbiini näyttää tältä http://www.google.fi/imgres?um=1&hl=...9,r:1,s:0,i:80
            Last edited by esa`pentula; 17-01-2013, 07:40.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by esa`pentula View Post
              Toivon, että oli sarkasmia.
              Eiköhän se ollut
              E39 528iA

              Comment

              • Olsberg
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 349
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by esa`pentula View Post

                Kopsaatko tähän kohdan, jossa se sanottiin.
                PROCEDURE

                Remove the torque converter. For the removal procedure, refer to Repair Manual RA24 40 002.

                [S2406U01.JPG]
                2. Drain the fluid out of the torque converter, and carefully inspect the turbine shaft seal (1) INSIDE THE BOTTOM OF THE TORQUE CONVERTER for signs of damage (cracks, splits, etc.).Helpful Hints:
                3. Use a small flashlight to illuminate inside the bottom of the torque converter to examine the turbine shaft seal. The turbine seal is brownish orange in color and measures approximately 1" in diameter.
                If evidence of seal deterioration is found, replace the torque converter.


                Tuota tummennettua kohtaa tarkoitin.
                Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Siellä antaa joko lämpötila-anturi väärää lämpötietoa laatikolle, tai sitten aiempi rengastus on ollut nykyistä selvästi vierintäkehältään erilainen.
                  Akku nyt ihan ensiksi irti yöksi ja tsekkaus alkaako lukitus toimimaan.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #24
                    Ei mitään, luin taas epähuomiossa pelkän etusivun...
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Siellä antaa joko lämpötila-anturi väärää lämpötietoa laatikolle, tai sitten aiempi rengastus on ollut nykyistä selvästi vierintäkehältään erilainen.
                      Akku nyt ihan ensiksi irti yöksi ja tsekkaus alkaako lukitus toimimaan.
                      Lukituksen estyminen ohjelman raja-arvojen täyttymättä jättämisen takia ei jätä vikakoodia siitä, että lukitus ei onnistunut kun sitä yritettiin.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #26
                        Sitten jos tarvii niin multa sattuu löytymään kyseiseen lodjuun ylimääräsenä turbinin nopeusanturi, öljynsuodatin ja tiiviste orggisosana
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • esa`pentula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1390
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Olsberg View Post
                          PROCEDURE

                          Remove the torque converter. For the removal procedure, refer to Repair Manual RA24 40 002.

                          [S2406U01.JPG]
                          2. Drain the fluid out of the torque converter, and carefully inspect the turbine shaft seal (1) INSIDE THE BOTTOM OF THE TORQUE CONVERTER for signs of damage (cracks, splits, etc.).Helpful Hints:
                          3. Use a small flashlight to illuminate inside the bottom of the torque converter to examine the turbine shaft seal. The turbine seal is brownish orange in color and measures approximately 1" in diameter.
                          If evidence of seal deterioration is found, replace the torque converter.


                          Tuota tummennettua kohtaa tarkoitin.
                          Ymmärrän tuon lauseen niin, että jos merkkejä tiivisteen vaurioitumisesta löytyy, vaihda turbiini. Mutta minkähän tiivisteen? Uskoisin, että tässä tarkoitetaan helaa turbiinin sisällä johon turbiinin sisäänmenoakseli pariutuu.

                          Minä nappaisin askin pois, kattoisin turbiinin kaulan helan ja sisäänmenoakselin tiivisteen. Jos näistä ei löydy mitään, eikä turbiini ole täynnä alumiini/kuparihilettä niin TARKASTUTTAISIN turbiinin. Se ei ole kauhean kallista. Tai jos saat joltain halvalla turbiinin (50-100e hintaan).

                          Comment

                          • Olsberg
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 349
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Siellä antaa joko lämpötila-anturi väärää lämpötietoa laatikolle, tai sitten aiempi rengastus on ollut nykyistä selvästi vierintäkehältään erilainen.
                            Akku nyt ihan ensiksi irti yöksi ja tsekkaus alkaako lukitus toimimaan.
                            Itse olen ajanut autolla kaksi talvea ja kaksi kesää. Vikakoodia on alkanut pukkaamaan vasta nyttemmin. Ainakaan viime katsastuksessa sitä ei ollut ja auton II-huolto tehtiin lokakuussa. Omana aikanani auton alla on pyörinyt ihan vakiorengastukset. Kesärenkaina 225/45 r17 ja talvella 205/50 r17. Akku oli irti about 2h, mutta pitänee ottaa irti pidemmäksi ajaksi, jos se ei riitä vielä kaiken nollaantumiseen. Saisikohan sen helposti jostain selville, antaako anturi väärää tietoa laatikolle? Tuossa Breezin postaamassa kuvassa ainakin näkyy laatikon lämpötila varmaankin n. 20km ajon jäljiltä.

                            Kysytäänpäs tässä samalla, mikä olisi asiansa osaava pulju tuota vikaa selvittämään melko läheltä Jyväskylää? Ylämaa?
                            Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                            Comment

                            • Olsberg
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 349
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Tällainen kuva löytyi ilmeisesti tuosta laatikosta ja samaa vikaa koskien hakusanalla "torque converter turbine shaft seal"
                              Attached Files
                              Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                              Comment

                              • esa`pentula
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2009
                                • 1390
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by Olsberg View Post
                                Tällainen kuva löytyi ilmeisesti tuosta laatikosta ja samaa vikaa koskien hakusanalla "torque converter turbine shaft seal"
                                Jep, tuota hain. Eli sisäänmenoakselin hela, se aivan pää keskittyy tuohon. Turbiinikaulan hela on myös todella altis rikkoutumiselle.

                                Uppisin pari kuvaa kyseisestä askista, kun löysin koneelta. http://s1276.beta.photobucket.com/us...ry/ZF%205HP19?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎