Tuo tarkoittaa juurikin, että momennin muunnin eli torque converter eli turbiini luistaa. Turbiinin sisällä ei ole mitään tiivisteitä, turbiiniakselissa sen sijaan on, siis akselissa joka menee turbiiniin sisälle. Itse turbiini tiivistyy sen ja stefan avulla. Turbiineita korjaa JN Trading ja mielestäni myös ESP autotrans. Molemmilta myös saa oikean tiivisteen tuohon turbiiniakseliin, jonka voi vaihtaa ilman purkamatta vaihteistoa. Voihan vika olla myös venakoneistossa, mutta vähän epäilen.
Kiitos selvennöksestä! Mutta mites, kun alla olevan keskustelun 6. postauksessa miun ymmärryksen mukaan sanotaan, että jos tiiviste on viallinen, pitää vaihtaa koko turbiini? http://www.bimmerfest.com/forums/sho...ighlight=p0741
Kiitos selvennöksestä! Mutta mites, kun alla olevan keskustelun 6. postauksessa miun ymmärryksen mukaan sanotaan, että jos tiiviste on viallinen, pitää vaihtaa koko turbiini? http://www.bimmerfest.com/forums/sho...ighlight=p0741
Kopsaatko tähän kohdan, jossa se sanottiin. En löytänyt pikaisella selauksella. Turbiinihan ei ainakaan aukea ilman sorvia.. Joten jos sillä tiivisteellä tarkoitetaan jotain helaa turbiinin sisällä, niin sen turbiinin joutuu SORVAAMAAN auki ja HITSAAMAAN kiinni. Turbiini AKSELIN tiivisteen voi vaihtaa ilman askin purkamista.
Edit: Hehe, sanoitkin että 6 postauksessa.. Tarkoititko tätä "CAUSE
Possible cause: deterioration of the torque converter turbine shaft seal" ? Tuohan tarkoittaa ymmärtääkseni turbiinin kaulan helaa, eli helaa joka on öljypumpussa. Tämän vaihtamiseen joudut purkamaan öljypumpun, eli avaamaan askin päädyn. Se kannattaa jo teettää jos ei ole varma osaamisestaan. En muista oliko hp19 muuttuva siipinen öljypumppu, se vaikeuttaa asiaa jos ei ole ennen purkanut.
Remove the torque converter. For the removal procedure, refer to Repair Manual RA24 40 002.
[S2406U01.JPG]
2. Drain the fluid out of the torque converter, and carefully inspect the turbine shaft seal (1) INSIDE THE BOTTOM OF THE TORQUE CONVERTER for signs of damage (cracks, splits, etc.).Helpful Hints:
3. Use a small flashlight to illuminate inside the bottom of the torque converter to examine the turbine shaft seal. The turbine seal is brownish orange in color and measures approximately 1" in diameter. If evidence of seal deterioration is found, replace the torque converter.
Siellä antaa joko lämpötila-anturi väärää lämpötietoa laatikolle, tai sitten aiempi rengastus on ollut nykyistä selvästi vierintäkehältään erilainen.
Akku nyt ihan ensiksi irti yöksi ja tsekkaus alkaako lukitus toimimaan.
Siellä antaa joko lämpötila-anturi väärää lämpötietoa laatikolle, tai sitten aiempi rengastus on ollut nykyistä selvästi vierintäkehältään erilainen.
Akku nyt ihan ensiksi irti yöksi ja tsekkaus alkaako lukitus toimimaan.
Lukituksen estyminen ohjelman raja-arvojen täyttymättä jättämisen takia ei jätä vikakoodia siitä, että lukitus ei onnistunut kun sitä yritettiin.
Remove the torque converter. For the removal procedure, refer to Repair Manual RA24 40 002.
[S2406U01.JPG]
2. Drain the fluid out of the torque converter, and carefully inspect the turbine shaft seal (1) INSIDE THE BOTTOM OF THE TORQUE CONVERTER for signs of damage (cracks, splits, etc.).Helpful Hints:
3. Use a small flashlight to illuminate inside the bottom of the torque converter to examine the turbine shaft seal. The turbine seal is brownish orange in color and measures approximately 1" in diameter. If evidence of seal deterioration is found, replace the torque converter.
Tuota tummennettua kohtaa tarkoitin.
Ymmärrän tuon lauseen niin, että jos merkkejä tiivisteen vaurioitumisesta löytyy, vaihda turbiini. Mutta minkähän tiivisteen? Uskoisin, että tässä tarkoitetaan helaa turbiinin sisällä johon turbiinin sisäänmenoakseli pariutuu.
Minä nappaisin askin pois, kattoisin turbiinin kaulan helan ja sisäänmenoakselin tiivisteen. Jos näistä ei löydy mitään, eikä turbiini ole täynnä alumiini/kuparihilettä niin TARKASTUTTAISIN turbiinin. Se ei ole kauhean kallista. Tai jos saat joltain halvalla turbiinin (50-100e hintaan).
Siellä antaa joko lämpötila-anturi väärää lämpötietoa laatikolle, tai sitten aiempi rengastus on ollut nykyistä selvästi vierintäkehältään erilainen.
Akku nyt ihan ensiksi irti yöksi ja tsekkaus alkaako lukitus toimimaan.
Itse olen ajanut autolla kaksi talvea ja kaksi kesää. Vikakoodia on alkanut pukkaamaan vasta nyttemmin. Ainakaan viime katsastuksessa sitä ei ollut ja auton II-huolto tehtiin lokakuussa. Omana aikanani auton alla on pyörinyt ihan vakiorengastukset. Kesärenkaina 225/45 r17 ja talvella 205/50 r17. Akku oli irti about 2h, mutta pitänee ottaa irti pidemmäksi ajaksi, jos se ei riitä vielä kaiken nollaantumiseen. Saisikohan sen helposti jostain selville, antaako anturi väärää tietoa laatikolle? Tuossa Breezin postaamassa kuvassa ainakin näkyy laatikon lämpötila varmaankin n. 20km ajon jäljiltä.
Kysytäänpäs tässä samalla, mikä olisi asiansa osaava pulju tuota vikaa selvittämään melko läheltä Jyväskylää? Ylämaa?
Comment