Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forte Motor Flush käsittely BMW 325i M50 VANOS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cetyl
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 85

    Ohjeissa sanotaan korotettua tyhjäkäyntiä 15-30min eli tarkoittaa varmaan noin ~2000-3000rpm? Oletteko käyttänyt tän tyhjäkäynnin auto paikallaan vai jos käyn heittämässä motarilla noin 20min lenkin eikö se aja samanasian? Mielipiteitä...

    Comment

    • K.H.M
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 159
      • Kuopio-Iisalmi

      Originally posted by Cetyl View Post
      Ohjeissa sanotaan korotettua tyhjäkäyntiä 15-30min eli tarkoittaa varmaan noin ~2000-3000rpm? Oletteko käyttänyt tän tyhjäkäynnin auto paikallaan vai jos käyn heittämässä motarilla noin 20min lenkin eikö se aja samanasian? Mielipiteitä...
      Moottoria ei saa kuormittaa tuon käsittelyn aikana koska öljyn voitelukuky on tuon aineen ansiosta huonontunut. Eli ei missään nimessä moottoritielle rääkkäämään konetta kun puhdistuslitkut on koneessa!!!
      BMW 328Ci Alpinweiß III

      Comment

      • algernon
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 288
        • Turku, Suami

        Originally posted by jupasierra View Post
        Kavri tuo saksasta pelkästään mersuja, ja käyttää jokaisessa forten moottorinpesua. On tehnyt niin vuosia ja yksikään kone ei ole hajonnut. Saksassa ajavat kuulema mineraaliöljyillä, kovaa ja pitkillä vaihtoväleillä. Kumpi sitten on parempi. Antaa karstojen olla koneessa, vai pestä moottori pienellä riskillä ?
        Eikä ne Sakut mitään aja millään mineraaleilla taikka pitkillä vaihtoväleillä...kovaa kyllä voivat ajaa. Samanlaisia ne on kuin täällä pohjoisessakin, osa on ok ja osa on idiootteja.

        Riskit voi jokainen arvioida itse.
        M
        850i -91 (EG11)
        Z3 2.8 -98 (CH31)

        325 -08 (VE31)

        Comment

        • ville s
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 321
          • orivesi

          kyl ainakin ku o kattonu noit meidän firman tuonti autoi ni huoltotiedois on et yleensä käytetty mineraali öljyä....

          Comment

          • Timbe]
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2007
            • 522
            • K-S

            ite tein just tohon m10 koneeseen forte käsittelyn tul aika karkean näköstä tököttiä pihalla. jotkuthan on kauan pitäny niitä myrkkyjä koneessa mulla luki purkin kyljessa että 10min :think tuntus pikkasen koneen hiljentyneen mut ei osaa sanoa vielä kun ei tullu ajettua juurikaan. ainut mistä moitin niin se forte rikko öljykellon.

            Comment

            • Matula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1706

              Originally posted by Timbe] View Post
              ite tein just tohon m10 koneeseen forte käsittelyn tul aika karkean näköstä tököttiä pihalla. jotkuthan on kauan pitäny niitä myrkkyjä koneessa mulla luki purkin kyljessa että 10min :think tuntus pikkasen koneen hiljentyneen mut ei osaa sanoa vielä kun ei tullu ajettua juurikaan. ainut mistä moitin niin se forte rikko öljykellon.
              Miten diagnosoit, että se oli Forte joka sen öljykellon hajoitti? Olisiko öljykellon saattanut hajoittaa se moska, jota Forte irroitti?

              Comment

              • Timbe]
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2007
                • 522
                • K-S

                Originally posted by Matula View Post
                Miten diagnosoit, että se oli Forte joka sen öljykellon hajoitti? Olisiko öljykellon saattanut hajoittaa se moska, jota Forte irroitti?
                en tiiä kumpi sen rikko kaikki se moska koneessa vai forte mutta kuitenkin käsittelyn yhteydessä se öljykello hajosi. ei se nyt pahaa tuhoa tehnyt kun uusi kello maksoi 5e

                Comment

                • kaze
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 56

                  E36:een (M52B28-koneella) tehtiin huuhtelu Fortella ja Magnatecit sisään: parani kyllä käynti ja raksutus venttiilikoneistosta väheni selkeästi.

                  Eli:
                  1. Forte sisään (tarvitaan kaksi 400ml purkillista, joista käytetään n. 700ml eli 10% koneen öljytilavuudesta)
                  2. Tyhjäkäyntiä korotetulla tyhjäkäynnillä n. 10min, välillä nostaa varovasti kierrokset ylöspäin ja laskee sitten tyhjäkäynnille (hydrauliset venttiilinnostajat täyttyvät ja tyhjenevät välillä)
                  3. Vanhat öljyt ja suodatin pois, hieman tuoretta perään jotta kaikki vanhat lähtee (pohjatulppa siis vielä auki tässä vaiheessa)
                  4. Uusi suodatin ja uudet o-renkaat paikalleen, tyhjennystulppa kiinni ja tuoreet öljyt koneeseen

                  Castrol Magnatec 5W-40 (täyssynteettistä) on koneessa ja käynti on parempi kuin aikaisemmin oli Shell Helixillä.

                  Tuohon kakkoskohtaan on volkkari-harrastajilta peräisin vinkki että välillä nostaa kierroksia ja laskee taas, ilmeisesti saman tyyppisiä hydraulisia nostajia nekin käyttävät..

                  Tyhjennyspultti oli melko tiukassa, taitavat merkkihuollotkin imeä öljyt pumpulla tarkistusreiän kautta koneesta..

                  Huom! Magnatec 10W-40 on semisynteettistä eikä täyssynteettistä kuten Magnatec 5W-40:


                  Seurataan käyntiä ja toimintaa..

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10007
                    • KVLA

                    Originally posted by kaze View Post
                    hydrauliset venttiilinnostajat täyttyvät ja tyhjenevät välillä
                    Olenko ihan väärässä,mutta ei kai nuo "nostajat" sentään käydessä tyhjene.Öljy kyllä kiertää ja "vaihtuu",mutta öljynpaine ei sieltä mihinkään katoa moottorin käydessä.

                    Comment

                    • kaze
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 56

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Olenko ihan väärässä,mutta ei kai nuo "nostajat" sentään käydessä tyhjene.Öljy kyllä kiertää ja "vaihtuu",mutta öljynpaine ei sieltä mihinkään katoa moottorin käydessä.
                      Taidat olla oikeassa, hölmöähän tuo olisi jos ne tyhjäksi pääsisivät..

                      Noh, lopputulos lienee sama tuon moottorin huuhtelun kannalta.

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6936
                        • N/A

                        Forté Fuel system cleaner - kokemuksia?



                        Tilanne on se että E36 328i hieman oireilee kun yksi suutin vuotaisi. Käynti hieman täristää ja välillä laukoo putkessa moottorijarrutuksessa. Myös tyhjäkäynnillä paukkaa kun kaasuttaa.

                        Ajattelin kokeilla ensin tuota fortea ja sitten jos ei auta suuttimet pesuun. Onko tästä kokemuksia?

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Antti O View Post
                          Forté Fuel system cleaner - kokemuksia?



                          Tilanne on se että E36 328i hieman oireilee kun yksi suutin vuotaisi. Käynti hieman täristää ja välillä laukoo putkessa moottorijarrutuksessa. Myös tyhjäkäynnillä paukkaa kun kaasuttaa.

                          Ajattelin kokeilla ensin tuota fortea ja sitten jos ei auta suuttimet pesuun. Onko tästä kokemuksia?
                          Joskus auttaa, joskus ei. Samaa tavaraa nuo kaikki taitaa olla, annostussuhdetta ainakin saanut surutta koventaa. Suuttimien pesu on niin kallista, että sillä hintaa kannattaa oikeasti harkita jo uusiakin. Tuon generaation suuttimet ei ole hinnalla pilattuja.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Antti O View Post
                            Forté Fuel system cleaner - kokemuksia?



                            Tilanne on se että E36 328i hieman oireilee kun yksi suutin vuotaisi. Käynti hieman täristää ja välillä laukoo putkessa moottorijarrutuksessa. Myös tyhjäkäynnillä paukkaa kun kaasuttaa.

                            Ajattelin kokeilla ensin tuota fortea ja sitten jos ei auta suuttimet pesuun. Onko tästä kokemuksia?
                            Mulla onnistuu suuttimien kuvion tarkastus, tuoton vertailu keskenään sekä pienimuotoinen pesukin. Huolto-osia kuten tiivisteitä tai kärkikuppeja ei löydy ainakaan vielä.
                            Pesun kannalta systeemi ei ole vielä täysin valmis mutta isommat paskat kyllä irtoo. Pistä privaa jos tarvetta, ei tarvi paljoo köyhtyä.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6936
                              • N/A

                              Originally posted by Supa View Post
                              Mulla onnistuu suuttimien kuvion tarkastus, tuoton vertailu keskenään sekä pienimuotoinen pesukin. Huolto-osia kuten tiivisteitä tai kärkikuppeja ei löydy ainakaan vielä.
                              Pesun kannalta systeemi ei ole vielä täysin valmis mutta isommat paskat kyllä irtoo. Pistä privaa jos tarvetta, ei tarvi paljoo köyhtyä.
                              Joo tuo voisi tulla ensitalvena kysymykseen jos en saa tuolla forte käsittelyllä noita älyynsä. Tällähetkellä kun tuo avo on käytännössä ajossa kokoajan niin en viitsi alkaa siitä imusarjaa irroittamaan.

                              Cell:
                              Mitä ostin Fordiin silloin 380cc suuttimet niin 4 suutinta jo tuli maksamaan sen 250€ jenkeistä tilattuna.
                              Saako m52b28 suuttimia uutena sarjana halvalla?
                              Last edited by Antti O; 14-07-2010, 13:30.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Eipä siinä imusarjaa tarvitse pois nypätä, lähtevät kätevästi kun nyppäsee bensakiskon vaan immusarjan päältä irti
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎