Ok, kiitoksia vinkistä. Sääli, ettei vastaavia saa Marteliukselta kuin mustana tai se, ettei Enzmann myy 38x1,5 käyrää. Olis saanut kaiken yhdestä osotteesta. No, pitää vähän kattoa, että mahtuisko mulle peruspalje tai oisko joku kolmas kauppa, joka myis kaiken.
Ok, kiitoksia vinkistä. Sääli, ettei vastaavia saa Marteliukselta kuin mustana tai se, ettei Enzmann myy 38x1,5 käyrää. Olis saanut kaiken yhdestä osotteesta. No, pitää vähän kattoa, että mahtuisko mulle peruspalje tai oisko joku kolmas kauppa, joka myis kaiken.
Niistä palaa maalit, ne ruostuu, muutat niitä, tai sitte nakkaat roskiin evo2:n tieltä. Turha niis on miettiä pikkuhienouksia. Teet siitä evo V-putkistosta sitte joku talvi oikein hienon, kun oot vähän aikaa ajanu sillä ja löytäny sopivan setupin.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Onko joku mittauttanut ääniä E36 328i Eisenmann race ja/tai sport vaimentimen kanssa?
Lähinnä mietin että miten käy Ahveniston 95db melurajan kanssa.
Nyt kokeilin ihan itte.
Täysin vakio E36 328i, Eisenmann Race + Eisenmann väliputket pöntölle. Kuumaksi ajettu putki ja Ahveniston mittari näytti tasan 95db. Taisi kierrokset olla hieman päälle 4500.
Eli radalle olisi mahdollista mennä jos haluaisi.
Originally posted by Jube
Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
En nyt jaksanut kahlata koko topiccia läpi mutta m30b34 änkät alkaa olemaan finaalissa jne joten ajattelin tehdä 3-2 putken sijaan 3-1 putkiston. Mutta miten yhdistän "3:set" yhdeksi etten haittaa virtauksia? Hitsi löytyy tallista ja äänenvaimentajat ja putket ostan varmaan motonetistä. Hakusessa vähän kokvempi ääni kuin vakiona mutta ei liian kova, jos vaikka haluaa päästä radalle joskus.
Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva http://velkakello.fi/
Niin siis meinasitko 1,2,3 yhteen perälle asti ja 4,5,6 samalla tavalla? Eikai siinä ole kummempaa kun kerää putket sopivaan nippuun ja sovittaa sen yhteen isompaan. Jos taas yhdellä perälle kaikki niin helpompi jakaa 6-2-1. Tuolla ekalla mainitulla käynti kuulostaa vähän humppaavalta kun menee pulssit vuoronperään ja pakosaasua tulee samalla tavalla putkista. Hyvän kuulonen kyllä esim vm-sportin takapöntöillä. Matalat muttei mahottoman kovat. M20 kone ainakin kuulosti hyvälle murinalle.
Siis juuri 6-2-1. Mutta en silti oikein tiedä miten.
Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva http://velkakello.fi/
Kattoo vaan, että on sisältä siisti, ettei oo mitään pahempia epätasasuuksia virtauksen tiellä.
Jep. Vakiot vaan yhdistää tuohon ja siitä jatkaa haluamallaan tavalla perään asti. Muistaa vaan hyvän kannakoinnin matkalle ja jonkuu jouston keskelle just ennen kannaketta koneelta tultaessa. Voi toki ottaa sen 3" mallinkin mutta aika turhaa vie tilaa auton alla tommonen hormi jossei ole oikeesti tarvetta
Joustot ei kyllä kuulu bmw:n pakoputkeen, ei niitä ole siellä alunperinkään.
No sehän riippuu aika paljon siitä millaiseksi systeemin rakentaa ja millanen sen tuenta on.
Yleinen tyylihän on onnellisesti jättää jäykkä tuenta putkistosta lootaan tekemättä.
Ratkaisuja on monia. Mua aina jaksaa ihmetyttää turbovehkeissä ja muutenkin, miten V-band liitoksia esim käytetään. Monilla ei ole tiivistettä lainkaan laipoissa vaikka OEMit niitä käyttää. Tai se että V-band kantaa kuormaa/taivutusta, mihin se ei todellakaan sovellu.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Pakosarja ja putkisto on tietääkseni kaksi eri asiaa, kumpaas tässä topikissa käsitellään?
Joo, kyllähän jouston toiminta on täysin erilaista riippuen siitä kummalla puolella laippaa se on. Jaottelu pakosarjan kollektorin jälkeisen osan ja pakoputkiston välillä on melko teennäinen.
Comment