Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistot *yleinen keskustelu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    Ihan samat havainnot. Erittäin asiallista palvelua. Itse kaipialin turbosmartin porttia pikaisella toimituksella ja se järjestettiin mulle suoraan maahatuojan varastosta. Tuli alle vuorokaudessa.

    Edit:
    Mikää muu sarja ei istu yhtä paskasti kuin tuo Schmiedmann. Olen siitä raportoinut heille jo vuosia sitten , mutta samaa paskaa myyvät näköjään edelleen. Kollektorit olivat myös aika paskan näköiset sisältä. Perus 150e ebay sarja toimi paremmin ja istui hyvin. Nuo pakosarjat istuivat kuitenkin hyvin siihen loppuputkeen nähden. Niissä lambdat oli auton matalin kohta, eivät mahtuneet paikoileen ja oikeastaan kaikki mitoitus ihan päin v*ttua. Ei mitään mahkuja saada hyvin paikoilleen ilman tiggiä ja laikkakonetta.
    Last edited by Juppe; 18-10-2019, 10:13.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by Juppe View Post
      Ihan samat havainnot. Erittäin asiallista palvelua. Itse kaipialin turbosmartin porttia pikaisella toimituksella ja se järjestettiin mulle suoraan maahatuojan varastosta. Tuli alle vuorokaudessa.

      Edit:
      Mikää muu sarja ei istu yhtä paskasti kuin tuo Schmiedmann. Olen siitä raportoinut heille jo vuosia sitten , mutta samaa paskaa myyvät näköjään edelleen. Kollektorit olivat myös aika paskan näköiset sisältä. Perus 150e ebay sarja toimi paremmin ja istui hyvin. Nuo pakosarjat istuivat kuitenkin hyvin siihen loppuputkeen nähden. Niissä lambdat oli auton matalin kohta, eivät mahtuneet paikoileen ja oikeastaan kaikki mitoitus ihan päin v*ttua. Ei mitään mahkuja saada hyvin paikoilleen ilman tiggiä ja laikkakonetta.
      Tämä on ilmeisesti paranneltu kehitysversio. Lambdat on yläpuolella ja katitkin todella sirot. Itse pakosarjakin istui paikalleen kyllä ihan nätisti ja smiidin tiskillä jo varoitti ennen tilausta että pieni pala pitää leikata vaihdelaatikosta pois.
      Etummaiset lambdat jää luultavasti sellaiseen asentoon että vaihto ei onnistu ilman pakosarjan irroitusta, siksi laitan nyt uudet oem lambdat jotta ei heti tartte irrottaa pakosarjoja. Lambdan johtojen reititys vaikuttaa mielenkiintoiselta.

      Comment

      • Bullitt
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 2786
        • Turku

        Originally posted by Juppe View Post
        Mikää muu sarja ei istu yhtä paskasti kuin tuo Schmiedmann. Olen siitä raportoinut heille jo vuosia sitten , mutta samaa paskaa myyvät näköjään edelleen. Kollektorit olivat myös aika paskan näköiset sisältä. Perus 150e ebay sarja toimi paremmin ja istui hyvin. Nuo pakosarjat istuivat kuitenkin hyvin siihen loppuputkeen nähden. Niissä lambdat oli auton matalin kohta, eivät mahtuneet paikoileen ja oikeastaan kaikki mitoitus ihan päin v*ttua. Ei mitään mahkuja saada hyvin paikoilleen ilman tiggiä ja laikkakonetta.
        Mulla sopii Schmiedmannin sarja aika hyvin paikoilleen, mutta ehkä taika onkin siinä, että pistin E36 compactiin E46:een tarkoitetun sarjan.


        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3167
          • 47200

          Ja ite sain myös omani paikalleen ilman kikkailua. Pari mutteria oli aivan sysiperse paikassa, mutta nekin sain kirrattua. Ja kävi vakiolaippojen jatkoksi, vaikkakin oli oma/sebring tekele muuten laipoilta loppuun. Ja mulla oli se käärmemallinen, eli onko se nyt s-tech2 kö?

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Takimmainen kiinasarja paikallaan lambdan kanssa, hyvin mahtui ja ympärille jää liikkumatilaa. Mutterit on mielenkiintoisissa paikoissa mutta räikkälenkillä, nivelräikällä ja eri mittaisilla jatkoilla melko kivuton homma. Momenttiavainta ei kyllä mahdu millään käyttämään jos ei konetta irroita, kirrasin siis ensin kevyeen stoppiin ja siitä 1/2 kierrosta, suunnilleen 20nm.

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15249
              • Ajamisen Iloa

              Itsellä on tuo Schmiedmann S-tech II toiminut hyvin ainakin kuutisen vuotta jo. Toki sillä ei talvella suolassa ajeta että en tiedä siitä sitten.
              Vaihdelaatikkoon se otti kiinni asentaessa mutta pieni siivu pois siitä ja minimaalisesti taivutusta putken kylkeen ni rupes wörkkii.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                No onhan se nyt ihan järkyttävää paskaa, jos täytyy puukkosahalla kairata lootaa, että menee paikoilleen. Juu, tiedän, että eihän se iso homma oo, mut ihan yhtä hyvin sen vois duunata niin, että menee suoraan paikoilleen, kun kerran 150e ebay-sarjatkin menevät.

                Comment

                • Topi08
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 4463
                  • .

                  Nyt kun puhutaan pakosarjojen istuvuudesta, niin paljonko odotatte saavanne 275e pakosarjalta (e46 m52 pakosarja, schmiedmann) vs marteliuksen 1300e pakosarja? (e46 m52 pakosarja)

                  editti: ja nämä kaksi vain esimerkkinä.

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15249
                    • Ajamisen Iloa

                    Tästä nyt tulee enemmän tälläinen tarinankerrontamainen huumoripostaus, mutta kai forumilla on tilaa sillekin.

                    Taisin ihan manuaalista käsiviilaa näyttää vähän kulmalle ja sitten hiomapaperia.
                    lisäksi väliin taidettiin laittaa pehmeä puukappale ja annettiin pieni tönäisy jolloin putki meni pari milliä painuksiin kys kohdasta. ei ollut mikään OBS! HAZARD! AUTO PITI HALKAISTA KESKELTÄ KAHTIA PUUKKOSAHALLA!" tyyppinen keissi.
                    En nyt aivan tarkkaan muista kun olin kyllä mukana tekemässä asennuksen korjausta tältä osin, mutta siitä on kohta vuosikymmen aikaa.

                    Tottakai aina vois istua paremmin, mutta todellisuudessa tossakin oli kyse yhtäpaljon siitä että missä asennossa putkiston säädöt on olleet loppupätkän osalta, kun siinä on kuitenkin säätövaraa sellaisen erikoisen sisäkkäin menevän liitoksen takia siinä pakosarjassa. Esim tänäkesänä kun tehtiin katinkorvausputki ni saman kokoinen reso kuin se katti saatiin istumaan todellisuudessa ainakin 5cm ylemmäksi ja lähemmäs koria kun se tehtiin huolella itse eikä sitä tehnyt joku krapulainen Jarkko Setämies samalla kun viisitoista muuta asiakkaan autoa odottaa hänen huomiotaan ja kaikki tehdään kelloa vasten juuri niin hyvin kun sattuu tulemaan. Ainakin itse tuon kokenut monesti kun paljon joutunut oman osaamisen puutteessa turvautumaan pajoihin.

                    Supersprintin rööri menee ilman ongelmia paikalleen, suosittelen sitä kaikille, myös itselleni, mutta kun tehoeroa ei dynossa tullut ja hintaero on kuusinkertainen niin todella tyytyväinen tähänkin. Onko olemassa parempaa? No on aivan varmasti.
                    Esim. Inconel putket ja mutkat: http://www.mwsteel.eu/store/625-inconel-putki-p-94.html
                    Tai jos haluaa valmiin ni F1 tallit käyttää tätä puljua pakosarjojen tekoon:
                    We develop and produce peripheral motor components for the leading automobile manufacturers.

                    Unobtainium Welding tekee hauskaa jälkeä titaanista: https://www.unobtainium.ca
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Juho_
                      BTCF Member
                      • Jul 2016
                      • 1069
                      • Suomi

                      Ihan sairaan hintasta toi inconel.
                      Taitaa jatkossakin riittää pakosarjatarvikkeiksi marteliukselta löytyvät J teräskäyrät.
                      Rosterikin turhan kallista - paitsi jos tietää jo etukäteen et on toimiva pakosarja eikä aio muuttaa enään mitään.

                      Itse tehdylle 6-2-1 pakosarjalle kaikkineesa tuli hintaa ehkä 170-180€, kun laskee ihan kaikki tarvikkeet ml. arvioidun kaasun määrän (argon) sekä tig lisäainelangat.
                      Työtunteja ihan pirusti kun suunnitteli 'lennosta'.
                      Toki niitä käyriä jäi jonkun verran yli.

                      Että ymmärtää varsin hyvin jonkun "kunnollisen" sarjan hinnan.
                      Kiinasarjat ihan naurettavan halpoja, mut sitä se on kun työlle ei lasketa juuri mitään hintaa.
                      YouTube
                      Instagram // Juhon Moottoripaja

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Heh. Jos keventää kaks kiloa jollain fantastisen hintaisella pakosarjalla kaikki kehuu.
                        Jos keventää kaks kiloa viilalla ja rasiaporalla jengi hymähtelee et ei oo hyötyy.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Juho_
                          BTCF Member
                          • Jul 2016
                          • 1069
                          • Suomi

                          Inconel pakosarja kuulostaa hienolta ja kalliilta, niin siinä taitaa olla yks syy kehumiseen.

                          Hienompaa on silti kun on kannesta saanu kairattua kilon pois.
                          T: melkein saavuttanut sen alumiinisen 24v hatun kanssa. alumiinisilpun, pölyn määrä oli aika mieletön mitä siitä sai kerättyä koko homman aikana.
                          Kevennystä sekin.

                          Mutta noinhan se tahtoo jostain syystä mennä, kuten sanoitkin..
                          YouTube
                          Instagram // Juhon Moottoripaja

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Juho_ View Post
                            Inconel pakosarja kuulostaa hienolta ja kalliilta, niin siinä taitaa olla yks syy kehumiseen.

                            Hienompaa on silti kun on kannesta saanu kairattua kilon pois.
                            T: melkein saavuttanut sen alumiinisen 24v hatun kanssa. alumiinisilpun, pölyn määrä oli aika mieletön mitä siitä sai kerättyä koko homman aikana.
                            Kevennystä sekin.

                            Mutta noinhan se tahtoo jostain syystä mennä, kuten sanoitkin..

                            Puhut miehelle joka laski paljonko lohko keveni kun porautti millin isommaksi.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Topi08
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 4463
                              • .

                              Originally posted by Remotion View Post
                              Taisin ihan manuaalista käsiviilaa näyttää vähän kulmalle ja sitten hiomapaperia.
                              lisäksi väliin taidettiin laittaa pehmeä puukappale ja annettiin pieni tönäisy jolloin putki meni pari milliä painuksiin kys kohdasta. ei ollut mikään OBS! HAZARD! AUTO PITI HALKAISTA KESKELTÄ KAHTIA PUUKKOSAHALLA!" tyyppinen keissi.
                              En nyt aivan tarkkaan muista kun olin kyllä mukana tekemässä asennuksen korjausta tältä osin, mutta siitä on kohta vuosikymmen aikaa.

                              Tässä hieman hainkin sitä, että tuo schmiedmannin pakosarja istuu todella hyvin ottaen huomioon sen hinnan, enkä ole kuullut että sitä joutuisi "kokonaan" uudestaan tekemään, juurikin max tuollaista pientä viilaamista, tai tönimistä, kuten sinulla

                              petrolli, paljon lähti painoa lohkosta? :think

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                -----
                                Last edited by Juppe; 28-10-2020, 17:07.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎