memebuy23buy

Putkistot *yleinen keskustelu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5339
    • Pirkkala

    Originally posted by mige95 View Post
    Jos ovat samanlaiset mitä noi raceland:in kopiot supersprintistä ni niissä on jokainen primääri erimittainen
    Sitä ei voi pitää yksiselitteisesti huonona asiana
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15297
      • Ajamisen Iloa

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Sitä ei voi pitää yksiselitteisesti huonona asiana
      Viittaatko siihen kun porschessa asiaa perusteltu sillä että saataisiin eri sylintereille eri kierrosalueille resonanssi ja sitämyöden muka laajempi vääntöalue. Jos jokaiselle pytylle ei ole itsenäistä kaasuläppää ja lambdaa niin en pitäisi hyvänä asiana. Kannattaisi pyrkiä siihen että sylinterit toimii kaikissa tilanteissa identtisesti, ja tietenkin pulssitetaan pakosarja ylimmillekieroksille ja maksimiteholle, kaikki muu on marttakerhohommia.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Juho_
        BTCF Member
        • Jul 2016
        • 1071
        • Suomi

        Taitaa pienillä nokilla pakosarjojen mitoituksen vaikutus olla aika pieni.
        Kunhan ei ole mahdottoman lyhyt, huonosti virtaava tai reilusti yliampuvat primäärien halkaisijat.
        YouTube
        Instagram // Juhon Moottoripaja

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2565
          • .

          Originally posted by Remotion View Post
          Viittaatko siihen kun porschessa asiaa perusteltu sillä että saataisiin eri sylintereille eri kierrosalueille resonanssi ja sitämyöden muka laajempi vääntöalue. Jos jokaiselle pytylle ei ole itsenäistä kaasuläppää ja lambdaa niin en pitäisi hyvänä asiana. Kannattaisi pyrkiä siihen että sylinterit toimii kaikissa tilanteissa identtisesti, ja tietenkin pulssitetaan pakosarja ylimmillekieroksille ja maksimiteholle, kaikki muu on marttakerhohommia.
          Miten niin muka? Kyllähän se laajentaa vääntöaluetta tasoittamalla samalla huippua. Eikä siinä tarvita erillisiä kaasuläppiä tai lambdoja. Ei siinä niin suurista asioista kuitenkaan puhuta. Tuo sun ehdotus läpistä ja lambdoista on sinänsä ihan pätevä, mutta homma kulminoituu lopulta siihen, et pytyt on edelleen samassa kampiakselissa "kiinni".

          Siviilissä ollaan marttoja. Kilpa-autot sitten erikseen.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            -----
            Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:53.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5339
              • Pirkkala

              Originally posted by Remotion View Post
              Viittaatko siihen kun porschessa asiaa perusteltu sillä että saataisiin eri sylintereille eri kierrosalueille resonanssi ja sitämyöden muka laajempi vääntöalue. Jos jokaiselle pytylle ei ole itsenäistä kaasuläppää ja lambdaa niin en pitäisi hyvänä asiana. Kannattaisi pyrkiä siihen että sylinterit toimii kaikissa tilanteissa identtisesti, ja tietenkin pulssitetaan pakosarja ylimmillekieroksille ja maksimiteholle, kaikki muu on marttakerhohommia.
              Viittaan siihen että tiedän että kilpa-autoissa on tehty tahallaan erimittaisia primäärejä jotta ei syntyisi niin selkeää vääntöpiikkiä.
              Tästä on pitkät lotinat mm. alan perusteoksessa. Suosittelen sitä sinullekin A. Graham bell

              Radalla, kun ajetaan kelloa vastaan, ja toista autoa vastaan asiat on vähän erilailla kun dynossa, jossa ajetaan vaan kellä on kovimmat numerot
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Georgios Terziakis
                BTCF Member
                • Sep 2010
                • 379
                • Imatra

                Oli erimittaiset primäärit tai ei, niin varmasti paremmat kuin alkuperäiset m54b30 katilliset pakosarjat.
                Ite ostin ebayn toiseks halvimmat kiinalaiset sarjat ja lambdapaikkoja joutu muokkailemaan että mahtuivat paikalleen.
                BMW 335i coupe -06
                BMW 330i coupe -00
                Ja pari vanhempaa menOpeliä

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  -----
                  Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:53.

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1187
                    • lahti

                    Remotionin maitsimassa porschessa oli muistaaksee pakosarjat sillee et 2 pytyn primäärit olivat aina samanmittaisia 2-2-2, mut se et jokanen on erimittainen ja vielä markan osassa ei varmasti ole suunniteltua, varmaa parhaat hintalaatusuhteessa on s50 pakosarjat käytettynä.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      -----
                      Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:53.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6239
                        • Helsinki

                        Brilliant exhaust Ferrari 599 manifold description
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          -----
                          Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:53.

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Kukaan kokeillut vakio pakoputkistosta puukottamalla katalysaattorit pois paljonko teho kasvaa. Luultavasti vakio M54b30 pakosarjassa ahdistavin ja virtausta rajoittavin osa on katit. Uskon että saman edun virtaukseen vs kiinasarja saisi puukottamalla vakio katit pois ja laittamalla kisakatin jonnekin vaihteiston seutuun jos katsastuskelpoisena haluaa pitää auton. Kiinan peltisarjat vaikuttaa varmasti ääniin samalla parantaen virtausta kun samalla tulee läpivirtauskatit :think
                            Last edited by BMW525Xda; 12-01-2020, 12:06.

                            Comment

                            • Miuge
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 630
                              • Tampere

                              Originally posted by Juppe View Post
                              Tossa sytkäritestissä on vaan semmonen pikku juttu, että toi pakosarja on auki yläpäästä. Kun se on kiinni kannessa ja venttiili siellä primäärin päässä on kiinni, ei sinne putkeen synny kaiketi juuri mitään imua. Ei voi syntyä, kun ilma ei pääse virtaamaan.
                              Olet oikeassa siinä, ettei putkeen synny virtausta kun venttiili on kiinni, mutta pulssi kuitenkin tuottaa putkeen alemman paineen, joka helpottaa poistoa venttiilin auetessa.
                              Webshop - MRT Engineering
                              Facebook - MRT Engineering
                              Instagram - mrtengineering
                              YouTube - miugemrt

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Mikä vaan pakosarja jossa on Y-haara toimii noin. Ja maaliruisku mm. toimii tolla periaatteella.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X