Niin näkyi olevan, ostin silti magnateccia, kun on vielä halvempaa. Edellisessä ja nykyisessä tuota käyttänyt, vaihtoväli 15-20tkm. Jonkin verran tuota kuitenki tuntuu kuluvan. N. Reilu 1l/10tkm, voisi sitte seuraavaksi koittaa jotain muuta, mikähän ois?
E39 530d tuli ajettua 170tkm diamond dieselillä kiinteällä 15tkm välillä, eikä kertaakaan tarvinnut vaihtovälillä lisätä. Toki pienen öljynkulutuksen tikusta huomasi, kuten pitääkin.
Minulla on myös hyviä kokemuksia noista teboilin öljyistä. Aijon ajaa jatkossakin diamondilla. Tokmannin tarjouksia kannattaa seurata, reilusti alle motonetin hintojen. Olen nyt M54 moottorissa käyttänyt 5W-40 diamondia.
Diamondia on tullut m52:ssa käytettyä, ainakin Castroliin verrattuna vähemmän tekee majoneesia.
Kannattaa kuitenkin pitää huohottimet puhtaina, viime talvena ei auttanu diamondikaan ja 2 veiviä mutkalle
Just hankitussa e36 m52b28:ssa ei mitään tietoa mitä öljyä sielä oli edellisen omistajan jäljiltä. Nyt kuitenkin vaihdoin sinne teboilin Goldit, ja ainakin nostajat rallattaa pidempään kylmänä.
Just hankitussa e36 m52b28:ssa ei mitään tietoa mitä öljyä sielä oli edellisen omistajan jäljiltä. Nyt kuitenkin vaihdoin sinne teboilin Goldit, ja ainakin nostajat rallattaa pidempään kylmänä.
Ei tuota gold s:ää oikee kannata laittaa. M60:ssä sillä alko kuumana nostajat ääntämään.
Onko joku vaihdattanu moottoriöljyjä Tampereen seudulla niin, että on vienyt omat öljyt + suodattimen mukana? Jos, niin missä ja mikä hinta työlle?
Potilas M54B30. Ajatuksena laittaa esim. Castrolin tai Teboilin litkut koneeseen, joita ei juuri missään huollossa taideta normisti käyttää... Ja voishan tuos jokusen kympin säästääkin omat öljyt viemällä.
Aika perinteinen laskutus öljynvaihdosta on n. 0,5h työ ja hintahan tulee sitten paikasta riippuen. Tuskin maksaa merkkiliikkeessäkään montaa kymppiä teettää pelkkä öljynvaihto, jos vie omat osat mukana.
Monestihan öljynvaihdon hinta muodostuu nimenomaan öljyn hinnan osuudesta, varsinkin merkkiliikkeessä.
M54 moottorissa olen itse käyttänyt Castrol Magnatec 5w40, Teboil Diamond 5w40 ja kolmannessa Castrol Edge 0w-40. Magnatec keräsi enemmän mujua öljykorkkiin verrattuna Diamondiin. Autoa, jossa Edgeä käytin ehti olla itsellä niin hetken aikaa, että en huomannut, kun melko reippaan öljynkulutuksen. Magnatecia myös kului jonkun verran.
Kumpikaan öljy ei mitään kovin kallista ole ja Magnateciakin näyttää nykyään saavan Tokmanneista 26,9e/4l hintaan tjsp.
Tuo 0w-30 castrolin öljynkulutus varmaan johtuu ihan siitä itse öljyn viskositeetista. 5w-40 on mielestäni paras öljy m54 moottoriin. Diamondille edelleen suositukset täältä. Tokmannin alepäivillä 24€ luokkaa / 4 litraa.
Vaihtaahan ne vaikka merkkiliikkeellä ja voit viedä omat öljyt. Hinta on luokkaa 30-40€ vaihtotyöstä, tosin varmaan kuka tahansa paja ne osaa vaihtaa kun on niin simppeli homma.
Comment