Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    ^Agree! Ei nykymoottorit juurikaan hajoile.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Vanquish View Post
      ^Agree! Ei nykymoottorit juurikaan hajoile.
      Ei, ei voitelun puutteeseen sen vuoksi että käytetyn öljyn laatu itsessään olisi riittämätön.
      Toki nykyään hajoaa moottoreita sen vuoksi että ollaan tässä päästövaatimuksien ahdistaessa jouduttu menemään koko ajan yhä kevyempiin liikkuviin sisäisiin massoihin ja sitä kautta monien osien mitoitukset loppuvat jos inssillä pilkku osuu kerrankin väärään paikkaan(kuten vaikkapa noiden 2.0d bemun dieseleiden nokkaketjujen kanssa tai vagin Long Life ohjelmissa kun öljypohjan imusuppilon pinta-ala ei riitä, jne).
      Eli monissa nykymoottorissa on sisäänrakennettu ”pilkkuvirhe”, eli yksittäinen tyyppivika joka on ongelma, mutta se ei poistu vaikka ostaisit maailmankaikkeuden kalleita moottoriöljyä.
      Näillä moottorien tyyppivioilla ei ole mitään tekemistä moottoriöljyjen voitelevuuden kanssa ja vielä vähemmän niiden todellisten erojen kanssa mitä todellisudessa näissä perusöljyissä nykyään hintaeroista huolimatta on.
      Lähes jokaisella nykymoottorilla mennään +500tkm ilman avausta millä tahansa öljyillä, mikäli matka ei katkea ko.moottorin tyyppivikaan tai huohottimen jäätymiseen.

      Todellinen ja ainoa käytännön juttu mihin moottoriöljyillä ja niiden ominaisuuksilla on vaikutusta, on tuo suomen talvi.

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        Hemi puhuu taas vähän, mutta asiaa!

        Teboil Diesel Diamond

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Tojopa View Post

          Teboil Diesel Diamond
          No tulihan se sieltä kun vähän potkii....

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Eilen kipattiin koneeseen Lukoilin verovapaat 5w-40 öljyt kyriilisillä merkinnöillä, joista edellisellä sivulla kirjoitin. Samalla kuuntelin huoltoyrittäjän lukuisat kertomukset moottorien räjähtämisestä

            Comment

            • 327 2*t+ic
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 209

              Originally posted by Hemi View Post
              Näillä moottorien tyyppivioilla ei ole mitään tekemistä moottoriöljyjen voitelevuuden kanssa.
              Olisi silti mukava nähdä katkeaako jakoketju bemusta mihin on vaihdettu öljyt uudesta asti 10tkm välein. Veikkaan että ei...

              Se 32 tuhatta ajettu musta terva ei ole enää voiteluainetta, varsinkaan pakkasella...

              Comment

              • jakeluvesimies
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2010
                • 2726
                • On the road @ Laplandia

                Onko kellää oikeeta kokemusta noista lukoileista? Onko Ihan teboilin veroista? Ei tuo kone ainakaan mitään kilkata

                Comment

                • marsep
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2009
                  • 361
                  • HML

                  Tätäkö 535deehen? http://www.motonet.fi/fi/tuote/59204...esel-5W-40-10l

                  Castrolin Edgeä olen ennen laittanut, mutta ajattelin jotain muuta koittaa.
                  E61 535d -05 "377/747"

                  ex. E38 728 -97

                  Comment

                  • kotu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 90
                    • hesa

                    Teboil diesel Diamond 5w40 Tokmanni 62e/10litraa ja se on multisyntetic. Mitähän tää multisyntetic oikein tarkoittaa ?
                    Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
                    Winter - Fulltime 4wd

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6198
                      • Helsinki

                      Tänään tuli laitettua Valvoline Max life 10W-40, synteettistä öljyä tuohon M20, jolla rullattu mittarin mukaa 205750, -86 vuoden. Edellisillä öljyillä pientä hikoilua siellä täällä, ei mitää tietoa mitä öljyä siellä oli, ainakin 10 000km ajettu lapun mukaa, oli kyllä sellaista litkua ja ehkä venttiilikoneisto raksutti enemmän, katotaan ja seurataan noilla. Edellisessä M20 ainakin venttiilikoneisto piti pienempää ääntä ja se pieni hikoilu loppui.

                      PS. venttiliin välitykset ok
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1838
                        • Karjaa

                        Toi 10W40 MaxLife on sitten talvipakkasille ainakin kireäviritteisessä koneessa vähän turhan paksua, mulla on toiminu tuossa -86 Porsaassa ympärivuotisena öljynä Kendall Elite 5W40 nyt useamman vuoden mainiosti. Aiemmin käytin juuri tuota 10W40 Valvolinea, ihan ok sinänsä ja hyvä saatavuus, mutta parempiakin on.
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6198
                          • Helsinki

                          Originally posted by Wespa View Post
                          Toi 10W40 MaxLife on sitten talvipakkasille ainakin kireäviritteisessä koneessa vähän turhan paksua, mulla on toiminu tuossa -86 Porsaassa ympärivuotisena öljynä Kendall Elite 5W40 nyt useamman vuoden mainiosti. Aiemmin käytin juuri tuota 10W40 Valvolinea, ihan ok sinänsä ja hyvä saatavuus, mutta parempiakin on.
                          Hyvä tietää, mutta mietin talveksi tuota Valvoline MaxLife synteettinen 5W-40 tuohon, pitää katella/kokeilla muita kun on enempi rahaa, tuo Valvoline oli nyt kohtuu hintaista..
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by 327 2*t+ic View Post
                            Olisi silti mukava nähdä katkeaako jakoketju bemusta mihin on vaihdettu öljyt uudesta asti 10tkm välein. Veikkaan että ei...

                            Se 32 tuhatta ajettu musta terva ei ole enää voiteluainetta, varsinkaan pakkasella...
                            Ei vaikuta mitään.
                            Eli ihan tasan yhtä usein realisoituu ketju/kiristinongelmat riippumatta siitä mennäänkö LL-ohjelmalla vai puolitetulla/tiheämmällä ohjelmalla. Tämä on tiedossa oleva fakta, ei mutu.

                            Comment

                            • Tom1s
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 669
                              • .

                              Piti etsiä sama linkki jossa oli Black Stone laboratorion analyysi 320d öljystä pitkällä vaihtovälillä. Raportin kuva on näemmä hävinnyt mutta aiheesta voi lukea.



                              "Blackstone Comments:This 0W/30 oil was in use 28,336 km and most wear metals and silicon were high. The high wear is from new parts breaking-in plus the very long oil change. Silicon is from sand-casted parts plus lubes/sealers used at the factory. Soot levels were high due to the long oil run. The oil's TBN was 1.9, showing very little active additive left in the oil. This much metal makes the oil too abrasive for use. Suggest a 15,000 km oil run & check back. Lots of this stuff will wash out."

                              Foorumilla on erillinen alue öljy testeistä bensa ja diesel autoista yksityishenkilöiden teettäminä.

                              Itse ajattelin jossain kohtaa ihan mielenkiinnosta pistää öljyä menemään tuonne jos vain posti sen suostuu kuljettamaan.
                              F31 328i M-Sport

                              Comment

                              • revote
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2013
                                • 1886
                                • Hollola

                                Originally posted by Tojopa View Post
                                Hemi puhuu taas vähän, mutta asiaa!

                                Teboil Diesel Diamond
                                Originally posted by marsep View Post
                                Tätäkö 535deehen? http://www.motonet.fi/fi/tuote/59204...esel-5W-40-10l

                                Castrolin Edgeä olen ennen laittanut, mutta ajattelin jotain muuta koittaa.
                                Tätä siis? Myös DPF:ttömään ja softattuun?
                                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎